1200 nowych kontaktów
w ciągu miesiąca
dzięki kampanii z wykorzystaniem ebooka.

Zobacz, jak zespół InfoShare Academy wykorzystuje lead magnety do budowy listy kontaktów.

InfoShare Academy logo

1200

nowych kontaktów
W MIESIĄC

1,31 PLN

koszt pozyskania
KONTAKTU

InfoShare Academy oferuje intensywne kursy programowania od podstaw, które umożliwiają rozpoczęcie kariery w IT.

Jak GetResponse pomaga InfoShare Academy?

Jesteśmy jedną z niewielu firm w branży, która prowadzi działania content marketingowe. Wykorzystujemy newsletter, aby budować relacje z osobami, które zastanawiają się nad rozpoczęciem kursu programowania. Regularnie dostarczamy im wartościowe informacje.

Jakub Kłos Jakub Kłos, Digital Marketing Team Leader

Chcieliśmy zbudować listę kontaktów na Facebooku z wykorzystaniem lead magnetu. Wykorzystaliśmy nasz ebook “Słownik 125 pojęć programistycznych” do stworzenia kampanii do pozyskiwania leadów.

Chcemy docierać do osób, które dopiero zaczynają myśleć o nauce programowania. Zależy nam na edukacyjnym charakterze działań. Naszą przewagą konkurencyjną jest jakość naszych szkoleń, którą mogą potwierdzić nasi absolwenci. My możemy ją odzwierciedlić jakością oferowanego contentu.

Sylwia Tokarska Sylwia Tokarska, Digital Marketing Specialist
Lead magnet ebook
Ebook – lead magnet
Co robi różnicę?

Skuteczny lead magnet.

Za pomocą tego ebooka chcieliśmy zrealizować dwa cele:

1. Rozwiać ewentualne obawy osób, które uważają, że nauka programowania jest zbyt trudna i pomóc im przyswoić żargon w branży IT.

2. Przygotować materiał dla przyszłych kursantów, który pomoże im przygotować się do zajęć.

Jakub Kłos Jakub Kłos, Digital Marketing Team Leader

Jak stworzyć skuteczny lead magnet?

1. Zastanów się do kogo kierujesz lead magnet.

Stwórz personę i pomyśl o tym, jakie problemy możesz pomóc jej rozwiązać. Warto przyjrzeć się temu, czego może poszukiwać odbiorca w kontekście usług, które Ty możesz mu finalnie zaoferować.

W naszym przypadku jesteśmy czujni i wrażliwi na pytania, obawy i wątpliwości, z którymi borykają się kandydaci na kursy programowania. Na część ich pytań i wątpliwości staramy się odpowiadać w darmowych materiałach, które udostępniamy.

2. Doprecyzuj cel, jaki chcesz zrealizować za jego pomocą.

Jeśli celem ma być maksymalna liczba pobrań lub zdobycie jak największej liczby kontaktów do newslettera – uwzględnij to podczas tworzenia lead magnetu. Jeśli zależy Ci na zbudowaniu sieci wartościowych kontaktów, z którymi planujesz komunikować się w przyszłości – warto postawić na mięsiste treści, które utrzymują w odbiorcy “głód wiedzy” i którym będziesz w stanie zapewnić ciągłość dostarczania równie nasyconych w informacje materiałów.

3. Dostosuj formę do odbiorców.

Ebook, checklista, narzędziownik, planer – to tylko kilka propozycji formy, w jakiej możesz podać odbiorcom dedykowane im informacje. Jeśli masz wiele do przekazania, a misja edukacyjna przewyższa tę rozrywkową – postaw na formę o większym ciężarze, jak ebook. Jednak ostatecznie tego, po co chętniej sięgają Twoi odbiorcy dowiesz się – testując różne formy darmowych lead magnetów na “żywym organizmie”.

4. Pokaż, że jesteś ekspertem w branży.

Że to u Ciebie warto szukać odpowiedzi na dalsze pytania z dziedziny. Zadbaj o to, aby informacje i przekazywana w materiałach wiedza była na jak najwyższym poziomie. Postaraj się zaprezentować materiały wyłącznie autorskie, spod pióra Twoich ekspertów. My, jako szkoła programowania w materiałach typu lead magnet staramy się przekazywać informacje spisane specjalnie na potrzeby tej formy publikacji, dbając o unikalny charakter przekazywanych porad.

5. Zadbaj o spójność z Twoją marką.

To miejsce, w którym możesz delikatnie zaprezentować swoją markę i zacząć oswajać odbiorcę ze swoją identyfikacją wizualną oraz sposobem komunikowania się. Jeśli młodzieżowy język ma być Twoją cechą charakterystyczną – zacznij komunikować się w ten sposób już na tym etapie.

To od Ciebie i od tego jak przygotujesz materiał zależy, czy odbiorcy będą rozpoznawać, kojarzyć Cię i odróżniać od konkurencji. Warto zapewnić im spójność komunikatów, z którymi będą spotykać się w kontakcie z Twoją marką, również w procesie obsługi i sprzedaży.

Wykorzystane narzędzia

  • Facebook Ads – Dotrzyj do ludzi spoza Twojej listy mailingowej. Stwórz precyzyjne reklamy na Facebooka z poziomu konta GetResponse.

  • Generowanie leadów – Buduj ścieżki klienta prowadzące do konwersji i zmieniaj anonimowe kontakty w leady, fanów i klientów.

  • Integracje GetResponse – Podłącz ulubione narzędzia do GetResponse w prosty sposób. Przejrzysty interfejs i zintegrowane API pozwalają na łatwe podłączenie narzędzi, które Cię interesują.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce , Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł zysku z kampanii email w jeden miesiąc

  • Agencje marketingowe , Online marketing Marketing automation , Statystyki emaili

    7,31% unikalnych kliknięć
    przy systematycznych testach A/B

  • Agencje marketingowe Email marketing , Generowanie leadów , Marketing automation , Webinary

    Cykle automatyzacji zwiększające skuteczność sprzedaży partnerów

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej