Planer Marketera, czyli jak wykorzystać kalendarz marketingowy do swoich kampanii
autor: Paula Szulc ostatnia aktualizacja 0

Planer Marketera, czyli jak wykorzystać kalendarz marketingowy do swoich kampanii

Pierwszy kwartał 2021 dobiega końca. Strategia marketingowa wdrożona, znasz założenia biznesowe Twojej firmy na ten rok. Działasz według planu, realizujesz zadania marketingowe i masz świadomość, na jakie okazje handlowe musisz się szczególnie przygotować.

Ale czy na pewno wiesz o wszystkich okazjach marketingowo-sprzedażowych, które możesz wykorzystać?

Chciałabym pomóc Ci w planowaniu i przygotowywaniu działań marketingowych w 2021 roku. Do tego przyda się Planer Marketera od GetResponse, zawierający aż 459 okazji marketingowo-sprzedażowych.

Aby dostarczyć Ci dodatkowej inspiracji, stworzyłam dla Ciebie artykuł, który pomoże Ci maksymalnie wykorzystać wyżej wspomniany Planer. Podpowiem Ci, jakie działania możesz zaplanować wykorzystując okazje marketingowe. Oprócz tego, w artykule znajdziesz wskazówki, jak korzystać z zawartych w Planerze informacji.

Być może udało Ci się już zapoznać się z Planerem Marketera i z niego korzystasz. Jeżeli tak, to ten artykuł może Cię naprowadzić na dodatkowe inspiracje i pokaże Ci, jak możesz rozwijać swój biznes za pomocą narzędzi do online marketingu.

Jeżeli nie masz pojęcia o czym piszę, już spieszę z pomocą i wyjaśniam. Ten fragment może pomóc także osobom, które zapoznały się już z wybraną edycją Planera i nie mają pojęcia o jej dodatkowych wydaniach.

To jak, zaczynamy?

SPIS TREŚCI

Planer Marketera – Twój kalendarz marketingowy

Planer Marketera to przewodnik z inspiracjami do tworzenia działań i kampanii marketingowych – zarówno tych na dużą skalę (mam na myśli wielokanałowe kampanie marketingowe), jak i spontanicznych aktywności marketingowych do komunikacji z odbiorcami.

Stworzony został w formie poradnika, którego ważną częścią jest kalendarz marketingowy przedstawiający okazje marketingowo-sprzedażowe. W Planerze znajdziesz również artykuły i poradniki związane z online marketingiem.

Planer możesz wykorzystywać w wersji online (jest on wydawany w formie interaktywnej jako PDF) lub w formie papierowej. Znajdziesz w nim miejsce na zapisywanie własnych notatek i pomysłów.

Wstęp mamy za sobą 😊. Mam nadzieję, że już teraz wiesz, czym jest Planer.

Planer Marketera publikowany jest w dwóch wersjach:

Planer Marketera – wersja całoroczna

To wersja wydana na początku stycznia 2021, zawierająca:

  • 459 okazji marketingowo – sprzedażowych, z podziałem na 12 miesięcy, w tym:
    • warte uwagi okresy sprzedażowe,
    • kalendarz marketingowy z nietypowymi świętami,
    • sezonowe wydarzenia i okazje handlowe,
    • kalendarz dni wolnych oraz długich weekendów

  • 15 działań, o których musisz pamiętać przy tworzeniu kampanii marketingowej (w tym arkusz na notatki)

  • 39 artykułów i poradników dotyczących online marketingu, z podziałem na 6 kategorii (email marketing, budowa bazy kontaktów, webinary, marketing automation, e- commerce, dobre praktyki w online marketingu).

Planer Marketera 2021

Pełen inspiracji przewodnik edukacyjny. Pomoże Ci przy tworzeniu kampanii i rozwoju online marketingu w Twojej firmie. Dedykowany jest na cały 2021 rok.

POBIERZ

Planer Marketera – wersja miesięczna

Wersja miesięczna aktualizowana jest (jak sama nazwa wskazuje) co miesiąc. To edycja rozbudowana, poświęcona tylko i wyłącznie konkretnemu miesiącowi.

Publikowana jest z wyprzedzeniem, aby odbiorcy mogli zaplanować działania marketingowe na nadchodzący miesiąc (przykładowo, wersja na maj zostanie opublikowana w okolicach 20 kwietnia). Ma ona przypominać Ci o nadchodzących, najważniejszych wydarzeniach i okazjach marketingowych.

Miesięczne wersje zawierają:

  • Kalendarz marketingowy na dany miesiąc, pochodzący z Planera całorocznego

  • Najnowsze artykuły i poradniki marketingowe od GetResponse, które dopasowane są do trwającego okresu (np. w lutym zamieszczone zostały artykuły dotyczące prowadzenia kampanii walentynkowych). Nie znajdziesz ich w Planerze całorocznym.

