Lista mailingowa – jak prawidłowo budować bazę kontaktów
ostatnia aktualizacja 0

Lista mailingowa – jak prawidłowo budować bazę kontaktów

Chcesz rozwijać biznes za pomocą email marketingu? Zacznij od budowania bazy mailingowej. Nie wiesz, jak to zrobić? Czytaj dalej, a rozjaśnimy Ci temat. W tym artykule znajdziesz mnóstwo pomysłów i porad na temat tego, jak budować bazę mailingową od zera.

Zaczniemy od szczypty teorii budowania bazy mailingowej i narzędzi potrzebnych do przeprowadzania skutecznych kampanii lead generation. Potem przejdziemy do głównej części – 43 pomysłów na budowanie bazy do wypróbowania już teraz.

Śpieszysz się? Użyj szybkich linków w spisie treści, żeby od razu przejść do sekcji, które Cię interesują.

SPIS TREŚCI

Dlaczego budowanie bazy kontaktów jest ważne?

Twoja baza kontaktów może być Twoim najcenniejszym zasobem biznesowym.

Jednak, aby była przydatna, musisz cały czas zachęcać nowe kontakty do subskrypcji oraz angażować je i budować relacje za pomocą kampanii mailingowych.

Dodatkowo, baza musi być wysokiej jakości. Skup się na przyciąganiu osób, które skorzystają z Twoich produktów lub usług i mogą zostać Twoimi klientami.

Jak zbudować listę mailingową od podstaw?

W żargonie email marketingowym, budowanie bazy kontaktów od podstaw nazywa się organicznym budowaniem bazy. Oznacza to, że szukasz sposobów na dotarcie do grupy docelowej i zachęcenie ich do zapisu do Twojej bazy. Strategia organicznego budowania bazy opiera się na zgodzie odbiorcy, co oznacza, że do Twojej bazy mogą zostać dodane tylko te osoby, które jednoznacznie wyraziły zgodę.

Jak szybko zbudować bazę mailingową?

Najszybszym sposobem na budowanie bazy kontaktów jest przeprowadzenie kampanii reklamowych PPC i pozyskiwanie ruchu na stronę zapisu. Umieść na niej również lead magnet, który przekona odwiedzających stronę, aby zostawili swój adres email.

Możesz również porozumieć się z innymi markami i nawzajem promować swoje treści (np. ebooki) lub przeprowadzić wspólny webinar i podzielić się listą uczestników.

W tym artykule znajdziesz mnóstwo pomysłów, które pomogą Ci szybko zbudować bazę kontaktów.

Podstawowe narzędzia do budowy bazy mailingowej

Formularze zapisu

Formularz zapisu to formularz HTML zainstalowany na stronie internetowej, za pomocą którego odwiedzający stronę mogą się zapisać. Są różne rodzaje formularzy, np. formularz zapisu, formularz pobrania treści, formularz pojawiający się po scrollowaniu, lightbox, lub formularz przy wyjściu ze strony.

Aby zbudować formularz, możesz zakodować go od podstaw lub wykorzystać narzędzie do budowy bazy, jak to dostępne w GetResponse.

Znajdziesz tam wiele szablonów i intuicyjny edytor, w którym dopasujesz formularz do stylu własnej strony.

Przy projektowaniu formularza, pomyśl o stosunku jakości do ilości. Jeśli chcesz dotrzeć do konkretnej grupy docelowej (np. leadów B2B), pomyśl o dłuższym formularzu, gdzie prosisz o więcej szczegółów, takich jak nazwa firmy, liczba pracowników, stanowisko, itp.

Z drugiej strony, jeśli chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców (np. potencjalnych klientów e-commerce), poproś o podstawowe informacje, jak imię i adres email.

Przykład formularza do pozyskiwania subskrybentów – marka Kazar

Zasada jest taka, że im dłuższy formularz, tym mniej osób się zapisze. Im krótszy formularz, tym pozyskasz więcej zapisów, ale nie będziesz mieć pewności co do tego, ile z nich spełnia Twoje kryteria. Najważniejsze to znać cel i prosić tylko o przydatne informacje, żeby odpowiednio zrównoważyć jakość i ilość.

