Landing page w marketingu afiliacyjnym – 9 najlepszych praktyk

13 min
Zaktualizowano:

Działasz w marketingu afiliacyjnym/partnerskim? Tworzysz landing pages?

A czy wiesz, jak przygotować wysoko konwertujący landing page, który przekona do skorzystania z oferty właśnie z Twojego linku afiliacyjnego?

Przychodzimy z pomocą i podpowiadamy, jak stworzyć efektywny landing page, który będzie miał wysoki wskaźnik konwersji.

Hej! Mamy dla Ciebie przydatny artykuł!
Marketing afiliacyjny czy influencerski – co wybrać? 🤔

Landing page w marketingu afiliacyjnym

W marketingu (afiliacyjnym) partnerskim, landing page to strona, gdzie odwiedzający mogą znaleźć Twoje linki partnerskie i dokonać zakupu za ich pośrednictwem. Taki ruch może pochodzić z mediów społecznościowych, wyszukiwań organicznych, newsletterów lub płatnych reklam.

Twoja strona może być dedykowanym landing page z przyciskiem CTA i chwytliwym tekstem lub zoptymalizowanym pod SEO artykułem na blogu, stworzonym na potrzeby konkretnej kampanii.

Landing pages mogą również być częścią większego lejka marketingowego. Celem jest zachęcenie potencjalnych klientów do zapisania się do newsletterów, które wykorzystują metodę drip, aby ich zainteresować i pomóc dokonać zakupu z linku afiliacyjnego.

Z punktu widzenia firmy i biorąc pod uwagę działania w marketingu partnerskim, landing page to strona produktu, na której ruch pochodzi od Twoich partnerów. Może być też to strona o Twoim programie partnerskim skierowana do potencjalnych afiliatów.

W tym artykule skupimy się głównie na landing pages stworzonych przez afiliatów.

9 najlepszych praktyk tworzenia landing page dla marketingu afiliacyjego

Wysoce konwertujący landing page może wykonać większość pracy w Twojej kampanii marketingowej lub w lejku, jednak musisz go najpierw odpowiednio skonfigurować.

Przeanalizujmy dokładnie, co musisz zrobić podczas tworzenia strony.

1. Wybierz odpowiednie narzędzie do projektowania

Aby stworzyć skuteczny landing page, na początku musisz wybrać odpowiednie narzędzie do projektowania.

Dobrze przygotowany landing page potrzebuje grafik, banerów partnerskich i chwytliwych nagłówków w artykułach na blogu, aby wyróżnić się i zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Co więcej, dobrze przygotowana strona docelowa, prezentująca wysoką jakość pomoże Ci zaprezentować wartość promowanego produktu, zwiększając szanse na konwersję.

💡 Ten artykuł z pewnością Ci się przyda! Landing page – przykłady i wskazówki oparte na danych

Idealnie byłoby, gdybyś wybrał proste w użyciu narzędzie z funkcjami takimi jak edytor typu drag-and-drop i wieloma gotowymi szablonami.

Kreator landing pages od GetResponse oferuje dziesiątki szablonów przeznaczonych do różnych celów. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz landing page do promowania Twoich linków partnerskich lub budowania listy kontaktów, będziesz miał wiele opcji do wyboru. Narzędzie jest również zintegrowane z AI, aby pomóc Ci stworzyć lepsze treści.

Pamiętaj, że jesteś partnerem, a nie grafikiem, więc narzędzie, które jest przyjazne dla użytkownika pomoże Ci szybko skonfigurować landing page i skupić się na ważniejszej części: promowaniu produktów partnerskich.

Szukasz inspiracji dla swojego landing page?

GetResponse ma w swojej ofercie ponad 100 szablonów!

Poza narzędziami projektowymi, możesz również wykorzystać narzędzia takie jak Canva do stworzenia własnych grafik.

Jak zacząć zarabiać na marketingu afiliacyjnym i programach partnerskich?

