Platformy Ecommerce – porównanie najlepszych narzędzi do tworzenia sklepu internetowego w 2024r.

24 min
Zaktualizowano:

Efektowny i efektywny sklep internetowy potrzebuje solidnych fundamentów. W poniższym artykule przedstawiamy 7 najpopularniejszych platform ecommerce wspierających budowę, wdrożenie i monetyzację sklepów internetowych. Sprawdź, która z nich ma najlepszą dla Ciebie kombinację cech, funkcjonalności oraz ceny.

Typy platform ecommerce

Zanim zaczniesz budować swój pierwszy sklep, a jeszcze wcześniej – zanim zaczniesz szukać odpowiedniej platformy wspierającej to działanie, czas na krok podstawowy: rozeznanie się w ich typach i możliwościach, a następnie wybór najlepiej dopasowanej platformy do Twoich potrzeb (pomyśl na przykład, czy planujesz wdrożyć marketing automation w ecommerce), dzięki której Twój biznes zyska najwięcej.

Platformy dzielimy na kilka typów: SaaS, Open Source, rozwiązania dedykowane i licencyjne.

SaaS

SaaS (ang. Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) to rodzaj oferty, w której użytkownik wykupuje abonament na usługę i użytkuje ją, korzystając z infrastruktury usługodawcy, najczęściej w chmurze obliczeniowej. Innymi słowy, usługa tego typu nie wymaga od Ciebie pobrania narzędzia i jego instalacji na własnym serwerze – możesz korzystać z niej np. przez swoją przeglądarkę internetową. W zamian za comiesięczną opłatę masz dostęp do swojego sklepu oraz wszystkich oferowanych funkcjonalności, np. darmowego hostingu. To rozwiązanie dobre dla początkujących w biznesie, którzy nie chcą od początku samodzielnie zajmować się pilnowaniem takich kwestii, jak np. wspomniany hosting, ani przeznaczać na ten cel zbyt wielkich środków.

Open Source

Open Source to model, w ramach którego użytkownicy mają dostęp do otwartej licencji (z ang. open source). Rozwiązania tego typu są zazwyczaj bardzo uniwersalne, więc można je wykorzystywać na różne sposoby. Do tego, mają wokół siebie zbudowaną społeczność, co bardzo pomaga przy pracy. Jednak ze względu na ogólnodostępność wymagają pogłębionej wiedzy technicznej lub wsparcia profesjonalisty przy wdrożeniu sklepu czy nanoszeniu zmian. Konieczne jest też samodzielne dbanie o hosting, dodatki (zazwyczaj trzeba instalować wiele dodatkowych modułów, aby nasz e-sklep był w pełni funkcjonalny), oraz o bezpieczeństwo.

Platformy dedykowane

Platformy dedykowane pozwalają na obsługę dużych, często specyficznych sklepów ecommerce, o nietypowej formie działania lub ofercie. Niekoniecznie jednak dla największych biznesów online. To rozwiązanie przygotowane dla konkretnego biznesu, raczej niedostępne komercyjnie, obsługiwane przez jedną firmę od początku do końca – a więc od produkcji, przez wdrożenie, aż po obsługę.

Platformy licencyjne

Platformy licencyjne, to najbardziej zaawansowane technologicznie typy platform, o największym zakresie funkcjonalności. Powstaje na bazie gotowej licencji, np. SalesForce lub Oracle commerce i jest rozwijane o tak szeroki i zaawansowany zakres funkcjonalności, jaki jest potrzebny. Koszt takiego narzędzia to nawet kilkaset tysięcy złotych, więc można je zaszeregować jako platformę wyłącznie dla biznesów, których obroty sięgają milionów złotych.

przewodnik-po-ecommerce

Handel elektroniczny – krok po kroku 🛒

Dowiedz się, czym jest e-commerce, od jakich działań rozpocząć, aby zarabiać na handlu elektronicznym oraz jakie narzędzia będą Ci do tego potrzebne.

SPRAWDŹ

Na co zwracać uwagę przy wyborze platformy?

  • Cena i klarowność kosztów – przy wyborze zwróć uwagę na konieczność płacenia za dostępne funkcjonalności, integracje lub obsługę klienta
  • Funkcjonalności i integracje – zweryfikuj ilość dostępnych wariantów oraz ich jakość; czy to, co oferuje dostawca, pomoże Ci osiągnąć Twoje cele.
  • Interfejs – im prostsze w obsłudze i bardziej intuicyjne narzędzie, tym lepiej; oprócz tego sprawdź jednak, jakie daje Ci opcje w budowaniu atrakcyjnego sklepu i oferty
  • Dostępne wsparcie klienta – dział obsługi jest na wagę złota, kiedy musisz mierzyć się z zawiłościami technicznymi; upewnij się, że w razie potrzeby otrzymasz niezbędne wsparcie
  • Darmowy okres testowy – zawsze warto przetestować narzędzie przed jego zakupem
  • Wygodę Twojego przyszłego klienta – Twoja praca na platformie jest ważna, jednak pamiętaj o tym, że użytkownikiem końcowym będziesz nie Ty, a Twój klient. Upewnij się, że dostępne szablony i warianty zapewnią mu wygodne, intuicyjne i po prostu miłe poruszanie się po sklepie. W końcu przyjemność jest ważnym elementem zakupów.. 🙂

