już wkrótce

Platforma do monetyzacji treści

Zamień swoją wiedzę w źródło przychodu – dołącz do listy oczekujących, aby otrzymać specjalną zniżkę na nowe narzędzia!

Magento – recenzja, opinie, cennik i integracje

6 min
Zaktualizowano:

Rynek został zbadany i finalna decyzja zapadła: startujemy z ecommerce! I zanim fala entuzjazmu opadnie, wykorzystaj tę energię do wejścia w jeden z najtrudniejszych etapów: wyboru odpowiedniej platformy do przygotowania sklepu. Dziś przyjrzymy się jednej z nich – Magento.

Dopiero rozpoczynasz przygodę z handlem elektronicznym i myślisz o założeniu sklepu internetowego? Sprawdź nasz PRZEWODNIK PO ECOMMERCE 📒.

Magento – Podstawowe informacje

Magento 2 – jedno z najpopularniejszych rozwiązań dla sklepów internetowych. To platforma ecommerce, wspierająca tworzenie e-sklepów. Popularność Magento wynika z szerokiej rozpiętości opcji, jaką daje narzędzie, oferując możliwość realizowania indywidualnych wdrożeń. Dlatego też elastyczność platformy jest jej ogromnym atutem – dzięki niej użytkownik może stale rozwijać swój sklep internetowy, dostosowując go do rosnących potrzeb, nie napotykając na ograniczenia. Magento 2 rekomendowane jest głównie dla średnich i dużych sklepów internetowych.

  • Typ platformy: Open source

    Open Source to model, w ramach którego użytkownicy mają dostęp do otwartej licencji (z ang. open source). Rozwiązania tego typu są zazwyczaj bardzo uniwersalne, więc można je wykorzystywać na różne sposoby. Do tego, mają wokół siebie zbudowaną społeczność, co bardzo pomaga przy pracy. Jednak często wymagają one pogłębionej wiedzy technicznej lub wsparcia profesjonalisty przy wdrożeniu sklepu czy nanoszeniu zmian. Konieczne jest też samodzielne dbanie o hosting, dodatki (zazwyczaj trzeba instalować wiele dodatkowych modułów, aby nasz e-sklep był w pełni funkcjonalny), oraz o bezpieczeństwo.

  • Rok założenia: 2008

Magento Open Source – Funkcjonalności

Po pierwsze i najważniejsze – Magento 2 to platforma typu open source – dzięki czemu użytkownik może rozbudowywać swój sklep o najbardziej wymagające, personalizowane i indywidualne funkcjonalności, których potrzebuje.

Poniżej znajdziesz wybrane, wbudowane funkcjonalności Magento Open Source:

  • Płatności i wysyłki
  • Zakupy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych
  • Sprzedaż globalna
  • Zarządzanie katalogiem
  • Natychmiastowy zakup
  • Wyszukiwanie w witrynie
  • Kreator stron WYSIWYG

Dla Magento Open Source dostępnych jest 3169 rozszerzeń, podzielonych według następujących kategorii:

  1. 💸 Księgowość i finanse (68)

  2. 🧑‍💻 Treści i personalizacja (1125)

  3. 🤝 Obsługa klienta (84)

  4. 📢 Marketing (399)

  5. 🔒 Płatności i bezpieczeństwo (451)

  6. 📊 Raportowanie i analityka (80)

  7. 🛒 Sprzedaż (441)

  8. 📦 Wysyłka i realizacja (407)

  9. 💻 Optymalizacja witryny (114)

Magento – Zalety

  • Duża skalowalność narzędzia – dobierasz rozszerzenia i funkcjonalności wg swoich potrzeb, a Twój esklep rośnie razem z rozwojem biznesu
  • Bardzo rozbudowana społeczność, która dostarczy ci odpowiedzi na wiele zagadnień z perspektywy użytkownika
  • Typ platformy pozwala na rozwijanie jej w szybkim tempie o nowe funkcjonalności
  • Doskonałe rozwiązanie dla bardzo wymagających biznesów

Magento – Wady

  • Wysokie wymagania co do serwera – co przy tak zaawansowanych rozszerzeniach nie jest jednak zaskoczeniem
  • Bardzo wysokie prawdopodobieństwo zaangażowania wykwalifikowanej pomocy przy wdrożeniu esklepu, nawet w bezpłatnej wersji
  • Administracja i modyfikacje sklepu również mogą wymagać wsparcia z zewnątrz

“Magento jest bardzo rozbudowanym skryptem, który swoją architekturą i możliwościami przewyższa wiele innych darmowych skryptów. Niestety odbija się to wydajnością i wymaganiami dotyczącymi serwera. Startując biznes z tą platformą trzeba się liczyć z tym, że nie byle kto zajmie się jego modyfikacjami i nie byle jaki serwer go obsłuży co może oznaczać większe wydatki niż w przypadku innych narzędzi.”

źródło

Magento – Cennik

Magento Open Source zapewnia wszystkie podstawowe możliwości ecommerce i pozwala na zbudowanie od podstaw sklepu internetowego. Rozwiązanie open source możliwe jest do pobrania za darmo i dostępne dla wszystkich.

Koszty, z którymi należy się liczyć zależą od potrzeb Twojego biznesu. Przykładowe aspekty, które należy brać pod uwagę, myśląc o poniesieniu kosztów:

  • Zatrudnienie zespołu/firmy, która pomoże we wdrożeniu esklepu
  • Administracja i zarządzenie sklepem
  • Dodatkowe funkcjonalności/moduły, o które chcesz wzbogacić swój sklep

Koszty te są bardzo zróżnicowane i indywidualne.

Magento – Integracje

💡

Dzięki API Magento 2 może być zintegrowane z wieloma zewnętrznymi rozwiązaniami – jedyne ograniczenia, to czas i zasoby zaangażowane w proces. To do Ciebie należy decyzja, jakich integracji potrzebujesz, aby spełniły potrzeby Twojego biznesu – a możliwości jest mnóstwo!

Czy wiesz, że…?

Możesz z łatwością połączyć swój sklep Magento z GetResponse, aby importować kontakty, produkty i dane e-commerce. Wszystko zrobisz w swoim koncie GetResponse.

Użyj danych zaimportowanych ze swojego sklepu, aby odzyskać sprzedaż przy użyciu opuszczonego koszyka, wypromować swoje produkty, zwiększyć sprzedaż, a nawet wysłać rekomendacje produktów na podstawie historii zakupów.

Integracja GetResponse z Magento 🔌

Dzięki wtyczce GetResponse dla Magento możesz rozbudowywać bazę adresową i zbierać dane zakupowe oraz informacje o zachowaniu na stronie klientów Twojego sklepu online.

Jak działa integracja?

Wtyczka oferuje następujące możliwości:

A. Budowa listy kontaktów

– Wybór listy w GetResponse dla klientów Twojego sklepu Magento.

– Eksport bazy klientów z Magento do wybranej listy w GetResponse (wliczając w to pola dodatkowe oraz dane ecommerce).

– Dodawanie do wybranej listy w GetResponse klientów, którzy zarejestrowali się w sklepie online.

– Dodawanie do wybranej listy w GetResponse subskrybentów, którzy zostawili swoje dane w formularzu lub exit pop-upie na stronie sklepu.

– Dodawanie do wybranej listy w GetResponse subskrybentów Twoich newsletterów w Magento.

B. Tracking ecommerce

– Wysyłka danych ecommerce do GetResponse dla klientów dodanych do listy kontaktów w GetResponse. Monitoruj, kiedy i jak często dokonują zakupów oraz jakie produkty kupują.

– Śledzenie porzuconych koszyków. Wysyłaj automatyczne wiadomości o porzuceniu zakupów i zwiększaj sprzedaż.

C. Event tracking

– Śledzenie stron, które odwiedzają Twoi klienci.

SPRAWDŹ

Magento – Podsumowanie

Magento 2 to “kombajn” do obsługi biznesów ecomercowych, który pozwala na realizowanie nawet najbardziej ambitnych celów sprzedażowych. Zaawansowany poziom platformy, ilość dostępnych funkcjonalności oraz integracji ma zapewnić użytkownikowi stworzenie esklepu szytego na miarę indywidualnych potrzeb. Zakres funkcjonalności i wsparcia jest bardzo szeroki. Ponadto, dzięki API można obsługiwać księgować, systemy ERP, CRM, PIM oraz systemy do automatyzacji marketingu w tym GetResponse.

Magento – Opinie

Prezentowane poniżej opinie pochodzą ze strony www.g2.com, tłumaczenie ich na język polski zrealizowano we własnym zakresie.

Używam Magento od 2009, a swoją przygodę rozpocząłem już z pierwszą wersją platformy. Magento ma do zaoferowania wszystko, czego potrzebuje sklep internetowy. Cenię sobie regularne aktualizacje oraz ogromne możliwości dostępnych rozszerzeń.

To wszechstronna platforma ecommerce, zapewniająca dużą elastyczność oraz obsługę ogromnej liczby produktów. Dzięki open source, użytkownik ma możliwość zmiany wszystkiego, czego chce, a ograniczają go jedynie umiejętności i wyobraźnia.

Magento to idealna platforma dla tych, którzy poszukują spersonalizowanych rozwiązań dla swojego esklepu. Dzięki technologii open source, możemy nim zarządzać tak, jak tylko chcemy, bez żadnych ograniczeń.

Niniejszy tekst powstał na podstawie ogólnodostępnych informacji na temat Magento 2 według stanu na dzień 31.08.2022r.

Rozwiń swój biznes e-commerce z GetResponse 🛒

Rozwijaj swój biznes ecommerce z GetResponse 🛒

GetResponse ma wszystko, co niezbędne do sprzedaży w Internecie:

  • 🔌 Integracje jednym kliknięciem z wiodącymi platformami ecommerce: Przenieś swoje produkty i dane klientów do GetResponse bez programowania!

  • 👫 Zaawansowana segmentacja: Twórz precyzyjne kampanie marketingowe w oparciu o zakupy klientów, historię zamówień i ich zachowanie na stronach.

  • 📩 Szybkie wiadomości transakcyjne: Zautomatyzuj wysyłkę potwierdzeń zamówień i odzyskuj porzucone koszyki łatwiej, niż kiedykolwiek wcześniej.

  • 💰 Kody promocyjne: Zsynchronizuj już działające kody z GetResponse, a następnie dodaj je do newsletterów albo wiadomości automation i zarabiaj!

  • 🛍️ Rekomendacje produktów: Prowadź up-selling i cross-selling pokazując konkretne produkty, dopasowane do potrzeb Twoich odbiorców.

  • 📢 Pop-upy: Przykuj uwagę odwiedzających Twoje strony wyskakującymi okienkami, dzięki którym rozbudujesz bazę adresową i sprzedasz więcej.

  • 💯 Powiadomienia web push: Twórz angażujące kampanie omnichannel i odzyskuj klientów dzięki perfekcyjnie zaplanowanym powiadomieniom.

➡ SPRAWDŹ ⬅


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.