Najlepsze narzędzia do marketingu ecommerce

8 min
Zaktualizowano:

Prowadzisz swój własny biznes, jesteś managerem esklepu lub też specjalistą odpowiedzialnym za sprzedaż i rozwój platformy ecommerce? Poszukujesz nowych możliwości rozwoju biznesu, w tym docierania do nowych klientów, poprawy jakości obsługi tych obecnych, a także rozwiązań, które pozwolą Ci jeszcze bardziej zoptymalizować procesy?

A może jest zupełnie odwrotnie? Czujesz, że nie osiągasz pełnego potencjału? Borykasz się z problemami ze sprzedażą, zasięgami, komunikacją i szukasz rozwiązań, które pozwolą Ci zdiagnozować błędy, a następnie zaplanować oraz wdrożyć działania naprawcze?

Poznaj naszym zdaniem najlepsze narzędzia do marketingu sklepów internetowych, które pomogą Ci zbudować stabilny wzrost sprzedaży oraz zadbać o stały rozwój Twojego biznesu.

W artykule znajdziesz listę rozwiązań, które wspierają sprzedaż i marketing sklepów internetowych. 🛒📦

Jakie są najlepsze narzędzia do marketingu ecommerce?

Poniżej czeka na Ciebie gotowy zestaw narzędzi, których wdrożenie, a następnie właściwe używanie pozwoli Ci zadbać o każdy aspekt skutecznej promocji i prowadzenia Twojego sklepu internetowego.

Dzięki nim zadbasz o praktycznie wszystkie obszary internetowej działalności. Od docierania i pozyskiwania odbiorców oraz klientów za pomocą pozycjonowania, mediów społecznościowych i kampanii reklamowych. Poprzez angażowanie, aż po regularne mierzenie, analizowanie oraz optymalizowanie wybranych aktywności.

GetResponse

Czyli sposób na sprawną komunikację z Twoimi odbiorcami.

GetResponse to platforma do email marketingu i zarządzania kampaniami marketingowymi online, oferująca skuteczne narzędzia do wysyłki newsletterów, budowy bazy adresowej, tworzenia stron i automatyzacji marketingu.

Dzięki funkcjonalnościom platformy masz możliwość realizowania działań z zakresu email marketingu, w tym: planowania i wysyłki newsletterów, maili transakcyjnych, autoresponderów.

Na tym lista narzędzi wcale się nie kończy. Korzystanie z GetResponse pozwoli Ci również na działania z zakresu marketing automation, budowy bazy kontaktów, projektowaniu i wdrażaniu formularzy oraz pop-upów, tworzeniu stron internetowych (w tym landing pages), wykorzystywaniu powiadomień web push oraz prowadzeniu czatów na żywo. Ponadto, za pośrednictwem platformy przeprowadzisz webinar. A to nie wszystko – dzięki integracjom, możesz połączyć swój sklep ecommerce i inne narzędzia z których korzystasz z GetResponse.

Ciekawi Cię, w jaki sposób używanie GetResponse poprawi wyniki Twojego sklepu ecommerce? Skorzystaj z okresu próbnego i zacznij już dziś – całkowicie za darmo.

Google Analytics i Google Tag Manager

Czyli narzędzia do analityki i śledzenia skuteczności działań marketingowych esklepów.

  • Google Analytics (w skrócie GA) – to rozwiązanie, które pozwala na dokonywanie pomiarów aktywności na stronach internetowych, w tym: wolumenu użytkowników, źródeł ich pochodzenia, odwiedzanych stron, średniego czasu spędzanego w serwisie i wielu, wielu innych.

Jednak w przypadku działalności Twojego sklepu internetowego, z pewnością docenisz funkcjonalności, dzięki którym zmierzysz m.in.:

Ścieżki użytkowników, czyli skąd przyszli na Twoją stronę i w jaki sposób zapoznają się z jej treścią.

Dokonane transakcje, czyli ile produktów i o jakiej wartości udało Ci się sprzedać.

Popularność oferty, czyli które produkty cieszą się największym uznaniem odwiedzających.

Oczywiście sposobów na zastosowanie Google Analytics w działalności Twojego e-sklepu jest znacznie więcej. A to, jak postanowisz wykorzystać je Ty – zależy głównie od Twojego asortymentu, zakresu działań, a przede wszystkim – potrzeb.