Rozwijaj swój biznes ecommerce z GetResponse 🛒

GetResponse ma wszystko, co niezbędne do sprzedaży w Internecie:

  • 🔌 Integracje jednym kliknięciem z wiodącymi platformami ecommerce: Przenieś swoje produkty i dane klientów do GetResponse bez programowania!
  • 👫 Zaawansowana segmentacja: Twórz precyzyjne kampanie marketingowe w oparciu o zakupy klientów, historię zamówień i ich zachowanie na stronach.
  • 📩 Szybkie wiadomości transakcyjne: Zautomatyzuj wysyłkę potwierdzeń zamówień i odzyskuj porzucone koszyki łatwiej, niż kiedykolwiek wcześniej.
  • 💰 Kody promocyjne: Zsynchronizuj już działające kody z GetResponse, a następnie dodaj je do newsletterów albo wiadomości automation i zarabiaj!
  • 🛍️ Rekomendacje produktów: Prowadź up-selling i cross-selling pokazując konkretne produkty, dopasowane do potrzeb Twoich odbiorców.
  • 📢 Pop-upy: Przykuj uwagę odwiedzających Twoje strony wyskakującymi okienkami, dzięki którym rozbudujesz bazę adresową i sprzedasz więcej.
  • 💯 Powiadomienia web push: Twórz angażujące kampanie omnichannel i odzyskuj klientów dzięki perfekcyjnie zaplanowanym powiadomieniom.

SPRAWDŹ

Shopify

Shopify to platforma ecommerce dla użytkowników, którzy dopiero zaczynają sprzedaż online oraz tych, którzy działają już od jakiegoś czasu i szukają nowego narzędzia. Tę platformę możemy zarekomendować małym i średnim przedsiębiorcom, którzy oczekują wsparcia w całym procesie: od przygotowania sklepu, przez wprowadzenie oferty aż po wysyłkę. Poniżej prezentujemy wszystkie szczegóły, które mogą być dla Ciebie istotne, gdy podejmujesz decyzję o wyborze platformy najlepszej do realizacji Twoich celów biznesowych.

Dostępna w 175 krajach, z ponad milionem klientów oraz ponad 2 milionami użytkowników.

Strona Shopify

Cena

Shopify oferuje 3 plany cenowe, od $29 do $299 za miesiąc. Co jednak istotne, oprócz standardowej oferty, dostępnej w ramach pakietów, ma też ofertę Shopify Lite oraz Shopify Plus.

Funkcjonalności

Swoim klientom Shopify oferuje szereg funkcjonalności, które dla lepszego zobrazowania podzieliliśmy na kategorie. Produktowe, ułatwiające wdrożenie sklepu na platformie i przygotowanie atrakcyjnej oferty, marketingowe – wspierające jej promocję oraz analityczne.

  1. Zarządzanie sklepem:
    • Witryna: dostępnych jest 70 szablonów, możliwość edycji w HTML-u lub CSS, w zależności od ustawień i preferencji; ramach tej funkcjonalności do Twojej dyspozycji będą też: możliwość nazwania swojego brandingu i domeny, dostęp do platformy blogowej oraz kreator stron. Nieograniczony transfer danych stron oraz jej automatyczna aktualizacja; zarządzanie ochroną danych osobowych wg obowiązujących regulacji prawnych, certyfikat bezpieczeństwa PCI level 1
    • Zarządzanie klientami: możliwość tworzenia profili i kont klientów, ich segmentacja; możliwość wdrożenia zwrotów oraz sprzedaży w modelu dropshipping
    • Koszyki zakupowe: darmowy dostęp do certyfikatów SSL, dopasowanie stawek podatków do lokalizacji, rejestracja dostępna w 50 wersjach językowych oraz odzyskiwanie porzuconych rejestracji, automatyczna kalkulacja kosztów dostawy wśród największych dystrybutorów oraz dostępna opcja bezpłatnej dostawy; dostęp do 100 metod płatniczych oraz opcja wykorzystania kart płatniczych
    • Aplikacja mobilna: dostęp do wsparcia klienta bezpośrednio przez aplikację, zarządzanie środkami i realizacją zamówień, pełny dashboard oraz synchronizacja danych pomiędzy wersjami mobilną i desktopową
    • Zarządzanie produktem: organizacja oferty oraz import i eksport produktów za pomocą plików .csv; nieograniczona ilość produktów (również digitalowych) wraz z opcją dodawania wielu zdjęć/grafik do ich prezentacji, recenzje produktów
  2. Marketing
    • Podstawowe narzędzia w zakresie optymalizacji SEO, w tym tagowanie produktów oraz automatycznie generowana mapa .xml
    • Bonusy w Google Ads
    • Zarządzanie zniżkami i kartami produktowymi
    • Integrację z platformami społecznościowymi, w tym z opcją sprzedaży przez Facebooka
    • Szablony wiadomości e mail i przekazywanie e maili
  3. Wsparcie klienta
    • Zespół dostępny w trybie 24/7
    • Materiały w wersjach wideo i 3D oraz dostęp do Shopify Compass
    • Centrum pomocy (dostępne w 22 językach, w tym po polsku) i społeczność ekspertów Shopify
    • Grupy i fora dyskusyjne
    • Dodatkowe źródło informacji na YouTube (tylko w języku angielskim)
  4. Analityka
    • Panel z pełnym wglądem w procesy sprzedażowe
    • Raporty dot. produktów i ruchu w sklepie
    • Integracja z Google Analytics
    • Eksport danych
    • Pełna integracja danych pomiędzy wersjami mobilną oraz desktopową
  5. Integracje: niemal 4 000 usług podzielonych na 9 różnych kategorii
    • Zarządzanie sklepem
    • Wsparcie klienta
    • Wysyłka i dostawa
    • Realizacja
    • Konwersja
    • Marketing
    • Merchandising
    • Wygląd sklepu
    • Pozyskiwanie i sprzedaż produktów

