Cele
Zwiększenie sprzedaży poprzez zachęcenie użytkowników, którzy:
- nie dokończyli zamówienia
- nie opłacili zamówienia
Narzędzia
- Email marketing
- Automation
* DANE Z PAŹ, LIS I GRU 2020
Beauty Sleep to firma produkująca innowacyjne środki do pielęgnacji skóry o działaniu przeciwstarzeniowym, które dbają również o zdrowy sen, będący kluczem do pięknej i młodej cery.
Zwiększenie sprzedaży poprzez zachęcenie użytkowników, którzy:
„Obecnie około 10% naszej sprzedaży pochodzi z email marketingu i widzimy szansę na dalszy rozwój. (...) Użytkownicy, którzy nie skończyli składać zamówienia lub go jeszcze nie opłacili otrzymali cykl maili o porzuconym koszyku”
Julia Ulyanowa Marketing Manager w Beauty SleepNr maila w cyklu | Czas | Rodzaj treści |
---|---|---|
1. email | po 10 min. | Przypomnienie |
2. email | po 1 dniu | Przypomnienie |
3. email | po 2 dniach | Przypomnienie |
4. email | po 3 dniach | Zniżka |
5. email | po 3 dniach | Dodatkowa treść + zniżka |
6. email | po 3 dniach | Zniżka |
„Myślę, że kampania była takim sukcesem ze względu na to, że:
Wykorzystaj zaawansowaną segmentację, aby zidentyfikować kto dokonał zakupu po otrzymaniu danego maila z cyklu.
Jak skonstruować email o porzuconym koszyku?
Skuteczny cykl o porzuconym koszyku polega na wyczuciu czasu
i dobrych treściach. Musisz dotrzeć do właściwych osób
z odpowiednią wiadomością we właściwym czasie.
Starannie zaplanuj:
Segmentację – pogrupuj kontakty bazując na produktach
i treściach, które ich interesują.
Treści – przygotuj różne rodzaje maili, np. z przypomnieniem, opisami produktów, listą korzyści, recenzjami, referencjami, zniżkami i zobacz, co przynosi najlepsze rezultaty.
Czas wysyłki – jak szybko powinieneś wysłać przypomnienie
o produkcie w koszyku? Kiedy jest odpowiedni czas na wysyłkę materiałów promocyjnych czy recenzji? Zaplanuj cykl, aby się dowiedzieć.
Analizę wyników – regularnie sprawdzaj poziom zaangażowania. Monitoruj, jak często Twoje kontakty otwierają maile i klikają w nich linki. Obserwuj wskaźnik sprzedaży i przychody z każdego mailingu.
Julia Ulyanowa Marketing Manager w Beauty Sleep