  • Google Tag Manager (w skrócie GTM) – to z kolei narzędzie służące do tworzenia, dodawania, modyfikowania oraz zarządzania skryptami. Wykorzystasz je zarówno do śledzenia nietypowych zdarzeń i aktywności (w czym pomoże Ci wspomniany już Analytics), jak również z powodzeniem przyda Ci się przy okazji wdrażania kodów pochodzących z innych narzędzi spoza ekosystemu Google (np. Facebook, HotJar itp.).

Senuto

Czyli narzędzie do prowadzenia i optymalizacji działań z zakresu pozycjonowania.

Używanie Senuto pozwoli Ci na przeprowadzenie analizy rynku i konkurencji, dobór właściwych fraz kluczowych, przygotowanie skutecznej strategii SEO, a następnie wdrożenie jej w życie. Znajdziesz w nim rozwiązania dla specjalistów od SEO, copywriterów, a nawet managerów odpowiedzialnych za zarządzanie całym e-sklepem.

W tym: umożliwiające bieżący monitoring stron internetowych, funkcjonalności pozwalające sprawniej tworzyć zoptymalizowane treści, a nawet takie ułatwiające planowanie konkretnych publikacji.

NapoleonCat

Czyli narzędzie, dzięki któremu poprowadzisz, uporządkujesz i zautomatyzujesz działalność w mediach społecznościowych.

Należy przyznać, że bez social mediów Twojemu biznesowi z pewnością nie uda się rozwinąć pełnego potencjału. Jeżeli prowadzisz aktywność w świecie ecommerce to z pewnością musisz zainteresować się tym rozwiązaniem.

NapoleonCat to zestaw narzędzi do marketingu w social mediach. Platforma obsługuje takie platformy jak: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, a nawet Google Moja Firma. To sprawia, że z jednego miejsca, możesz sprawnie zarządzać Twoimi stronami, na bieżąco obsługiwać zapytania, moderować, śledzić i monitorować aktywności, a także prowadzić kampanie reklamowych.

Inne funkcje, które z pewnością docenisz, to również: możliwość automatyzacji procesów, planowanie i publikowanie postów, jak również dostęp do analityki i rozbudowanego systemu raportowania. To wszystko, jak informują twórcy narzędzia, pozwoli Ci “poukładać” procesy.

AdEspresso

Czyli narzędzie do płatnych kampanii reklamowych.

Jeżeli przychody Twojego ecommerce w dużej mierze opierają się na kampaniach realizowanych za pomocą płatnych kampanii Facebook, Instagram oraz Google – z pewnością Twojej uwadze nie może umknąć rozwiązanie o nazwie AdEspresso.

Rozwiązanie pozwala na sprawne planowanie, realizowanie oraz stałe optymalizowanie prowadzonych kampanii w jednym miejscu. Dzięki temu (jak wspominają twórcy) – umożliwia docieranie z właściwymi produktami, we właściwym czasie i do właściwych odbiorców.

HotJar

Czyli narzędzie do mierzenia, analizowania i rozumienia tego, co dzieje się w Twoim esklepie.

Promocja Twojego sklepu internetowego nie powinna skupiać się wyłącznie na prowadzeniu i stałej optymalizacji kampanii. Oczywiście są one ważne, ale poza nimi warto zainteresować się również tym, co właściwie robią użytkownicy, gdy już znajdą się na Twojej stronie.

Jak się zachowują? W co klikają najczęściej? Czy potrafią się na niej odnaleźć? Czy poszukiwania, a następnie zakupy produktów przychodzą im z łatwością? A może jest zupełnie odwrotnie? Większość czasu poświęcają na mozolne szukanie właściwego asortymentu, a następnie próbują przebrnąć przez skomplikowany proces zamówienia? W efekcie większość z nich “poddaje się”, zanim finalnie zostawią u Ciebie swoje pieniądze?

Naturalnie – część tych informacji możesz pozyskać z narzędzia, o którym wspominaliśmy kilka akapitów wcześniej, czyli Google Analytics. Jednak HotJar da Ci coś więcej.

