Lista mailingowa – jak prawidłowo budować bazę kontaktów

20 min
Zaktualizowano:

Chcesz rozwijać biznes za pomocą email marketingu? Zacznij od budowania bazy mailingowej/listy mailingowej. Nie wiesz, jak to zrobić? W tym artykule znajdziesz mnóstwo pomysłów i porad na temat tego, jak utworzyć listę mailingową od zera.

Zaczniemy od szczypty teorii budowania bazy mailingowej i narzędzi potrzebnych do przeprowadzania skutecznych kampanii lead generation. Potem przejdziemy do głównej części – pomysłów na budowanie bazy do wypróbowania już teraz.

Dowiedz się, jak w 20 krokach zaplanować skuteczną kampanię email marketingową.

Czym jest lista mailingowa?

Inaczej lista odbiorców – lista mailingowa zawiera adresy email osób, do których wysyłane są kampanie email marketingowe. Najczęściej wśród danych na liście, oprócz adresu email, znajdują się również imię i nazwisko. Jednak to od marketera zależy jakich informacji będzie oczekiwał od subskrybentów podczas zapisywania się do listy mailingowej.

Do czego służy lista mailingowa?

Stworzenie listy mailingowej pozwala na zebranie w jednym miejscu listy kontaktów do osób, do których chcesz skierować swoje kampanie.

Lista mailingowa jest trzonem email marketingu. Wyniki kampanii w Internecie w dużej mierze zależą od jakości Twoich list mailingowych, dlatego tak ważne jest, aby kontakty, które się na niej znajdują były nieprzypadkowe i wartościowe.

Twoja lista mailingowa to miejsce, gdzie przechowywane są kontakty i podstawowy „schowek” na wszystkie treści, które tworzysz w koncie. Dlatego, aby odnieść sukces, musisz zbudować solidne podstawy, tworząc listę mailingową we właściwy sposób.

Dlaczego budowanie bazy kontaktów jest ważne?

Twoja lista mailingowa może być Twoim najcenniejszym zasobem biznesowym.

Jednak, aby była przydatna, musisz cały czas zachęcać nowe kontakty do subskrypcji oraz angażować je i budować relacje za pomocą kampanii mailingowych.

Dodatkowo, lista mailingowa musi być wysokiej jakości. Skup się na przyciąganiu osób, które skorzystają z Twoich produktów lub usług i mogą zostać Twoimi klientami.

Korzyści posiadania listy mailingowej

Jak już zostało wspomniane, lista mailingowa jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych.. oczywiście, jeśli jest odpowiednio zarządzana i wykorzystywana.

Do czego służy lista mailingowa?

Oto niektóre z korzyści posiadania listy mailingowej i przykłady zastosowań:

  1. Bezpośredni kontakt z odbiorcami: Listy mailingowe pozwalają na na budowanie bliższej relacji z klientami lub odbiorcami, co może prowadzić do większej lojalności marki. To Ty decydujesz jakie informacje trafiają do Twoich odbiorców.


  2. Koszty: W porównaniu z innymi formami reklamy, email marketing jest stosunkowo tani.


  3. Wysoka zwrotność inwestycji (ROI): Dobre kampanie e-mail marketingowe mogą generować wysoki ROI.


  4. Segmentacja: Możliwość segmentacji listy pozwala na dostosowywanie komunikatów do różnych grup odbiorców, co może zwiększyć skuteczność kampanii. Doskonale się to sprawdza w sklepie internetowym. Kieruj odpowiednią komunikację do wybranych klientów.


  5. Szybka reakcja: E-maile pozwalają na natychmiastowe dostarczenie komunikatu do odbiorców, co jest szczególnie ważne w przypadku promocji czasowych czy biorąc pod uwagę rozpowszechnianie ważnych informacji.


  6. Mierzalność: Możliwość śledzenia otwarć, kliknięć i innych działań odbiorców pozwala na ocenę skuteczności kampanii i dostosowywanie strategii.


  7. Personalizacja: Możliwość dostosowywania treści e-maila do konkretnego odbiorcy, np. poprzez dodawanie imienia, pozwala na większą skuteczność i budowanie relacji. Użytkownicy listy z pewnością docenią personalizowane komunikaty.


  8. Bezpośredni kanał komunikacji: E-mail jest jednym z niewielu kanałów, które pozwalają na bezpośrednią komunikację z klientem, bez pośrednictwa platform trzecich.


  9. Budowanie ekspertyzy i wartości: Regularne wysyłanie wartościowych treści może pomóc firmie w budowaniu postrzegania jej jako eksperta w danej dziedzinie.


  10. Nie jesteś zależny od zmieniających się algorytmów: W przeciwieństwie do mediów społecznościowych, gdzie zmiany algorytmów mogą wpłynąć na zasięg Twoich postów, lista mailingowa daje Ci pełną kontrolę nad tym, kiedy i jak komunikujesz się z odbiorcami.


  11. Długoterminowa wartość: Klient na liście mailingowej, który jest zaangażowany i interesuje się Twoimi e-mailami, ma potencjał do generowania przychodów przez długi czas.

Pamiętaj jednak, że posiadanie bazy kontaktów wiąże się z pewnymi odpowiedzialnościami, zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę danych osobowych i przestrzeganie przepisów (np. RODO w Europie). Regularna komunikacja z subskrybentami powinna być wartościowa, odpowiednio dostosowana i nienachalna.

Jak zbudować listę mailingową od podstaw?

W żargonie email marketingowym, budowanie listy mailinowej od podstaw nazywa się organicznym budowaniem bazy. Oznacza to, że szukasz sposobów na dotarcie do grupy docelowej i zachęcenie ich do zapisu do Twojej bazy, aby utworzyć listę mailingową. Strategia organicznego budowania bazy opiera się na zgodzie odbiorcy, co oznacza, że do Twojej bazy mogą zostać dodane tylko te osoby, które jednoznacznie wyraziły zgodę.

Lead generation – przewodnik po pozyskiwaniu leadów

Jak szybko zbudować bazę mailingową?

Najszybszym sposobem, aby utworzyć listę mailingową jest przeprowadzenie kampanii reklamowych PPC i pozyskiwanie ruchu na stronę zapisu. Umieść na niej również lead magnet, który przekona odwiedzających stronę, aby zostawili swój adres email.

Możesz również porozumieć się z innymi markami i nawzajem promować swoje treści (np. ebooki) lub przeprowadzić wspólny webinar i podzielić się listą uczestników.

W tym artykule znajdziesz mnóstwo pomysłów, które pomogą Ci szybko zbudować bazę kontaktów.

Podstawowe narzędzia do budowy bazy mailingowej

Formularze zapisu

Formularz zapisu to formularz HTML zainstalowany na stronie internetowej, za pomocą którego odwiedzający stronę mogą się zapisać. Są różne rodzaje formularzy, np. formularz zapisu, formularz pobrania treści, formularz pojawiający się po scrollowaniu, lightbox, lub formularz przy wyjściu ze strony.

Formularze pop-up pomagają one w pozyskiwaniu cennych leadów oraz budowaniu listy subskrybentów.

Dowiedz się więcej, jak działają i jak ich używać.


Aby zbudować formularz, możesz zakodować go od podstaw lub wykorzystać narzędzie do budowy bazy, jak to dostępne w GetResponse.

Znajdziesz tam wiele szablonów i intuicyjny edytor, w którym dopasujesz formularz do stylu własnej strony.

Przy projektowaniu formularza, pomyśl o stosunku jakości do ilości. Jeśli chcesz dotrzeć do konkretnej grupy docelowej (np. leadów B2B), pomyśl o dłuższym formularzu, gdzie prosisz o więcej szczegółów, takich jak nazwa firmy, liczba pracowników, stanowisko, itp.

Z drugiej strony, jeśli chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców (np. potencjalnych klientów e-commerce), poproś o podstawowe informacje, jak imię i adres email.

Zasada jest taka, że im dłuższy formularz, tym mniej osób się zapisze. Im krótszy formularz, tym pozyskasz więcej zapisów, ale nie będziesz mieć pewności co do tego, ile z nich spełnia Twoje kryteria. Najważniejsze to znać cel i prosić tylko o przydatne informacje, żeby odpowiednio zrównoważyć jakość i ilość.

