Rozkręć swój biznes online z planem GetResponse Free

ZACZNIJ JUŻ DZIŚ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Webinary e-commerce. Jak budować sprzedaż dzięki webinarom?
autor: Paula Szulc ostatnia aktualizacja 0

Webinary e-commerce. Jak budować sprzedaż dzięki webinarom?

Webinary to warsztaty, wykłady i prezentacje odbywające się online, które coraz częściej wspomagają działania marketingowe w e-commerce. Ich głównym celem jest edukowanie klientów oraz prezentacja oferty. Tego rodzaju inicjatywy mają pomagać w świadomym podejmowaniu decyzji zakupowych. Ponadto, webinary wykorzystywane są do pozyskiwania nowych klientów, zastępując niejednokrotnie bezpośredni kontakt, rozmowę i osobiste spotkanie. Jak pomagają budować sprzedaż? Dlaczego warto korzystać i organizować webinary e-commerce?

SPIS TREŚCI

Webinary są narzędziem pomagającym zdobywać klientów oraz budować ich lojalność. Jest to rodzaj warsztatów i prezentacji prowadzonych online przy użyciu nowoczesnych technologii. Umożliwiają one kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami i przekazanie im wiedzy o produkcie – są więc doskonałym narzędziem marketingowym.

Dzięki webinarom przedsiębiorcy mogą promować swoją działalność. Aby przeprowadzić skuteczny webinar e-commerce, należy przygotować wartościową prezentację, określić grupę odbiorców i wybrać odpowiednie narzędzia technologiczne.

🎓💪 Na początek upewnij się, czy masz opanowane podstawy i wiesz już wszystko o webinarach. Przeczytaj poradnik: Jak działają webinary? Przewodnik po webinarach w marketingu dla początkujących.

Pracując nad webinarem, nie można zapomnieć o wyborze charakteru spotkania oraz osoby, która będzie pełniła funkcję prezentera. Tym, co może przesądzić o skuteczności prezentacji, jest także promocja – decydując o organizacji webinaru, należy opracować plan skutecznego powiadamiania o wydarzeniu oraz zachęcania do wzięcia w nim udziału.

Warto pomyśleć o działaniach podejmowanych po przeprowadzeniu webinaru – przede wszystkim istotne jest zdobycie informacji zwrotnej od uczestników wydarzenia. Częstą praktyką jest także przesyłanie nagrań z webinarów. Mogą z nich skorzystać również osoby, które planowały uczestnictwo, jednak z pewnych powodów nie mogły obejrzeć prezentacji.

Webinar e-commerce pomaga przedsiębiorcom budować bazę odbiorców, zdobywać klientów i nawiązywać z nimi pozytywne relacje. To doskonały sposób na zwiększenie grona osób, które w przyszłości mogą realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Webinary produktowe umożliwiają prezentację oferowanych produktów. Uczestnicy mogą poszerzyć wiedzę na ich temat, a organizator buduje swój wizerunek eksperta, odpowiadając na pytania i wskazując korzyści, które osiągnie osoba decydująca się na skorzystanie z oferty.

Dzięki webinarom możesz przyciągnąć nowych klientów, budować relacje z obecnymi, a w rezultacie zwiększać wyniki sprzedaży.

Wybierz odpowiedni plan, który pozwoli zmieścić wszystkich uczestników

Jeśli Twoim zamiarem jest stworzenie webinaru e-commerce przyciągającego odbiorców i zachęcającego ich do zakupu, musisz odpowiednio przygotować swoje wydarzenie. Pierwszym krokiem jest ułożenie planu. Najważniejsze kwestie dotyczą celu biznesowego – co chcesz przekazać, jaką wiedzą pragniesz się podzielić i z kim. Odniesiesz pożądany skutek, jeśli trafisz do odbiorców rzeczywiście zainteresowanych ofertą.

Starannie przygotowany plan webinaru to klucz do sukcesu wydarzenia online.

Istotna jest forma webinaru e-commerce, na którą się zdecydujesz – masz do wyboru szereg możliwości, dlatego dostosuj ją do tematyki spotkania, charakteru działalności, a także potrzeb klientów. Musisz wybrać spośród dostępnych narzędzi technologicznych to, które najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Szukając platformy, weź pod uwagę ilość uczestników webinaru oraz możliwości, jakie daje.

Co może się przydać?

  • Możliwość czatu z uczestnikami w czasie prowadzenia webinaru.
  • Opcja udostępniania pulpitu oraz nagrywania wydarzenia.
  • Prowadzenie webinaru z dodatkowymi prelegentami.
  • Możliwość przeprowadzania ankiet w trakcie spotkania.
  • Dodatkowe udogodnienie w postaci wirtualnych tablic oraz tworzenia notatek.
  • Narzędzie do webinarów zintegrowane z innymi narzędziami marketingowymi.

Aby spotkanie online było rzeczywiście udane, musisz zadbać o dobrą jakość obrazu i dźwięku. Oczywiście, niezbędne jest również stabilne połączenie internetowe.

Przygotowując webinar, należy wziąć pod uwagę liczbę uczestników. W GetResponse można wybrać plan odpowiadający konkretnym potrzebom. W zależności od opcji, w wydarzeniu może brać udział 100, 300 lub więcej osób. Poszczególne plany taryfowe oferują również konkretne rozwiązania jak email marketing, autorespondery czy kreator stron. Jednym z planów dostępnych w GetResponse jest Professional, który pozwala zgromadzić na spotkaniu 300 osób, a jednocześnie jest zintegrowany z innymi narzędziami marketingowymi umożliwiającymi skuteczniejszą promocję.

Wyszczególnione plany GetResponse wraz z opisanymi możliwościami przeprowadzenia webinarów.

Sukces każdego webinaru zależy również od osoby prowadzącej. Oczywiście możesz sam opowiadać o swojej ofercie, warto jednak pamiętać, że prezenter powinien nie tylko mieć konkretną wiedzę, ale również umiejętność prowadzenia szkoleń i angażowania uczestników w dyskusję.

Jaki format webinaru e-commerce zatem wybrać? Najczęściej stosowane rozwiązania to:

  • prezentacje prowadzone przez jednego prezentera,
  • webinar oparty na udzielaniu odpowiedzi przez specjalistę,
  • moderowana dyskusja, w której udział bierze kilka osób posiadających wiedzę na dany temat.

Jeśli wiesz już, jak będzie wyglądało Twoje wydarzenie, kogo na nie zaprosisz i w jaki sposób przekażesz wiedzę, pora zadbać o promocję wydarzenia.

Stwórz zaproszenie na webinar

Jak nakłonić odbiorców do udziału w webinarze e-commerce? Po pierwsze – musisz przygotować zaproszenie, dzięki któremu zainteresujesz ich i sprawisz, że zechcą przyłączyć się do Ciebie. Wymyśl chwytliwy tytuł – nie za długi, ale intrygujący. To pierwsza informacja rzucająca się w oczy, dlatego unikaj banałów i tekstów przeładowanych informacjami. Tytuł to nie miejsce na opowiadanie historii, a narzędzie do przyciągania odbiorców.

Temat emaila (zaproszenia na webinar), który został przeprowadzony przez ekspertów GetResponse.

Jeśli webinar ma zostać poprowadzony przez znaną osobę lub chowasz w zanadrzu jakieś niespodzianki dla uczestników, możesz ten atut wykorzystać właśnie teraz. Taką informację wpleć zgrabnie w tytuł zapraszającego maila – na pewno zadziała na Twoją korzyść. Sprawdzoną metodą jest także stosowanie pytań – zaczepiaj klientów, nawiązuj kontakt. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie i to ono decyduje o dalszych decyzjach odbiorców.

Istotną kwestią jest również dobór odpowiedniej grafiki. Zaproszenie musi dobrze wyglądać. Twoi klienci są wzrokowcami, dlatego zwróć szczególną uwagę na stronę wizualną zaproszenia na webinar. Tekst musi być wyraźny i dobrze widoczny, nie może zlewać się z tłem. Warto umieszczać zdjęcia prelegentów – taki chwyt dodatkowo zwiększa wartość przekazywanej informacji.

Prawidłowo skonstruowane zaproszenie powinno mówić o korzyściach, jakie osiągną uczestnicy – informuj o wartościach i zaletach wydarzenia. Na końcu musi znaleźć się wezwanie do działania, czyli call to action (CTA) – to moment, w którym chętne osoby mają możliwość zapisania się na webinar. Także to krótkie hasło powinno być przemyślane – zastanów się, jaka forma CTA zachęca Cię do kliknięcia, co sprawia, że postanawiasz wykonać określone działanie?

💡 Więcej informacji, jak powinno wyglądać zaproszenie na webinar, znajdziesz w tym artykule: Zaproszenie na webinar – 6 porad jak stworzyć skuteczny email.

Promuj wydarzenie w mediach społecznościowych

Promocja jest sposobem na dotarcie do jak największej liczby odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Już w momencie pojawienia się pomysłu na webinar e-commerce, warto o nim mówić, komunikować otoczeniu swoje zamiary. Dobrym sposobem jest umieszczanie wpisów blogowych na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Warto pojawić się na Facebooku, Instagramie, Twitterze, czy LinkedIn.

Zaproszenie na webinar w formie posta na Instagramie – Pani Swojego Czasu.
Przypomnienie o webinarze w formie posta na Facebooku – Pani Swojego Czasu.
Post na Facebooku z zaproszeniem na webinar – ORLIŃSCY Salony Optyczne

Kolejnym sposobem na zainteresowanie planowanym webinarem jest stworzenie landing page, czyli w tym przypadku strony poświęconej promocji wydarzenia i możliwości zapisu na nie. Pamiętaj, że właśnie taki landing page warto udostępnić na profilach w mediach społecznościowych. Co ważne – to, z których social media skorzystasz, zależy przede wszystkim od Twojej grupy docelowej.

Landing page poświęcony rejestracji na webinar – GetResponse

Dobrym pomysłem jest współpraca z influencerami lub osobami z branży, które mogą umieszczać informacje o webinarze na swoich profilach lub stronach. Inną często stosowaną metodą jest umieszczanie na YouTubie krótkich filmików promujących wydarzenie. Materiał musi być ciekawy i krótki, powinien zawierać informacje o webinarze i zaproszenie do wzięcia udziału.

Wykorzystaj marketing automation i lejek

Czym jest marketing automation i jak może Ci się przydać? Automatyzacja marketingu to prowadzenie działań z zastosowaniem specjalnego oprogramowania służącego usprawnianiu procesów content marketingowych, reklamowych i sprzedażowych. Wykorzystanie marketing automation pozwala na dostosowywanie treści do potrzeb i zainteresowań odbiorców – jest to możliwe dzięki analizie historii i nawyków zakupowych klientów. Stosując marketing automation możesz w łatwy sposób określić swoją grupę docelową i wystosować do niej przygotowane zaproszenia na webinar.

Przykładowe scenariusze cykli marketing automation dostępne w koncie GetResponse

Jeśli wciąż myślisz o zwiększeniu sprzedaży i skutecznym marketingu, wypróbuj lejki konwersji. To narzędzie pozwalające przeanalizować cały proces sprzedażowy, wyróżnić poszczególne etapy i właściwie je wykorzystać, ale także zoptymalizować działania.

Stosując omawianą metodę, na wstępie skup się na przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów, a gdy już zauważysz większe zainteresowanie ofertą, zacznij uświadamiać im ich potrzeby. Przekonaj, że produkt lub usługa, które proponujesz, są dla nich odpowiednie i spełniają oczekiwania.

Kiedy wykorzystać webinary w lejku? Przede wszystkim w momencie budowania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, ale także wtedy, gdy chcesz opowiedzieć uczestnikom o swojej ofercie i zaprezentować im produkt lub usługę. Ty uplasujesz się na pozycji eksperta, który najlepiej zna szczegóły i pragnie dzielić się wiedzą z innymi. Cały lejek może dotyczyć jedynie projektu, z którym związany jest webinar.

Przygotuj specjalną ofertę dla uczestników

Dodatkową zachętą do wzięcia udziału w wydarzeniu są specjalne oferty przygotowane tylko dla uczestników. Może to być darmowy ebook, indywidualna rozmowa ze specjalistą czy atrakcyjna zniżka na produkty. Twój pomysł musi być odbierany jako dodatkowa korzyść, wartość dodana do spotkania. Warto informować o tym już na etapie wysyłania zaproszeń i przypomnień – im wcześniej klienci Cię zauważą, tym lepiej, ponieważ będą mieli więcej czasu na przekonanie się do propozycji.

Rozwijaj swoje działania marketingowe i wspomagaj procesy sprzedażowe dzięki organizacji webinarów e-commerce. Poznaj możliwości platformy GetResponse i sprawdź program do webinarów zintegrowany z pozostałymi funkcjonalnościami.

Webinar to narzędzie, z którego warto korzystać, działając w e-commerce – jest prostą drogą do zwiększania zasięgu i zdobywania klientów, a przez to generowania zysków. Aby prezentacja online przyniosła zamierzone efekty, musi być dopracowana i przemyślana. Warto szukać inspiracji, czerpać z doświadczeń innych firm i wybierać własną, najskuteczniejszą metodę docierania do odbiorców.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.