WooCommerce – recenzja, opinie, cennik i integracje

11 min
Zaktualizowano:

Zakładając swój sklep internetowy masz do wyboru różne rozwiązania ecommerce wspierające tworzenie e-sklepów. “Rozwiązania”, bo jedno z najpopularniejszych z nich nie jest typową platformą, a wtyczką. Przed państwem: WooCommerce.

Dopiero rozpoczynasz przygodę z handlem elektronicznym i myślisz o założeniu sklepu internetowego? Sprawdź nasz PRZEWODNIK PO ECOMMERCE 📒.

WooCommerce – Podstawowe informacje

WooCommerce to dostępna za darmo wtyczka dodawana do strony zbudowanej na najbardziej znanym CMS-ie – WordPress. Pozwala na rozbudowanie witryny internetowej o funkcjonalności e-commerce, dzięki której łatwo zmienia się ją w sklep internetowy. Po pobraniu użytkownicy mają do dyspozycji setki rozszerzeń, z czego część jest bezpłatna, a część wymaga uiszczenia opłaty.

Z racji bezpłatnej dostępności i wielu możliwości, które oferuje jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań e-commerce na świecie. I nie ma w tym odrobiny przesady! Według statystyk z WooCommerce korzysta ponad 5 milionów sklepów. W Polsce, z WooCommerce korzysta ponad 40 tys. sklepów, co jak na wielkość naszego rynku również imponuje.*

  • Typ platformy: Open Source
  • Rok założenia: 2011
  • Ilość języków na które, przetłumaczony jest WooCommerce: 24
  • Ilość dostępnych produktów: WooCommerce, Storefront, Sensei, Sensei Extensions

WooCommerce – Funkcjonalności

Zakres funkcjonalności oferowanych przez WooCommerce jest bardzo szeroki. Podzielono je na grupy wg przydatności w kolejnych etapach procesu zakładania, konfigurowania i uruchamiania sklepu.

  1. 🔧 Konfiguracja sklepu internetowego:
    • Motyw strony głównej sklepu internetowego
    • Struktura witryny
    • Wygląd menu
    • Opcje płatności i wysyłki
    • Aktualizacje systemu
    • Kopie zapasowe


  2. 🛍 Konfigurowanie produktów i stron:
    • Wybierz rodzaj produktu; najpopularniejsze kategorie to: Produkty fizyczne, Produkty wirtualne, Bilety, Czas (np konsultacji z tobą) i Dostęp (np. Do materiałów edukacyjnych przeznaczonych tylko dla wyselekcjonowanej grupy odbiorców)
    • Skonfiguruj produkty, strony, kategorie i warianty tego, co sprzedajesz


  3. 🗒 Wybór funkcjonalności:
    • Dobierz te, które ułatwią Twoim klientom przejście ścieżki zakupowej – w ofercie WooCommerce jest pokaźne zaplecze wtyczek i funkcjonalności, płatnych i darmowych, które możesz wykorzystać w tym celu. Np. Google Analytics, Instagram Shopping, Jilt, Coupon Shortcodes, Product Search czy Dynamic Pricing.


  4. 🏆 Realizacja pierwszej sprzedaży:
    • Kierowanie ruchem w pożądanym kierunku wymaga drogowskazów. W sieci ich postawienie i zmotywowanie odbiorców do podążania ich śladem jest wymagające, dlatego WooCommerce przygotował zestaw wtyczek, które pomogą ci zbudować grono odbiorców. Google Listing and Ads, social media, SEO, email marketing i więcej – wszystkie funkcjonalności, których potrzebujesz, żeby zacząć promować swój sklep internetowy.


  5. 📊Mierzenie i śledzenie skuteczności e-sklepu:
    • Google Analytics, Google UTM Builder i więcej


  6. 🔐Aktualizacje, bezpieczeństwo i prywatność:
    • Certyfikaty SSL, kopie zapasowe, zabezpieczenia przed atakiem z zewnątrz i utratą danych, zabezpieczenia serwera, stały dostęp do obsługi klienta
    • Zabezpieczenia haseł – LastPass, 1Password
    • Dwuetapowa weryfikacja
    • Zabezpieczenia przed atakami brute force
    • Dodatkowe zabezpieczenia witryny
    • Zabezpieczenia ustawień FTP
  7. 💬 Możliwość dołączenia do społeczności WooCommerce

  8. 💳 Elastyczne i bezpieczne płatności:
    • WooCommerce Payments – jedyne rozwiązanie płatnicze w pełni zintegrowane z WooCommerce. Możesz akceptować wszystkie karty płatnicze i kredytowe oraz lokalne rodzaje płatności bez dodatkowych ustawień oraz miesięcznych opłat
    • Najpopularniejsze bramki płatności, jak Stripe, PayPal
    • Amazon Pay, Google Pay, Apple Pay
    • Płatności subskrypcyjne WooCommerce – rozliczane tygodniowo, miesięcznie lub rocznie
    • Depozyty


  9. 👩‍💻 Zarządzanie zamówieniami we wszystkich warunkach:
    • Opcje dostaw – zintegruj swój sklep internetowy z ofertami największych dostawców
    • Zarządzanie wszystkimi zamówieniami w jednym panelu
    • Drukowanie etykiet bezpośrednio z panelu
    • Międzynarodowe dostawy i zamówienia


  10. 🏪 Optymalizacja działań:
    Treść i konfiguracja sklepu – do dyspozycji właścicieli sklepów internetowych jest łącznie 73 wtyczek i rozszerzeń, uporządkowanych wg różnych kryteriów wyboru:
    • Funkcja:
      – Funkcje koszyka i kasy
      – Funkcje międzynarodowe i lokalne
      – Zdjęcie produktów i media
      – Wyszukiwanie i nawigacja
      – Rozszerzenia strony sklepu
    • Cena:
      – 0 – $49
      – $50 -$99
      – $100 – $199
      – $200 – $299
    • Ocena użytkowników
    • Kraj


  11. 🧑‍💻 Rozwój sklepu internetowego z pomocą ekspertów
    (Nie wszystkie funkcjonalności łatwo wdrożyć samodzielnie. Możesz skorzystać z jednego z wielu źródeł wsparcia.) Ponadto, dla użytkowników dostępne są:
    • Dokumentacja dla początkujących – wsparcie w realizacji poszczególnych etapów:
      – Instalacja i Aktualizacje
      – Ustawienia i Opcje
      – Konfigurowanie produktów
      – Sprzedaż Produktów
      – Dostawy
      – Zarządzanie Zamówieniami
    • Dokumentacja dot. funkcjonalności:
      – Rozbudowa sklepu i funkcjonalności
      – Budowa i konfigurowanie
      – Sprzedaż wielokanałowa
    • Dokumentacja dla Deweloperów:
      – Codex
      – Wewnętrzne API
      – WooCommerce REST API
      – Aplikacje Mobilne


  12. Pozostałe gatunki funkcjonalności uporządkowanych wg celów biznesowych, to:
    1. Optymalizuj i Rozwijaj Biznes
      • Rozwijaj sprzedaż w swoim sklepie internetowym
      • Sprzedawaj na całym świecie
      • Zabezpieczaj dane
    2. Wykorzystaj przewagę WordPressa
      • Przystępny i skalowalny sklep internetowy
      • Korzystaj z wolności, jaką daje open source
      • Content & Commerce
    3. Motywy
      • Kategorie
      • Branże
    4. Wsparcie ekspertów
      • WooExpert

Platformy ecommerce (porównanie najlepszych narzędzi do tworzenia sklepu internetowego) 🛒

Sprawdź zestawienie najlepszych platform sprzedażowych. Porównaj funkcjonalności, ceny, integracje oraz opinie, aby dobrać najlepszą platformę dla potrzeb Twojego biznesu.

Download guide

WooCommerce – Zalety

  • Czołową zaletą rozwiązań open source, kiedy budujesz sklep internetowy jest to, że są wypuszczone w modelu open source. Owszem, to jest broń obosieczna, jednak w przypadku WooCommerce czynników decyduje o jego popularności. Otwarty dostęp do kodu i uznanie dla platformy-matki przekładają się m.in. na to, że wielu deweloperów decyduje się na tworzenie autorskich funkcjonalności i wtyczek powiązanych z WooComerce. Motywacje autorów są rozłożone na równie szerokiej osi, co ilość tych rozszerzeń, jakiekolwiek jednak by one były, dla użytkownika oznacza to jedno – jeszcze więcej możliwości rozbudowania sklepu internetowego w świetnej jakości. Ten sam czynnik przekłada się też na społeczność zbudowaną wokół tej wtyczki e-commerce. Jej użytkownicy mogą liczyć na wsparcie innych klientów i deweloperów z o wiele większym doświadczeniem.
  • Opcja rozbudowywania sklepu internetowego, ułatwianie klientom Twojego ecommerce dokonywanie zakupów i płatności, automatyzacja procesów, wielokanałowa promocja i obsługa klienta etc. – to wszystko, to nie tylko wtyczki i rozszerzenia, które łatwo zintegrować z e-sklepem. To przede wszystkim opcje na skalowanie biznesu. I to jest największa zaleta WooCommerce – sklepy internetowe założone z wykorzystaniem tej wtyczki/platformy są łatwo skalowalne. Właściciele e-biznesów mają naprawdę szerokie pole do działania w zakresie ich rozwoju.

WooCommerce – Wady

  • Możliwość konfiguracji sklepu internetowego w dowolnym kierunku z wykorzystaniem wtyczek, to jednocześnie wada i zaleta WooCommerce. Oprócz wspomnianych plusów właściciele e-sklepów muszą liczyć się z faktem, że każda funkcjonalność wymaga zainstalowania wtyczki. To może przynieść efekty, jednak wymaga pewnego wysiłku – i przejścia etapu prób i błędów, zanim dobierze się konfiguracje idealne.
  • Jak już niejednokrotnie podkreślano na tym blogu, coś takiego jak darmowy sklep internetowy nie istnieje. Nawet jeśli podstawowa wtyczka jest do pobrania za darmo, wiele integracji jest dostępnych odpłatnie – a ich ceny nie zawsze są przystępne. Podobnie, jak wdrożenie, które może przekroczyć możliwości osoby niedoświadczonej i będą wymagały inwestycji w dewelopera (lub ich zespołu).

WooCommerce – Cennik

W przeciwieństwie do wielu platform ecommerce SaaS, zakładając sklep internetowy oparty na licencji open source nie musisz ponosić comiesięcznych kosztów za dostęp do własnego biznesu. To jednak nie oznacza, że w ogóle unikniesz inwestycji. Z jakimi zakupami i kosztami musisz się liczyć po drodze:

  1. Zakup hostingu i domeny, pod którą będzie widniał sklep internetowy
  2. Płatne wtyczki, rozszerzenia i integracje
  3. Przygotowanie szablonu ze wsparciem deweloperów
  4. Koszty profesjonalnego wsparcia w utrzymaniu sklepu

Koszty te są bardzo indywidualne i zależą od potrzeb danego sklepu internetowego.

Wspolczynnik ecommerce

Współczynnik konwersji w ecommerce – czym jest i jak go optymalizować? 📊

Dowiedz się, czym jest współczynnik konwersji w e-commerce, jak go mierzyć oraz w jaki sposób możesz maksymalizować zyski w swoim sklepie internetowym. 

SPRAWDŹ

WooCommerce – Integracje

WooCommerce chowa w zanadrzu bardzo pokaźny pakiet integracji wspierających sklep internetowy, bo ma ich aż 768. Podzielono je na konkretne kategorie wg ich przeznaczenia. Sprawdź ich najpopularniejsze przykłady i zastosowanie:

  1. Płatności – wspomniane już wcześniej PayPal, Stripe i inne
  2. Merchandising – subskrypcje, bukowanie spotkań, wariacje produktów i inne
  3. Wysyłka, Dostawa i Realizacja – dropshipping, zarządzanie zasobami i zapasami
  4. Zawartość i konfigurowanie sklepu – przekierowanie do stron i języków wg lokalizacji, różne formaty prezentowania oferty (np. poprzez integrację z YouTube), szybkie podglądy i więcej
  5. Marketing – SEO i SEM, Marketing automation oraz email marketing, CRM I wiele innych
  6. Konwersje – upsell i cross-sell, programy lojalnościowe, odzyskiwanie porzuconych koszyków, feedback odbiorców
  7. Obsługa klienta – support, live chat, zarządzanie kontami klientów, obsługa klienta, obsługa posprzedażowa
  8. Zarządzanie sklepem internetowym – zamówienia, regulaminy, księgowość, podatki i cła i więcej

WooCommerce – Podsumowanie

WooCommerce jest jak powierzchnia sklepu fizycznego, którą przekazano Ci do dyspozycji wykończoną – ale pustą. Masz w niej wszystkie podstawowe funkcjonalności i w tej wersji bazowej teoretycznie możesz już pracować. Jednak, żeby Twój sklep (internetowy) działał efektywnie, potrzebujesz czegoś więcej, niż gołe ściany. Na szczęście do Twojej dyspozycji są nieskończone ilości modułów i detali, dzięki którym urządzisz sklep po swojemu.

To oczywiście wymaga działania na zasadzie prób i błędów: nie wszystkie integracje działają bezproblemowo, nie zawsze ruch open source dobrze się z nimi spina i nie zawsze dobrze współgrają ze sobą. Można je jednaktestować do woli – a przynajmniej w szerokim zakresie.