(W tym najpopularniejsze to: Facebook, Google, Pinterest, Judge.me)

Integracja Getresponse z Shopify 🔌

Dodawaj dane klientów i produktów z platformy Shopify do GetResponse. Napędź sprzedaż, wykorzystując zebrane dane do tworzenia kampanii online marketingowych.

sprawdź

Wady i zalety platformy

Zalety: możliwość personalizacji i szeroki wybór motywów przewodnich i graficznych; ogromna ilość produktów możliwych do dodania oraz szeroka paleta prezentujących je grafik. Dostęp do kreatora stron, gotowych szablonów witryny czy wiadomości mailowych pomaga promować ofertę nawet tym użytkownikom, którzy nie są biegli w takich działaniach. Szeroki asortyment integracji i funkcjonalności do wsparcia technicznego i sprzedażowego.

Wady: wymagana wiedza techniczna niezbędna do pełnego wykorzystania możliwości platformy

Opinie

“Obsługa telefonem kompleksowa. Realizacja zamówień, stany magazynowe, dodawanie i modyfikowanie produktów, raporty.”

“Dobra platforma, ma małe ograniczenia co do niektórych funkcji podczas budowania sklepu, ale można iść na kompromis”

Źródło: Reviews na Google Play

Shoper

Shoper jest polską platformą dostępna na rynku od niemal 17 lat, wspierającą ponad 15 tysięcy sklepów online.

Z reguły jest kwalifikowany jako dostawca odpowiedni dla małych i średnich przedsiębiorców.

Strona Shopera

Cena

Shoper oferuje swoim użytkownikom 4 pakiety cenowe, w rozpiętości 99 – 499 PLN miesięcznie, przy czym najdroższy pakiet jest ofertą indywidualną – “dla biznesów o sprecyzowanych wymaganiach”. Shoper oferuje także 14 dniowy, darmowy pakiet testowy.

Funkcjonalności

  1. Zarządzanie produktem
    • Hosting i bezpieczeństwo – certyfikacja SSL, personalizowany hosting i domena oraz zgodność z regulacjami RODO/GDPR
    • Zarządzanie produktem, jak importowanie danych z plików do sklepu, podział na kategorie, typy i cechy
    • Oprawa wizualna – darmowy dostęp do grafik produktowych, sklep w wersji responsywnej, możliwość edycji projektów graficznych
    • Nielimitowane wersje językowe
  2. Zarządzanie sprzedażą i marketingiem
    • Prowizja 0%
    • Raporty sprzedażowe
    • Zarządzanie programem lojalnościowym oraz ofertami promocyjnymi
    • Korekta gramatyki i ortografii w tekstach (dostępne w wersji premium)
    • Platforma współgrająca ze środowiskiem Google
  3. Wsparcie klienta
    • Support dostępny wyłącznie w języku polskim
    • Zespół obsługi klienta
  4. Integracje
    • Google shopping
    • Facebook Shop
    • Apilo (obsługa wielu aplikacji jednocześnie – Allegro, OLX, Empik, Shopee i więcej)
    • Integracja z najpopularniejszymi polskimi hurtowniami online
    • Systemy płatności online
    • Dostęp do API
    • Appstore
    • Strona bloga
    • Porównywarka cen
    • Integracja z firmami dostawczymi

Integracja GetResponse z Shoperem 🔌

JUŻ WKRÓTCE! ⏰

Wady i zalety platformy

Zalety: bezpłatny, 2-tygodniowy okres próbny, intuicyjny panel zarządzania

Wady: ograniczenie obsługi klienta do języka polskiego

Opinie

“Shoper jest platformą, która świetnie się nadaje dla sklepu online. Ma ogromny potencjał, który można wykorzystać na wiele sposobów – jest stosunkowo proste w obsłudze i oferuje mnóstwo praktycznych opcji pozwalających stworzyć sklep przyjazny dla kupujących.”