Landing pages

Landing page, znany również jako „strona zapisu” lub „strona docelowa”, to pojedyncza strona zaprojektowana z myślą o jednej konkretnej czynności, by zapewnić wysoką konwersję. W email marketingu, landing pages głównie wykorzystuje się do pozyskiwania leadów.

I tu znów mamy wiele sposobów na budowanie landing pages, ale najwygodniejszym jest skorzystanie z edytora landing pages.

Kreator landing pages dostępny w GetResponse posiada darmowe szablony stron zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, intuicyjny edytor drag-and-drop i wiele innych funkcji. Dzięki niemu masz możliwość utworzyć oraz skonfigurować skuteczny landing page.

Webinary

Webinar, znany również jako “webinarium”, “konferencja online” lub “spotkanie online”, może być świetnym sposobem na budowanie bazy kontaktów wysokiej jakości. Pomysł jest prosty – oferujesz cenne informacje każdemu, kto się zapisze do Twojej bazy.

Dobrze zaplanowany webinar z pewnością przyciągnie Twoją grupę docelową. Webinar możesz promować za pomocą innych kanałów online, żeby zwiększyć zasięg.

Jeśli interesuje Cię ta konkretna metoda budowania bazy, dowiedz się jak działają webinary.

Lead magnety

Lead magnet to coś cennego, co oferujesz odbiorcom w zamian za dane kontaktowe. Celem lead magnetu jest zachęta do subskrypcji i zwiększenie liczby leadów pozyskanych za pomocą formularza. Dzięki działaniom content marketingowym Twoja lista mailingowa ma szansę się powiększyć.

Przykładowe lead magnety:

  • Ebook

  • Poradnik

  • Raport

  • Checklista

  • Zestaw materiałów

  • Schemat działania

  • Materiały edukacyjne

Jeszcze więcej pomysłów na lead magnets!

Istnieją też inne typy darmowych treści, jakie możesz oferować odbiorcom.

Najważniejsze jest to, że jeśli chcesz zwiększać bazę mailingową, musisz tworzyć treści, które Twoi odbiorcy będą chcieli pozyskać w zamian za adres email.

Załóż konto GetResponse

Pomysły na budowanie bazy kontaktów

1. Webinary na żywo

Zorganizuj webinar na temat, który zainteresuje Twoją grupę docelową. Udostępnij go po wypełnieniu formularza rejestracji i dodaj możliwość jednoczesnego zapisu do bazy mailingowej. Promuj webinar, wykorzystując różne kanały marketingowe, takie jak social media, PPC czy Twoja strona internetowa.

Pamiętaj! Kieruj swoje kampanie do określonej grupy odbiorców.

Dowiedz się więcej na temat wykorzystywania webinarów.

2. Webinary na żądanie

Wykorzystaj webinar przez dłuższy czas, zamieniając go w webinar na żądanie. W ten sposób treści, które raz stworzysz, mogą być wykorzystywane przez wiele kolejnych miesięcy. A do tego, Twoi odbiorcy będą mieli dostęp do Twoich treści wtedy, kiedy tylko chcą.

Wskazówka: Przy wyborze tematu webinaru na żądanie, pomyśl o takim, który na długo pozostanie aktualny. Celem jest stworzenie treści raz i potem korzystanie z nich jak najdłużej. Nie będziesz pozyskiwać subskrybentów, jeśli prezentacja będzie mało użyteczna.

Oto jak możesz zacząć korzystać z webinarów na żądanie.

3. Strony zapisu

Stwórz stronę zapisu stworzoną konkretnie po to, by pozyskiwać nowych subskrybentów do swojej bazy kontaktów. Może to być osobna podstrona na Twojej stronie lub możesz linkować do niej z profilów społecznościowych, a nawet pozyskiwać ruch z reklam na Facebooku.

Wskazówka: Możesz tworzyć kilka wariantów tej samej strony i przeprowadzić testy A/B różnych elementów, jak nagłówek, grafiki czy recenzje klientów.

Możesz również umieścić wideo na stronie zapisu. Wykorzystaj je, by zbudować relację z potencjalnymi klientami. Przedstaw im korzyści, które otrzymają, kiedy się zapiszą do Twojej bazy i poprowadź ich do formularza zapisu.

Landing page – przykłady i wskazówki oparte na danych. Dowiedz się, czym są landing pages i jak mogą pomóc Twojej firmie. W artykule znajdziesz przykłady i poznasz cenne wskazówki jak zwiększyć konwersję.

4. Lead magnet, dodatkowe treści i inne materiały

Lead magnet powinien być na tyle cenny dla potencjalnych klientów, że z chęcią wymienią na niego swój adres email. Lead magnety mogą mieć różną formę – mogą być tekstem, filmem wideo, audio czy treściami interaktywnymi. Bądź kreatywny i wybierz taką formę, która najlepiej sprawdzi się w Twojej grupie docelowej.

Przykłady dobrych praktyk budowy lejka marketingowego.

5. Filmy wideo

Masz interesujące wideo dla swoich odbiorców? Dodaj do niego formularz zapisu. Wybierz, czy chcesz, żeby widzowie mogli pominąć formularz, czy może chcesz ograniczyć dostęp do pełnego filmu tylko dla tych, którzy podadzą dane kontaktowe.

Wskazówka: Jeśli nie jesteś pewien, jakie wideo będzie najlepsze do pozyskiwania leadów, stwórz kilka wariantów i opublikuj je w social media. Zobacz, które generują największe zaangażowanie i umieść je za formularzem na swojej stronie.

6. Podcast

Kolejną strategią budowania bazy jest promocja newslettera wśród słuchaczy podcastu. Jeśli masz zaangażowanych odbiorców, którzy zawsze słuchają każdego odcinka, nie ma powodu, by nie poprosić ich o zapis do newslettera. Zaoferuj im jednak coś cennego za ich czas i wysiłek. Pozostałych zachęć do dołączenia do Twojej listy mailingowej.

7. Narzędzia i oprogramowanie

Świetnym sposobem na rozbudowanie bazy jest stworzenie narzędzia online lub oprogramowania, którego Twoi odbiorcy będą chcieli używać. Zamiast prosić ich o zapłatę z góry, daj im możliwość otrzymania dostępu za adres email.

8. Konferencje i wydarzenia online (oraz offline)

To takie webinary na sterydach. Zamiast jednej prezentacji, otrzymujesz dostęp do wielu. Konferencje online zwykle dotyczą konkretnego tematu, np. email marketingu, ale mogą wykraczać daleko poza to. Przygotowanie wydarzenia online jest zwykle czasochłonne, ale może być bardzo skuteczną strategią budowania bazy, zwłaszcza, jeśli dobrze wypromujesz wydarzenie. Promuj na nim swoją firmę i stronę internetową.

9. Narzędzia interaktywne

Aplikacje interaktywne takie jak quizy i testy mogą być bardzo skuteczne do:

  1. szybkiego budowania bazy
  2. kwalifikowania leadów.

To takie rozbudowane formularze zapisu/ankiety, gdzie potencjalni klienci udostępniają dużo danych za spersonalizowany raport. Narzędzia takie rzadko zostają wiralami w social media, ale jeśli stworzysz aplikację, która będzie użyteczna dla ludzi w branży, czeka Cię sukces!

10. Kody zniżkowe/rabatowe

Oferuj bonusy takie jak zniżki, darmowa dostawa i darmowe próbki dla klientów, którzy zapiszą się do newslettera. Aby uzyskać lepsze wyniki, dodaj datę ważności do kuponów, dzięki czemu zmotywujesz subskrybentów do pierwszego zakupu. Kody rabatowe to prosty sposób na poszerzenie listy mailingowej.

Przykład wykorzystania formularza zapisu i oferowanie kodu rabatowego - Modivo
Przykład wykorzystania formularza zapisu i oferowanie kodu rabatowego – Modivo

Sprawdź, jak przygotować skuteczny email powitalny.

11. Polecenia od obecnych subskrybentów

Poproś subskrybentów newslettera, aby powiedzieli o nim znajomym. Jeśli będą zadowoleni z Twoich treści, chętnie przekażą je dalej. Możesz również zaoferować im dodatkowe korzyści takie jak zniżki lub możliwość wygrania nagrody.

Przykład systemu polecającego – Uber Eats

12. Program lojalnościowy

Zaoferuj klientom program lojalnościowy lub VIP za zapis na newsletter. Wyjaśnij, co trzeba zrobić, by zdobyć punkty, i co dostaną w zamian. Dzięki programom lojalnościowym Twoja lista mailingowa ma szansę się powiększyć. Rozważ takie działania.

13. Formularze na stronie internetowej

Posiadasz stronę internetową? Dodaj formularz do każdej podstrony w swoim serwisie. Strony z dużym ruchem, takie jak posty na bloga czy strona główna działają najlepiej, ale weź też pod uwagę dodanie formularza w standardowych miejscach, jak np. stopce strony.

Pamiętaj, aby prosić o podstawowe informacje (m.in o imię i nazwisko lub tylko imię oraz adres email). Zbyt skomplikowany formularz może odstraszyć potencjalnego subskrybenta.

14. Pop-upy

Wykorzystaj formularz na pop-upie i zachęć do subskrypcji – mów jasno, przekonująco i szczerze o tym, co otrzymają subskrybenci i co zyskają odwiedzający, jeśli się zapiszą. Uważaj jednak na to, by nie zirytować odwiedzających stronę natarczywymi pop-upami, które odciągną uwagę od treści. Rozważ wyświetlanie ich tylko tym osobom, które angażowały się na stronie i były na niej przez dłuższy czas.

Oto przykład błyskotliwego pop-upu od marki Westwing.

Dowiedz się, jak stworzyć efektywny pop-up.

15. Chat boty

Wielu marketerów traktuje chat boty jako narzędzie do budowania relacji i odpowiadania na pytania użytkowników. O ile to wszystko prawda, boty przydają się również do powiększania bazy mailingowej. Pamiętaj tylko, żeby nie wyświetlać pop-upów ani chat botów zbyt często. O ile są przydatne, bardzo łatwo przejść od bycia skutecznym do bycia irytującym.

16. Partnerstwa z innymi wydawcami

Wejdź we współpracę z innymi wydawcami newsletterów w branży i:

  • udostępniajcie nawzajem informacje na temat swoich newsletterów,
  • promujcie swoje lead magnety,
  • zorganizujcie wspólny webinar.

17. Wspólne kampanie

Współpracuj z innymi markami. Dodaj link lub banner promujący newsletter innego wydawcy na stronie z potwierdzeniem zapisu. Subskrybent zobaczy go dopiero po dołączeniu do Twojej bazy.

18. Wpisy gościnne

Pisz wpisy gościnne dla popularnych blogów w Twojej branży. W większości przypadków, będziesz mógł linkować do swojej strony, przynajmniej w biogramie. Jeśli będziesz mieć możliwość dodania kilku powiązanych z treścią linków, większość redaktorów blogów zgodzi się na to, by je umieścić. Linkuj do treści, które są ogólnie dostępne. Redaktorzy blogów w większości wolą nie odsyłać ruchu na strony z formularzami zapisu. Nie oznacza to, że takie strony nie mogą zawierać formularza lub popupu, który można zamknąć, żeby dostać się do treści.

Jak tworzyć evergreen content? ✍️

19. Profile w social media

Dodaj link do zapisu na newsletter lub banner promujący lead magnet do podpisu w emailach i na wszystkie profile w social media. Większość platform pozwoli Ci na dostosowanie opisu strony firmowej lub biogramu na profilu prywatnym.

20. Emaile transakcyjne

Umieść link do strony w emailach transakcyjnych. Jeśli lokalne przepisy to umożliwiają, rozważ dodanie dodatkowych informacji na temat subskrypcji i korzyści, jakie się z nią wiążą.

21. Prezentacje

Przeprowadzasz prezentację, na którą ludzie ustawiają się w kolejce? Daj im znać, że mogą pobrać slajdy lub podobne treści bezpośrednio z Twojej strony. Umieść link to zapisu na newsletter w stopce prezentacji PowerPointowej lub webinarowej.

22. Lead Ads

Platformy społecznościowe takie jak Facebook, LinkedIn, Twitter i Quora oferują typ reklam przeznaczony do promocji lead magnetów. Reklamy te idealnie nadają się do pozyskiwania nowcyh subskrybentów w bazie. Głównie dlatego, że platformy wypełniają formularze automatycznie, dzięki czemu użytkownicy nie muszą ręcznie wpisywać danych. Są proste w konfiguracji, a Ty otrzymujesz mnóstwo opcji targetowania.