Wielu właścicieli e-commerce nie mogących pozwolić sobie na zatrudnienie dewelopera lub znających już WordPressa, chętnie po niego sięga. Podobnie, jak deweloperzy, którzy mając do wyboru budowanie sklepu internetowego w nowym środowisku, a w WP, w którym wcześniej już przygotowali klientowi stronę, wybierają prostsze dla siebie rozwiązanie.

Jest świetnym rozwiązaniem dla właścicieli sklepów internetowych, którzy od początku zakładają przyszłe rozwijanie i skalowanie biznesu, choć w granicach średniego do dużego sklepu. Jest też jednak równie dobry, jeśli postanawiasz przekuć swoją pasję w biznes i do swojego bloga dodać sklep internetowy – możesz swobodnie działać w różnych modelach i z różnymi produktami. Trzeba jednak pamiętać, że skonfigurowanie rozbudowanych funkcjonalności jest wymagające.

WooCommerce – Opinie klientów

Prezentowane poniżej opinie pochodzą ze strony www.g2.com, tłumaczenie ich na język polski zrealizowano we własnym zakresie.

W Woocommerce podoba mi się łatwość wdrożenia, że już po kilku kliknięciach może być używana jako platforma sprzedaży online. Z Woocommerce wszystko jest możliwe, docierasz do większej liczby klientów, zbierasz sprzedaż według własnego uznania przy użyciu różnych rodzajów walut i metod płatności, wybierasz metodę wysyłki i gdzie kupujący ma również możliwość samodzielnego zarządzania wysyłką. I to nie tylko to, Woocommerce pozwala używać wtyczki jako katalogu – jeśli nie chcesz sprzedawać bezpośrednio przez Internet, jest to bardzo wszechstronna i elastyczna wtyczka.

WooCommerce to jedna z najlepszych wtyczek do platform WordPress, gdzie za pomocą WooComerce każdy może uruchomić swoją witrynę e-commerce online i sprzedać wszystko, naprawdę wszystko. Korzystając z WooCommerce, nie musisz płacić pośrednikom, nawet twórcy WooCommerce. Jeśli posiadasz własną witrynę WordPress, możesz po prostu zainstalować wtyczkę, skonfigurować podstawowe informacje, a następnie skonfigurować bramkę płatności i to wszystko. Dodaj produkt, cyfrowy lub fizyczny i sprzedawaj.

Jego elastyczność w dodawaniu szerokiej gamy produktów, takich jak fizyczne, wirtualne czy do pobrania( podobnie jak ich pogrupowanie na warianty), jest standardowe. Najlepsze jednak jest to, że wszystkie je można dodać bezpłatnie i bez górnego limitu produktów.

Ninejszy tekst powstał na podstawie ogólnodostępnych informacji na temat WooCommerce według stanu na dzień 11.07.2022 r.

*Statystyki przedstawione w akapicie pochodzą z następujących źródeł: 1, 2.

Rozwiń swój biznes e-commerce z GetResponse 🛒

Rozwijaj swój biznes ecommerce z GetResponse 🛒

GetResponse ma wszystko, co niezbędne do sprzedaży w Internecie:

  • 🔌 Integracje jednym kliknięciem z wiodącymi platformami ecommerce: Przenieś swoje produkty i dane klientów do GetResponse bez programowania!
  • 👫 Zaawansowana segmentacja: Twórz precyzyjne kampanie marketingowe w oparciu o zakupy klientów, historię zamówień i ich zachowanie na stronach.
  • 📩 Szybkie wiadomości transakcyjne: Zautomatyzuj wysyłkę potwierdzeń zamówień i odzyskuj porzucone koszyki łatwiej, niż kiedykolwiek wcześniej.
  • 💰 Kody promocyjne: Zsynchronizuj już działające kody z GetResponse, a następnie dodaj je do newsletterów albo wiadomości automation i zarabiaj!
  • 🛍️ Rekomendacje produktów: Prowadź up-selling i cross-selling pokazując konkretne produkty, dopasowane do potrzeb Twoich odbiorców.
  • 📢 Pop-upy: Przykuj uwagę odwiedzających Twoje strony wyskakującymi okienkami, dzięki którym rozbudujesz bazę adresową i sprzedasz więcej.
  • 💯 Powiadomienia web push: Twórz angażujące kampanie omnichannel i odzyskuj klientów dzięki perfekcyjnie zaplanowanym powiadomieniom.

➡ SPRAWDŹ ⬅


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.