“Sklep prowadzony na Shoper to czysta przyjemność, jednak na szczególne słowa uznania zasługuje zespół obsługi klienta.”

“Bardzo zaawansowana ale łatwa w obsłudze platforma informatyczna. Dobre wsparcie techniczne. Podoba nam się elastyczność systemu, przejrzysty panel administracyjny i wiele rozwiązań ułatwiających prowadzenie e-sklepu. Dzięki tej platformie możemy się skupić na sprzedaży produktu i kreowaniu marki – pozostawiając kwestie techniczne profesjonalistom z Shoper.pl”

Za: https://www.shoper.pl/opinie-klientow/

Shoplo

Od niedawna własność Shopera. Użytkownicy mają możliwość skorzystania z 2-tygodniowego okresu próbnego do testów za darmo.

Działają w modelu SaaS, ich ofertę rekomendujemy zarówno małym, jak dużym ecommercom. Obecnie obsługują 20 000 klientów.

Strona Shoplo

Cena

Cennik Shoplo składa się z 4 wariantów cenowych. Ceny pakietów kształtują się w rozpiętości od 49 do 499 PLN. Najdroższa opcja skierowana jest do “biznesów o sprecyzowanych wymaganiach”

Funkcjonalności

Pod względem funkcjonalności twórcy Shoplo rzeczywiście nie szczędzili swoim klientom różnych możliwości działania i jako jedni z nielicznych, kładą duży nacisk na dostarczanie użytkownikom narzędzia do optymalizacji SEO.

Z racji ich liczebności, tym razem ograniczymy się do wskazania kilku kluczowych z poszczególnych kategorii, zachęcamy jednak do zapoznania się z całością tutaj.

  1. Zarządzanie produktami
    • Zarządzanie stanami magazynowymi
    • Łatwe dodawanie produktów oraz możliwość dodawania ich kolejnych wariantów
    • Możliwość eksportowania i importowania list produktów
    • Edycja metatagów i adresów URL dla każdego z produktów
    • Możliwość sprzedaży produktów elektronicznych, np. pliki audio, ebooki, itp.
    • Jeden centralny magazyn dla wszystkich kanałów sprzedażowych
  2. Zarządzanie zamówieniami
    • Monitoring statusu płatności
    • Automatyczne powiadomienia o nowych zamówieniach
    • Nadawanie przesyłek z poziomu zamówienia
    • Integracje mailowe
    • Generowanie faktur
    • Informacje o pochodzeniu klienta
  3. Relacje z klientami
    • CRM z opcją filtrowania klientów
    • Grupowanie klientów i podgląd ich historii
    • Nadanie statusu subskrybentów (newslettera)
    • Przydzielanie rabatów
  4. Marketing
    • Tworzenie rabatów, promocji i kuponów w różnych wariantach
    • Integracja z systemami e mail-marketingowymi
    • Integracja z hurtowniami i systemami księgowymi
    • Sprzedaż w różnych walutach i automatyczne przeliczanie wartości wg stawek NBP
    • Integracja z platformami wielokanałowymi
  5. Możliwości techniczne sklepu
    • Dostępna wersja RWD
    • Sprzedaż i zakupy możliwe również przez smartfony i telefony komórkowe
  6. Identyfikacja wizualna
    • Szablony sklepów w wersjach darmowych i płatnych
    • Edycja HTML/CSS/JS z poziomu Shoplo
    • Nieograniczone opcje tworzenia własnych szablonów
    • Zarządzanie wieloma elementami designu
  7. Wsparcie SEO
    • Struktura sklepu opracowana z myślą o optymalizacji SEO
    • Edycja znaczników META i adresów URL
    • Generowanie sitemap .xml, z obrazami i grafikami
    • Edycja kodu źródłowego strony
    • Wtyczka analizująca
  8. Integracje
    • Piksel Facebooka i reklamy dynamiczne
    • Multi Pop-up
    • ERPbox
    • GetReview
    • TrustMate
    • Slack
    • Salesforce

Integracja Getresponse z Shoplo 🔌

Shoplo pozwoli Ci stworzyć sklep internetowy za pomocą zaledwie kliku kliknięć. Sprzedawaj i automatycznie dołączaj nowych klientów do kampanii GetResponse.

sprawdź

Wady i zalety platformy

Zalety: darmowy okres próbny, hosting w cenie, bogate portfolio funkcjonalności,

Wady: stosunkowo niewielka liczba integracji, dodatkowe opłaty (wprowadzenie mikrodanych, statystyki, szablony)

Opinie

“Shoplo poleciłabym każdemu, kto zaczyna sprzedaż w internecie. Bez technicznych umiejętności w kilka chwil stworzyłam piękny sklep, który pokochali i klienci.”

“Wybrałam Shoplo ze względu na proste i klarowne opłaty, intuicyjna obsługę i łatwość dokonywania zakupów przez klientów oraz piękne gotowe szablony. Bardzo miłym zaskoczeniem była szybkość i jakość obsługi klienta.”

Za: Shoplo.pl

IdoSell

Kolejny polski przedstawiciel platform obsługi e commerce dostępnych w modelu SaaS, wcześniej znany jako IAI-Shop. Obecnie IdoSell obsługuje ponad 6 500 aktywnych sklepów.

Strona IdoSell

Cena

IdoSell swoją ofertę sprzedaje w podziale na trzy pakiety cenowo-produktowe. Dostawca rekomenduje użytkownikom najtańszy pakiet na start, a podnoszenie wartości zakupu dopiero po zapoznaniu się z funkcjonowaniem platformy. Ponadto, platforma oferuje 30 dniowy pakiet testowy.

Obecnie ceny rozpoczynają się od 35zł/mc. (wskazana cena dotyczy pierwszych 12 miesięcy pracy, po upływie tego czasu wartość pakietu rośnie i kosztuje 65 zł/mc.) Kolejne pakiety wynoszą odpowiednio 999 zł, 2499 zł oraz opcja indywidualna ze sprecyzowanymi wymaganiami biznesowymi (w tym przypadku obowiązuje indywidualna wycena).

Funkcjonalności

  1. Szczegóły techniczne
    • Auto Skalowalność – moc serwera dopasowywana do potrzeb
    • Bezpieczeństwo potwierdzone certyfikatami SSL
    • Infrastruktura certyfikowana PCI DSS Level 1
  2. Zarządzanie sprzedażą
    • Opcja realizacji sprzedaży międzynarodowej oraz/w tym sprzedaży w wielu kanałach jednocześnie
    • Multishop (możliwość zarządzania wieloma sklepami z poziomu 1 panelu jednocześnie)
    • Sprzedaż hurtowa (B2B)
    • Personalizowane oferty wyprzedaży produktów
    • Obsługa sprzedaży stacjonarnej i omnichannnel
  3. Marketing
    • Możliwość wdrożenia i obsługi programów afiliacyjnych i lojalnościowych
    • System rekomendacji produktu
    • Dostępne rozwiązania marketing automation
    • Integracja z pakietem narzędzi Google (promocja i analityka)
  4. Identyfikacja wizualna
    • Galeria zdjęć i grafik produktu
    • Opcja personalizacji designu sklepu i widoków
    • Strona w wersji responsywnej
    • Zestawienia produktów (jako inspiracja lub przykład)
  5. Zarządzanie realizacjami i procesami logistycznymi
    • System zarządzania magazynem
    • Moduł reklamacji
    • Systemy procesów zwrotów
    • Integracja ERP
    • Wsparcie dla modeli dropshipping i cross-docking
  6. Integracje
    • Najpopularniejsze marketplace (Allegro, Ebay, czy Amazon)
    • Najpopularniejsi dostawcy (DHL, DPD, UPS, FedEx, InPost i wiele innych)
    • Systemy płatnicze (PayU, PayPal, Przelewy24 i więcej)
    • Porównywarki online, np. Ceneo
    • Hurtownie i systemy ERP
    • Platformy marketingowe (Facebook, Google, Instagram)
    • Otwarte API pozwalające na tworzenie dowolnej integracji

Obsługa klienta dostępna jest w dwóch językach: polskim i angielskim.

Wady i zalety platformy

Zalety: Bezpłatny okres próbny, hosting w cenie

Wady: Opłaty za dodatkowe pakiety funkcjonalności, znajomość HTML/CSS przy zmianach technicznych

Opinie

“Podjęcie decyzji o przeniesieniu sklepu było dla nas bardzo trudne, trzeba było przenieść funkcjonujący sklep z ponad 2000 produktów. Była to bardzo dobra decyzja i ani przez chwilę jej nie żałowaliśmy.”

“IAI-Shop.com jest gotowcem. Ale jest to gotowiec nawet dla najbardziej wybrednych. Możliwości edycji treści strony, są wręcz nieograniczone. Budowanie systemu sprzedaży online od podstaw to ogromny wydatek który nie zawsze się zwróci. Wiąże się też z ryzykiem ciągłych zmian i poprawek. IAI jest gwarancją stabilności pracy i maksymalnej funkcjonalności przy minimalnych nakładach finansowych.”

Za: idosell.com.pl

Przejdźmy do dużych, międzynarodowych dostawców platform dla ecommerce.