  • Sekcję „Wybierz okazję dla swojej branży”, która podpowiada, jakie branże powinny przygotować się na nadchodzące okazje marketingowe wraz ze wskazówkami, jakie działania marketingowe możesz zaplanować.

Planer Marketera – wersja miesięczna

Nowy miesiąc to nowe wyzwania i działania! Przygotuj z wyprzedzeniem kampanie marketingowe na wybrane przez Ciebie wydarzenia, wykorzystując wskazówki zawarte w Planerze miesięcznym i spraw, aby wyniki Twojej firmy poszybowały w górę.

POBIERZ

Teraz już wiesz czym jest Planer Marketera i co oferuje. Poniżej możesz zobaczyć, jak prezentuje się Planer w obu wersjach:

Planer Marketera – wersja całoroczna
Planer Marketera – wersja miesięczna

Jak korzystać z Planera Marketera?

Skupmy się na trzech filarach, które towarzyszyły nam przy tworzeniu Planera:

💡 INSPIRACJA – Zainspiruj się Planerem i stwórz działania, które przyniosą Twojej firmie rozwój.

🎓 EDUKACJA – Bądź na bieżąco z nowościami w online marketingu. To pomoże Ci w Twoich aktywnościach.

💪 DZIAŁANIE – Skorzystaj z podanych przez nas inspiracji oraz materiałów edukacyjnych – i DZIAŁAJ!

Okazje oraz wiedzę z artykułów zawartych w Planerze Marketera możesz wykorzystać do przeprowadzenia wielu działań marketingowych. Poniżej znajdziesz kilka propozycji aktywności:

Marketing jest dziedziną, która nieustannie się zmienia. Wiemy to doskonale, dlatego chcemy, aby nasi odbiorcy byli na bieżąco ze wszystkimi możliwościami zastosowania narzędzi online marketingowych.

Na przykład:

Prowadzisz małą firmę, rozpoczynasz przygodę z email marketingiem lub chcesz rozwinąć swoje działania w tym zakresie. Super!

“Ale co dalej? Po co mi to? Czy ja na pewno tego potrzebuje? To chyba trochę za trudne…” 🤔

Takie myśli zapewne również Ci towarzyszą.

Dlatego przychodzimy z pomocą i w Planerze Marketera zamieszczamy materiały, które pomogą Ci w rozpoczęciu działań online marketingowych. Przedstawią w jasny sposób, jak z nich korzystać i pomogą rozwinąć Twoje dotychczasowe aktywności. Przekonaj się, że to nic skomplikowanego!

W wersji miesięcznej zamieściliśmy m.in. artykuł “Email marketing dla małych firm”, w którym prezentowaliśmy rozwiązania, które mogą przynieść wzrost wskaźników marketingowych i sprzedaży.

Planer Marketera na marzec – strona 1

Artykuł, o którym mowa powyżej znajdziesz tutaj: Email marketing dla małych firm

Jakie działania możesz wykonać, korzystając z Planera Marketera?

Na początek przedstawię pojedyncze aktywności marketingowe, które możesz zrealizować. Następnie zbierzemy wiedzę w całość i na końcu wykorzystamy ją do zaplanowania działań do stworzenia dużej kampanii marketingowej.

Aby jeszcze lepiej zwizualizować dane działania, będziemy posługiwać się przykładami danych okazji i branż, które mogą je wykorzystać.

1. Email prezentujący Twoją ofertę

Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem języka angielskiego. 👨‍🏫

Przyjmijmy, że:
• Prowadzisz firmę oferującą kursy nauki języka angielskiego
• Zależy Ci na zdobyciu większej ilości klientów
• Chcesz dotrzeć z ofertą do szerszego grona odbiorców
• Chcesz, aby dotychczasowi odbiorcy Twoich komunikatów stali się Twoimi klientami

Mała uwaga – Pamiętaj, że wszystkie działania, o których przeczytasz możesz swobodnie edytować, zmieniać, stosować nie tylko w czasie wybranych okazji. Okazje mają służyć jako inspiracje i motywatory do działania! Dopasuj swoje działania do charakteru Twojej firmy.

📋 PLAN DZIAŁANIA:

KROK 1. Otwieramy Planer Marketera

KROK 2. Wybieramy okazję z kalendarza marketingowego:

Moja propozycja:
Email nawiązujący do okazji marketingowej jaką jest 23 kwietnia – Dzień Języka Hiszpańskiego i Angielskiego

Planer Marketera 2021 – wersja całoroczna – KWIECIEŃ

Przyjmijmy, że prowadzisz już działania online marketingowe i masz już zbudowaną pewną bazę odbiorców. Tworzymy więc dla nich emaila.

KROK 3. Cel działania: Poinformowanie klientów o rozpoczęciu zapisów na Twój kurs językowy oraz zachęcenie ich do wzięcia w nim udziału.

KROK 4. Wybierz wzór emaila. W GetResponse mamy ogromną ilość szablonów, którą możesz dowolnie edytować.

Wybrany szablon emaika
Podgląd wyboru szablonu w kreatorze emaili w GetResponse

O czym będzie email:

  • Przedstawisz korzyści płynące z nauki języka
  • Poinformujesz, że otwierasz zapisy na Twój kurs
  • Krótko przedstawisz swój kurs językowy
  • Dodasz w emailu CTA, który przekieruje odbiorcę do strony z ofertą kursu

KROK 5. Stwórz treść i wyślij email.

P.S.: Podobna okazja czeka na Ciebie 26.09.2021 w Europejski Dzień Języków.

Planer Marketera 2021 – wersja całoroczna – WRZESIEŃ

Uwaga od autora!

*Z racji, że 26.09.2021 to niedziela, email możesz wysłać parę dni wcześniej, a 26.09.2021 wysłać przypomnienie o prowadzonych przez Ciebie działaniach.

P.S. 2: Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z email marketingiem i nie masz jeszcze zbudowanej bazy odbiorców, wykorzystaj do tej samej okazji i działań landing page (czyli stronę docelową). Informacje jak to zrobić, znajdziesz w następnym punkcie.

P.S. 3: Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zacząć budować bazę kontaktów, zapraszam Cię do zapoznania się z artykułami z Planera całorocznego, umieszczonymi w sekcji poświęconej budowaniu bazy kontaktów.

Aby dowiedzieć się, jak budować bazę kontaktów, przejdź do Planera całorocznego. KLIK.

2. Stwórz landing page

Co to jest landing page?

To pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel. Landing pages są zazwyczaj projektowane tak, aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej, pobrali e-book lub zarejestrowali się na webinar. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność.

CEL: Naszym celem jest, aby odwiedzający tę stronę zapisali się na listę zainteresowanych kursem językowym i pozostawili Ci swój adres email, abyś mógł się z nimi skontaktować.

Do dzieła:

KROK 1. Stwórz landing page

KROK 2. Wybierz szablon

Wybrany szablon landing page, który możesz wykorzystać. Szablon pochodzi z kreatora landing pages w GetResponse.

KROK 3. Edytuj stronę i uzupełnij ją informacjami o Twoim kursie językowym. W miejscu “Sign up for our newsletter to get access” zachęć odbiorców do działania – w tym wypadku zapisu na Twoją listę mailingową. Możesz na przykład użyć zwrotu: “Zapisz się na listę osób zainteresowanych kursem”.

KROK 4. Udostępnij landing page w social mediach

KROK 5. Sprawdzaj swoją listę i kontaktuj się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem email marketingu.

WSKAZÓWKA! 💡

Do prowadzenia komunikacji z klientami możesz wykorzystać autorespondery.

Co to jest autoresponder?

To zautomatyzowana sekwencja emaili zaprojektowanych z myślą o konwersji.

Autorespondery to wiadomości wysyłane automatycznie do subskrybentów w określonym czasie lub w oparciu o konkretne wydarzenie. Poprawne użycie autoresponderów może być niezwykle skutecznym i prostym elementem kompletnej strategii email marketingowej.

Możesz zaplanować, że każda osoba, która wyraziła zainteresowanie wyżej wspomnianym landing page i Twoim kursem, zaraz po zapisie otrzyma autoresponder z podziękowaniem za zapis oraz z ofertą i CTA do jej zakupu.

Innym, szerszym wykorzystaniem autoresponderów jest dłuższa kampania email marketingowa.

Przykład?
Osoba wyraża zainteresowanie Twoją ofertą, niezależnie od tego czy kupi Twój kurs czy nie. Być może chciała tylko sprawdzić, co masz do zaoferowania. Tak czy inaczej, posiadając jej adres email oraz zgodę na komunikację (to ważne!) wysyłasz jej 5 wiadomości email, rozłożonych w czasie, w ciągu miesiąca. W wiadomościach przedstawiasz korzyści płynące z nauki języka angielskiego.

💡 Pomysł! Korzyści płynące z nauki języka możesz przedstawić w emailach za pomocą ciekawej opowieści. Stwórz historię początkującego, który postanowił nauczyć się języka, podaj wskazówki, które pomogły mu w nauce, etapy nauki i przechodzenia przez kolejne poziomy znajomości języka. W ostatnim emailu przedstaw korzyści, które dzięki znajomości języka osiągnęła ta osoba.

🛒🛍 Warto przeczytać: Jak zacząć sprzedawać w Internecie?

3. Stwórz powitalny cykl automation

Osoby, które zapisały się na Twój landing page i wyraziły zgodę na komunikację marketingową mogą być również zainteresowane innymi treściami, które mogą od Ciebie otrzymać. Na przykład informacjami o organizowanym kursie języka angielskiego w innym terminie czy pozostałymi produktami z Twojej oferty.

W tym celu powitaj osoby, które zapisały się na Twoją listę kontaktów. Z naszych badań wynika, że email powitalny cieszy się ogromnym zainteresowaniem: średni wskaźnik otwarć wiadomości powitalnych jest na poziomie 86,03%, a średni wskaźnik kliknięć 24,69%.

Wykorzystaj moment, w którym subskrybenci są najbardziej zaangażowani i przygotuj cykl wiadomości, dzięki którym utwierdzą się w przekonaniu, że podjęli dobrą decyzję zapisując się na Twój newsletter.

KROK 1: Zaplanuj maile w ramach cyklu powitalnego

Cykl powitalny wcale nie musi być długi. Możesz zacząć od 3 wiadomości:

Mail powitany: przywitaj nowego subskrybenta. 👋

W treści możesz przedstawić korzyści wynikające z zapisu na listę. Możesz również umieścić w szablonie maila 2 CTA, za pomocą których będą mogli wybrać częstotliwość otrzymywanych wiadomość (np. raz w tygodniu lub raz na 2 tygodnie).

Możesz również przesłać link do ankiety i zachęcić użytkowników do odpowiedzi na kilka pytań, dzięki którym pozyskasz kluczowe informacje na temat ich zainteresowań i preferencji.

Mail prezentujący Twoją markę: przedstaw misję Twojej firmy. 📝

W drugim mailu możesz zaprezentować misję firmy. Utrwal odpowiedni wizerunek w oczach nowego subskrybenta. Koniecznie zwróć uwagę na wszystkie unikalne cechy, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji.

Mail prezentujący główny produkt lub usługę: przedstaw główny punkt oferty. 🎯

Przygotuj wiadomość poświęconą głównemu produktowi lub usłudze. W zwięzły sposób przedstaw kluczowe cechy i korzyści wynikające z jego wykorzystania. Możesz również zachęcić do przejścia na stronę produktu lub bezpośrednio do zakupu.

KROK 2: Stwórz cykl powitalny za pomocą Automation

Możesz stworzyć szablon od podstaw lub wykorzystać jeden z szablonów dostępnych w panelu.

Wybierz z dostępnych narzędzi “Automation”
Z dostępnych kategorii wybierz “Powitanie”, a następnie “Powitanie nowych kontaktów”
Podgląd jak wygląda cykl “Powitanie nowych kontaktów”

Pierwsza wersja cyklu może zawierać wyłącznie podstawowe elementy. Z czasem możesz go rozbudować o dodatkowe warunki, akcje i filtry.

KROK 3: Przygotuj wiadomości w ramach cyklu

Szablon cyklu “Powitanie nowych kontaktów”

Po zaznaczeniu elementu przedstawiającego konkretną wiadomość w cyklu będziesz mógł wybrać przygotowany wcześniej szablon lub stworzyć nową wiadomość po kliknięciu w niebieski przycisk.

4. Email z wyjątkową ofertą

Załóżmy, że prowadzisz sklep e-commerce, który skupia się na sprzedaży kawy.

Źródło: giphy.com

KROK 1. Otwieramy Planer Marketera
KROK 2. Wybieramy okazję z kalendarza marketingowego

Planer Marketera 2021 – wersja całoroczna – WRZESIEŃ

Okazja: 29 września – Dzień Kawy – środa

KROK 3. Tworzysz na tę okazję email z wyjątkową ofertą. Notujesz w Planerze swoje pomysły. Wykorzystaj do tego wersję online lub papierową.

Miejsce na notatki w Planerze całorocznym

KROK 4. Przeglądasz artykuły zgromadzone w Planerze Marketera, które mogą Ci się przydać podczas planowania działań.

W tym przypadku polecam sekcję z artykułami o: email marketingu (strona 3) oraz e-commerce (strona 6) w Planerze całorocznym.

Artykuły, które pomogą Ci w rozwoju – znajdziesz je w całorocznym Planerze Marketera

KROK 5. Tworzysz emaila w edytorze.
Przechodzisz do edytora GetResponse, wybierasz szablon:

Myślę, że ten poniżej nada się idealnie 😊

Wybrany szablon emaila

Moja propozycja na temat emaila: Świętuj z nami Dzień Kawy!
Pamiętaj o dodaniu CTA do strony ze specjalną ofertą.

KROK 6. Wysyłasz emaila.