Landing pages

Landing page, znany również jako „strona zapisu” lub „strona docelowa”, to pojedyncza strona zaprojektowana z myślą o jednej konkretnej czynności, by zapewnić wysoką konwersję. W email marketingu, landing pages głównie wykorzystuje się do pozyskiwania leadów.

Przykład elementu ze strony zapisu zachęcającej do wzięcia udziału w szkoleniu – marka Ravenol

I tu znów mamy wiele sposobów na budowanie landing pages, ale najwygodniejszym jest skorzystanie z edytora landing pages.

Kreator landing pages dostępny w GetResponse posiada darmowe szablony stron zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, intuicyjny edytor drag-and-drop i wiele innych funkcji.

Webinary

Webinar, znany również jako “webinarium”, “konferencja online” lub “spotkanie online”, może być świetnym sposobem na budowanie bazy kontaktów wysokiej jakości. Pomysł jest prosty – oferujesz cenne informacje każdemu, kto się zapisze do Twojej bazy.

Dobrze zaplanowany webinar z pewnością przyciągnie Twoją grupę docelową. Webinar możesz promować za pomocą innych kanałów online, żeby zwiększyć zasięg.

Przykład landing page zachęcającego do zapisu na webinar – marka GetResponse

Jeśli interesuje Cię ta konkretna metoda budowania bazy, ten artykuł opowiada więcej na temat tego, jak działają webinary.

Lead magnety

Lead magnet to coś cennego, co oferujesz odbiorcom w zamian za dane kontaktowe. Celem lead magnetu jest zachęta do subskrypcji i zwiększenie liczby leadów pozyskanych za pomocą formularza.

Przykładowe lead magnety

  • Ebook
  • Poradnik
  • Raport
  • Checklista
  • Zestaw materiałów
  • Schemat działania
  • Materiały edukacyjne
Przykład darmowego Planera Marketera stworzonego specjalnie dla marketerów – GetResponse

Istnieją też inne typy darmowych treści, jakie możesz oferować odbiorcom.

Najważniejsze jest to, że jeśli chcesz zwiększać bazę mailingową, musisz tworzyć treści, które Twoi odbiorcy będą chcieli pozyskać w zamian za adres email.

Ten artykuł zawiera więcej pomysłów na lead magnety , które pomogą Ci szybko powiększyć bazę kontaktów. Dodatkowo, znajdziesz tam cenne wskazówki na temat tego, jakie treści najlepiej tworzyć, żeby pozyskać jak największą liczbę subskrybentów.

43 pomysły na budowanie bazy mailingowej

1. Webinary na żywo

Zorganizuj webinar na temat, który zainteresuje Twoją grupę docelową. Udostępnij go po wypełnieniu formularza rejestracji i dodaj możliwość jednoczesnego zapisu do bazy mailingowej. Promuj webinar, wykorzystując różne kanały marketingowe, takie jak social media, PPC czy Twoja strona internetowa.

Dowiedz się więcej na temat wykorzystywania webinarów.

2. Webinary na żądanie

Wykorzystaj webinar przez dłuższy czas, zamieniając go w webinar na żądanie. W ten sposób treści, które raz stworzysz, mogą być wykorzystywane przez wiele kolejnych miesięcy. A do tego, Twoi odbiorcy będą mieli dostęp do Twoich treści wtedy, kiedy im pasuje.

Wskazówka: Przy wyborze tematu webinaru na żądanie, pomyśl o takim, który na długo pozostanie aktualny. Celem jest stworzenie treści raz i potem korzystanie z nich jak najdłużej. Nie będziesz pozyskiwać subskrybentów, jeśli prezentacja będzie mało użyteczna.

Oto jak możesz zacząć korzystać z webinarów na żądanie.

3. Strony zapisu

Stwórz stronę zapisu stworzoną konkretnie po to, by pozyskiwać nowych subskrybentów. Może to być osobna podstrona na Twojej stronie lub możesz linkować do niej z profilów społecznościowych, a nawet pozyskiwać ruch z reklam na Facebooku.

Wskazówka: Możesz tworzyć kilka wariantów tej samej strony i pprzeprowadzić testy A/B różnych elementów, jak nagłówek, grafiki czy recenzje klientów.

Oto przykład strony zapisu, którą przygotowaliśmy w celu budowania bazy odbiorców newslettera.

Jak budujemy bazę czytelników bloga za pomocą stron zapisu.

4. Wideo na stronach zapisu

Umieść wideo na stronie zapisu. Wykorzystaj je, by zbudować relację z potencjalnymi klientami. Powiedz im o tym, co dostaną, kiedy się zapiszą do Twojej bazy i poprowadź ich do formularza zapisu.

5. Lead magnet, dodatkowe treści i inne materiały

Lead magnet powinien być na tyle cenny dla potencjalnych klientów, że z chęcią wymienią na niego swój adres email. Lead magnety mogą mieć różną formę – mogą być tekstem, filmem wideo, audio czy treściami interaktywnymi. Bądź kreatywny i wybierz taką formę, która najlepiej sprawdzi się w Twojej grupie docelowej.

Oto 25 świetnych pomysłów na lead magnet oraz przykłady dobrych praktyk budowy lejka marketingowego.

6. Filmy wideo

Masz interesujące wideo dla swoich odbiorców? Dodaj do niego formularz zapisu. Wybierz, czy chcesz, żeby widzowie mogli pominąć formularz, czy może chcesz ograniczyć dostęp do pełnego filmu tylko dla tych, którzy podadzą dane kontaktowe.

Wskazówka: Jeśli nie jesteś pewien, jakie wideo będzie najlepsze do pozyskiwania leadów, stwórz kilka wariantów i opublikuj je w social media. Zobacz, które generują największe zaangażowanie i umieść je za formularzem na swojej stronie.

Poniżej znadziesz przykład formularza zapisu, jaki wykorzystaliśmy w jednym z naszych filmów w Bazie wiedzy GetResponse.

7. Podcast

Kolejną strategią budowania bazy jest promocja newslettera wśród słuchacz podcastu. Jeśli masz zaangażowanych odbiorców, którzy zawsze słuchają każdego odcinka, nie ma powodu, by nie poprosić ich o zapis do newslettera. Zaoferuj im jednak coś cennego za ich czas i wysiłek.

8. Narzędzia i oprogramowanie

Świetnym sposobem na rozbudowanie bazy jest stworzenie narzędzia online lub oprogramowania, którego Twoi odbiorcy będą chcieli używać. Zamiast prosić ich o zapłatę z góry, daj im możliwość otrzymania dostępu za adres email.

9. Konferencje i wydarzenia online

To takie webinary na sterydach. Zamiast jednej prezentacji, otrzymujesz dostęp do wielu. Konferencje online zwykle dotyczą konkretnego tematu, np. email marketingu, ale mogą wykraczać daleko poza to. Przygotowanie wydarzenia online jest zwykle czasochłonne, ale może być bardzo skuteczną strategią budowania bazy, zwłaszcza, jeśli dobrze wypromujesz wydarzenie.

Wskazówka: Niektórzy prelegenci mogą chcieć wynagrodzenia za prezentację. Ale inni z chęcią wystąpią za darmo, pod warunkiem, że otrzymają możliwość promocji swojej oferty podczas wydarzenia.

10. Narzędzia interaktywne

Aplikacje interaktywne takie jak quizy i testy mogą być bardzo skuteczne do 1) szybkiego budowania bazy i 2) kwalifikowania leadów. To takie rozbudowane formularze zapisu/ankiety, gdzie potencjalni klienci udostępniają dużo danych za spersonalizowany raport. Narzędzia takie rzadko zostają wiralami w social media, ale jeśli stworzysz aplikację, która będzie użyteczna dla ludzi w branży, czeka Cię sukces!

Oto przykład takiego narzędzia stworzonego przez Iconosquare.

11. Stopka w emailu

Wykorzystaj firmową stopkę do promocji newslettera lub niedawno opublikowanego lead magnetu. Może nie będzie z tego tony nowych subskrybentów, ale ci, którzy się zapiszą, prawdopodobnie zostaną zaangażowanymi odbiorcami.

12. Zachęty pieniężne

Oferuj zachęty takie jak zniżki, darmowa dostawa i darmowe próbki dla klientów, którzy zapiszą się do newslettera. Aby uzyskać lepsze wyniki, dodaj datę ważności do kuponów, dzięki czemu zmotywujesz subskrybentów do pierwszego zakupu.

Przykład zniżki oferowanej za zapis do newslettera – marka Missguided

13. Polecenia od obecnych subskrybentów

Poproś subskrybentów newslettera, aby powiedzieli o nim znajomym. Jeśli będą zadowoleni z Twoich treści, chętnie przekażą je dalej. Możesz również zaoferować im dodatkowe korzyści takie jak zniżki lub możliwość wygrania nagrody.

14. Program lojalnościowy

Zaoferuj klientom program lojalnościowy lub VIP za zapis na newsletter. Wyjaśnij, co trzeba zrobić, by zdobyć punkty, i co dostaną w zamian.

15. Codzienna komunikacja

Zbieraj adresy email przy każdym kontakcie z klientem. Nie ważne, czy rozmawiasz z klientem przez telefon lub na spotkaniu, najprawdopodobniej chętnie otrzyma newsy na temat Twojej firmy.

16. Formularze na stronie internetowej

Dodaj formularz do każdej podstrony w swoim serwisie. Strony z dużym ruchem, takie jak posty na bloga czy strona główna działają najlepiej, ale weź też pod uwagę dodanie formularza w standardowych miejscach, jak np. stopce strony.

Przykład formularza zapisu na newsletter w stopce strony – Kwestia Smaku

17. Pop-upy

Wykorzystaj formularz na pop-upie i zachęć do subskrypcji – mów jasno, przekonująco i szczerze o tym, co otrzymają subskrybenci i co zyskają odwiedzający, jeśli się zapiszą. Uważaj jednak na to, by nie zirytować odwiedzających stronę natarczywymi pop-upami, które odciągną uwagę od treści. Rozważ wyświetlanie ich tylko tym osobom, które angażowały się na stronie i były na niej przez dłuższy czas.

Oto przykład błyskotliwego pop-upu od marki Westwing.

18. Chat boty

Wielu marketerów traktuje chat boty jako narzędzie do budowania relacji i odpowiadania na pytania użytkowników. O ile to wszystko prawda, boty przydają się również do powiększania bazy mailingowej. Pamiętaj tylko, żeby nie wyśtwietlać pop-upów ani chat botów zbyt często. O ile są przydatne, bardzo łatwo przejść od bycia skutecznym do bycia irytującym.

19. Profil klienta e-commerce

Jeśli prowadzisz sklep online, gdzie klienci mogą tworzyć własne profile, rozważ wykorzystanie go jako okazji do budowania bazy mailingowej. Wystarczy przedstawić klientom jasne uzasadnienie oraz dodatkową korzyść wynikającą z dodatkowej zgody marketingowej.

20. Zakup e-commerce

Jako dodatkowy krok lub alternatywę do tworzenia profilu klienta, dodaj opcję zapisu na newsletter podczas finalizacji zamówienia w sklepie online.

21. Partnerstwa z innymi wydawcami

Wejdź we współpracę z innymi wydawcami newsletterów w branży i a) udostępniajcie nawzajem informacje na temat swoich newsletterów, b) promujcie swoje lead magnety lub c) zorganizujcie wspólny webinar.

Oto przykład takiej współpracy dwóch marek.

22. Wspólne kampanie

Dodaj link lub banner promujący newsletter innego wydawcy na stronie z potwierdzeniem zapisu. Subskrybent zobaczy go dopiero po dołączeniu do Twojej bazy.

23. Katalogi artykułów

Wysyłaj artykuły na takich stronach jak GoArticles, SubmitYourArticle lub EzineArticles. Dodaj biogram na dole z linkiem do strony lub formularza zapisu do newslettera.