Magento (aktualnie Adobe Commerce)

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform wsparcia ecommerce. Z platformy korzysta 250 tysięcy klientów. Popularność Magento wynika z szerokiej rozpiętości opcji, jaką daje platforma, oferując możliwość realizowania indywidualnych wdrożeń.

Dostawca przygotował użytkownikom dwie oferty: Open Source i Commerce, a w nich bardzo dużą liczbę funkcjonalności, wtyczek i rozszerzeń.

Strona Magento

Cena

Cennik jest dopasowany do potrzeb konkretnego klienta. W ofercie znajduje się opcja “Free”, jednak wymaga domeny i hostingu z SSL, i de facto – wymaga opłaty. Jej koszt zaczyna się od kilkuset dolarów rocznie, natomiast standardowa oferta jest bardzo indywidualna.

Funkcjonalności

  1. Zarządzanie sprzedażą
    • Opcja sprzedaży multi-brandowej
    • Zorientowanie na sprzedaż przez urządzenia mobilne
    • Wdrożone kompletne rozwiązania dla B2B
    • Kanał sprzedażowy Amazon
    • Zespół wsparcia klienta
  2. Zarządzanie produktem
    • Kreator stron
    • Wyszukiwarka produktów
    • Moduł tworzenia rekomendacji produktów
    • Zarządzanie zaopatrzeniem, stanami magazynowymi i zamówieniami
    • PWA (Progressive Web App)
    • Wsparcie dostaw i wysyłki
  3. Analityka
    • Rozwiązania analityczne typu Business Intelligence
    • Raporty obejmujących wyniki z różnych obszarów
  4. Wsparcie klienta i skalowalność biznesów
    • Obsługa klienta wyłącznie w języku angielskim
    • Infrastruktura dostarczana w chmurze
    • Dostępne hurtownie danych
    • System zarządzania danymi
    • Wdrożone systemy zabezpieczeń
    • Zgodność z wymogami dla bezpiecznych płatności
    • Integracje z systemami ERP
  5. Finanse
    • Integracja z platformami płatniczymi
    • Dostępne usługi finansowania opartego o potencjał zwrotu z inwestycji – pomocne na etapie skalowania biznesu

Integracja Getresponse z Magento 🔌

Dzięki wtyczce GetResponse dla Magento możesz rozbudowywać bazę adresową i zbierać dane zakupowe oraz informacje o zachowaniu na stronie klientów Twojego sklepu online.

sprawdź

Wady i zalety platformy

Zalety: to “kombajn” do obsługi biznesów ecomercowych, który pozwala na realizowanie nawet najbardziej ambitnych celów sprzedażowych – korzysta z niego m.in. Samsung. Zakres funkcjonalności i wsparcia jest bardzo szeroki. Ponadto, dzięki API można obsługiwać księgować, systemy ERP, CRM, PIM oraz systemy do automatyzacji marketingu w tym GetResponse.

Wady: Równie wysoka, jak liczba wdrożeń i liczba dostępnych opcji jest jego cena. Wdrożenie wymaga pracy i zaangażowania zespołu specjalistów.

Opinie

“Magento jest bardzo rozbudowanym skryptem, który swoją architekturą i możliwościami przewyższa wiele innych darmowych skryptów. Niestety odbija się to wydajnością i wymaganiami dotyczącymi serwera. Startując biznes z tą platformą trzeba się liczyć z tym, że nie byle kto zajmie się jego modyfikacjami i nie byle jaki serwer go obsłuży co może oznaczać większe wydatki niż w przypadku innych narzędzi.”

Źródło

“Wspaniałe narzędzie do wdrożenia e-sklepu, blogowania, sprzedaży i monetyzowania swojej działalności, Dzięki, Magento!”

Za: trustpilot.com

PrestaShop

Francuska platforma dostępna w systemie Open Source. Na jej popularność wpływa jej wszechstronność – PrestaShop umożliwia postawienie prostej strony oraz pełnowymiarowego, dużego sklepu, a wprowadzanie zmian nie wymaga umiejętności programistycznych.

Na koncie PrestaShop jest ponad 300 000 wdrożeń, z czego ok. 13 000 w Polsce. Polecamy ją wszystkim: średnim i dużym przedsiębiorcom, jak i tym, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki i nie chcą ponosić wysokich kosztów wejścia.

Strona PrestaShop

Cena

PrestaShop działa w modelu freemium, co oznacza że dostęp do platformy jest darmowy, jednak opcja korzystania z dodatkowych modułów jest płatna.

Funkcjonalności

Oferta PrestaShop jest bardzo rozbudowana, na potrzeby naszego przewodnika wymienimy tylko część z nich.

