2x więcej konwersji
z maili typu porzucony
koszyk

202 %

konwersji z maila z opiniami zadowolonych klientów

239 %

konwersji z maila z opiniami zadowolonych klientów i kodem rabatowym

SELSEY jest jednym z największych sprzedawców mebli oraz dekoracji w Polsce. Misją marki jest zapewnienie Klientom komfortowego wypoczynku, który jest tak ważny dla efektywnego działania i zachowania dobrego samopoczucia.

Solution

Cykl automation porzucony koszyk

“Cykl porzucony jest skierowany do osób, które dają sobie więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie. W przypadku tej kategorii z reguły nie ma miejsca na zakupy spontaniczne. Czas na podjęcie decyzji o zakupie mebli trwa nawet 1,5 miesiąca. Użytkownicy traktują koszyk jak listę życzeń, dodają do niego różne produkty, które wpadły im w oko, niekoniecznie skupiając się na ich zakupie tu i teraz.

Cykl zachęca do dokończenia zakupów, następnie przenosi użytkownika docyklu edukacyjnego

Osoby, które opuszczą koszyk zakupowy na stronie, otrzymują po 15 minutach automatyczną wiadomość z przypomnieniem. Odbiorcy, którzy nie zdecydują się na zakup otrzymają po 1 dniu kolejną wiadomość z przypomnieniem oraz kodem rabatowym.

Wystarczy, że subskrybent w sklepie Selsey doda produkt do koszyka, ale nie sfinalizuje zakupu. Wówczas trafi do ścieżki automatycznej z wiadomościami, które przypomną mu o dokonaniu transakcji.

Jeżeli cykl porzucony koszyk nie zachęci użytkowników do zakupu, zostają oni przeniesieni do cyklu edukacyjnego, w którym zapraszamy ich do wizyty w salonie oraz służymy pomocą w wyborze odpowiednich produktów.

Wyszliśmy z założenia, że jeśli kod rabatowy nie przekonał użytkownika do zakupu, to najpewniej nie jest to jeszcze moment na finalizację transakcji. Być może użytkownik potrzebuje więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie, dodatkowych bodźców, które przekonają go do nabycia nowego mebla. Postanowiliśmy, więc na tym etapie poinformować subskrybentów o możliwości zamówienia bezpłatnych próbek tkanin lub skonsultowania się z doradcą klienta. Z koeli użytkowników z Warszawy i okolic zaprosiliśmy do naszego Showroomu. Na miejscu klienci mogą zobaczyć nasze najpopularniejsze meble oraz skorzystać z porady profesjonalnego doradcy.

Weronika Andrzejewska Conversion & Inbound Marketing Specialist

Co robi różnicę?

A/B testy

Filtr Splitter pozwala na podział odbiorców na grupy i wysyłkę różnych wiadomości do wydzielonych grup. Za pomocą tego elementu możemy przeprowadzić testy A/B komunikacji.

“Chcieliśmy sprawdzić, jak bardzo ważne dla naszych klientów przed dokonaniem zakupu mebli są opinie innych użytkowników. Wyniki testu wskazują, że odgrywają kluczową rolę w kontynuacji zakupów. (…) Epidemia wymusiła na klientach, przynajmniej częściowo, robienie zakupów w intenecie, odebrała możliwość sprawdzenia produktu na własne oczy. Klienci kupujący online musieli przenieść dotychczasowe nawyki do sieci, a potwierdzenia, że idą w dobrym kierunku, szukają wśród opinii o produktach oraz samym sklepie.

Weronika Andrzejewska Conversion & Inbound Marketing Specialist

Wykorzystane narzędzia

  • Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

  • Integracje GetResponse – Wyszukaj interesujące Cię narzędzia, a następnie podłącz je do GetResponse.

  • Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing , Formularze zapisu , Marketing automation

    54% sprzedaży dzięki
    kampanii edukacyjnej

  • Organizacja non-profit i charytatywna Email marketing , Landing pages

    Bliżej ludzi za pomocą narzędzi do komunikacji online marketingowej

  • Franczyza , Usługi kurierskie Email marketing , Kreator stron www , Marketing automation

    Komunikacja z klientami
    i franczyzobiorcami

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej