Płynna integracja z PrestaShop i pełna kontrola nad procesem zakupowym

Możliwość przetestowania platformy przed zakupem oraz szybka integracja z PrestaShop przy pełnym wsparciu naszych ekspertów – tak firma Ubierz Swoje Ściany rozpoczęła współpracę z GetResponse. Dziś, dzięki zaawansowanym opcjom segmentacji i narzędziom ecommerce, może z powodzeniem zwiększać sprzedaż i ROI z email marketingu oraz lepiej dostosowywać kampanie do długiego procesu decyzyjnego swoich klientów.

Ubierz Swoje Ściany

O marce

Ubierz Swoje Ściany to marka, która pomaga tworzyć wnętrza z charakterem. Ich specjalność to dekoracje ścienne: przede wszystkim tapety na wymiar, ale też plakaty, obrazy czy naklejki, które można dopasować do stylu pomieszczenia.

Za marką stoi pasja do designu, a także doświadczenie we współpracy z projektantami wnętrz.

Produkty powstają w Polsce, z dbałością o estetykę, detale i jakość wykonania. Firma działa w Wielkopolsce, a  jej projekty zdobią ściany w całym kraju – mają już ponad 100 tysięcy klientów. 

Wyzwania, cele i wymagania klienta

Firma Ubierz Swoje Ściany miała następujące cele, które chciała zrealizować dzięki narzędziom do email i marketing automation: 

  • zwiększenie sprzedaży;
  • ratowanie porzuconych koszyków;
  • wyróżnienie się na konkurencyjnym rynku dekoracji wnętrz;
  • długofalowe budowanie relacji z klientami – zarówno nowymi, jak i powracającymi – oraz z  projektantami wnętrz.

Jakie wyzwania napotkała firma przy realizacji swoich celów? Oto niektóre z nich.

Długi proces decyzyjny i porzucane koszyki

W branży wnętrzarskiej klienci często:

  • potrzebują dużo czasu na podjęcie decyzji;
  • porównują dziesiątki produktów i ofert w różnych sklepach;
  • porzucają koszyki, czasem nawet na późnym etapie zakupów.

Dlatego zespół Ubierz Swoje Ściany szukał skutecznych narzędzi do email marketingu i automatyzacji działań, które pomogą:

  • zaangażować klienta w odpowiednim momencie dzięki komunikacji email dopasowanej do potrzeb i zainteresowań;
  • zachęcić do powrotu i finalizacji zakupu;
  • ograniczyć utratę ruchu w sklepie, który został już pozyskany (często dużym nakładem finansowym – przez reklamy czy budowanie widoczności w wyszukiwarkach).

Konieczność zmiany platformy marketing automation ze względu na nieprzyjazny interfejs

Firma korzystała wcześniej z innego systemu do automatyzacji, ale doświadczenie to okazało się rozczarowujące. Zespół napotykał na bariery w codziennym użytkowaniu:

  • nieintuicyjny interfejs;
  • trudności w segmentacji odbiorców;
  • problemy z tworzeniem i zarządzaniem kampaniami.

Potrzebna była zmiana na rozwiązanie przyjazne w obsłudze, które pozwoli na szybkie tworzenie skutecznych kampanii. 

Zapewnienie płynnej integracji z platformą PrestaShop

Jednym z istotnych wymagań była integracja narzędzia do automatyzacji marketingu z platformą PrestaShop, na której działa sklep.

Spośród innych rozważanych rozwiązań tylko GetResponse oferowało tę integrację. 

Testowanie narzędzi GetResponse i współpraca z zespołem wsparcia przed zakupem

Zanim zespół Ubierz Swoje Ściany zdecydował się na wybór platformy, skorzystał z programu Pilot, który umożliwia nie tylko testowanie wszystkich funkcji GetResponse w praktyce, ale również zapewnia pełne wsparcie dedykowanego zespołu.

Dzięki temu:

  • zyskali dostęp do platformy i jej narzędzi, by w pełni zobaczyć możliwości GetResponse;
  • otrzymali dedykowane wsparcie techniczne i strategiczne;
  • mogli przetestować wstępnie zaprojektowaną strategię marketing automation, dostosowaną do ich modelu biznesowego.

