PrestaShop – recenzja, opinie, cennik i integracje

11 min
Zaktualizowano:

Jak wdrożyć darmowy sklep internetowy? Presto! 😉

PrestaShop jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie wszystkiego, co dla Ciebie ważne, jeśli rozważasz założenie sklepu internetowego właśnie z jej pomocą. I jest to zestawienie zdecydowanie bardziej satysfakcjonujące, niż żart, od którego rozpoczął się artykuł. 😉

Dopiero rozpoczynasz przygodę z handlem elektronicznym i myślisz o założeniu sklepu internetowego? Sprawdź nasz PRZEWODNIK PO ECOMMERCE 📒.

PrestaShop – Podstawowe informacje

PrestaShop jest platformą umożliwiającą zbudowanie oraz zarządzaniem sklepem online. To system udostępniany w ramach otwartej licencji, co oznacza, że użytkownicy pobierają go bezpłatnie. Jest rozwiązaniem odpowiednim dla e-biznesów wszelkiego kalibru i jednym z częściej wybieranych na świecie.

  • Typ platformy: Open Source
  • Pochodzenie: Francja
  • Liczba klientów: ponad 300 000 globalnie, 13 tys. w Polsce
  • Darmowy okres próbny: wersja demo dostępna na stronie
  • Ilość dostępnych rozwiązań/usług: 3 (PrestaShop Download, PrestaShop Eksperci i PrestaShop Essentials)

Integracja GetResponse z PrestaShop 🔌

Wtyczka GetResponse dla PrestaShop umożliwia podłączenie Twojego e-sklepu do konta GetResponse. Buduj bazę adresową, zbieraj informacje o tym, co kupują Twoi klienci oraz które strony odwiedzają.

sprawdź

PrestaShop – Funkcjonalności

  1. 🛍 PRODUKTY
    • Dodawanie produktów: tworzenie zestawów, określanie cech i wartości produktów, sprzedawanie spersonalizowanych produktów poprzez umożliwienie klientom przesyłania, dodawanie produktów z wariantami dobieranymi z listy cech;, ustalanie minimalnej wielkości zamówienia; tworzenie cyfrowych produktów, pliki i dodatkowe informacje widoczne na stronach produktowych, wyświetlanie wiadomości w przypadku braku produktów.
    • Przeglądarka produktów – możliwość szybkiego dodawnia produktów
    • Kontrola stanów magazynowych
    • Dodawanie producentów oraz dostawców (możliwość wiązania dostawców z produktami)
    • Filtrowanie i sortowanie dostawców oraz producentów w oparciu o utworzone listy

  2. 🏪 PERSONALIZOWANIE SKLEPU
    • Opcja “sklep jako katalog”
    • Obsługa certyfikatów SSL
    • Różne metody płatności w sklepie
    • Dostawy – wybór stref i przypisanie do nich przewoźników, określenie kosztów i sposobów dostawy oraz maksymalnych rozmiarów dostarczanych paczek
    • Treść i nawigacja – indywidualna konfiguracja stylu wyświetlania towarów, filtrowania, sortowania i podziału produktów; wyświetlenia sklepów fizycznych na mapach Google

  3. 💳 KASA – oferowanie różnych metoda płatności i warunków dostawy

  4. 📝 INFORMACJE PRAWNE

    Zgodność z przepisami:
    • informacje prawne dodawane w blokach CMS lub na osobnych stronach
    • określenie opłaty środowiskowej
    • ustalanie warunków anulowania zamówienia i wykluczanie produktów cyfrowych z polityki zwrotów
    • zapewnienie zgodności procesu dokonywania zakupu z europejskim prawem
    • zapewnienie zgodności z europejskim prawem poprzez wyświetlanie informacji o sposobach i kosztach dostaw


      Obliczanie podatku
    • Doliczanie podatku do kosztów wysyłki i opakowania
    • Komunikacja podatku dla klientów z USA
    • Określanie wysokości podatku na podstawie lokalizacji

  5. ZARZĄDZANIE SKLEPEM

    🏷 Tworzenie ofert specjalnych
    • Określanie polityki cenowej
    • Określanie warunków promocji, zniżek i ofert specjalnych


      Wyróżnianie produktów
    • Wyświetlanie sugestii i promowanie produktów
    • Opcja “Zapakuj na prezent”
    • Wyświetlanie pełnej strony produktu wraz z całym pakietem funkcjonalności lub slidera z produktami


      📢 Zwiększanie zainteresowania
    • Komunikacja mailowa dot. określonych zdarzeń i warunków np. porzuconych koszyków czy ponownej dostępności produktu


      🧑‍💻 Pozyskiwanie ruchu
    • Integracje z platformami społecznościowymi
    • Pozycjonowanie sklepu, stron produktowych i stron CMS


      💻 Umieszczanie reklam w sklepie
    • Gromadzenie adresów e-mail klientów
    • Zamieszczanie w sklepie grafik lub banerów reklamowych
    • Udzielanie uprawnień partnerom afiliacyjnym


      📦 Obsługa zamówień
    • Realizowanie zamówień: tworzenie i edycja zamówień, powiadomienia o pojawieniu się nowych, określanie kolejności zadań (realizacji zamówień i ich dostaw), dowody dostaw dostępne w formacie PDF
    • Informowanie klientów o następujących etapach realizacji zamówień z wykorzystaniem email marketingu

  6. 🙋‍♀️ OBSŁUGA KLIENTA

    Zwiększenie lojalności klientów
    • Opcja konfiguracji formularza tworzenia konta klienta
    • Możliwość samodzielnego zakładania konta przez klientów oraz śledzenia przez nich statusu zamówień


      Prowadzenie bazy klientów
    • Zarządzanie adresami klientów
    • Dodawanie nowych klientów oraz import i eksport list
    • Edycja istniejących profili
    • Wyszukiwarka klientów


      Obsługa klientów
    • Dostęp do podsumowania aktywności klientów
    • Możliwość zwracania towaru oraz edycji koszyka na życzenie klienta
    • Dostęp IMAP i komunikacja z pracownikami
    • Powiadomienia i domyślne odpowiedzi

  7. BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    Informacje ogólne
    • Przeglądanie danych, określanie celów, śledzenie postępu
    • Prognozowanie wyników z funkcją filtrowanie


      Informacje o skuteczności działań
    • Mierzenie skuteczności kampanii promocyjnych
    • Raportowanie ruchu na stronie i stron odwiedzanych
    • Dane o sposobach dostawy


      Informacje o produktach


      Informacje o sprzedaży i klientach

  8. PROWADZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA

    🔒 Zabezpieczenie sklepu

  9. 🌎 EKSPANSJA

    Zdobywanie rynków:
    • Wybór rynków i dostosowanie sklepu internetowego do lokalnych oczekiwań
    • Ustalanie walut i automatyzacja pobierania aktualnego kursu wymiany walut
    • Wielojęzyczność


      Prowadzenie kilku sklepów z poziomu jednego panelu administracyjnego


      Rozbudowa sklepu o moduły i motywy: zewnętrzne, z katalogu Addons oraz z opcji wszystkich dostępnych modułów PrestaShop


      Uproszczenie obsługi systemu
    • Uniwersalny pasek wyszukiwań
    • Opcja aranżowania menu w panelu administracyjnym
    • Przycisk automatycznej aktualizacji
    • Konfiguracja zadań cron


      Funkcje programistyczne dla tych, którzy chcą zagłębić się w systemie
    • Dostęp do informacji o serwerze, sklepie, e-mailach, bazie danych…
    • Tworzenie i pobieranie kopii zapasowych baz danych
    • Usuwanie fragmentów lub całych baz danych
    • Ustawianie ważności plików cookies i innych preferencji
    • Aktywacja/dezaktywacja filtra iFrames oraz HTML Purifier
    • Obsługa pamięci podręcznej
    • Tworzenie zestawów kluczy API i konfiguracja pozwoleń

  10. 🔧 POMOC TECHNICZNA

Platformy ecommerce (porównanie najlepszych narzędzi do tworzenia sklepu internetowego) 🛒

Sprawdź zestawienie najlepszych platform sprzedażowych. Porównaj funkcjonalności, ceny, integracje oraz opinie, aby dobrać najlepszą platformę dla potrzeb Twojego biznesu. 

SPRAWDŹ

Dodatkowe informacje

Oprócz standardowych funkcjonalności, PrestaShop oferuje usługę PrestaShop Eksperci, czyli możliwość nawiązania współpracy z agencjami i konsultantami z całego świata, dzięki którym użytkownicy PrestaShop mogą rozbudować swój projekt. Sieć partnerów jest na tyle istotnym elementem oferty, że wdrożono punktację przyznawaną każdemu z nich. Na bazie zebranych punktów, agencja otrzymuje jeden z czterech statusów partnerskich:

  • Platynowy
  • Złoty
  • Srebrny
  • Brązowy

Cały system wyboru eksperta jest przemyślany. Można oprzeć się o powyższe kryterium punktowe lub rodzaju problemu do rozwiązania: założenie sklepu internetowego, migracja sklepu internetowego, optymalizacja sklepu internetowego i rozwój sklepu internetowego. Jako użytkownik możesz też odnieść się do konkretnej agencji (wylistowane i widoczne w rozwijanym menu), budżetu jaki możesz przeznaczyć na konsultację, kraj lub kompetencje. Wśród nich wymieniono konkretne kategorie:

  • Zarządzanie treścią
  • Rozwój spersonalizowanych aplikacji
  • Zarządzanie bazą danych
  • Design i UX
  • Doradztwo w zakresie handlu elektronicznego
  • Hosting
  • Migracja
  • Mobile
  • Tworzenie modułów
  • SEA
  • SEO
  • SMO
  • Wsparcie
  • Optymalizacja strony internetowej
  • Integracja oprogramowania osób trzecich

Last but not least to Prestashop Essentials. Biblioteka modułów, o której dostawca mówi, że powstała we współpracy z wiodącymi dostawcami usług w 4 różnych sektorach: sprzedaży, płatności, marketingu i analityki.

  • PrestaShop Facebook – wspierający zwiększenie widoczności produktów i ruchu w witrynie
  • PrestaShop Checkout – uprość checkout dzięki bezproblemowej obsłudze płatności
  • PrestaShop Metrics – kompletny wgląd w efekty działania i funkcjonowanie e-biznesu
  • PrestaShop Marketing With Google – promocja oferty za pomocą narzędzi Google

PrestaShop – Zalety

  • Wielojęzyczność – to rzadko spotykane, a wyjątkowo wygodne dla użytkowników i ich klientów.
  • Popularność platformy zaowocowała wielką społecznością użytkowników i ekspertów.
  • Wsparcie SEO. Prestashop obfituje w funkcje wspierające optymalizację sklepu i budowę wysokiej widoczności w wyszukiwarkach.
  • Wszechstronność – PrestaShop jest platformą działającą na licencji otwartej, ale to nie ogranicza jej do dużych e-sklepów. Przygotujesz na niej sklep internetowy dowolnej wielkości.
  • Bardzo dużo możliwości, które pozwolą rozbudować sklep do potrzeb biznesowych.

PrestaShop – Wady

Spis wad został stworzony na podstawie informacji oraz opinii użytkowników ze strony Capterra.com:

  • Przy braku wiedzy technicznej, wdrożenie i konfiguracja mogą sprawiać problemy.
  • Według użytkowników niektóre opcje, które pozwalają rozbudować sklep są bardzo drogie.
  • Użytkownicy zgłaszają problemy związane z ograniczeniami w przypadku dużych ecommerców, a w swoich opiniach rekomendują wykorzystanie PrestaShop w przypadku małych lub średnich sklepów/firm.
  • Użytkownicy zgłaszają skargi, że w razie problemów użytkownik musi polegać głównie na wsparciu społeczności.
  • Użytkownicy zgłaszają problemy z aktualizacjami, które wpływają na działanie sklepów.

PrestaShop – Cennik

Jak już wspomniano, Prestashop jest rozwiązaniem na licencji otwartej, a więc za jego pobranie i użytkowanie się nie płaci. Nie oznacza to jednak, że wdrożenie sklepu internetowego jest zupełnie darmowe. Za co zatem należy zapłacić?

  • Domenę i hosting

Dodatkowe koszty, których możesz się spodziewać to te związane z przygotowaniem strony wizualnej i wdrożeniem sklepu. Dodatkowe koszty mogą generować:

  • Wdrożenia i konfiguracja
  • Projekt wizualny
  • Integracje
  • Rozbudowa sklepu internetowego o dodatkowe funkcjonalności/opcje

Podsumowując, koszty te są bardzo zróżnicowane i należy je traktować indywidualnie, zależne są od potrzeb, narzędzi lub pomocy ze strony firmy zewnętrznych, które pomogą wdrożyć wybrane rozwiązania.

PrestaShop – Integracje

PrestaShop ma swoim portfolio ponad 10 000 różnych integracji, wewnętrznie nazywanych “Modułami”, podzielonych na kategorie:

Podobnie jak funkcjonalności, podzielono je na różne kategorie, ułatwiające wybór tej odpowiedniej:

  • Design i Nawigacja
  • Ruch i Widoczność (Google, Amazon, Wish)
  • Promocja i Marketing (GetResponse)
  • Strona Produktu
  • Płatności (Stripe, Apple Pay, PayPal)
  • Klienci (TrustPilot, Trusted Shops, WhatsApp)
  • Administracja (Google Analytics, Google TagManager)
  • Facebook i Serwisy społecznościowe (Facebook, TikTok, Instagram)
  • Dostawa i Logistyka (Paczkomaty, DHL i inne)
  • Platformy Specjalistyczne (B2B, dropshipping apps)

Jak wszystkie serwisy stawiające na wygodę użytkownika, PrestaShop ułatwia wybór dobrego modułu dzieląc je wg różnych kryteriów. Jeśli kluczem wyboru będzie język modułu, to integracje uszeregowano wg kilkudziesięciu dostępnych. Oceny od 1 do 5 gwiazdek przyznanych przez handlowców, kierują odbiorców na dobór wg jakości (warto zweryfikować liczbę ocen dla całego obrazu). Co jeszcze? Możesz wybierać wg Okazji, podzielonych na dwie części: Zestawy produktów i Promocje. Programiści (moduły są kolejkowane wg ocen przyznawanych autorom) – PrestaShop, Top programiści i Partnerzy PrestaShop, to kolejne kryteria do uwzględnienia przy wyborze integracji. Dla użytkowników szukających rozwiązań konkretnych problemów, integracje podzielono na kategorie wg potrzeb:

  • Ruch
  • Konwersje
  • Średnia wartość koszyka
  • Nawigacja
  • Produktywność
  • Relacje z klientami

PrestaShop – Podsumowanie

Rozwiązanie innowacyjne tym bardziej, że powstałe w 2005 r. Francuscy twórcy szybko dostrzegli i zdefiniowali problem, a do tego opracowali i udostępnili rozwiązanie. I ta strategia z pewnością miała ogromny impakt na rozwój handlu internetowego, w ujęciu globalnym i w samej Polsce.

Narzędzie powstało dla społeczności, więc odpowiedzialność za nie też w dużej mierze spada na tę społeczność. Rozwiązywanie problemów, doradztwo, dostosowanie do aktualnej wersji, bezpieczeństwo. Często bywa tak, że gdy odpowiedzialni są wszyscy, odpowiedzialny nie jest nik. Wsparcie użytkownika jest po stronie tych, dla których platforma powstała – powstałej wokół niej społeczności ecommerce. To ogromne, bezpłatne i zaangażowane wsparcie – pytanie jednak: czy wystarczające?

Jeżeli pomoc jest niewystarczająca ze strony społeczności lub użytkownik nie jest w stanie samodzielnie uporać się z napotkanymi problemami to może zdecydować na płatną pomoc ze strony programisty czy agencji, która wesprze go w tworzeniu sklepu i rozbudowywaniu go o kolejne możliwości, a PrestaShop oferuje ich naprawdę wiele.

PrestaShop – Opinie klientów

Poniższe opinie zostały przetłumaczone na język polski, tłumaczenie zrealizowano we własnym zakresie.

Prestashop to wspaniałe rozwiązanie do stworzenia w pełni spersonalizowanej strony e-commerce. Ma również szeroką gamę dodatków, więc uzupełnisz wszystko to, czego potrzebujesz. Dodatki obejmują rozwiązania takie jak bramki do płatności, marketing czy projekt i wygląd sklepu.

Źródło

Platforma PrestaShop to najlepszy wybór, naszym zdaniem. Jesteśmy Platynowym Partnerem PrestaShop w krajach Beneluksu i współpracujemy z nimi od 2012 roku. Możliwości PrestaShop są prawie nieograniczone i to odróżnia ją od większości dostępnych platform CMS.

Źródło

Używamy PrestaShop jako agencja od 9 lat i jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju PrestaShop, jej ekosystemu i samego oprogramowania. Naszym zdaniem PrestaShop to najlepszy system sklepów internetowych typu open source. Być może jest to nawet najlepszy system e-commerce. Podoba nam się, polecamy, w ciągu ostatnich kilku lat założyliśmy już ponad 100 sklepów PrestaShop. Oby tak dalej!

Źródło

Niniejszy tekst powstał na podstawie ogólnodostępnych informacji na temat PrestaShop według stanu na dzień 05.07.2022r.

Rozwiń swój biznes e-commerce z GetResponse 🛒

Najprostszy sposób na zwiększenie sprzedaży ecommerce:

  • Prosta integracja z najpopularniejszymi platformami e-commerce
  • Płynna synchronizacja Twoich produktów, danych klientów i wcześniejszych zamówień
  • Większa sprzedaż dzięki email marketingowi, automation, SMS-om oraz innym narzędziom
  • Precyzyjne targetowanie z zaawansowaną segmentacją opartą na danych Twojego sklepu

Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.