Omawiane narzędzie pozwala nagrywać zachowania użytkowników odwiedzających Twoją witrynę. Pokazuje, na jakie podstrony zaglądają, jak poruszają kursorami myszy, w co klikają (lub próbują kliknąć 😉), jak daleko scrollują oraz wiele, wiele więcej. Naturalnie, HotJar daje dostęp do pojedynczych nagrań, jak i szeregu rozbudowanych raportów, które ułatwiają przeprowadzanie analiz na większą skalę.

Dla zapewnienia ochrony danych, informacje o ich aktywnościach są przekazywane w zanonimizowanej formie. Jednak to nie zmienia faktu, że i tak można z nich wyciągnąć wiele cennych wniosków.

Brand24

Czyli narzędzie do sprawdzania, co mówią o Tobie w sieci.

Czy zdarzyło Ci się kiedyś zastanawiać, jak na temat Twojego sklepu internetowego wypowiadają się klienci i użytkownicy? Czy opinie pod Twoim adresem są pochlebne? Czy może wśród komentarzy przeważają te o negatywnym wydźwięku?

Dzięki Brand24 nie musisz się nad tym głowić, ponieważ to narzędzie pozwala na bieżące monitorowanie oraz analizowanie wielu źródeł (w tym mediów społecznościowych, forów, podcastów, stron i portali internetowych, a nawet newsletterów). Naturalnie wraz z dostępem do tych informacji, otrzymujesz również szereg funkcjonalności, które umożliwiają otrzymywanie raportów i alertów, a także przeprowadzanie nawet najbardziej pogłębionych analiz.

Wgląd do takich danych może stać się dla Ciebie nieocenionym źródłem inspiracji i pomysłów m.in. na to, jak poprawić obsługę klientów, co zmienić w swoim sklepie, a także, na jakich obszarach e-biznesu skoncentrować większość swojego czasu, pieniędzy i uwagi.

SEMrush

Czyli prawdziwy marketingowy “kombajn”.

Jeżeli prowadzisz działania o bardzo szeroko zakrojonym zakresie – wówczas z pewnością możesz rozważyć wybór rozwiązania o nazwie SEMrush. Jak łatwo wywnioskować po samej nazwie, omawiana platforma integruje w sobie ponad 50 różnorodnych narzędzi, podzielonych według kategorii: SEO, Content, Badanie rynku, Reklama oraz Social Media.

  • Zadbasz o pozycjonowanie (o zasięgu lokalnym, krajowym oraz globalnym).
  • Zaplanujesz kampanie PPC.
  • Poprowadzisz działania w mediach społecznościowych
  • Przygotujesz i zrealizujesz strategię contentową.
  • Przeprowadzisz analizę (działań swoich, konkurencji, jak i całego rynku).

SEMrush to przede wszystkim rozwiązanie dla sklepów internetowych, które chcą “poukładać” swój marketing i korzystać ze wszystkich niezbędnych funkcjonalność z jednego miejsca.

Podsumowanie narzędzi dla ecommerce

Na koniec krótkie przypomnienie, w którym znajdziesz zestawienie najlepszych narzędzi dla sklepów internetowych (i nie tylko), a także sprawdzisz, do czego możesz je wykorzystać.

  • GetResponse – email marketing, marketing automation, tworzenie landing page, organizowanie webinarów i wiele więcej.

  • Google Analytics i Google Tag Manager – analityka oraz wdrażanie kodów.

  • Senuto – planowanie, optymalizacja i prowadzenie regularnych działań z zakresu SEO.

  • NapoleonCat – integracja aktywności i zarządzanie wieloma platformami do mediów społecznościowych z jednego miejsca.

  • AdEspresso – prowadzenie i optymalizacja skutecznych kampanii Google i Facebook Ads.

  • HotJar – monitoring stron internetowych (nagrywanie i analizowanie zachowania użytkowników).

  • Brand24 – monitoring sieci (wyszukiwanie opinii na temat marek, produktów, usług, osób itp.)

  • SEMrush – kompleksowa platforma wspierająca aktywności z zakresu SEO, PPC, content marketingu, SM i wielu innych.

Działasz w branży ecommerce? Pobierz Planer Marketera, który zawiera ponad 700 okazji marketingowych. Wybierz okazję dla swojego sklepu internetowego i przygotuj wyjątkową kampanię!

Planer Marketera

Planer Marketera 2023

Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii. Dodatkowo, dzięki niemu zdobędziesz i poszerzysz wiedzę na temat online marketingu.

POBIERZ PLANER

Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.
Share