2. Postaw na aspekt wizualny

Odbiorcy uwielbiają dobry design – jest angażujący, warty udostępnienia i robi wrażenie. Elementy wizualne są bardziej zrozumiałe i przekazują więcej informacji w porównaniu do samego tekstu, wspomagają też konwersję. W czasach, gdzie odbiorcy są „bombardowani” warto się wyróżnić i postawić na graficzną formę.

Zwiększ wyniki swojego landing page poprzez dodanie odpowiednich elementów wizualnych. Oto jak możesz to zrobić:

  • Za pomocą infografik wyjaśniaj jakie korzyści płyną z zakupu promowanej przez Ciebie usługi lub produktu.

  • Zapreznetuj, jak działa Twój produkt lub usługa partnerska, aby lodbiorcy zrozumieli, co otrzymają.

  • Przedstaw, co inni osiągnęli dzięki konkretnemu produktowi lub usłudze, używając grafik z referencjami lub danymi statystycznymi.

  • Wykorzystaj wideo lub grafiki do prezentacji, jak korzystać z promowanego przez Ciebie produktu.

❗Uważaj, aby Twoje elementy wizualnie nie obniżyły szybkości ładowania strony. Zmień rozmiar i skompresuj obrazy przed użyciem ich na landing page. Będą zajmowały mniej miejsca na serwerze, co przełoży się na szybszy czas ładowania.

3. Wybierz nagłówek przyciągający uwagę

Twoi odwiedzający szybko opuszczą Twoją stronę, jeśli nagłówek będzie przekombinowany lub nie będzie odpowiadał ich potrzebom. Zastanów się nad tym. Jeśli czegoś potrzebujesz to dlaczego miałbyś pozostać na stronie, która od razu nie oferuje Ci rozwiązania?

Ale nie powinieneś też tworzyć nagłówka, który jest zbyt nudny lub natarczywy. Stwórz nagłówek, który realizuje co najmniej jeden z poniższych celów:

  • rozwiązuje problem,
  • oferuje korzyść,
  • porusza trudności,
  • wywołuje zainteresowanie.

Twój nagłówek powinien przyciągnąć klientów grą słów, wspomnieniem wyjątkowej cechy produktu lub usługi, które promujesz, przekonującymi danymi lub dowodem społecznym. Ale jak zawrzeć to wszystko w nagłówku, który zainteresuje potencjalnych klientów?

Oto pięć sprawdzonych formuł nagłówków, które możesz wypróbować:

  • Agitacja – ten nagłówek tworzy świadomość problemu i jednocześnie zachęca do działania.
  • Propozycja wartości – ten nagłówek skupia się na unikalnej cesze promowanego przez Ciebie produktu lub usługi, a nie na problemach klienta. Może koncentrować się na wartościach lub wynikach.
  • Superlatywy – ten nagłówek podkreśla jedną rzecz, w której Twój produkt jest najlepszy, używając słów takich jak “najbardziej”, “najlepszy” i “największy”.
  • Wezwanie do działania – ten nagłówek ma zastosowanie zawsze, gdy Twoim celem jest zainspirowanie klientów do podjęcia natychmiastowego działania.
  • Oferta specjalna – ten nagłówek prezentuje Twoją ofertę i służy do zwiększenia sprzedaży, przyciągnięcia nowych klientów lub promocji nowego produktu partnerskiego.

Pamiętaj też, że tak naprawdę nie musisz sztywno trzymać się tych formuł – są one tylko punktem wyjścia. Zamiast tego eksperymentuj z nagłówkami, aż znajdziesz coś, co pasuje do Twoich odbiorców i Twojej niszy.

4. Jasny i prosty przekaz

Musisz jasno określić swoją ofertę i obiecać konkretną korzyść bez nadmiernego rozwodzenia się nad tematem.

Jeśli Twoi klienci nie rozumieją, co chcesz im przekazać, zdecydują się na zakup u konkurencji. Jedno z badań wykazało, że niekompletne i niejasne opisy produktów ecommerce mogą prowadzić nawet do 20% spadku konwersji.

Nie staraj się brzmieć zbyt mądrze i nie wyjaśniaj wszystkiego na wyrost. Zamiast tego, skup się na tym, aby Twoje treści były przekonujące.

Oto jak to zrobić:

• Skup się na jednym pomyśle – każda sekcja lub akapit tekstu powinna koncentrować się na jednym pomyśle. Nie chcesz dezorientować czytelników, zwłaszcza gdy jesteś blisko wezwania do działania.


• Bądź szczery – bądź autentyczny i mów jak jest, niezależnie od tego, czy chodzi o korzyści produktu, czy o problemy Twoich docelowych klientów.

• Pokaż, nie mów – skup się na prezentacji produktu, a nie wymyślnych opisach.

Oto doskonały przykład od Safewise.

Strona skupia się na jednym pomyśle – najlepszych smartwatchach dla dzieci. Przechodzi od razu do sedna, czyli funkcji oferowanych przez każdy zegarek.

5. Podkreśl korzyści

Korzyści przedstawiają, w jaki sposób funkcja przedmiotu poprawia życie użytkownika i właśnie to interesuje Twoich czytelników.

Aby to zademonstrować, wykorzystamy jeden z naszych własnych artykułów na blogu. Przyjrzyj się uważnie, jak sformułowaliśmy poniższe punkty.

To właśnie korzyści sprawią, że odwiedzający Twoją stronę klikną w Twoje linki partnerskie.

(Nawiasem mówiąc, to jest wpis na blogu, o którym mowa powyżej, na wypadek gdybyś chciał go przeczytać). Lista mailingowa – jak prawidłowo budować bazę kontaktów.

6. Zaoferuj zniżki na start

Wszyscy lubią zniżki, nie ukrywajmy tego! To naturalne, że jako konsumenci szukamy najlepszych ofert podczas zakupów. Oznacza to, że przemycenie zniżki na wstępie Twojego landing page jest niezawodnym sposobem na konwersję ruchu afiliacyjnego.

Jeśli jesteś partnerem, możesz stworzyć wrażenie ekskluzywności, oferując zniżki tylko tym osobom, które klikną w Twoją stronę. Możesz spróbować wypracować ze swoim partnerem wyjątkową ofertę dla Twoich odbiorców. Powinno to być dość proste, gdy zbudujesz już dużą grupę odbiorców.

7. Wykorzystaj społeczne dowody słuszności

Marketerzy pogodzili się z faktem, że współcześni konsumenci ufają recenzjom bardziej niż reklamom marek. To sprawia, że opinie klientów są najlepszym narzędziem marketingowym.

Recenzje są jedną z wielu form dowodu społecznego, których możesz użyć, aby zdobyć zaufanie odbiorców. Pokaż, w jaki sposób inni klienci skorzystali z promowanego przez Ciebie produktu.

Jednak oceny nie są jedynym sposobem na wykorzystanie dowodu społecznego na Twoim landing page. Możesz wykorzystać również:

  • wskaźniki i statystyki,

  • opinie od klientów odnoszących największe sukcesy (historie sukcesu klientów), np. w formie video,

  • zdjęcia przed i po,

  • historie klientów, które opisują wpływ Twojego produktu lub usługi partnerskiej na życie lub działalność klienta,

  • komentarze z mediów społecznościowych lub wiadomości od obecnych użytkowników produktu.

Nie wystarczy powiedzieć czytelnikom, co dany produkt może dla nich zrobić. Pokaż im, że został wypróbowany i przetestowany przez innych klientów będących w podobnej sytuacji.

8. Ogranicz liczbę linków nawigacyjnych

Stworzyłeś landing page, który ma służyć afiliacji i zachęcić klientów do konwersji. Nie chcesz, aby użytkownicy przechodzili na inne strony, co oznacza maksymalne ograniczenie wszystkiego, co mogłoby potencjalnie odwrócić ich uwagę, np. linki nawigacyjne.

Linki nawigacyjne rozpraszają użytkowników i obniżają wskaźnik konwersji, więc ich usunięcie wydaje się sprawą oczywistą, prawda? Prawda!

Badanie wykonane przez HubSpot wykazało, że usunięcie takich linków z landing pages faktycznie zwiększyło wskaźniki konwersji o 2% do 28%.

Jest jednak pewien wyjątek. Wspomniałem, że partnerski landing page może być wpisem na blogu zawierającym linki partnerskie lub stroną poświęconą innemu celowi, na przykład budowaniu listy kontaktów.

Jeśli jest to artykuł na blogu, będziesz potrzebować nawigacji i linków wewnętrznych, które pomogą odwiedzającym poruszać się po Twojej stronie. Te linki wpływają również korzystnie na SEO Twojej strony. Oczywiście powinieneś wyróżnić swoje linki partnerskie za pomocą kontrastujących przycisków CTA.

9. Przetestuj swój landing page

Zanim opublikujesz swój landing page, upewnij się, że poprawnie działa. Sprawdź czy przyciski działają prawidłowo, linki nie są uszkodzone i nie generują błędów, a Twoje tagi śledzą to, co powinny.

Możesz również wykonać testy A/B, aby mieć pewność, że Twój landing page jest zoptymalizowany pod konwersję.

Testy A/B polegają na porównywaniu różnych wersji Twoich stron partnerskich. Tworzysz dwie wersje tego samego landing page, zmieniając jego rozmiar, schemat kolorystyczny, rozmieszczenie treści, przyciski CTA i inne elementy. Połowa odwiedzających zobaczy wersję A, podczas gdy druga połowa wersję B. Następnie możesz użyć narzędzi takich jak Google Optimize, aby określić, która wersja strony przynosi lepsze wyniki.

3 przykłady partnerskich landing pages

Teraz, gdy już wiemy, jak stworzyć idealny partnerski landing page, omówimy trzy przykłady istniejących stron.

1. Przegląd produktów

Reviews.org to strona marketingu partnerskiego, która pomaga osobom dokonującym danego zakupu po raz pierwszy. Użytkownicy znajdą na stronie przeglądy produktów i usług z niemal każdej kategorii.

Zestawienia prawie zawsze zaczynają się od tabeli porównawczej, która zawiera partnerskie CTA, aby ułatwić klientom kliknięcie w link. Ponadto nagłówki odnoszą się do intencji wyszukiwania użytkownika, pomagając odwiedzającym wybrać opcję, która najbardziej im odpowiada. A to napędza kliknięcia.

Reviews.org buduje również autorytet, informując dokładnie, kto udziela porad.

2. Recenzje produktów

Wirecutter jest jednym z najlepszych serwisów z rekomendacjami produktów w Internecie – ma 12 milionów odwiedzających miesięcznie. Badają i rygorystycznie testują sprzęt, urządzenia, technologie i inne produkty, aby pomóc kupującym w dokonywaniu szybkich i pewnych zakupów.

Prezentują również sekcję “Dlaczego powinieneś nam zaufać”, która wyjaśnia, dlaczego kwalifikacje autora uprawniają go do takiej opinii, co jeszcze bardziej buduje zaufanie użytkowników.

3. Poradniki

TechShielder to strona internetowa, która recenzuje i dostarcza informacji o produktach i usługach, które chronią użytkowników Internetu przed cyberprzestępcami. Skupia się przede wszystkim na sieciach VPN – są testowane i omawiane, aby pomóc użytkownikom dokonać dobrego wyboru.

Chociaż strona nie ma ustalonego szablonu dla swoich poradników partnerskich, w sprytny sposób pokazuje użytkownikom, jak korzystać z narzędzi takich jak NordVPN, jednocześnie prosząc o zakup za pośrednictwem ich linku partnerskiego, który pojawia się jako pop-up, gdy wchodzisz na stronę i banner na dole ekranu, który śledzi każdy Twój ruch.

3 szablony partnerskich landing pages dla marketingu

Jeśli nie masz czasu na samodzielne stworzenie strony lub nie możesz zatrudnić eksperta, który stworzyłby ją dla Ciebie, postaw na gotowy szablon landing page.

Omówmy te trzy proste szablony:

Szablon #033

Prosty układ i brak nawigacji sprawia, że szablon #033 jest zaprojektowany dla oferty promującej ebook lub przewodnik.

Idealny do pozyskiwania leadów. Możesz pozwolić użytkownikom pobierać Twoje zasoby za darmo w zamian za ich adresy email. Następnie przeprowadź kampanie email marketingowe, aby promować swoje produkty partnerskie.
Możesz zmodyfikować zdjęcie produktu, obraz w tle, tekst opisu, logo i układ szablonu, aby spełniał Twoje wymagania.

Szablon #050

To doskonały szablon landing page do recenzji produktów. Ma charakterystyczny design, który przyciągnie uwagę czytelników. Znajdziesz miejsce na udostępnienie zarówno zdjęć produktu, jak i opisu specyfikacji i korzyści.

Landing page jest responsywny, będzie świetnie wyglądał zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

Szablon #049

Szablon #049 to landing page nie posiadający paska nawigacji. Będzie to doskonały wybór dla influencerów, freelancerów lub ekspertów branżowych, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą z odbiorcami, jednocześnie zarabiając za pomocą linków partnerskich.

Klienci mogą kliknąć przycisk zapisu, aby zasubskrybować Twój newsletter.

Nadal nie wiesz od czego zacząć? Pozwól naszemu generatorowi landing pages AI stworzyć stronę dla Ciebie. Wypróbuj za darmo!

Często zadawane pytania

Czy mogę promować link partnerski bez landing page?

Możliwe jest promowanie linku partnerskiego bez landing page. Możesz w tym celu wykorzystać platformy takie jak Reddit, YouTube i inne media społecznościowe. Jednak takie rozwiązanie nie da Ci takiej kontroli nad doskonaleniem sztuki sprzedaży, na jaką pozwala landing page.

Jak prowadzić marketing partnerski bez strony?

Chociaż posiadanie strony internetowej ułatwia odnoszenie sukcesów w marketingu partnerskim, możesz zarabiać bez niej korzystając z:

  • newsletterów,
  • mediów społecznościowych,
  • forów i społeczności,
  • darmowych ebooków.

Jak promować linki partnerskie bez obserwujących?

Oto jak możesz promować linki partnerskie, jeśli nie masz wielu obserwujących:

  • Wykorzystaj stronę internetową lub bloga do zwiększenia zasięgów.

  • Publikuj treści w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, TikTok, Facebook.

  • Postaw na płatne reklamy.

  • Rozważ email marketing.

  • Odezwij się do początkujących influencerów.

Postaw pierwsze kroki w marketingu afliacyjnym!

Rozważasz prowadzenie kampanii partnerskich?

Sprawdź program partnerski GetResponse. Oferuje prowizję w wysokości 33% lub 100$ wypłacane z góry za każde polecenie zakończone zakupem usługi. Otrzymasz od nas również niezbędne materiały marketingowe, które ułatwią Ci pracę.

Program partnerski w GetResponse


Máté Zilahy
Máté Zilahy
Máté to Content Partnerships Manager w GetResponse. Zarządza relacjami z partnerami contentowymi i wdraża nowe inicjatywy zwiększające zaangażowanie i generujące napływ potencjalnych klientów. Ściśle współpracuje z zespołem marketingowym, dbając o to, aby tworzone przez niego treści były zgodne ze strategią marketingową GetResponse.