  1. Zarządzanie produktem
    • Dodawanie produktów oraz tworzenie ich zestawów i wariantów dla lepszej prezentacji
    • Możliwość wdrożenia wyszukiwarki produktów, sortowania i filtrowania
    • Zarządzanie zapasami i stanami magazynowymi
    • Możliwość realizacji sprzedaży detalicznej oraz hurtowej
    • Warunki do prowadzenia sprzedaży produktów cyfrowych
    • Odzyskiwanie koszyka
    • Śledzenie stanu magazynowego każdego produktu
  2. Ustawienia techniczne
    • Detale w personalizacji: ustawienie slidera, wewnętrzna wyszukiwarka na stronie 404, bestsellery
    • Wygląd: projekt sklepu na podstawie wybranego szablonu oraz dodanych własnych elementach brandingowych
    • Infrastruktura zapewniająca bezpieczeństwo danych
    • Możliwość ekspansji i poszerzania rynków (Prestashop jest dostępny w ponad 75 językach)
  3. Finanse i administracja
    • Uwzględnianie różnych wartości podatków
    • Zgodność z obowiązującymi normami prawnymi
    • Dostęp do największych platform płatniczych
  4. Marketing
    • Integrację z narzędziami umożliwiającymi promocję online oraz wewnątrz sklepu (oraz pomagające zwiększenie zaangażowania klientów)
    • Tworzenie ofert specjalnych
    • Połączenie z platformami społecznościowymi i Google
    • Dostęp do porównywarek i stron z ocenami
    • Możliwość wdrożenia GetResponse 🙂 – wysyłki newsletterów, maili transakcyjnych, aktualizacji statusu zamówienia
  5. Relacje z klientami
    • Narzędzia do wsparcia budowania lojalności klienta
    • Panel zarządzania bazą danych klientów
    • Zarządzanie zamówieniami i informowanie klientów o statusie ich zamówień
    • Wsparcie techniczne dostępne w językach: polskim, angielskim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim, włoskim, holenderskim i portugalskim (wsparcie techniczne jest płatne).
  6. Analityka
    • Ogólne reporty i analizy
    • Raportowanie efektów działań marketingowych
    • Raporty o stanie produktów i nie tylko
    • Raporty sprzedażowe
    • Analiza zachowań klienta
  7. Integracje
    PrestaShop ma swoim portfolio ponad 10 000 różnych integracji, wewnętrznie nazywanych “Modułami”, podzielonych na kategorie:
    • Design i Nawigacja
    • Ruch i Widoczność (Google, Amazon, Wish)
    • Promocja i Marketing (GetResponse)
    • Strona Produktu
    • Płatności (Stripe, Apple Pay, PayPal)
    • Klienci (TrustPilot, Trusted Shops, WhatsApp)
    • Administracja (Google Analytics, Google TagManager)
    • Facebook i Serwisy społecznościowe (Facebook, TikTok, Instagram)
    • Dostawa i Logistyka (Paczkomaty, DHL i inne)
    • Platformy Specjalistyczne (B2B, dropshipping apps)

Integracja GetResponse z PrestaShop 🔌

Wtyczka GetResponse dla PrestaShop umożliwia podłączenie Twojego e-sklepu do konta GetResponse. Buduj bazę adresową, zbieraj informacje o tym, co kupują Twoi klienci oraz które strony odwiedzają.

sprawdź

Wady i zalety platformy

Zalety: Ogromną zaletą PrestaShop jest spora ilość funkcjonalności dostępnych natywnie, bez konieczności wykupu dodatkowych modułów. Łatwa instalacja i obsługa platformy, która nie wymaga zaawansowanej wiedzy, niskie koszty początkowe i łatwość zarządzania produktami, to cechy które “kupują” wielu użytkowników.

Wady: konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów przy wyborze modułów oraz płatne konsultacje w miejscu standardowego wsparcia klienta.

Opinie

“Oprócz tego, że jest bezpłatna, ma niesamowitą gamę modułów, które ulepszą Twój sklep, wsparcie udzielane przez programistów jest bardzo szybkie i pomocne. W porównaniu do większości alternatyw na rynku, PrestaShop jest zdecydowanie najlepsza, jednak wszystko zależy to od potrzeb Twojej firmy lub witryny. Jeśli szukasz standardowej witryny e-commerce pełnej funkcji, PrestaShop jest najlepszym wyborem.”

Za: g2.com/products/prestashop/reviews

WooCommerce

Mówi się, że siła tkwi w prostocie i najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. I jest bardzo prawdopodobne, że popularność WooCommerce bierze się właśnie z tej prostoty: nie jest kolejna platformą, z której obsługą trzeba się zapoznać, a wtyczką umożliwiającą przygotowanie sklepu na stronę zbudowanej na CMS WordPress.

WooCommerce ma ponad 4 000 000 wdrożeń globalnych, z czego ok. 14 000 w Polsce.

Strona WooCommerce

Cena

Pobranie bazowej wtyczki jest bezpłatne, jednak uruchomienie wybranych funkcjonalności wymaga zakupu kolejnych wtyczek, a ich cena zaczyna się od $10/miesięcznie.

