25% odzyskanej sprzedaży z cyklem 6 maili o porzuconym koszyku

25% odzyskanej sprzedaży
z cyklem 6 maili
o porzuconym koszyku

  • 43% współczynnik konwersji 43% współczynnik konwersji
  • 25% odzyskanej sprzedaży 25% odzyskanej sprzedaży

* DANE Z PAŹ, LIS I GRU 2020

Beauty Sleep to firma produkująca innowacyjne środki do pielęgnacji skóry o działaniu przeciwstarzeniowym, które dbają również o zdrowy sen, będący kluczem do pięknej i młodej cery.

BRANŻA:
BEAUTY
PLAN:
GR MAX

Cele

Zwiększenie sprzedaży poprzez zachęcenie użytkowników, którzy:

  • nie dokończyli zamówienia
  • nie opłacili zamówienia

Narzędzia

  • Email marketing
  • Automation
ROZWIĄZANIE:

Cykl 6 mailingów o porzuconym koszyku

„Obecnie około 10% naszej sprzedaży pochodzi z email marketingu i widzimy szansę na dalszy rozwój. (...) Użytkownicy, którzy nie skończyli składać zamówienia lub go jeszcze nie opłacili otrzymali cykl maili o porzuconym koszyku”

Julia Ulyanowa Marketing Manager w Beauty Sleep

CYKL O PORZUCONYM KOSZYKU:

Nr maila w cyklu Czas Rodzaj treści
1. email po 10 min. Przypomnienie
2. email po 1 dniu Przypomnienie
3. email po 2 dniach Przypomnienie
4. email po 3 dniach Zniżka
5. email po 3 dniach Dodatkowa treść
+ zniżka
6. email po 3 dniach Zniżka
Reminders

„Myślę, że kampania była takim sukcesem ze względu na to, że:

  • naszym targetem były tzw. „hot leady”, czyli osoby zainteresowane naszym produktem
  • proponowaliśmy zniżkę po kilku dniach
  • kampania miała szybkie tempo.”
Julia Ulyanowa Marketing Manager w Beauty Sleep

Co robi różnicę?

SEGMENT DYNAMICZNY

Wykorzystaj zaawansowaną segmentację, aby zidentyfikować kto dokonał zakupu po otrzymaniu danego maila z cyklu.

Jak skonstruować email o porzuconym koszyku?

Skuteczny cykl o porzuconym koszyku polega na wyczuciu czasu
i dobrych treściach. Musisz dotrzeć do właściwych osób
z odpowiednią wiadomością we właściwym czasie.

Starannie zaplanuj:

Segmentację – pogrupuj kontakty bazując na produktach
i treściach, które ich interesują.

Treści – przygotuj różne rodzaje maili, np. z przypomnieniem, opisami produktów, listą korzyści, recenzjami, referencjami, zniżkami i zobacz, co przynosi najlepsze rezultaty.

Czas wysyłki – jak szybko powinieneś wysłać przypomnienie
o produkcie w koszyku? Kiedy jest odpowiedni czas na wysyłkę materiałów promocyjnych czy recenzji? Zaplanuj cykl, aby się dowiedzieć.

Analizę wyników – regularnie sprawdzaj poziom zaangażowania. Monitoruj, jak często Twoje kontakty otwierają maile i klikają w nich linki. Obserwuj wskaźnik sprzedaży i przychody z każdego mailingu.

Julia Ulyanowa Marketing Manager w Beauty Sleep