Ten etap pozwolił klientowi podjąć decyzję na podstawie realnych doświadczeń, a nie obietnic sprzedażowych.

Przejście na nową platformę było świadome, bezpieczne i sprawne:

Dzisiaj najłatwiej coś zamówić i podpisać umowę – zostajesz z narzędziem, którego nie potrafisz efektywnie obsługiwać i potrzebujesz czasu na jego opanowanie.
Dzięki programowi Pilot dość szybko udało się nas wdrożyć w interfejs i poznać działanie narzędzia. Każdy aspekt od strony technicznej i merytorycznej został nam skrupulatnie wyjaśniony, a efektywne korzystanie z możliwości GetResponse nastąpiło naprawdę szybko.

Dawid Klamka, Założyciel Ubierz Swoje Ściany

Wykorzystane narzędzia 

Klient korzysta z następujących narzędzi i kanałów komunikacji od GetResponse:

  • narzędzia do email marketingu z zaawansowanymi opcjami automatyzacji i segmentacji odbiorców;
  • newslettery;
  • automatyzacje ratujące porzucone koszyki;
  • statystyki przychodów z newsletterów;
  • powiadomienia push.

Przykłady działań

Kampanie sezonowe – np. Dzień Dziecka czy Black Friday (takie wiadomości są szczególnie wyczekiwane przez subskrybentów):



Wiadomości z kodami rabatowymi – np. oferta powitalna dla nowych zapisanych:



Ogłoszenia premier produktów – zapowiedzi i promocja nowych kolekcji:


Newslettery edukacyjne – poradniki i instrukcje montażu wysyłane do osób, które kupiły tapety, często także w formie wideo.

Newslettery dla projektantów – ekskluzywne aktualizacje dla segmentu „Projektanci Wnętrz”, dzięki którym profesjonaliści są zawsze na bieżąco z trendami:

Efekty współpracy z GetResponse

  • Pełna kontrola nad procesem zakupowym. Dzięki zintegrowaniu PrestaShop z GetResponse, klient zyskał pełną synchronizację danych produktowych i statusów zamówień, możliwość analizowania wyników sprzedaży w czasie rzeczywistym oraz szybki wgląd w dane – bez konieczności logowania się do kilku różnych narzędzi.
  • Zwiększenie efektywności kampanii, ROI i sprzedaży. Wiele kampanii notuje bardzo wysokie wskaźniki otwarć i kliknięć, wyższe niż średnia rynkowa.
    Przykłady:
    • Kampania z okazji Black Friday. Open rate: 20%, sprzedaż: 47 tys. zł
    • Kampania z okazji Dnia Dziecka. Open rate: 57%, sprzedaż: 25 tys. zł
    • Walentynki. Open rate: 22%, sprzedaż: 8 tys. zł
  • Spokój i pewność, że kampanie zostaną prawidłowo zrealizowane – klient może liczyć na wsparcie ekspertów GetResponse w swoich działaniach.

We współpracy z GetResponse cenimy sobie kilka kwestii – dostosowany do naszego biznesu interfejs, w którym możemy sprawnie uruchamiać efektywne kampanie, mierzyć ich efekty oraz, w przypadku jakichkolwiek problemów czy wątpliwości – zwrócić się telefonicznie lub mailowo o pomoc do supportu.

Dawid Klamka, Założyciel Ubierz Swoje Ściany

Wykorzystane narzędzia

  • Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

  • Narzędzia ecommerce – GetResponse oferuje wiele narzędzi marketingowych do zarabiania na Twoim biznesie ecommerce, od lejków sprzedażowych po sprzedaż produktów online i przyciąganie leadów, aby rozwijać i pielęgnować Twoją listę e-mailową.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing,Narzędzia ecommerce

    Prawie 70 tys. zł w dwa dni z jednego emaila, 108 tys. zł z kampanii powitalnej

  • Ecommerce Email marketing,Marketing automation,Marketing ecommerce,Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł sprzedaży z kampanii email w jeden miesiąc

  • Ecommerce Budowanie listy mailingowej,Email marketing,Formularze zapisu,Marketing automation,Narzędzia ecommerce,SMS marketing

    158 000 zł w 5 miesięcy - 873% ROI z email marketingu z GetResponse  

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej