Planer Marketera, czyli jak wykorzystać kalendarz marketingowy do tworzenia kampanii
autor: Paula Szulc ostatnia aktualizacja 0

Planer Marketera, czyli jak wykorzystać kalendarz marketingowy do tworzenia kampanii

Strategia marketingowa wdrożona, znasz założenia biznesowe Twojej firmy na nowy rok. Już teraz działasz według planu, realizujesz zadania marketingowe i masz świadomość, na jakie okazje handlowe musisz się szczególnie przygotować.

Ale czy na pewno wiesz o wszystkich okazjach marketingowo-sprzedażowych, które możesz wykorzystać?

Chciałabym pomóc Ci w planowaniu i przygotowywaniu działań marketingowych w 2022 roku. Do tego przyda się Planer Marketera od GetResponse, zawierający aż 706 okazji marketingowo-sprzedażowych.🔥

Aby dostarczyć Ci dodatkowej inspiracji, stworzyłam dla Ciebie artykuł, który pomoże Ci maksymalnie wykorzystać wyżej wspomniany Planer (kalendarz marketingowy).

W artykule znajdziesz:

  • 💡 pomysły, jakie działania możesz zaplanować wykorzystując okazje marketingowe.
  • 💪 wskazówki, jak korzystać z zawartych w Planerze informacji.

Być może udało Ci się już zapoznać się z Planerem Marketera (kalendarzem marketingowym) z poprzednich lat. Jeżeli tak, to artykuł ten może Cię naprowadzić na dodatkowe inspiracje i pokazać Ci, jak możesz rozwijać swój biznes za pomocą narzędzi do online marketingu.

Jeżeli nie masz pojęcia o czym piszę, już spieszę z pomocą i wyjaśniam. Ten fragment może pomóc także osobom, które zapoznały się już z wybraną edycją Planera i nie mają pojęcia o jej dodatkowych wydaniach.

To jak, zaczynamy?

SPIS TREŚCI 📋

Planer Marketera – Twój kalendarz marketingowy

Planer Marketera (kalendarz marketera) to przewodnik z inspiracjami do tworzenia działań i kampanii marketingowych – zarówno tych na dużą skalę (mam na myśli wielokanałowe kampanie marketingowe), jak i spontanicznych aktywności marketingowych do komunikacji z odbiorcami.

Stworzony został w formie poradnika, którego ważną częścią jest kalendarz marketingowy przedstawiający okazje marketingowo-sprzedażowe. W Planerze znajdziesz również artykuły i poradniki związane z online marketingiem.

Planer możesz wykorzystywać w:

  • 🧑‍💻 wersji online (jest on wydawany w formie interaktywnej jako PDF),
  • 📋 formie papierowej. Znajdziesz w nim miejsce na zapisywanie własnych notatek i pomysłów.

Wstęp mamy za sobą 😊. Mam nadzieję, że już teraz wiesz, czym jest Planer.

Planer Marketera publikowany jest w dwóch wersjach.

Planer Marketera – wersja całoroczna

To wersja wydana na cały 2022 rok, zawierająca:

  • 🗓 706 okazji marketingowo – sprzedażowych, z podziałem na 12 miesięcy, w tym:
    • warte uwagi okresy sprzedażowe,
    • kalendarz marketingowy z nietypowymi świętami,
    • sezonowe wydarzenia i okazje handlowe,
    • kalendarz dni wolnych oraz długich weekendów,
    • spis najważniejszych świąt i okresów handlowych w Polsce.
  • 📥 Plik ICS do pobrania, który pozwoli zsynchronizować okazje z Planera z kalendarzami Google lub Apple za pomocą jednego kliknięcia.

  • 💡 Informacje o kwartalnych wydaniach Planera Marketera, w których znajdziesz gotowe pomysły na kampanie marketingowe oraz instrukcję, jak wykorzystać Planer do swoich działań.

  • Spis działań marketingowych, które możesz zaplanować, wykorzystując okazje zawarte w Planerze.

  • 📄 39 artykułów o narzędziach marketingowych z wyjaśnieniem pojęć, podzielonych podzielonych 8 kategorii:
    • budowa bazy kontaktów
    • email marketing
    • marketing automation
    • webinary
    • strony internetowe
    • landing pages
    • lejki sprzedażowe
    • marketing w e-commerce
  • 🤓 Wskazówki i porady przygotowane przez ekspertów GetResponse.

  • ✍️ Miejsce na własne notatki.
Okładka Planera Marketera 2022

Planer Marketera 2022

Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii. Dodatkowo, dzięki niemu zdobędziesz i poszerzysz wiedzę na temat online marketingu.

POBIERZ PLANER

Planer Marketera – wersja kwartalna

To nowość na 2022 rok! 🔥 Co kwartał będziemy publikować dodatkową edycję Planera Marketera. To edycja rozbudowana, poświęcona wyłącznie konkretnym miesiącom. Publikowana będzie z wyprzedzeniem, aby można było zaplanować działania marketingowe na nadchodzące miesiące. Ma ona przypominać Ci o najbliższych, najważniejszych wydarzeniach i okazjach marketingowych.

W Planerze kwartalnym znajdziesz szereg wskazówek marketingowych, wykaz najważniejszych okresów handlowych oraz gotowe rozwiązania do wykorzystywania okazji.

Kwartalne edycje zawierają:

  • 📅 Kalendarze marketingowe na miesiące wchodzące w skład danego kwartału.
    1. edycja: styczeń, luty, marzec
    2. edycja: kwiecień, maj, czerwiec
    3. edycja: lipiec, sierpień, wrzesień
    4. edycja: październik, listopad, grudzień
  • 🧑‍💻 Artykuły i poradniki marketingowe od GetResponse, dopasowane do trwającego okresu (np. artykuły dotyczące kampanii walentynkowych czy działań marketingowych na Black Friday).
  • 📣 Sekcję poświęconą wskazówkom od doświadczonych marketerów – podpowiadamy, jak przygotować się na nadchodzące okazje marketingowe i sugerujemy, jakie działania marketingowe możesz zaplanować.

Planer Marketera – edycja kwartalna

Nowy kwartał to nowe wyzwania i działania! Przygotuj z wyprzedzeniem kampanie marketingowe na wybrane przez Ciebie wydarzenia, wykorzystując wskazówki zawarte w Planerze kwartalnym i spraw, aby wyniki Twojej firmy poszybowały w górę.

POBIERZ PLANER KWARTALNY

Kto stworzył Planer?

Wydawcą Planera Marketera jest GetResponse – polska platforma do online marketingu oferująca skuteczne narzędzia do kampanii mailingowych, tworzenia stron i automatyzacji marketingu. Planer Marketera powstał z myślą o wszystkich, którzy chcą zaczerpnąć inspiracji i rozwijać swoje działania marketingowe, zwiększając zyski w swoich firmach.

Wiemy, że rozkręcenie biznesu to niełatwa sztuka. Dlatego stworzyliśmy GetResponse Free – zestaw bezpłatnych narzędzi marketingowych, które pozwolą Ci zaprezentować firmę w Internecie i ułatwią postawienie pierwszych kroków w biznesie bez żadnych kosztów – na zawsze!


Jak korzystać z Planera Marketera?

Skupmy się na trzech filarach, które towarzyszyły nam przy tworzeniu Planera:

💡 INSPIRACJA – Zainspiruj się Planerem i stwórz działania, które przyniosą Twojej firmie rozwój.

🎓 EDUKACJA – Bądź na bieżąco z nowościami w online marketingu. To pomoże Ci w Twoich aktywnościach.

💪 DZIAŁANIE – Skorzystaj z podanych przez nas inspiracji oraz materiałów edukacyjnych – i DZIAŁAJ!

Okazje oraz wiedzę z artykułów zawartych w Planerze Marketera możesz wykorzystać do przeprowadzenia wielu działań marketingowych.

Podgląd strony, jak wykorzystać okazje. Planer Marketera 2022

Gotowe pomysły na kampanie marketingowe

W edycji kwartalnej Planera Marketera 2022 znajdziesz gotowe pomysły na działania marketingowe z okazji nadchodzących wydarzeń oraz ciekawych świąt nietypowych.

Wskazówki marketingowe na marzec 2022 – Planer Marketera – edycja kwartalna (styczeń-marzec 2022)

Artykuły o online marketingu

Marketing jest dziedziną, która nieustannie się zmienia. Wiemy to doskonale, dlatego chcemy, aby nasi odbiorcy byli na bieżąco ze wszystkimi możliwościami zastosowania narzędzi online marketingowych.

Na przykład:

Prowadzisz małą firmę, rozpoczynasz przygodę z email marketingiem lub chcesz rozwinąć swoje działania w tym zakresie. Super!

“Ale co dalej? Po co mi to? Czy ja na pewno tego potrzebuje? To chyba trochę za trudne…” 🤔

Takie myśli zapewne również Ci towarzyszą.

Dlatego przychodzimy z pomocą i w kalendarzu marketingowym zamieszczamy materiały, które pomogą Ci w rozpoczęciu działań online marketingowych. Przedstawią w jasny sposób, jak z nich korzystać i pomogą rozwinąć Twoje dotychczasowe aktywności. Przekonaj się, że to nic skomplikowanego!

W wersji całorocznej zamieściliśmy m.in. artykuły dotyczące email marketingu czy budowy bazy kontaktów, w których zaprezentowaliśmy rozwiązania, które mogą przynieść wzrost wskaźników marketingowych oraz pomogą Ci poprawić wyniki sprzedaży.

Strona poświęcona tematyce o email marketingu – Planer Marketera 2022

W Planerze całorocznym czekają na Ciebie również artykuły m.in. z zakresu marketing automation, lejków konwersji, stron internetowych czy webinarów.


Pomocne materiały

W wersji kwartalnej znajdziesz interesujące materiały, dedykowane pod święta, występujące w danym kwartale. Na przykład, w edycji kwartalnej styczeń-marzec 2022 podpowiadamy, jak przygotować kampanię walentynkową.

Planer Marketera 2022 – edycja kwartalna (styczeń-marzec 2022)

Jakie działania możesz wykonać, korzystając z Planera Marketera?

Na początek przedstawię pojedyncze aktywności marketingowe, które możesz zrealizować. Następnie zbierzemy wiedzę w całość i na końcu wykorzystamy ją do zaplanowania działań i do stworzenia dużej kampanii marketingowej.

Aby jeszcze lepiej zwizualizować dane działania, będziemy posługiwać się przykładami wybranych okazji.

To co? Zaczynamy?

Włącz do swoich działań email marketing

Email marketing to doskonałe narzędzie i kanał do dzielenia się ze swoimi odbiorcami aktualności dotyczącymi Twojej firmy. Dzięki niemu, możesz zaprezentować swoją ofertę, wysłać spersonalizowaną wiadomość czy budować relacji z klientami.

Email prezentujący Twoją ofertę

💬 Plan kampanii na Dzień Języka Hiszpańskiego i Angielskiego

Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem języka angielskiego. 👨‍🏫

Przyjmijmy, że:

  • Prowadzisz firmę oferującą kursy nauki języka angielskiego
  • Zależy Ci na zdobyciu większej ilości klientów
  • Chcesz dotrzeć z ofertą do szerszego grona odbiorców
  • Chcesz, aby dotychczasowi odbiorcy Twoich komunikatów stali się Twoimi klientami

Mała uwaga – Pamiętaj, że wszystkie działania, o których przeczytasz możesz swobodnie edytować, zmieniać, stosować nie tylko w czasie wybranych okazji. Okazje mają służyć jako inspiracje i motywatory do działania! Dopasuj swoje działania do charakteru Twojej firmy.

📋 PLAN DZIAŁANIA:

KROK 1. Otwieramy Planer Marketera

KROK 2. Wybieramy okazję z kalendarza marketingowego:

Moja propozycja:
Email nawiązujący do okazji marketingowej jaką jest 23 kwietnia – Dzień Języka Hiszpańskiego i Angielskiego

Kalendarz prezentujący kwietniowe okazje marketingowe – Planer Marketera 2022

Przyjmijmy, że prowadzisz już działania online marketingowe i masz już zbudowaną pewną bazę odbiorców. Tworzymy więc dla nich emaila.

KROK 3. Cel działania: Poinformowanie klientów o rozpoczęciu zapisów na Twój kurs językowy oraz zachęcenie ich do wzięcia w nim udziału.

KROK 4. Wybierz wzór emaila. W GetResponse mamy ogromną ilość szablonów, którą możesz dowolnie edytować.

Wybrany szablon emaila
Podgląd wyboru szablonu w kreatorze emaili w GetResponse

O czym będzie email:

  • 🏆 Przedstawisz korzyści płynące z nauki języka
  • 📢 Poinformujesz, że otwierasz zapisy na Twój kurs
  • 👋 Krótko przedstawisz swój kurs językowy
  • 🎯 Dodasz w emailu CTA, który przekieruje odbiorcę do strony z ofertą kursu

KROK 5. Stwórz treść i wyślij email.

P.S.: Podobna okazja czeka na Ciebie 26.09.2022 w Europejski Dzień Języków.

Okazje marketingowe – wrzesień 2022 – Planer Marketera 2022
Editor’s note

Uwaga od autora!
Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z email marketingiem i nie masz jeszcze zbudowanej bazy odbiorców, wykorzystaj do tej samej okazji i działań landing page (czyli stronę docelową). Informacje jak to zrobić, znajdziesz w następnym punkcie: 2. Przygotuj landing page.

Pamiętaj, że prowadzenie biznesu online powinno rozpocząć się od zaprezentowania światu swojej firmy i oferty! Do tego przyda Ci się strona internetowa, którą możesz zrobić sam w kreatorze stron GetResponse – za darmo! 🙂

Ale.. Dzień Języka Angielskiego czy Europejski Dzień Języków to tylko początek, przejdź do kolejnych okazji.


📬 Działania marketingowe z okazji Dnia Listonosza

W poszukiwaniu inspiracji natrafiłam na kilka przykładów, które prezentują ciekawe wykorzystywanie okazji/świąt do działań marketingowych.

Poniżej znajdziesz przykłady wykorzystania nietypowych świąt w komunikacji email marketingowej, które mogą Cię zainspirować do wdrożenia takich aktywności w Twojej firmie.

Zacznijmy od Payback i Dnia Listonosza – jak widzisz święto to, nie jest zarezerwowane tylko dla Poczty. 📬

Email dotyczący Dnia Listonosza – Payback

PS. Te terminy mogą Ci się przydać:

  • 16.02.2022Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek
  • 09.10.2022Międzynarodowy Dzień Pisania Listów
  • 18.10.2022 Dzień Poczty Polskiej (Dzień Listonosza)

Wszystkie te okazje znajdziesz w Planerze Marketera 2022.


🍸 Kampania z okazji Dnia Polskiej Wódki

No to może coś dla sklepów e-commerce. Spójrz, jak Miler Spirits wykorzystał Dzień Polskiej Wódki.

Email dotyczący promocji z Dnia Polskiej Wódki – Miler Spirits

Ale to nie wszystko! Zapewne wiesz, że warto integrować działania w różnych kanałach marketingowych. Tego samego dnia, MILER Spirits poinformowało również o swoich nowościach za pośrednictwem Facebooka:

Post na Facebook – profil MILER Spirits

Dzień Polskiej Wódki przypada na 13.01.2022.

To, jak i podobne święta możesz wykorzystać. Kilka przykładów:

  • 🥃 Dzień Whisky 21.05.2022
  • Międzynarodowy Dzień Herbaty
    21.05.2022 (oficjalne) oraz 15.12.2022 (nieoficjalne)
  • 🍻 Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara 05.08.2022
  • 🥂 Dzień Prosecco 13.08.2022
  • Dzień Kawy
    29.09.2022 oraz Światowy Dzień Kawy01.10.2022
    (to aż dwie możliwości do świętowania!)

A może teraz coś z innej branży? 🤔 Chcesz zaprezentować światu np. nowy model roweru, który zawitał w Twojej ofercie? Możesz połączyć to z:

  • Światowym Dniem Roweru03.06.2022
  • Światowym Dniem bez Samochodu 22.09.2022
  • Międzynarodowym Świętem Roweru24.10.2022

Pamiętaj, to tylko inspiracje. 😊


Email z wyjątkową ofertą

Kampania z okazji Dnia Kawy i Dnia Darmowej Dostawy 📦

Skoro o kawie była mowa.. wróćmy do tego tematu. Przy okazji postanowiłam zostać detektywem i sprawdzić, jak Dzień Kawy został wykorzystany w komunikacjach marketingowych.

JOKR wykorzystało Dzień Kawy do prezentacji oferty i przygotowało promocję.

Email z okazji Dnia Kawy – JOKR

Co prawda, następny przykład pochodzi ze sklepu, który ma w swojej ofercie kawę, ale wykorzystał zupełnie inne “święto” do prezentacji oferty. CoffeDesk postanowiło zorganizować Dzień Darmowej Dostawy!

Warto wiedzieć: Dzień Darmowej Dostawy nie ma konkretnego terminu w kalendarzu marketingowym. Zauważa się, że jest on niezwykle popularny na początku grudnia, co ma związek z zakupem prezentów na Mikołajki czy Święta Bożego Narodzenia. W tym przypadku przypadł on trochę wcześniej ponieważ CoffeeDesk postanowiło zorganizować go 19-20 listopada.

Email od CoffeDesk.

PS. Treść kodu na darmową dostawę mnie urzekła. 😊

Poświęćmy uwagę “smacznej kawusi” – spójrz, jak Dzień Kawy świętowany był w innych kanałach marketingowych i to nie tylko przez sklepy internetowe!

Post w social mediach z okazji Dnia Kawy i dodatkowo Światowego Dnia SercaRocket Jobs

Nie mogło nas zabraknąć w tym zestawieniu.

Przykład komunikacji w mediach społecznościowych – GetResponse

A wracając do e-commerce.. przykład od Media Markt na świętowanie Dnia Kawy.

Fragment emaila na Dzień Kawy od Media Markt

Przygotowując kampanie marketingowe, nie zapomnij o zaktualizowaniu swojej strony internetowej o najnowsze informacje! Przykład – RTV EURO AGD. Co powiesz na kawę z dobrego, profesjonalnego ekspresu?

Wyniki wyszukiwania w Google – Dzień kawy w RTV EURO AGD

Zaktualizowana strona internatowa RTV EURO AGD o informacje dedykowane na Dzień Kawy:

Strona www – RTV EURO AGD

Takie okazje marketingowe możesz również wykorzystać do stworzenia ciekawego artykułu na swojego bloga/stronę internetową:

Artykuł z okazji Dnia Kawy – HorrecaTrends

Cóż mogę powiedzieć? Mogę jedynie życzyć smacznej kawusi przy planowaniu kampanii!☕

Do dzieła! Przygotuj działania z okazji Dnia Kawy!

Dzień Kawy w Planerze Marketera 2022

KROK. 1 Stwórz na tę okazję email z wyjątkową ofertą. Zanotuj w Planerze swoje pomysły. Wykorzystaj do tego wersję online lub papierową.

Miejsce na notatki w Planerze Marketera 2022, strona jest interaktywna, dzięki czemu użytkownik może zapisywać swoje pomysły i odhaczać kolejne kroki podczas tworzenia kampanii. Strona jest przystosowana także dla osób, które wolą tradycyjną formę, wydrukowaną wersję.

KROK 2. Przejrzyj wskazówki marketingowe, które zawarte są w Planerze Marketera. Mogą Ci się przydać podczas planowania działań. 💡

Wskazówka marketingowa od eksperta GetResponse – znajdziesz ją w Planerze Marketera 2022 (w wersji całorocznej)

KROK 3. Zacznijmy tworzyć emaila! Przejdź do edytora GetResponse i wybierz poniższy szablon:

Wybrany szablon emaila

Myślę, że ten nada się idealnie. 😊

Moja propozycja na temat emaila: Świętuj z nami Dzień Kawy! ☕ lub Smacznej kawusi!
Pamiętaj o dodaniu CTA do strony ze ofertą specjalną.

Email gotowy do wysyłki, czas na zaktualizowanie strony internetowej. Jeżeli jeszcze jej nie posiadasz, możesz stworzyć ją w Kreatorze stron GetResponse.

Przejdź do Kreatora stron GetResponse i wybierz poniższy szablon:


🙋‍♀️ Kampania z okazji Dnia Przyjaciela

To by było na tyle jeżeli chodzi o kawę. Przejdźmy zatem do innych, niekoniecznie oczywistych okazji.

Spójrz jak Karusek wykorzystał Dzień Przyjaciela w swojej komunikacji marketingowej. No powiedz, nie rozczula Cię ten widok?

No i powiedzenie „Jak pies z kotem” nabiera nowego znaczenia.

Email nawiązujący do Dnia Przyjaciela – Karusek

Dzień Przyjaciela będzie miał miejsce 9.06.2022.

PS. Takie lub podobne działania może wykorzystać w następujących terminach:

  • 17.02 Dzień Kota 🐈‍⬛
  • 1.07 lub 26.08Dzień Psa 🐕
  • 30.07 Dzień Przyjaźni 💞

Email o nadchodzącej ofercie

🌴 Kampanie sezonowe

Nadchodzi wiosna oraz lato. Chcesz zachęcić do odwiedzenia Twojej strony, na której przedstawiasz najnowszą kolekcję dedykowaną na miesiące wiosenne lub letnie.

KROK 1. W Planerze Marketera znajdziesz stronę poświęconą najważniejszym okresom handlowym. Od 20.03 nadchodzi czas, gdzie w sklepach sukcesywnie będą pojawiać się nowe kolekcje odzieżowe.

Na zielono zaznaczyłam również inne okazje i okresy handlowe, sprzyjające tworzeniu działań o nadchodzącej ofercie.

KROK 2. Wybierasz odpowiedni dzień i planujesz wysyłkę emaila, w którym przedstawisz 3 modele ze swojej kolekcji i dodasz przycisk CTA odsyłający do swojego sklepu internetowego, gdzie odbiorcy będą mogli zapoznać się z całą Twoją ofertą.

Wybrany szablon na prezentację Twojej oferty

💬 CIEKAWE INFORMACJE:

Emaile sezonowe można wykorzystać w przypadku zmieniających się pór roku oraz aktywności sportowych z nimi związanych. Latem będzie pożądany inny sprzęt sportowy niż w zimie. Wyjdź naprzeciw odbiorcom i przedstawiaj im gotowe oferty, dodatkowo prezentując korzyści z zakupu danego produktu.

Przykład:
Nadchodzą ciepłe dni – wiele osób zdecyduje się więc na korzystanie z roweru

💡 Pomysł: Wyślij emaila do swoich odbiorców, w którym zaoferujesz sprzęt rowerowy i niezbędne akcesoria, które pozwolą im dbać o bezpieczeństwo (mowa tu o kaskach, ochraniaczach) oraz przydatne produkty jak np. butelka na wodę czy smar do łańcucha.

Przykładowe okazje, które możesz wykorzystać:

  • 🚴‍♀ Dzień Roweru 03.06.2022
  • 🌞 “Majówka”1-3.05. 2022 – idealny czas, aby spędzić go na świeżym powietrzu
  • 🌴 Lipiec – sierpień – Trwające wakacje, wykorzystaj sezon urlopowy i ciepłe dni, zachęcając odbiorców do aktywnego spędzania czasu
  • 🚴‍♂ Dzień bez samochodu 22.09.2022. Zaproponuj akcję: “WSIĄDŹ NA ROWER!”

I wiele, wiele więcej! Jedyne, co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia 😊

Przykład emaila o nadchodzącej ofercie zimowej – Action

🎅 Kampania marketingowa z okazji Mikołajek

Innym przykładem działań z okazji nadchodzących okazji to np. Mikołajki – 06.12.2022

Podczas świąt takich jak Dzień Matki, Dziecka, Chłopaka itp. oraz podczas okresów sezonowych doskonale sprawdzą się:

  • 🎁 gotowe gotowe listy prezentów,
  • 🥧 przepisy na świąteczne dania,
  • 👗 gotowe zestawy kreacji sylwestrowych,
  • 🗒 lista spraw do załatwienia,
  • 📋 arkusze dotyczące podsumowania roku i planowania postanowień noworocznych,
  • 🔖 różnego rodzaju vouchery prezentowe.

Wykorzystaj to do przedstawienia oferty.

Prowadzisz platformę internetową, firmę z usługami lub sklep, w którym nie posiadasz produktów fizycznych? Nic straconego! Zaadaptuj powyższe pomysły do swojej firmy.

Spójrz tylko, jak w 2021 roku, w Mikołajki wiele firm postanowiło poinformować mnie o swoich działaniach marketingowych.

Działania marketingowe w dniu 06.12 – Wolt, Apple, BathBodyW, Burger King

Jak widzisz – na takie okazje wykorzystywane są różne kanały marketingowe. Emaile o ofercie specjalnej, kampania SMS czy powiadomienia w aplikacji.

Nie prowadzisz kampanii SMS? Wprowadź takie działania do swojej komunikacji marketingowej. Dowiedz się więcej o SMS marketingu. Mamy dla Ciebie ciekawy artykuł: SMS Marketing: definicja, strategia, przykłady. 📲

A to tylko początek.. 🙂 Na skrzynkę odbiorczą otrzymałam mnóstwo ciekawych ofert.

Zwróć uwagę, na temat emaila od Wyjątkowego prezentu – z wyprzedzeniem informowali o nadchodzącej okazji.

Email w nawiązaniu do Mikołajek – Wyjątkowo prezent

Email edukacyjny

Edukacja odbiorców to bardzo ważna rzecz, o której wiele firm niestety zapomina. Ludzie lubią poznawać nowe rzeczy, są ciekawi świata.

Content edukacyjny może ich nie tylko zachęcić do skorzystania z Twojej oferty, pomóc w budowaniu zaufania do marki, ale również sprawić, że staną się oni zaangażowanymi odbiorcami Twoich treści, a w konsekwencji stałymi klientami.

Możesz ich edukować za pośrednictwem bloga, poradników w postaci plików PDF do pobrania, infografik, webinarów i wielu, wielu innych. Możliwości są ogromne.

Pamiętaj, że potrzeba czasu, aby odbiorcy Twoich treści zaufali Ci i zdecydowali się skorzystać z Twojej oferty. Musisz ich do siebie przekonać.

Świetnym rozwiązaniem jest regularna publikacja treści na Twoim blogu, social mediach i comiesięczna wysyłka newslettera do Twoich odbiorców z linkami do nowych materiałów. Budujesz dzięki temu zaufanie do swojej marki i przekazujesz merytoryczne materiały wysokiej jakości. Co za tym idzie, odbiorcy treści mogą stać się nie tylko Twoimi czytelnikami, ale również i klientami.

Wskazówka marketingowa zawarta w Planerze Marketera 2022. Więcej porad marketingowych znajdziesz w Planerze całorocznym.

🍰 Kampania z okazji Światowego Dnia Pieczenia oraz Dnia Piekarzy i Cukierników

Przykład:
Prowadzisz e-commerce. W swoim asortymencie posiadasz produkty, które pozwolą od A do Z upiec ciasto i je udekorować. Dodatkowo, prowadzisz bloga o tematyce cukierniczej, na którym dzielisz się przepisami.

Źródło: giphy.com

KROK 1. POMYSŁ
Postanawiasz stworzyć coś specjalnego dla czytelników i klientów – na przykład poradnik z przepisami na ciasta/wypieki urodzinowe. Poradnik będzie zawierał cenne wskazówki, które nigdy wcześniej nie zostały opublikowane na Twoim blogu. Dodatkowo, przedstawisz w poradniku, które produkty z Twojej oferty warto wykorzystać do opisanych działań.

KROK 2. DZIAŁANIA MARKETINGOWE:
Poradnik w formie artykułu na blogu opublikujesz w popularne święto w branży cukierniczej. Jedną z form promocji premiery artykułu będzie dedykowany email, w którym CTA będzie odsyłało do zapoznania się z artykułem.

KROK 3. Przejdźmy zatem do kalendarza marketingowego i wybierzmy okazję.

Przedstawię to na przykładzie święta z maja, 15 oraz 17 maja występuje Światowy Dzień Pieczenia. To nie błąd – jest on świętowany dwa razy. Efekt? To podwójna okazja to działań marketingowych!

KROK 4. Czas na stworzenie emaila!

Co powiesz na tak pysznie wyglądający szablon? 🍰
Pamiętaj, że zdjęcia i treść możesz w dowolny sposób edytować.

Szablon emaila, który znajdziesz w kreatorze emaili GetResponse

Alternatywa? Okazja z marca: Dzień Piekarzy i Cukierników 15.03.2022

Pamiętaj, że materiały contentowe przyciągają również leady (potencjalnych klientów). Możesz wykorzystać takie materiały jako tzw. lead magnety, które będą promowane w taki sposób, aby rzeczywiście rozbudowywać bazę odbiorców.

Co więcej, odbiór wizualny Twoich kreacji ma ogromny wpływ na to czy zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Bądź profesjonalny – jeżeli jeszcze nie posiadasz strony internetowej, możesz ją stworzyć w Kreatorze stron GetResponse. Jeden z szablonów strony www dla branży cukierniczej prezentuje się następująco:

Szablon strony www oraz edytor drag and drop – Kreator stron GetResponse

Dowiedz się, dlaczego mała firma musi mieć swoją stronę internetową.


Przygotuj landing page

🇬🇧 Działania z okazji Dnia Języka Angielskiego

Co to jest landing page?

To pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel. Landing pages są zazwyczaj projektowane tak, aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej, pobrali e-book lub zarejestrowali się na webinar. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o landing page oraz różnicach między stroną www a stroną docelową to zapoznaj się z materiałami ze strony 8 z Planera całorocznego.

Strona z artykułami na temat stron www oraz landing pages – Planer Marketera 2022

CEL: Naszym celem jest, aby odwiedzający tę stronę zapisali się na listę zainteresowanych kursem językowym i pozostawili Ci swój adres email, abyś mógł się z nimi skontaktować.

Pamiętasz, jak w 1 punkcie mówiłam, że możesz stworzyć emaila z okazji Dnia Języka Angielskiego? Idźmy dalej i wyjdź do nowych odbiorców. Stwórzmy landing page, aby pozyskać nowe kontakty.

Do dzieła:

KROK 1. Stwórz landing page

KROK 2. Wybierz szablon

Wybrany szablon landing page, który możesz wykorzystać. Szablon pochodzi z kreatora landing pages w GetResponse.

KROK 3. Edytuj stronę i uzupełnij ją informacjami o Twoim kursie językowym. W miejscu “Sign up for our newsletter to get access” zachęć odbiorców do działania – w tym wypadku zapisu na Twoją listę mailingową. Możesz na przykład użyć zwrotu: “Zapisz się na listę osób zainteresowanych kursem”.

KROK 4. Udostępnij landing page w social mediach

KROK 5. Sprawdzaj swoją listę i kontaktuj się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem email marketingu.

WSKAZÓWKA! 💡

Do prowadzenia komunikacji z klientami możesz wykorzystać autorespondery.

Do prowadzenia komunikacji z klientami możesz wykorzystać autorespondery.

Co to jest autoresponder?

To zautomatyzowana sekwencja emaili zaprojektowanych z myślą o konwersji.

Autorespondery to wiadomości wysyłane automatycznie do subskrybentów w określonym czasie lub w oparciu o konkretne wydarzenie. Poprawne użycie autoresponderów może być niezwykle skutecznym i prostym elementem kompletnej strategii email marketingowej.

Możesz zaplanować, że każda osoba, która wyraziła zainteresowanie wyżej wspomnianym landing page i Twoim kursem, zaraz po zapisie otrzyma autoresponder z podziękowaniem za zapis oraz z ofertą i CTA do jej zakupu.

Innym, szerszym wykorzystaniem autoresponderów jest dłuższa kampania email marketingowa.

Przykład?
Osoba wyraża zainteresowanie Twoją ofertą, niezależnie od tego czy kupi Twój kurs czy nie. Być może chciała tylko sprawdzić, co masz do zaoferowania. Tak czy inaczej, posiadając jej adres email oraz zgodę na komunikację (to ważne!) wysyłasz jej 5 wiadomości email, rozłożonych w czasie, w ciągu miesiąca. W wiadomościach przedstawiasz korzyści płynące z nauki języka angielskiego.

💡

Pomysł!

Korzyści płynące z nauki języka możesz przedstawić w emailach za pomocą ciekawej opowieści. Stwórz historię początkującego, który postanowił nauczyć się języka, podaj wskazówki, które pomogły mu w nauce, etapy nauki i przechodzenia przez kolejne poziomy znajomości języka. W ostatnim emailu przedstaw korzyści, które dzięki znajomości języka osiągnęła ta osoba.

🛒🛍 Warto przeczytać: Jak zacząć sprzedawać w Internecie?


➡ Stwórz powitalny cykl automation

Osoby, które zapisały się na Twój landing page i wyraziły zgodę na komunikację marketingową mogą być również zainteresowane innymi treściami, które mogą od Ciebie otrzymać. Na przykład informacjami o organizowanym kursie języka angielskiego w innym terminie czy pozostałymi produktami z Twojej oferty.

W tym celu powitaj osoby, które zapisały się na Twoją listę kontaktów. Z naszych badań wynika, że email powitalny cieszy się ogromnym zainteresowaniem: średni wskaźnik otwarć wiadomości powitalnych jest na poziomie 86,03%, a średni wskaźnik kliknięć 24,69%.

Wykorzystaj moment, w którym subskrybenci są najbardziej zaangażowani i przygotuj cykl wiadomości, dzięki którym utwierdzą się w przekonaniu, że podjęli dobrą decyzję zapisując się na Twój newsletter.

KROK 1: Zaplanuj maile w ramach cyklu powitalnego

Cykl powitalny wcale nie musi być długi. Możesz zacząć od 3 wiadomości:

Mail powitany: przywitaj nowego subskrybenta. 👋

W treści możesz przedstawić korzyści wynikające z zapisu na listę. Możesz również umieścić w szablonie maila 2 CTA, za pomocą których będą mogli wybrać częstotliwość otrzymywanych wiadomość (np. raz w tygodniu lub raz na 2 tygodnie).

Możesz również przesłać link do ankiety i zachęcić użytkowników do odpowiedzi na kilka pytań, dzięki którym pozyskasz kluczowe informacje na temat ich zainteresowań i preferencji.

Mail prezentujący Twoją markę: przedstaw misję Twojej firmy. 📝

W drugim mailu możesz zaprezentować misję firmy. Utrwal odpowiedni wizerunek w oczach nowego subskrybenta. Koniecznie zwróć uwagę na wszystkie unikalne cechy, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji.

Mail prezentujący główny produkt lub usługę: przedstaw główny punkt oferty. 🎯

Przygotuj wiadomość poświęconą głównemu produktowi lub usłudze. W zwięzły sposób przedstaw kluczowe cechy i korzyści wynikające z jego wykorzystania. Możesz również zachęcić do przejścia na stronę produktu lub bezpośrednio do zakupu.

KROK 2: Stwórz cykl powitalny za pomocą Automation

Możesz stworzyć szablon od podstaw lub wykorzystać jeden z szablonów dostępnych w panelu.

Wybierz z dostępnych narzędzi “Automation”
Z dostępnych kategorii wybierz “Powitanie”, a następnie “Powitanie nowych kontaktów”
Podgląd jak wygląda cykl “Powitanie nowych kontaktów”

Pierwsza wersja cyklu może zawierać wyłącznie podstawowe elementy. Z czasem możesz go rozbudować o dodatkowe warunki, akcje i filtry.

KROK 3: Przygotuj wiadomości w ramach cyklu

Szablon cyklu “Powitanie nowych kontaktów”

Po zaznaczeniu elementu przedstawiającego konkretną wiadomość w cyklu będziesz mógł wybrać przygotowany wcześniej szablon lub stworzyć nową wiadomość po kliknięciu w niebieski przycisk.


➡ Stwórz lead magnet

🧁 Poradnik z okazji Światowego Dnia Pieczenia

A okazję wykorzystaj do jego premiery.

Zaraz, zaraz.. Co to jest lead magnet?

Lead magnet to coś, co oferujesz za darmo, aby zachęcić odbiorców do dołączenia do bazy. Lead magnets to inaczej darmowe bonusy, bezpłatne materiały, które oferujesz w zamian za adres email.

Darmowe bonusy – czyli np. poradnik z świetnymi wskazówkami cukierniczymi i wyjątkowymi przepisami.

Przykład:
Wróćmy do Światowego Dnia Pieczenia opisanego wcześniej.

KROK 1. Zamiast blogposta, do którego wszyscy mają dostęp, stwórz poradnik w formie PDF z treścią, który będzie można pobrać w zamian za pozostawienie adresu email. Taki poradnik możesz na przykład promować za pomocą landing page (landing page został opisany w punkcie 2, jeżeli chcesz zaczerpnąć więcej informacji, wróć do niego 😊).

Jak to zrobić?

KROK 2. Stwórz lead magnet

KROK 3. Zaprojektuj landing page wraz z formularzem do pobrania poradnika. Poradnik za pomocą GetResponse możesz udostępnić do pobrania na dwa sposoby:

  • Umieścić link do poradnika na stronie z podziękowaniem za zapis do listy (znaczna większość landing pages w GetResponse ma takie strony w zestawie szablonów i możesz je edytować w Kreatorze Landing Pages).
  • Stworzyć wiadomość email, w której CTA będzie kierował do poradnika – i podłączyć ją do landing page jako autoresponder wysyłany zaraz po zapisie na listę.

KROK 4. Promuj landing page w swoich social mediach

KROK 5. Uaktywnij dodatkowy kanał promocji i dodaj dodatkowy formularz na swojego bloga, który będzie informował o poradniku i możliwości jego pobrania w zamian za pozostawienie emaila

Poniżej przedstawiam Ci wybrany przeze mnie szablon landing page wraz z formularzem, który możesz dostosować do swoich potrzeb i na którym możesz przedstawić korzyści płynące z pobrania Twojego poradnika.

Wisienką na torcie będzie sprawdzanie, ile leadów, dzięki temu dodało się do Twojej bazy.

P.S.: Lead magnet oraz dedykowane dla niego landing pages możesz zastosować w różnych branżach. W GetResponse czeka na Ciebie wiele różnych formularzy, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.


➡ Komunikuj w social mediach!

Okazje marketingowe to świetny pretekst, aby stworzyć kampanię w social mediach lub dodać jednorazowy post. Wszystko zależy od Ciebie oraz od celu, jaki chcesz osiągnąć. Przyglądając się działaniom marketingowym wielu firm, wybrałam te, które z pewnością mogą Cię zainspirować do stworzenia kampanii marketingowych.

Weź pod uwagę, że wiele z tych działań znakomicie integruje się z innymi narzędziami marketingowymi, takimi jak email marketing, kampanie SMS, webinary.

Przejdźmy zatem do przykładów.

📨 Działania z okazji Międzynarodowego Dnia Pisania Listów oraz Dnia Pluszowego Misia 🧸

PODRĘCZNIKARNIA – wydawnictwo edukacyjnie jest świetnym przykładem, jak wykorzystywać okazje marketingowe w social mediach do swoich działań promocyjnych.

Wykorzystanie Międzynarodowego Dnia Pisania Listów oraz Dnia Pluszowego Misia do działań marketingowych i komunikacji z klientami – Podręcznikarnia.
  • 📨 Międzynarodowy Dzień Pisania Listów09.10.2022
  • 🧸 Dzień Pluszowego Misia25.11.2022

Takie aktywności wraz z połączeniem email marketingu, webinarów oraz aktualizacji strony internetowej mogą przynieść znakomite efekty! Wybierz okazję, którą można świętować w Twojej branży i przygotuj ciekawą kampanię.


Zorganizowanie akcji lub konkursu w mediach społecznościowych

🎲 Działania z okazji Dnia Gier Planszowych

A może coś dla fanów gier planszowych? 🎲

Konkursy oraz organizacja rozmaitych akcji w mediach społecznościowych (i nie tylko!) pozwalają na zaangażowanie do swoich działań potencjalnych klientów. To znakomita okazja do nawiązania z nimi relacji. Świetnie pokazuje to poniższy przykład:

Nasza Księgarnia – gry wykorzystała Dzień Gier Planszowych (10.10.2022) do zorganizowania konkursu dla swoich odbiorców. Pula nagród? Aż 25 gier!

Efekty?

  • 207 reakcji
  • 89 komentarzy
  • 7 udostępnień
Post w social mediach – Nasza Księgarnia – gry

🛋 Post z okazji Dnia Spania w miejscach publicznych

No to teraz coś, dla fanów IKEI. Poniżej prezentujemy, jak Ikea wykorzystała Dzień Spania w miejscach publicznych, już w 2016 roku!

Post w social mediach – IKEA

P.S. Takie święto znajduje się w Planie Marketera 2022.

  • Dzień Spania w Miejscach Publicznych (Polska)26.02.2022
  • Dzień Spania w Miejscach Publicznych (USA) 28.02.2022

Prezentacja oferty, kampania w social mediach

To może teraz coś dla e-commerców? Many Mornings doskonale radzi sobie w komunikacji w social mediach.

🧛‍♂ Kampania marketingowa na Halloween

Przykład „straszneeeeej” promocji na Halloween (31.10.2022). Kreatywnie i pomysłowo!

Many Mornings – post w social mediach

Czy wspominałam już, że okazje marketingowe, można z powodzeniem wykorzystywać do tworzenia kampanii/działań społecznych? Nie? Bo na tym skupimy się na chwilę. Ale już teraz ponownie przykład od Many Mornings, który robi to dobrze!

Post w social mediach – Many Mornings

No to, skoro jesteśmy przy Halloween, zatrzymajmy się na chwilę przy komunikatach od PlayStation Polska.

Mail od PlayStation z okazji Halloween
Komunikacja w mediach społecznościowych – PlayStation Polska

Tworząc kampanie marketingowe, pamiętaj o wykorzystywaniu, nie tylko jednego kanału komunikacji. Social media, strona www, newsletter do odbiorców, webinary – wielokanałowe kampanie marketingowe to strzał w dziesiątkę.


Akcja społeczna

Wspomnieliśmy już o działaniach społecznych Many Mornings na Halloween. Spójrz, jaką kampanię przygotowali w październiku, który nazywany jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi.

👩‍🦰 Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi

Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi jest 15.10.2022.

No to.. skoro było coś dla Pań, czas na Panów!

👨 MOVEMBER

Zacznijmy od postu w social mediach zamieszczonego przez Booksy – 29 października oraz zbliżającej się corocznej kampanii społecznej – MOVEMBER.

Post w social mediach – Booksy

Świetnie wykorzystali to następnie w emailu przypominając o profilaktyce!

Email od Booksy

➡ Zorganizuj webinar

👓 Kampania z okazji Dnia Okulistyki

Przyjmijmy, że zajmujesz się marketingiem w klinice, która oferuje usługi medyczne z zakresu okulistyki lub prowadzisz e-commerce oferujący okulary.

Krok 1. Wybierz okazję – 9 maja (poniedziałek) Dzień Okulistyki

Karta z kalendarzem i okazjami marketingowymi na maj 2022 – Planer Marketera 2022

Decyzja: Organizujesz webinar dotyczący profilaktyki, w którym będzie uczestniczył lekarz.

Wskazówka 💡
Artykuły, które mogą Ci się przydać przy organizacji webinaru, znajdziesz w sekcji “Przydatne materiały – Webinary” w Planerze całorocznym.

Skorzystaj z zebranych artykułów na temat webinaru, aby stworzyć wydarzenie na najwyższym poziomie. Strona z Planera Marketera 2022

KROK 2. Spisz pomysły

  • Przykładowy temat webinaru:
    Jak dbać o oczy przy pracy z komputerem? – rozmowa z lekarzem

Coraz więcej osób spędza czas przed tzw. niebieskim ekranami (monitory, laptopy, telewizory, telefony komórkowe). Sytuacja związana z pandemią spowodowała, że wiele dzieci spędza obecnie przez komputerem dużo więcej czasu niż kiedykolwiek. Wiele osób rozpoczęło pracę zdalną i spędzają sporą część dnia przed komputerem. Profilaktyka to podstawa! Podkreśl to w swoich komunikatach.

Temat webinaru wybrany.

KROK 3. Zaplanuj i stwórz webinar

Dokładnie zaplanuj, jak ma wyglądać wydarzenie i jakie kwestie podczas niego poruszysz. Przygotuj też prezentację – pamiętaj, aby w każdym slajdzie dodać logo swojej marki.

KROK 4. Zaproś odbiorców na webinar:

  • Wyślij email z zaproszeniem na webinar do swojej bazy kontaktów
  • Udostępnij informacje o nadchodzącym webinarze w social mediach oraz innych kanałach, które wykorzystujesz do promocji. Pamiętaj o portalach, na których możesz za darmo umieścić swoje zaproszenie – takich jak Crossweb.

💡

Pomysł!
Podczas webinaru: (Jeżeli to klinika okulistyczna) – zaproponuj wizytę. Ludzie często boją się chodzić do lekarzy. Edukuj ich i zachęć, aby skorzystali z Twojej oferty. Przedstaw im korzyści płynące z profilaktyki.

🩺 Informacja o Światowym Dniu Pacjenta

Poniżej znajdziesz przykład organizacji webinarów nawiązującej do innej okazji. W tym przypadku do Światowego Dnia Pacjenta.

Post w social mediach – webinar z okazji Światowego Dnia Pacjenta – Harmonia

Czas na połączenie wielu działań! Wielokanałowa kampania marketingowa

🌷Kampania z okazji Dnia Kobiet

Powiedzmy, że prowadzisz sklep m.in. z produktami do pielęgnacji twarzy. Jaka okazja może okazać się ciekawa dla Twojego biznesu?

Korzystając z kalendarza marketingowego – podpowiadam! 😊

OKAZJA: 8 marca – Dzień Kobiet

Dzień Kobiet – Być może prowadzisz firmę z produktami do pielęgnacji twarzy, jeżeli tak, to święto jest zdecydowanie warte Twojej uwagi!

Weź to pod uwagę!
Wiele osób rozpoczęło pracę i naukę zdalną, dzięki czemu nie poświęca czasu na dojazdy i może wykorzystać zaoszczędzony czas, aby zadbać o siebie i swoją cerę.