5. Email o nadchodzącej ofercie

Nadchodzi lato. Chcesz zachęcić do odwiedzenia Twojej strony, na której przedstawiasz najnowszą kolekcję dedykowaną na miesiące wakacyjne.

KROK 1. Dzięki wskazówkom z Planera Marketera wiesz, że maj jest miesiącem, w którym w sklepach pojawiają się kolekcje letnie.

Planer Marketera 2021 – wersja całoroczna – MAJ

KROK 2. Wybierasz odpowiedni dzień i planujesz wysyłkę emaila, w którym przedstawisz 3 modele ze swojej kolekcji i dodasz przycisk CTA odsyłający do swojego sklepu internetowego, gdzie odbiorcy będą mogli zapoznać się z całą Twoją ofertą.

Wybrany szablon na prezentację Twojej oferty

💬 CIEKAWE INFORMACJE:

Emaile sezonowe można wykorzystać w przypadku zmieniających się pór roku oraz aktywności sportowych z nimi związanych. Latem będzie pożądany inny sprzęt sportowy niż w zimie. Wyjdź naprzeciw odbiorcom i przedstawiaj im gotowe oferty, dodatkowo prezentując korzyści z zakupu danego produktu.

Przykład:
Nadchodzą ciepłe dni – wiele osób zdecyduje się więc na korzystanie z roweru.

💡 Pomysł: Wyślij emaila do swoich odbiorców, w którym zaoferujesz sprzęt rowerowy i niezbędne akcesoria, które pozwolą im dbać o bezpieczeństwo (mowa tu o kaskach, ochraniaczach) oraz przydatne produkty jak np. butelka na wodę czy smar do łańcucha.

Przykładowe okazje, które możesz wykorzystać:

  • 19.04.2021 – Dzień Rowerowy
  • 1-3.05. 2021 – “Majówka” – idealny czas, aby spędzić go na świeżym powietrzu
  • Lipiec – sierpień – Trwające wakacje, wykorzystaj sezon urlopowy i ciepłe dni, zachęcając odbiorców do aktywnego spędzania czasu
  • 22.09.2021 – Dzień bez samochodu. Zaproponuj akcję: “WSIĄDŹ NA ROWER!”

I wiele, wiele więcej! Jedyne, co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia 😊

6. Email edukacyjny

Edukacja odbiorców to bardzo ważna rzecz, o której wiele firm niestety zapomina. Ludzie lubią poznawać nowe rzeczy, są ciekawi świata.

Content edukacyjny może ich nie tylko zachęcić do skorzystania z Twojej oferty, pomóc w budowaniu zaufania do marki, ale również sprawić, że staną się oni zaangażowanymi odbiorcami Twoich treści, a w konsekwencji stałymi klientami.

Możesz ich edukować za pośrednictwem bloga, poradników w postaci plików PDF do pobrania, infografik, webinarów i wielu, wielu innych. Możliwości są ogromne.

Pamiętaj, że potrzeba czasu, aby odbiorcy Twoich treści zaufali Ci i zdecydowali się skorzystać z Twojej oferty. Musisz ich do siebie przekonać.

Świetnym rozwiązaniem jest regularna publikacja treści na Twoim blogu i comiesięczna wysyłka newslettera do Twoich odbiorców z linkami do nowych materiałów. Budujesz dzięki temu zaufanie do swojej marki i przekazujesz merytoryczne materiały wysokiej jakości. Co za tym idzie, odbiorcy treści mogą stać się nie tylko Twoimi czytelnikami, ale również i klientami.

Przykład:
Prowadzisz e-commerce. W swoim asortymencie posiadasz produkty, które pozwolą od A do Z upiec ciasto i je udekorować. Dodatkowo, prowadzisz bloga o tematyce cukierniczej, na którym dzielisz się przepisami.

KROK 1. POMYSŁ
Postanawiasz stworzyć coś specjalnego dla czytelników i klientów – na przykład poradnik z przepisami na ciasta/wypieki urodzinowe. Poradnik będzie zawierał cenne wskazówki, które nigdy wcześniej nie zostały opublikowane na Twoim blogu. Dodatkowo, przedstawisz w poradniku, które produkty z Twojej oferty warto wykorzystać do opisanych działań.

Źródło: giphy.com

KROK 2. DZIAŁANIA MARKETINGOWE:
Poradnik w formie artykułu na blogu opublikujesz w popularne święto w branży cukierniczej. Jedną z form promocji premiery artykułu będzie dedykowany email, w którym CTA będzie odsyłało do zapoznania się z artykułem.

KROK 3. Przejdźmy zatem do kalendarza marketingowego i wybierzmy okazję.

Przedstawię to na przykładzie okazji z marca, która, co prawda, już za nami, ale może posłużyć jako inspiracja, a dodatkowo pokaże Ci, jak rozpisywane są święta w Planerze miesięcznym w sekcji “Wybierz okazję dla swojej branży”.

P.S.: Spokojnie! W dalszej części artykułu znajdziesz alternatywę dla tego święta, dzięki czemu będzie można zastosować opisane wyżej działanie już w maju 😊.

Okazja z marca: Dzień Piekarzy i Cukierników.

Sekcja “Wybierz okazję dla swojej branży”, która przygotowywana jest dla wersji miesięcznych Planera Marketera

Alternatywa – Już 17 maja jest Światowy Dzień Pieczenia 😊. Warto to wykorzystać!

KROK 4. Czas na stworzenie emaila!

Co powiesz na tak pysznie wyglądający szablon? 🍰
Pamiętaj, że zdjęcia i treść możesz w dowolny sposób edytować.

Szablon emaila, który znajdziesz w kreatorze emaili GetResponse

Pamiętaj, że materiały contentowe przyciągają również leady (potencjalnych klientów). Możesz wykorzystać takie materiały jako tzw. lead magnety, które będą promowane w taki sposób, aby rzeczywiście rozbudowywać bazę odbiorców.

7. Stwórz lead magnet

A okazję wykorzystaj do jego premiery.

Zaraz, zaraz.. Co to jest lead magnet?

Lead magnet to coś, co oferujesz za darmo, aby zachęcić odbiorców do dołączenia do bazy. Lead magnets to inaczej darmowe bonusy, bezpłatne materiały, które oferujesz w zamian za adres email.

Darmowe bonusy – czyli np. poradnik z świetnymi wskazówkami cukierniczymi i wyjątkowymi przepisami.

Przykład:
Wróćmy i odnieśmy się do przykładu z punktu 6 opisanego powyżej.

KROK 1. Zamiast blogposta, do którego wszyscy mają dostęp, stwórz poradnik w formie PDF z treścią, który będzie można pobrać w zamian za pozostawienie adresu email. Taki poradnik możesz na przykład promować za pomocą landing page (landing page został opisany w punkcie 2, jeżeli chcesz zaczerpnąć więcej informacji, wróć do niego 😊).

Jak to zrobić?

KROK 2. Stwórz lead magnet

KROK 3. Zaprojektuj landing page wraz z formularzem do pobrania poradnika. Poradnik za pomocą GetResponse możesz udostępnić do pobrania na dwa sposoby:

  • Umieścić link do poradnika na stronie z podziękowaniem za zapis do listy (znaczna większość landing pages w GetResponse ma takie strony w zestawie szablonów i możesz je edytować w Kreatorze Landing Pages).
  • Stworzyć wiadomość email, w której CTA będzie kierował do poradnika – i podłączyć ją do landing page jako autoresponder wysyłany zaraz po zapisie na listę.

KROK 4. Promuj landing page w swoich social mediach

KROK 5. Uaktywnij dodatkowy kanał promocji i dodaj dodatkowy formularz na swojego bloga, który będzie informował o poradniku i możliwości jego pobrania w zamian za pozostawienie emaila

Poniżej przedstawiam Ci wybrany przeze mnie szablon landing page wraz z formularzem, który możesz dostosować do swoich potrzeb i na którym możesz przedstawić korzyści płynące z pobrania Twojego poradnika.

Wisienką na torcie będzie sprawdzanie, ile leadów, dzięki temu dodało się do Twojej bazy.

P.S.: Lead magnet oraz dedykowane dla niego landing pages możesz zastosować w różnych branżach. W GetResponse czeka na Ciebie wiele różnych formularzy, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.

W GetResponse dostępny jest szeroki wybór formularzy

8. Zorganizuj webinar

Przyjmijmy, że zajmujesz się marketingiem w klinice, która oferuje usługi medyczne z zakresu okulistyki lub prowadzisz e-commerce oferujący okulary.

Krok 1. Wybierz okazję – 9 maja (niedziela) – Dzień Okulistyki

Decyzja: Organizujesz webinar dotyczący profilaktyki, w którym będzie uczestniczył lekarz.

Wskazówka 💡
Artykuły, które mogą Ci się przydać przy organizacji webinaru, znajdziesz w sekcji “Przydatne materiały – Webinary” w Planerze całorocznym.

Skorzystaj z zebranych artykułów na temat webinaru, aby stworzyć wydarzenie na najwyższym poziomie.

KROK 2. Spisz pomysły

  • Przykładowy temat webinaru:
    Jak dbać o oczy przy pracy z komputerem? – rozmowa z lekarzem

Coraz więcej osób spędza czas przed tzw. niebieskim ekranami (monitory, laptopy, telewizory, telefony komórkowe). Sytuacja związana z pandemią spowodowała, że wiele dzieci spędza obecnie przez komputerem dużo więcej czasu niż kiedykolwiek. Wiele osób rozpoczęło pracę zdalną i spędzają sporą część dnia przed komputerem. Profilaktyka to podstawa! Podkreśl to w swoich komunikatach.

Temat webinaru wybrany.

KROK 3. Zaplanuj i stwórz webinar

Dokładnie zaplanuj, jak ma wyglądać wydarzenie i jakie kwestie podczas niego poruszysz. Przygotuj też prezentację – pamiętaj, aby w każdym slajdzie dodać logo swojej marki.

KROK 4. Zaproś odbiorców na webinar:

  • Wyślij email z zaproszeniem na webinar do swojej bazy kontaktów
  • Udostępnij informacje o nadchodzącym webinarze w social mediach oraz innych kanałach, które wykorzystujesz do promocji. Pamiętaj o portalach, na których możesz za darmo umieścić swoje zaproszenie – takich jak Crossweb.

Pomysł 💡
Podczas webinaru: Jeżeli to klinika okulistyczna, zaproponuj wizytę. Ludzie często boją się chodzić do lekarzy. Edukuj ich i zachęć, aby skorzystali z Twojej oferty. Przedstaw im korzyści płynące z profilaktyki.

Czas na połączenie wielu działań! Duża kampania marketingowa

Powiedzmy, że prowadzisz sklep m.in. z produktami do pielęgnacji twarzy. Jaka okazja może okazać się ciekawa dla Twojego biznesu?

Korzystając z kalendarza marketingowego – podpowiadam! 😊

OKAZJA: 5 maja – Dzień bez makijażu

Planer Marketera 2021 – całoroczny – widok na maj

Dzień bez makijażu – święto, które nie jest popularne, lecz skrywa w sobie ogromny potencjał. Skoro prowadzisz firmę z produktami do pielęgnacji twarzy, zdecydowanie jest ono warte wykorzystania do działań marketingowych.

Weź to pod uwagę!
Wiele osób rozpoczęło pracę i naukę zdalną, dzięki czemu nie poświęca czasu na dojazdy i może wykorzystać zaoszczędzony czas, aby zadbać o siebie i swoją cerę.

To świetna okazja do:

  • Stworzenia kampanii edukacyjnej za pośrednictwem email marketingu
  • Przeprowadzenia webinaru nt. pielęgnacji twarzy
  • Zaprezentowania oferty Twojego asortymentu
  • Przeprowadzenia kampanii w Social Media
  • Stworzenie lead magnetu nt. pielęgnacji twarzy

Korzyści z przeprowadzonych działań jakie możesz zyskać:

  • Edukacja obecnych klientów, którzy w konsekwencji zdecydują się zakupić Twoje produkty
  • Prezentacja Twojej oferty szerokiemu gronu odbiorców
  • Webinar – spotkanie się z Twoimi klientami „na żywo” i możliwość rozmowy
  • Możliwość budowania relacji z Twoimi klientami
  • Pokazanie swojej osoby jako właściciela/pracownika, prezentującego wiedzę o produkcie – i tym samym budowanie roli eksperta.

Klienci oczekują, że jeżeli coś sprzedajesz oraz promujesz, jesteś w tym ekspertem. I tak powinno być! Twoje produkty, jak i prezentowane przez Ciebie materiały, muszą być najwyższej jakości. Buduj markę! 🙂

Przygotowanie kampanii edukacyjnej

Okazja została wybrana. ✔

📋 Przechodzimy do planowania działań:

Jakie działania zastosujemy?

  1. Email marketing – przeprowadzimy kampanię edukacyjną za pomocą emaili
  2. Stworzymy lead magnet, który będzie zawierał treści z kampanii edukacyjnej
  3. Zorganizujemy webinar na temat pielęgnacji twarzy.

PLAN DZIAŁANIA:

KROK 1 ➡ Wyślesz 6 emaili edukacyjnych do swojej bazy kontaktów.

KROK 2 ➡ Ostatni z serii emaili będzie podsumowującym, zapraszającym na webinar nt. pielęgnacji twarzy.

KROK 3 ➡ Wypromujesz webinar w mediach społecznościowych, pokazując go osobom, które nie są w Twojej bazie.

KROK 4 ➡ Przeprowadzisz webinar.

KROK 5 ➡ Wyślesz do wszystkich uczestników webinaru poradnik, w którym będą znajdowały się wszystkie treści z sześciu wiadomości z kroku 1 – pamiętaj również o dodaniu czegoś ekstra, np. rabatu na zakupy w Twoim sklepie albo cennej poradzie dotyczącej pielęgnacji, która nie znalazła się w emailach edukacyjnych.

KROK 6 ➡ Poradnik posłuży również jako lead magnet dla potencjalnych odbiorców, którzy nie wzięli udziału w webinarze. Poradnik będzie mógł zostać pobrany w zamian za podanie adresu email w formularzu. Dzięki temu powiększysz swoją listę kontaktów.