24. Strony Q&A i fora dyskusyjne

Odwiedzaj fora dyskusyjne, blogi, serwis Quora i podobne strony, umieszczając pomocne odpowiedzi i wchodząc w interakcję z innymi. Dodaj link do strony zapisu do newslettera w podpisie lub biogramie.

Oto przykład biogramu napisanego przez jednego z najpopularniejszych autorów w serwisie Quora.

25. Wpisy gościnne

Pisz wpisy gościnne dla popularnych blogów w Twojej branży. W większości przypadków, będziesz mógł linkować do swojej strony, przynajmniej w biogramie. Jeśli będziesz mieć możliwość dodania kilku powiązanych z treścią linków, większość redaktorów blogów zgodzi się na to, by je umieścić. Linkuj do treści, które są ogólnie dostępne. Redaktorzy blogów w większości wolą nie odsyłać ruchu na strony z formularzami zapisu. Nie oznacza to, że takie strony nie mogą zawierać formularza lub popupu, który można zamknąć, żeby dostać się do treści.

26. Profile w social media

Dodaj link do zapisu na newsletter lub banner promujący lead magnet do podpisu w emailach i na wszystkie profile w social media. Większość platform pozwoli Ci na dostosowanie opisu strony firmowej lub biogramu na profilu prywatnym.

Przykład wykorzystania promowania swojej działalności w Social Media – marka Pani Swojego Czasu

27. Emaile transakcyjne

Umieść link do strony w emailach transakcyjnych. Jeśli lokalne przepisy to umożliwiają, rozważ dodanie dodatkowych informacji na temat subskrypcji i korzyści, jakie się z nią wiążą.

28. Link do zapisu na stronie wypisu

Może to brzmieć nielogicznie, ale pozwól, że wyjaśnię. Dobrą praktyką jest danie subskrybentom możliwości łatwego ponownego zapisu po tym jak a) sami się wypisali oraz b) usunąłeś ich adres z bazy, bo byli nieaktywni. Najprawdopodobniej nie zyskasz w ten sposób tony nowych leadów, ale każdy lead się liczy.

29. Prezentacje

Przeprowadzasz prezentację, na którą ludzie ustawiają się w kolejce? Daj im znać, że mogą pobrać slajdy lub podobne treści bezpośrednio z Twojej strony. Umieść link to zapisu na newsletter w stopce prezentacji PowerPointowej lub webinarowej.

30. Lead Ads

Platformy społecznościowe takie jak Facebook, LinkedIn, Twitter i Quora oferują typ reklam przeznaczony do promocji lead magnetów. Reklamy te idealnie nadają się do pozyskiwania nowcyh subskrybentów w bazie. Głównie dlatego, że platformy wypełniają formularze automatycznie, dzięki czemu użytkownicy nie muszą ręcznie wpisywać danych. Są proste w konfiguracji, a Ty otrzymujesz mnóstwo opcji targetowania.

Poniżej przykład takiej reklamy na Facebooku.

31. Lejki z lead magnetem

Szukasz szybszego sposobu na promocję lead magnetu i pozyskiwanie leadów? Dzięki lejkom z lead magnetem możesz umieszczać treści w internecie, tworzyć strony do pobrania oraz autorespondery i promować je reklamami na Facebooku – wszystko w zaledwie kilka minut.

Wskazówka: Nie potrzebujesz lead magnetu, żeby zacząć pozyskiwać subskrybentów za pomocą lejków z lead magnetem. Zawierają zestaw gotowych szablonów i treści, które możesz wykorzystać w swoich kampaniach.

Przykład strony zapisu w lejku z lead magnetem zbudowanej w GetResponse.

32. Lejki do budowy listy

Nie masz lead magnetu, ale chcesz wykorzystać zautomatyzowany system do budowania bazy? Lejki przeznaczone do budowy listy pomogą Ci przeprowadzić kampanię lead generation nawet, jeśli nie masz gotowej zachęty do pobrania. Wykorzystaj je do promocji newslettera, kursu emailowego, zachęty pieniężnej czy materiałów edukacyjnych.

33. Kampanie retargetingowe

Odzyskaj klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę, nie pozostawiając swoich danych kontaktowych. Dzięki reklamom retargetingowym masz drugą szansę zaprezentować ofertę i powiększyć bazę. Aby zwiększyć konwersję, pamiętaj o tym, żeby a) skupić się tylko na tych osobach, które weszły w interakcję z Twoją stroną, b) wyłączyć tych, których masz już w bazie.

34. Aplikacje mobilne

Większość aplikacji mobilnych wymaga podania adresu email, aby z nich korzystać. Taka zgoda jednak często nie wystarczy, aby wysyłać materiały marketingowe. Zgodnie z RODO, lepszym wyjściem jest poproszenie o dodatkową zgodę, dzięki której będziesz mógł wysyłać materiały użytkownikom i promować dodatkowe usługi, jakie oferujesz.

35. Sponsoring

Chcesz dotrzeć do szerszej, ale jednak wciąż bardzo konkretnej grupy odbiorców? Rozważ sponsorowanie projektu lub treści innej firmy. Wydarzenia online, bannery czy emaile sponsorowane umożliwiają dotarcie do większej grupy odbiorców, którzy mogą zainteresować się Twoimi produktami i zapisać się do Twojej bazy.

Oto przykład emaila sponsorowanego, promującego webinar innej firmy:

36. Gadżety

Możesz też budować bazę, oferując klientom darmowe produkty promocyjne. Pamiętaj więc, aby umieścić link do strony na maskotkach, długopisach, pen drive’ach, brelokach, ubraniach i innych akcesoriach.

37. Kasa w sklepie

Sprzedajesz produkty w sklepie fizycznym? Klienci ustawiają się w kolejce? Umil im czas czekania – zaoferuj kupony tym, którzy zapiszą się na newsletter, czekając w kolejce do kasy. W ten sposób rozbudujesz bazę i będziesz mieć zadowolonych klientów.

38. Materiały drukowane

Promuj newsletter we wszystkich materiałach drukowanych, w tym na opakowaniach przesyłek, etykietach, ulotkach, wizytówkach, paragonach, formularzach zamówienia i pocztówkach.

39. Formularz zapisu na papierze

Ten pomysł na budowanie bazy często świetnie się sprawdza w takich miejscach jak hotele, gdzie ludzie spędzają dłuższy czas w jednym miejscu. Mała naklejka, plakat czy strona w broszurze może wystarczyć do zakomunikowania subskrypcji do newslettera. Często dobrze połączyć to z programem lojalnościowym, jeśli nie masz alternatywnych zachęt do zapisu.

40. Spotkania twarzą w twarz

Rozdawaj formularze zapisu promujące Twój newsletter na spotkaniach z potencjalnymi klientami lub podczas darmowych konsultacji indywidualnych. To przydatne zwłaszcza wtedy, kiedy Ty lub Twój zespół sprzedaży macie dużo spotkań, ale nie wszystkie prowadzą do sprzedaży.

41. Konkursy i rozdania

Szybkim i prostym sposobem na wygenerowanie dużej liczby subskrypcji jest zorganizowanie konkursu. Ważne jest to, jak przekonać odbiorców do wzięcia w nim udziału. Standardowe zachęty takie jak rozdania lub zniżki mogą zadziałać, ale dużo zależy od grupy docelowej.

42. Poczta tradycyjna

Kto by powiedział, że bazę mailingową można budować przy pomocy poczty tradycyjnej? Jeśli masz bazę adresową w działalności offline, wyślij pocztówkę do klientów z ofertą specjalną za zapis do newslettera.

43. Polecenia klientów

Podobnie jak w internecie, poproś klientów o polecenie Twojej strony internetowej znajomym. Aby powiększać bazę mailingową tym sposobem, podaj klientom adres strony zapisu, który mogą przekazać znajomym.

Strategie budowania bazy od naszych klientów

Oto dwa scenariusze budowania bazy, które przetestowali i polecają nasi klienci. Te przykłady z życia wzięte pomogą Ci zrozumieć proces pozyskiwania leadów w internecie. Dostarczą Ci świeżych pomysłów dla Twojego biznesu.