To świetna okazja do:

  1. Stworzenia kampanii edukacyjnej za pośrednictwem email marketingu
  2. Przeprowadzenia webinaru nt. pielęgnacji twarzy
  3. Zaprezentowania oferty Twojego asortymentu
  4. Przeprowadzenia kampanii w Social Media
  5. Stworzenie lead magnetu nt. pielęgnacji twarzy

Korzyści z przeprowadzonych działań jakie możesz zyskać:

  • Edukacja obecnych klientów, którzy w konsekwencji zdecydują się zakupić Twoje produkty
  • Prezentacja Twojej oferty szerokiemu gronu odbiorców
  • Webinar – spotkanie się z Twoimi klientami „na żywo” i możliwość rozmowy
  • Możliwość budowania relacji z Twoimi klientami
  • Pokazanie swojej osoby jako właściciela/pracownika, prezentującego wiedzę o produkcie – i tym samym budowanie roli eksperta.

Klienci oczekują, że jeżeli coś sprzedajesz oraz promujesz, jesteś w tym ekspertem. I tak powinno być! Twoje produkty, jak i prezentowane przez Ciebie materiały, muszą być najwyższej jakości. Buduj markę! 🙂

Przygotowanie kampanii edukacyjnej

Okazja została wybrana. ✔

📋 Przechodzimy do planowania działań:

Jakie działania zastosujemy?

  • Email marketing – przeprowadzimy kampanię edukacyjną za pomocą emaili
  • Stworzymy lead magnet, który będzie zawierał treści z kampanii edukacyjnej
  • Zorganizujemy webinar na temat pielęgnacji twarzy.

PLAN DZIAŁANIA:

KROK 1 ➡ Wyślesz 6 emaili edukacyjnych do swojej bazy kontaktów.

KROK 2 ➡ Ostatni z serii emaili będzie podsumowującym, zapraszającym na webinar nt. pielęgnacji twarzy.

KROK 3 ➡ Wypromujesz webinar w mediach społecznościowych, pokazując go osobom, które nie są w Twojej bazie.

KROK 4 ➡ Przeprowadzisz webinar.

KROK 5 ➡ Wyślesz do wszystkich uczestników webinaru poradnik, w którym będą znajdowały się wszystkie treści z sześciu wiadomości z kroku 1 – pamiętaj również o dodaniu czegoś ekstra, np. rabatu na zakupy w Twoim sklepie albo cennej poradzie dotyczącej pielęgnacji, która nie znalazła się w emailach edukacyjnych.

KROK 6 ➡ Poradnik posłuży również jako lead magnet dla potencjalnych odbiorców, którzy nie wzięli udziału w webinarze. Poradnik będzie mógł zostać pobrany w zamian za podanie adresu email w formularzu. Dzięki temu powiększysz swoją listę kontaktów.

Pamiętaj o dodaniu informacji o zgodach marketingowych!

KROK 7 ➡ Po tych działaniach będziesz obserwować, jak rośnie sprzedaż Twoich produktów.

Działanie 1: Przeprowadź kampanię edukacyjną za pośrednictwem email marketingu

Przygotuj zestaw 5-6 wiadomości email, które przekażą Twoim odbiorcom wiedzę o tym, jak dbać o cerę i ją pielęgnować.

Kampania edukacyjna może składać się z 6 emaili. Przykładowo:

📩 Email 1:
Powitanie, przedstawienie firmy i informacja, skąd pochodzą jej produkty; co masz do zaoferowania

📩 Email 2:
Wyjaśnienie – dlaczego pielęgnacja twarzy jest tak ważna, korzyści płynące z regularnej pielęgnacji twarzy

📩 Email 3:
Przedstawienie typów skóry i wskazówki, jak ją pielęgnować – cera normalna i wrażliwa

📩 Email 4:
Przedstawienie typów skóry i wskazówki, jak ją pielęgnować – cera mieszana i tłusta

📩 Email 5:
Wspomnienie, że Dzień bez makijażu jest świetną motywacją do rozpoczęcia regularnej pielęgnacji twarzy i przedstawienie produktów

📩 Email 6:
Zaproszenie na webinar

Działanie 2: Stwórz lead magnet

Wykorzystaj treści, które umieścisz w emailach i stwórz z nich poradnik w formie PDF, który wyślesz do uczestników webinaru po jego zakończeniu. Następnie poradnik wykorzystasz jako lead magnet i umieścisz na stronie internetowej z możliwością pobrania w zamian za adres email.

Działanie 3: Zorganizuj webinar

Webinar to świetna okazja do porozmawiania z Twoimi odbiorcami na żywo. Zdecydowanie warto z niego skorzystać!

  1. Wybierz datę webinaru
  2. Przygotuj treści, które chcesz poruszyć podczas spotkania
  3. Stwórz webinar w GetResponse
  4. Stwórz landing page z formularzem zapisu na webinar i udostępnij go w social mediach.
  5. Przeprowadź webinar (pamiętaj o jego nagraniu – w GetResponse masz oczywiście taką możliwość)

Po webinarze:

  1. Udostępnij nagranie webinaru wszystkim, którzy się na niego zapisali
  2. Udostępnij link do nagrania webinaru w swoich mediach społecznościowych
  3. Wyślij nagranie webinaru wszystkim, którzy się na niego zapisali. W tym samym emailu możesz wysłać poradnik, o którym wspominaliśmy w punkcie DZIAŁANIE 2.
  4. Udostępnij link do nagrania webinaru w swoich mediach społecznościowych

💡 Ciekawostka: Pamiętaj też, że nagranie webinaru możesz wykorzystać jako lead magnet. Umieść formularz zapisu na swojej stronie internetowej, gdzie po wypełnieniu go i podaniu adresu email, webinar zostanie wysłany do zainteresowanego za pośrednictwem emaila. To doskonały przykład zastosowania automatyzacji!

Tworzenie materiałów contentowych wymaga czasu. Wykorzystuj stworzone przez siebie materiały contentowe w stu procentach!

🎓 Przykład innej, przeprowadzonej kampanii edukacyjnej za pośrednictwem email marketingu możesz znaleźć tutaj: Land Cafe odnotowało 54% sprzedaży dzięki kampanii edukacyjnej.

Podsumowanie

To by było na tyle. 😊

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do planowania i tworzenia działań marketingowych. Jak widzisz, okazji i możliwości do stworzenia ciekawych kampanii marketingowych jest wiele. Możesz wykorzystywać popularne święta handlowe jak: Dzień Matki czy Dzień Ojca (co ciekawe, tego samego dnia jest również Dzień Wędkarza, może warto to wykorzystać?) jak i mniejsze okazje.

Powodzenia w tworzeniu kampanii!

PLANER MOŻESZ POBRAĆ TUTAJ:

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse S.A. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.