Cross-selling w programie afiliacyjnym

Możesz skorzystać z szablonu Cross-selling w programie afiliacyjnym, aby automatycznie wysłać wiadomość do leadów 7 dni po zakupie, aby zachęcić ich do skorzystania z nowej oferty. Jest on przydatny, jeśli masz grupę leadów, których zainteresowania oraz zachowania (dokonywanie zakupów, korzystanie z ofert specjalnych lub uczestniczenie w wydarzeniach) pokazują, że mogą być oni zainteresowani Twoją ofertą premium – na przykład zakupem droższego produktu lub dodatkami.

Ten szablon pozwala Ci na:

  • Dotarcie do odpowiedniej grupy leadów, gdy będą gotowi na zapoznanie się z Twoją ofertą,
  • Upewnienie się, że każdy, kto otrzymał Twoją wiadomość i dokonał zakupu jest otagowany tak, aby pomóc Ci w odróżnieniu tych osób od innych grup leadów.

Szczegóły szablonu:

Kategoria: Marketing afiliacyjny

Liczba elementów w szablonie: 6

Minimalna liczba elementów do konfiguracji: 4

Oto, co będzie Ci potrzebne, aby skonfigurować elementy oraz opublikować szablon jako cykl:

  • Wiadomość automation lub wiadomość (albo wersja robocza), która może być użyta jako wiadomość automation,
  • (Opcjonalnie) tagi. Możesz tworzyć tagi podczas budowania cyklu, ale dobrze jest mieć ustawiony podstawowy plan tagowania.

Konfiguracja

Wszystkie wyszarzone elementy muszą zostać skonfigurowane. Kliknij element, aby otworzyć zakładkę Szczegóły. Zauważ, że warunek Link został kliknięty jest domyślnie ustawiony tak, aby śledzić dowolny link. Element Czekaj jest ustawiony domyślnie zgodnie z naszą rekomendacją, ale możesz zmienić ustawienia tak, aby pasowały do Twojej strategii. Możesz modyfikować ustawienia tych elementów tak, aby lepiej pasowały do Twoich potrzeb.

1. Dla warunku Przypisany tag wybierz tag, który rozpocznie cykl. Może on zostać przypisany w innym cyklu (na przykład Powitanie nowych klinetów) lub dodany przez Ciebie. Ten warunek domyślnie zostanie aktywowany dla leadów, które otrzymają tag po publikacji cyklu. Jeśli chcesz uwzględnić leady, które miały tag przed publikacją cyklu, kliknij przycisk, który umożliwi dodanie ich. Nie zmieniaj ustawień czasu z Nigdy na Po określonym czasie.
2. Dla akcji Wyślij wiadomość skorzystaj z rozwijanego menu, aby wybrać wiadomość, którą chcesz użyć.
3. Dla warunku Link został kliknięty zdecyduj, czy chcesz zachować domyślne ustawienia, czy jednak wolisz zawęzić warunek do konkretnej wiadomości oraz linku. W tym przypadku najlepiej wybrać konkretną wiadomość oraz link kierujący do Twojej oferty produktowej.
4. Skonfiguruj element Zrealizowany zakup tak, aby śledził czy Twoje kontakty dokonały zakupu. Aby to zrobić, kliknij ten element. Otworzy się okno Skopiuj kod JavaScript. Kolejny krok zależy od metody integracji, którą wybierzesz:

  • Dla integracji poprzez API zamknij okno i wybierz API jako metodę integracji. Następnie skorzystaj z rozwijanego menu, aby sprecyzować zakup, który chcesz śledzić.
  • Dla integracji poprzez JavaScript, kliknij Skopiuj kod. Kod zostanie skopiowany do schowka, następnie możesz zamknąć okno (w tym momencie warto go zapisać w jakimś tymczasowym dokumencie tekstowym na wypadek kopiowania czegokolwiek innego do schowka). W zakładce Szczegóły wpisz URL strony z podziękowaniem, która otwiera się po dokonaniu zakupu.

Gdy już skończysz konfigurować ten szablon, musisz wkleić skopiowany kod do systemu zarządzania Twoją stroną lub umieścić go bezpośrednio w kodzie źródłowym strony. Jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe instrukcje dotyczące instalacji kodu śledzącego przejdź do artykułu Jak dodać kod śledzący JavaScript do swojej strony?
Uwaga: Aby śledzić klientów, którzy nie otworzyli Twojej wiadomości lub nie kliknęli w link będziesz musisz skorzystać z metody gaSetUserID. Pozwoli Ci ona na zidentyfikowanie osób, które nie zostały przekierowane z linku w Twojej wiadomości wysłanej poprzez GetResponse. Wymaga to przekazania adresu email użytkownika jako parametr do GetResponse. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź do naszych materiałów pomocniczych wyjaśniających jak to zrobić.

5. Dla akcji Przypisz tag wybierz tagi, które pozwolą Ci na zidentyfikowanie leadów.
6. Kliknij Zapisz i opublikuj, kiedy skończysz konfigurować szablon lub Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz dokończyć edycję szablonu później (pojawi się on jako wersja robocza w zakładce Cykle automation).