Alex Terrier – 256 nowych kontaktów w miesiąc

Pierwszy scenariusz pochodzi od Alexa Terriera – muzyka jazzowego, który jest również nauczycielem muzyki i kreatywnym marketerem internetowym.

Alex oferuje różne kursy muzyczne, np. warsztat online przeznaczony dla tych, którzy chcą się nauczyć improwizować melodie. Kurs składa się z serii filmów wideo i ebooków. Dlatego jako lead magnet oferuje kilka krótkich filmów wideo i PDF do pobrania.

Alex wykorzystuje lejek konwersji i reklamy na Facebooku, aby promować i sprzedawać kurs online.

Materiały do budowania bazy kontaktów

Alex wykorzystał darmowy warsztat (6 krótkich filmów wideo i PDF) jako lead magnet.

Ma również landing page z formularzem zapisu, który wyjaśnia, dlaczego warto zapisać się na darmowy warsztat (https://alex_494c.gr8.com).

Fragment landing page Triads Mastery Workbook Alexa Terriera.

Na Facebooku Alex prowadzi kampanie reklamowe skierowane do konkretnych odbiorców.

W zaledwie 30 dni po stworzeniu lejka, Alex osiągnął następujące wyniki:

• 1571 unikalnych użytkowników landing page
• 256 nowych kontaktów
• 518 unikalnych użytkowników strony sprzedażowej
• 22 zamówienia
• 351 dolarów zysku

A oto, jak opisuje swoje doświadczenie:

“Lejki konwersji są świetne, żeby dotrzeć do nowych klientów z jednorazowymi ofertami produktów. Zarabiasz i rozwijasz bazę odbiorców w tym samym czasie.

– Alex Terrier

Family Wing Chun – 21 nowych kontaktów i pięcioro nowych studentów w miesiąc

Kolejny scenariusz budowania bazy pochodzi od Barry’ego Wellsa, właściciela Family Wing Chun – szkoły sztuk walki z Leeds. Barry wykorzystuje lejki konwersji do promocji kursów samoobrony online i pozyskiwania nowych uczestników.

Materiały do budowania bazy kontaktów

Jako lead magnet, Barry stworzył serię zachęt dla osób, które wypełnią formularz:

  • tańsze o 60% bilety dla pierwszych dziesięciu osób
  • darmowy strój dla pierwszych dziesięcu osób
  • dostęp do jadłospisu na czas trwania programu.
  • Stworzył dwie landing pages. Jedna strona opisuje kurs (https://ladiesonly.subscribemenow.com), a druga prezentuje instruktora (https://davina.gr8.com).
Fragment landing page Family Wing Chun Barry’ego Wellsa.

Oto dlaczego, według Barry’ego, landing pages są takie istotne:

„Przede wszystkim, landing page jest stworzony na potrzeby konkretnego programu lub kursu, więc możesz szczegółowo odpowiedzieć na problemy klientów. Jest zaprojektowana z myślą o konwersji, więc jest dużo skuteczniejsza niż odsyłanie klientów na stronę internetową. Po drugie, otrzymujesz bazę osób, które wyraziły zainteresowanie, ale jeszcze nie kupiły.”

– Barry Wells

Profil Facebookowy szkoły zawiera różne rodzaje treści, które zawsze jednak skupione są na budowaniu społeczności.

W zaledwie 30 dni po stworzeniu lejka, FWC osiągnęło następujące wyniki:

  • 149 unikalnych użytkowników landing page
  • 21 nowych kontaktów
  • 26 unikalnych użytkowników strony sprzedażowej
  • Pięć zamówień
  • 295 dolarów zysku

Jak widzisz, można skutecznie budować bazę kontaktów bez względu na branżę. Trzeba tylko przygotować materiały i przetestować różne kanały dystrybucji.

Nagranie webinaru – Jak skutecznie rozbudować bazę adresową

Mamy jeszcze Twoją uwagę? Świetnie! Oto mały bonus dla Ciebie.

Nagranie webinaru – Jak skutecznie rozbudować bazę adresową.

Gotowy, żeby zastosować tę wiedzę w praktyce i rozpocząć budowanie bazy mailingowej? Dołącz do Programu do budowania bazy GetResponse.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.