VIEWS

Po co Ci landing page i dlaczego lepiej nie kierować ruchu na stronę główną?

Szukasz sposobu na szybkie zbudowanie listy mailingowej? A może interesuje Cię wysoka konwersja? W takim razie powinieneś zacząć korzystać z landing pages.

 

Landing page to pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel.

To właśnie na nią powinien być kierowany ruch z banerów reklamowych, kampanii PPC lub linków znajdujących się w newsletterach.

Landing pages są zazwyczaj projektowane, tak aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej lub pobrali e-book. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność. Pozostałe elementy na stronie (np. belka z menu), które nie są bezpośrednio związane z realizacją określonego zadania landing page, są usuwane, aby nie rozpraszać uwagi internauty.

To właśnie landing page w dużej mierze determinuje skuteczność kampanii. Dobrze zaprojektowany landing page = wysokie ROI. A nieczytelna strona może oznaczać, że tylko niepotrzebnie wydałeś pieniądze.

 

Screen-Shot-2014-05-07-at-15.11.54-1024x1002

Przykładowy landing page

 

 

Niestety wiele firm wciąż marnuje pieniądze na kierowanie ruchu z reklam na stronę główną firmowego serwisu. Lepiej nie idź tą drogą.

 

Dlaczego nie należy kierować ruchu na stronę główną?

Strona główna zazwyczaj jest przepełniona wieloma różnymi informacjami. Umożliwia ona przejście do poszczególnych podstron serwisu oraz prezentuje wiele możliwości, które internauta można wykonać. Niestety, istnieje spore prawdopodobieństwo, że to wszystko odwróci jego uwagę właśnie od tej jednej czynności, na której Ci zależało.

 

Kluczowe podejście / ujęcie landing pages

Planując landing page kampanii musisz pamiętać, że internauta wchodząc na stronę poświęci jej zaledwie kilka/naście sekund. Jeśli nie znajdzie tego czego szukał lub uzna, że layout strony jest niefunkcjonalny i nieczytelny, to bardzo szybko ją opuszczą.

Aby nie dopuścić do takiej sytuacji, wykorzystaj te kilkanaście sekund pozyskanej uwagi internauty i samemu spróbuj odpowiedzieć na pytania, którymi najczęściej się kierują:

  • Czy znajdę na tej stronie to czego szukam?
  • Czy oferta jest przedstawiona w czytelny sposób?
  • Czy mogę zaufać tej stronie?
  • Jak długo będzie trwał cały proces?

 

Landing page powinien przede wszystkim spełnić swoją podstawową funkcję – przekonać internautów do pozostania na stronie, a następnie do konwersji, np. zapisania się do listy mailingowej. Skutecznym i sprawdzonym sposobem jest po prostu postawienie na tzw. magnes przyciągający leady. Jest to swego rodzaju transakcja wymiany – adres email w zamian za coś darmowego.

Jak to działa? Skoro chcesz pozyskać email potencjalnego klienta, to daj mu coś w zamian. Powinno to być coś co na tyle zainteresuje internautów i będzie dla nich przydatne, że zdecydują się przejść przez proces wypełniania formularza i zostawić adres email.

 

Rodzaje magnesów przyciągających leady

To jak szybko będziesz budował listę mailingową będzie w dużej mierze zależało od rodzaju i atrakcyjność wybranego magnesu przyciągającego leady. Oczywiście ważne są również takie elementy jak design, layout oraz interfejs landing page, za pomocą którego będziesz pozyskiwał adresy email, ale to właśnie magnes będzie kluczowym elementem.

Tak nie powinien wyglądać magnes przyciągający leady:

grafa 2

W tym nie ma nic, co mogłoby przyciągać uwagę potencjalnego klienta. Co więcej, w taki sposób realizowany email marketing może nie być odbierany na poważne.

To jest magnes przyciągający leady:

grafa 3

Oferta transakcji jest czytelna – internauta od razu widzi komunikat informujący go o wartości, którą otrzyma.

 

Podsumowanie…

Oczywiście odbiorcy muszą otrzymać potem dokładnie to samo co im obiecujesz. Pamiętaj, że efektywność prowadzonych działań email marketingowych nie odzwierciedla się tylko w przychodach, ale również w trwałej relacji z subskrybentami.

Dlatego jeśli chcesz mieć imponujący start kampanii email marketingowej, to zacznij od zbudowania landing page.

Pamiętaj, że landing page możesz zbudować bardzo szybko i bez znajomości kodu HTML za pomocą Kreatora Landing Page GetResponse. A już niedługo zaprezentujemy jego zupełnie nową odsłonę. Więcej informacji już niebawem.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x