Podziękowanie za pierwszy zakup

Możesz użyć szablonu podziękowania za pierwszy zakup, aby podziękować nowym klientom za zakupy i otagować ich na potrzeby przyszłej segmentacji. Ten szablon jest zaprojektowany do:

  • wysyłania podziękowania i, po określonym opoźnieniu, wiadomości kontaktowej, która zawiera powiązaną ofertę,
  • tagowania osób, które kupiły u Ciebie po raz pierwszy, aby odróżnić je od klientów wracających. Dzięki temu możesz zdecydować, jakie oferty i treści w przyszłości zaprezentować tym kontaktom.

Podsumowanie szablonu

Kategoria: Po zakupie
Liczba elementów w szablonie: 5
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania: 4
Uwaga: nie należy używać tego szablonu, jeśli używasz już cyklu Powitanie nowych klientów. Jeśli zdecydujesz się uruchomić obydwa te cykle, Twoje kontakty mogą otrzymać zduplikowane wiadomości.

First purchase thank you preview shown

Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów i opublikowania szablonu w formie cyklu automation:

  • 2 wiadomości automation lub inne wiadomości, których można użyć jako wiadomości automation. Może to być wersja robocza wiadomości z podziękowaniem i wiadomość z dodatkowymi informacjami o Twojej ofercie,
  • tagi (opcjonalnie). Możesz stworzyć tagi w trakcie budowania cyklu, ale warto posiadać podstawowy plan tagowania.

Konfiguracja szablonu

Jeśli jakiś element jest wyszarzony, oznacza to, że musisz ustawić jego szczegóły. Kliknij dwukrotnie ten element, aby otworzyć zakładkę z jego szczegółami. Element czekania ma już przypisany rekomendowany czas opóźnienia.

1. Skonfiguruj element zrealizowanego zakupu, aby wyśledzić, czy Twoje kontakty wykorzystały kod zniżkowy i dokonały zakupu. Kliknij dwukrotnie ten element. Dzięki temu otworzysz okienko kopiowania kodu JavaScript. Następny krok zależy od używanego przez Ciebie sposobu integracji:

  • jeśli korzystasz z kodu JavaScript, kliknij przycisk Skopiuj kod, aby skopiować podany kod do schowka, a następnie zamknij okienko (w tym momencie warto go zapisać w jakimś tymczasowym dokumencie tekstowym na wypadek kopiowania czegokolwiek innego do schowka). Wprowadź w zakładce Szczegóły adres URL strony z podziękowaniem za zakup. Uwaga: gdy już skończysz konfigurować ten szablon, musisz wkleić skopiowany kod do systemu zarządzania Twoją stroną lub umieścić go bezpośrednio w kodzie źródłowym strony.

Szczegółowe instrukcje instalacji kodu śledzącego znajdziesz w artykule W jaki sposób dodać na moją stronę internetową kod śledzący JavaScript?

  • jeśli korzystasz z API, zamknij okienko i wybierz API jako sposób integracji. Następnie użyj rozwijalnych menu, aby określić zakup, który chcesz śledzić.

2. Przejdź do akcji Zmień tag i wybierz tag, który chcesz przypisać klientom tuż po tym, jak zrealizują pierwszy zakup. Możesz go nazwać „kupili pierwszy raz” To pomoże Ci w innych cyklach, w których będziesz namierzać istniejących klientów.
3. Użyj rozwijalnych menu w każdym elemencie Wyślij wiadomość, aby wybrać wiadomości, które chcesz użyć.
4. Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Zapisz i publikuj, gdy skończysz już ustawiać cały szablon lub wybierz opcję Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz później dokończyć konfigurację tego szablonu (taki cykl będzie miał status „robocze” na stronie Zarządzaj cyklami).

Powiązane cykle

Możesz wykorzystać tagi z końcówek i początków innych cykli, aby zainicjować dla swoich kontaktów inne cykle. Po uzyskaniu odpowiedniego taga osoby te zostaną dodane do innego cyklu, który zaczyna się od warunku opartego o posiadanie tego taga. Możesz użyć cyklu Podziękowanie za pierwszy zakup z cyklem Upselling

Powiązane linki