23. Lejki z lead magnetem

Szukasz szybszego sposobu na promocję wartościowego materiału i pozyskiwanie leadów? Dzięki lejkom z lead magnetem możesz umieszczać treści w internecie, tworzyć strony do pobrania oraz autorespondery i promować je reklamami na Facebooku – wszystko w zaledwie kilka minut.

24. Lejki do budowy list mailingowych

Chcesz wykorzystać zautomatyzowany system do budowania bazy? Lejki przeznaczone do budowy listy mailingowej pomogą Ci przeprowadzić kampanię lead generation nawet, jeśli nie masz gotowej zachęty do pobrania. Wykorzystaj je do promocji newslettera, kursu emailowego, zachęty pieniężnej czy materiałów edukacyjnych.

BONUS 🎁

Dowiedz się, w jaki sposób zaplanować i przygotować promocję webinaru w ramach lejka webinarowego.

SPRAWDŹ

25. Kampanie retargetingowe

Odzyskaj klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę, nie pozostawiając swoich danych kontaktowych. Dzięki reklamom retargetingowym masz drugą szansę zaprezentować ofertę i powiększyć bazę. Aby zwiększyć konwersję, pamiętaj o tym, żeby:

  1. skupić się tylko na tych osobach, które weszły w interakcję z Twoją stroną,
  2. wyłączyć tych, których masz już w bazie.

Remarketing – czym jest, jak działa i jak z niego korzystać?

25. Aplikacje mobilne

Większość aplikacji mobilnych wymaga podania adresu email, aby z nich korzystać. Taka zgoda jednak często nie wystarczy, aby wysyłać materiały marketingowe. Zgodnie z RODO, lepszym wyjściem jest poproszenie o dodatkową zgodę, dzięki której będziesz mógł wysyłać materiały użytkownikom i promować dodatkowe usługi, jakie oferujesz.

26. Sponsoring

Chcesz dotrzeć do szerszej, ale jednak wciąż bardzo konkretnej grupy odbiorców? Rozważ sponsorowanie projektu lub treści innej firmy. Dobrą praktyką w tym przypadku są wydarzenia online, bannery czy emaile sponsorowane, które umożliwiają dotarcie do większej grupy odbiorców, którzy mogą zainteresować się Twoimi produktami i zapisać się do Twojej bazy.

27. Gadżety i materiały drukowane

Możesz też budować bazę, oferując klientom darmowe produkty promocyjne. Pamiętaj więc, aby umieścić logo na maskotkach, długopisach, pen drive’ach, brelokach, ubraniach i innych akcesoriach. Promuj newsletter we wszystkich materiałach drukowanych, w tym na opakowaniach przesyłek, etykietach, ulotkach, wizytówkach, paragonach, formularzach zamówienia i pocztówkach.

28. Działania w sklepie stacjonarnym

Sprzedajesz produkty w sklepie fizycznym? Klienci ustawiają się w kolejce? Wykorzystaj to do budowania listy mailingowej. Umil im czas czekania – zaoferuj kupony tym, którzy zapiszą się na newsletter, czekając w kolejce do kasy. W ten sposób rozbudujesz listę mailingową i będziesz mieć zadowolonych klientów.

29. Formularz zapisu na papierze

Ten pomysł na budowanie bazy często świetnie się sprawdza w takich miejscach jak hotele, gdzie ludzie spędzają dłuższy czas w jednym miejscu. Mała naklejka, plakat czy strona w broszurze może wystarczyć do zakomunikowania subskrypcji do newslettera. Często dobrze połączyć to z programem lojalnościowym, jeśli nie masz alternatywnych zachęt do zapisu.

30. Konkursy i rozdania

Szybkim i prostym sposobem na wygenerowanie dużej liczby subskrypcji jest zorganizowanie konkursu. Ważne jest to, jak przekonać odbiorców do wzięcia w nim udziału. Standardowe zachęty takie jak rozdania lub zniżki mogą zadziałać, ale dużo zależy od grupy docelowej.

📝 Strategie budowania bazy od naszych klientów

Przedstawiliśmy wskazówki, jak zbudować listę mailingową, ale to nie koniec! Oto scenariusze budowania bazy, które przetestowali i polecają nasi klienci. Te przykłady z życia wzięte pomogą Ci zrozumieć proces pozyskiwania leadów w internecie. Dostarczą Ci świeżych pomysłów dla Twojego biznesu.

Zainspiruj się i dowiedz się, jak zbudować listę mailingową.


1200 nowych kontaktów
w 3 tygodnie dzięki specjalistycznym webinarom

KTO?

RAVENOL to producent najwyższej jakości środków smarnych. We współpracy z czołowymi producentami rynku motoryzacyjnego tworzy produkty wyznaczające trendy przyszłości.

Dzięki uruchomieniu szkoleń online w formie webinarów, RAVENOL PROFESSIONALS rozbudował swoją bazę kontaktów.

Do tej pory szkoliliśmy 60 – 100 osób miesięcznie i pozyskiwaliśmy 1000 – 1400 kontaktów rocznie. Dzięki webinarom zbudowaliśmy podobnych rozmiarów bazę w 3 tygodnie i przeszkoliliśmy więcej osób niż w ciągu 2 lat offline. Z pewnością będziemy podążać w kierunku technicznych webinarów na żywo z warsztatu.

Za pomocą webinaru możemy szkolić ludzi szybciej, a zarazem optymalizować koszty, np. zlikwidować koszt dojazdu na miejsce szkolenia. Szkolenia podzielone na trzy części po 1,5h pozwalają uczestnikom lepiej przyswoić wiedzę. Dzięki webinarom na żądanie dajemy uczestnikom opcję w stylu usług VOD, dzięki której biorą udział w szkoleniu w dogodnym dla siebie terminie.

Marcin Kulwicki – Sales Director w Ravenol Polska

256 nowych kontaktów w miesiąc

KTO?

Alex Terrier – muzyk jazzowy, który jest również nauczycielem muzyki i kreatywnym marketerem internetowym.

Alex oferuje różne kursy muzyczne, np. warsztat online przeznaczony dla tych, którzy chcą się nauczyć improwizować melodie. Kurs składa się z serii filmów wideo i ebooków. Dlatego jako lead magnet oferował kilka krótkich filmów wideo i PDF do pobrania. Alex wykorzystał lejek konwersji i reklamy na Facebooku, aby promować i sprzedawać kurs online.

Przygotował darmowy warsztat (6 krótkich filmów wideo i PDF) jako lead magnet oraz landing page z formularzem zapisu, który wyjaśniał, dlaczego warto zapisać się na darmowy warsztat. Ponadto, na Facebooku Alex prowadził kampanie reklamowe skierowane do konkretnych odbiorców.

Lejki konwersji są świetne, żeby dotrzeć do nowych klientów z jednorazowymi ofertami produktów. Zarabiasz i rozwijasz bazę odbiorców w tym samym czasie. Jeśli szukasz najkrótszej ścieżki do sprzedaży produktów, potrzebujesz właśnie lejka konwersji.

Alex Terrier – muzyk jazzowy

1200 nowych kontaktów
w ciągu miesiąca
dzięki kampanii z wykorzystaniem ebooka

KTO?

InfoShare Academy, które oferuje intensywne kursy programowania od podstaw, które umożliwiają rozpoczęcie kariery w IT.

InfoShare Academy przygotował lead magnet – ebook “Słownik 125 pojęć programistycznych” do stworzenia kampanii do pozyskiwania leadów. Do promocji wykorzystał m.in. platformę Facebook i za jej pomocą budował listę kontaktów.

Chcemy docierać do osób, które dopiero zaczynają myśleć o nauce programowania. Zależy nam na edukacyjnym charakterze działań. Naszą przewagą konkurencyjną jest jakość naszych szkoleń, którą mogą potwierdzić nasi absolwenci. My możemy ją odzwierciedlić jakością oferowanego contentu.

Sylwia Tokarska – Digital Marketing Specialist

Jak widzisz, można skutecznie budować bazę kontaktów bez względu na branżę. Trzeba tylko przygotować materiały i przetestować różne kanały dystrybucji.

Twoja kolej. Czas zbudować listę mailingową i wysłać wiadomości!

Wypróbuj GetResponse ⤵︎

Załóż konto GetResponse

Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.