Pamiętaj o dodaniu informacji o zgodach marketingowych!

KROK 7 ➡ Po tych działaniach będziesz obserwować, jak rośnie sprzedaż Twoich produktów.

Działanie 1: Przeprowadź kampanię edukacyjną za pośrednictwem email marketingu

Przygotuj zestaw 5-6 wiadomości email, które przekażą Twoim odbiorcom wiedzę o tym, jak dbać o cerę i ją pielęgnować.

Pamiętaj o tym, że przed okazją “Dzień bez makijażu” jest długi weekend (tzw. Majówka). W tym czasie wiele osób bierze wolne i poświęca czas rodzinie, a więc musisz rozsądnie rozplanować Twoje działania, aby Twoje emaile nie zostały niezauważone.

Dlatego też Planer został zaprojektowany w formie kalendarza, aby mieć świadomość, w jaki dzień tygodnia przypada dana okazja, w celu jak najlepszego rozplanowania aktywności.

Kampania edukacyjna może składać się z 6 emaili. Przykładowo:

📩 Email 1:
Powitanie, przedstawienie firmy i informacja, skąd pochodzą jej produkty; co masz do zaoferowania

📩 Email 2:
Wyjaśnienie – dlaczego pielęgnacja twarzy jest tak ważna, korzyści płynące z regularnej pielęgnacji twarzy

📩 Email 3:
Przedstawienie typów skóry i wskazówki, jak ją pielęgnować – cera normalna i wrażliwa

📩 Email 4:
Przedstawienie typów skóry i wskazówki, jak ją pielęgnować – cera mieszana i tłusta

📩 Email 5:
Wspomnienie, że Dzień bez makijażu jest świetną motywacją do rozpoczęcia regularnej pielęgnacji twarzy i przedstawienie produktów

📩 Email 6:
Zaproszenie na webinar

Działanie 2: Stwórz lead magnet

Wykorzystaj treści, które zawrzesz w emailach i stwórz z nich poradnik w formie PDF, który wyślesz do uczestników webinaru po jego zakończeniu. Następnie poradnik wykorzystasz jako lead magnet i umieścisz na stronie internetowej z możliwością pobrania w zamian za adres email.

Działanie 3: Zorganizuj webinar

Webinar to świetna okazja do porozmawiania z Twoimi odbiorcami na żywo. Zdecydowanie warto z niego skorzystać!

  1. Wybierz datę webinaru
  2. Przygotuj treści, które chcesz poruszyć podczas spotkania
  3. Stwórz webinar w GetResponse
  4. Stwórz landing page z formularzem zapisu na webinar i udostępnij go w social mediach.
  5. Przeprowadź webinar (pamiętaj o jego nagraniu – w GetResponse masz oczywiście taką możliwość)

Po webinarze:

  1. Udostępnij nagranie webinaru wszystkim, którzy się na niego zapisali
  2. Udostępnij link do nagrania webinaru w swoich mediach społecznościowych
  3. Wyślij nagranie webinaru wszystkim, którzy się na niego zapisali. W tym samym emailu możesz wysłać poradnik, o którym wspominaliśmy w punkcie DZIAŁANIE 2.
  4. Udostępnij link do nagrania webinaru w swoich mediach społecznościowych

💡 Ciekawostka: Pamiętaj też, że nagranie webinaru możesz wykorzystać jako lead magnet. Umieść formularz zapisu na swojej stronie internetowej, gdzie po wypełnieniu go i podaniu adresu email, webinar zostanie wysłany do zainteresowanego za pośrednictwem emaila. To doskonały przykład zastosowania automatyzacji!

Dodatkowo, w planie cenowym Professional w GetResponse, możesz użyć webinaru w formie “webinaru na żądanie”.

Tworzenie materiałów contentowych wymaga czasu. Wykorzystuj stworzone przez siebie materiały contentowe w stu procentach!

🎓 Przykład innej, przeprowadzonej kampanii edukacyjnej za pośrednictwem email marketingu możesz znaleźć tutaj: Land Cafe odnotowało 54% sprzedaży dzięki kampanii edukacyjnej.

Podsumowanie

To by było na tyle. 😊

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do planowania i tworzenia działań marketingowych. Jak widzisz, okazji i możliwości do stworzenia ciekawych kampanii marketingowych jest wiele. Możesz wykorzystywać popularne święta handlowe jak: Dzień Matki czy Dzień Ojca (co ciekawe, tego samego dnia jest również Dzień Wędkarza, może warto to wykorzystać?) jak i mniejsze okazje.

Powodzenia w tworzeniu kampanii!

PLANER MOŻESZ POBRAĆ TUTAJ:

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.