Funkcjonalności

  1. Zarządzanie sklepem
    • Przygotowanie sklepu – możliwe dla wszystkich użytkowników WordPress
    • Wtyczki i rozszerzenia – do dyspozycji klientów są setki płatnych i darmowych rozszerzeń, dzięki którym na każdym etapie rozwoju biznesu (i budżetu) możesz wdrożyć adekwatne wsparcie
    • Możliwość zintegrowania z każdym narzędziem dzięki REST API
    • Pełna własność sklepu
    • Aplikacja mobilna dla Androida i iOS
  2. Zarządzanie sprzedażą i marketingiem
    • Duże wsparcie działań SEO
    • Możliwość wdrożenia wszystkich ważnych integracji: platforma marketing automation, platformy social media, kampanie płatne, blog i wiele więcej
    • Łatwa realizacja sprzedaży przez Google Shopping
    • Śledzenie wyników za pomocą GA
    • Platforma przygotowana z myślą o nieograniczonej sprzedaży produktów: od fizycznych po cyfrowe, bez względu na lokalizację klientów, od pojedynczych produktów do zestawów
  3. Zarządzanie finansami
    • Wdrożenie umożliwia przyjmowanie następujących form płatności: gotówka, czeki, karty kredytowe, przelewy, płatności online
    • Bezkosztowe dodanie WooCommerce do WordPress
    • Bezkosztowa realizacja transakcji (od tej reguły występują jednak wyjątki)
    • Opłaty obejmujące należności dla dostawców zaangażowanych rozwiązań
    • Dostępne opłaty między walutowe
  4. Relacje z klientami
    • WooCommerce jest dostępny w 24 wersjach językowych, jednak nie w polskiej
    • Do dyspozycji użytkowników jest dokumentacja platformy oraz forum użytkowników-ekspertów udzielających konsultacji
    • Właściciele woocommerce.com mają dostęp do zespołu profesjonalnych opiekunów klientów pracujących w języku angielskim.
  5. Integracje – klienci mają do dyspozycji 752 integracje podzielone na kategorie:
    • Płatności (Stripe, PayPal, PayU)
    • Wysyła, Dostawy i Realizacje (UPS, FedEx)
    • Konwersja (Google Listing & Ads, Facebook, Pinterest)
    • Obsługa Klienta (LiveChat, WhatsApp)
    • Merchandising (głównie rozwiązania wewnętrzne)
    • Zawartość i Personalizacja
    • Zarządzanie sklepem (Amazon, Square, FreshDesk)
    • Marketing (Zapier, TrustPilot, G2)

Integracja Getresponse z WooCommerce 🔌

Dodawaj klientów do listy kontaktów przy kasie podczas dokonywania przez nich zakupów oraz wysyłaj dane e-commerce do GetResponse.

sprawdź

Wady i zalety platformy

Zalety: Największą zaletą WooCommerce jest jej przystępność: łatwość instalacji wtyczek, prosty i intuicyjny panel, bardzo dobra optymalizacja SEO, wysokie bezpieczeństwo, kompatybilność z dużą liczbą narzędzi i wtyczek

Wady: Wśród wad znajdziecie natomiast fakt, że jak platformę tych rozmiarów twórcy WooCommerce mają do zaoferowania nieproporcjonalnie niską liczbę funkcjonalności, trudność w skalowaniu biznesu (wynikająca z braku wtyczek)

Opinie

“Żadna inna platforma ecommerce nie pozwala ludziom zacząć za darmo i rozwijać swojego sklepu wraz z rozwojem firmy. Co ważniejsze, WooCommerce nie obciąża Cię dodatkowymi kosztami, gdy Twoja firma się rozwija.”

“Największą siłą WooCommerce jest jego rozszerzalność. Niewiele jest rzeczy, których nie mogę zbudować za pomocą WooCommerce. Mając wystarczająco dużo czasu i zasobów, WooCommerce można precyzyjnie dostosować nawet do najbardziej niszowej funkcji Twojego sklepu.”

Za: https://woocommerce.com/

Rozwijaj swój biznes ecommerce z GetResponse

Czy wiesz, że podłączenie Twojego sklepu online do GetResponse może nastąpić za jednym kliknięciem – i otworzyć wiele możliwości?

Uzupełnij magazyn produktów i dane klientów w GetResponse, a potem wykorzystaj narzędzia marketingowe do promowania towarów, zwiększenia sprzedaży i tworzenia spersonalizowanych ofert dopasowanych do potrzeb Twoich klientów. Zdajemy sobie sprawę, że jednoczesne prowadzenie biznesu ecommerce i zajmowanie się marketingiem może być przytłaczające. Rozwiązaniem na to jest wdrożenie narzędzi marketing autmation. Celem marketing automation jest zwiększenie wydajności poprzez zautomatyzowanie Twoich codziennych, powtarzalnych zadań, abyś mógł skupić się na strategicznych obszarach Twojej działalności.👌


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.