54% sprzedaży dzięki
kampanii edukacyjnej

41.3 %

w trakcie kampanii

13.3 %

po wysłaniu kuponu rabatowego
na pierwsze zakupy

LandCafe.pl to sklep internetowy, który powstał z miłości do podróży oraz kawy, oferujący kawę paloną po mistrzowsku, rzemieślniczo.

  • BRANŻA: ECOMMERCE
  • PLAN: PROFESSIONAL

Cele

  • Zwiększyć sprzedaż
  • Zwiększyć świadomość produktu wśród odbiorców newslettera
  • Skrócić czas podjęcia decyzji zakupowej

Narzędzia

  • Formularze
  • Email marketing
  • Automation

Rozwiązanie: Email marketingowa kampania edukacyjna

„Naszą grupą docelową są ludzie znający różnicę między jakością kawy produkowanej na masową skalę, a kawy palonej metodą rzemieślniczą. Nasi klienci kierują się świadomym wyborem, stąd pomysł na kampanię edukacyjną, która szybko podnosi poziom wiedzy subskrybentów i sprawia, że są gotowi do zakupu.”

Łukasz Janik,
założyciel LandCafe.pl

Kampania realizowana według strategii
Poznaj > Polub > Zaufaj > Zakup.

<strong>Poznaj</strong>

Poznaj

<strong>Polub</strong>

Polub

<strong>Zaufaj</strong>

Zaufaj

<strong>Kup</strong>

Kup

Kampania kłada się z 6 emaili, które pokazują:

  • skąd pochodzi kawa LandCafe.pl
  • dlaczego warto wybrać kawę z palarni
  • czym charakteryzuje się kawa z różnych regionów świata
  • czym różni się kawa typu single od kawy typu blend
  • jak i czym odpowiednio zmielić kawę
  • jak czerpać informacje z opakowań i etykiet produktów LandCafe.pl

Co robi różnicę?

Tagi

Za pomocą tagów oznaczysz osoby, które otworzyły wiadomość, kliknęły link, zrobiły zakupy lub odwiedziły Twoją stronę internetową.

„Tagi pozwalają na identyfikację osób, które zrobiły zakupy w trakcie kampanii edukacyjnej. Osoby, które nie dokonały zakupu otrzymują e-mail z kuponem rabatowym na pierwsze zakupy.”

Łukasz Janik,
założyciel LandCafe.pl
Narzędzia wykorzystywane do przygotowania kampanii
edukacyjnej są dostępne w pakiecie:
PROFESSIONAL od 379 zł / msc.

Pokażę Ci jak stworzyć kampanię edukacyjną
z wykorzystaniem szablonu Automation.

Zaplanuj treść kampanii

Czego potrzebujesz?

Procesor tekstu jak Dokument Google lub Microsoft Word.

  1. Zastanów się nad tym, co wyróżnia Twoją firmę i produkt. (Wyróżnikiem LandCafe.pl jest kawa palona po mistrzowsku, która spełni wymagania najbardziej wymagających konsumentów.”)
  2. Przedstaw powyższe najprościej, jak to możliwe. Zakładaj, że przyszły klient jest jak małe dziecko lub przybysz z kosmosu - tłumacz prosto i czytelnie. Unikaj branżowych pojęć, a jeśli ich używasz, to wytłumacz co oznaczają.
  3. Nie dawaj wszystkiego od razu. Dziel treści na przystępne porcje. Zastanów się, ile Ty sam masz czasu na czytanie newsletterów.

Przygotuj newslettery

 
  1. Dbaj o wysoką jakość treści. Pisz po polsku, sprawdź błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Używaj wysokiej jakości zdjęć i infografik. Szanuj odbiorcę i jego czas!
  2. Jeśli chcesz wywołać jakąś akcję (call to action, daj jasny komunikat, użyj perswazji słownej.

Stwórz cykl automation

 
  1. Przedstaw etapami wszystkie korzyści wynikające zarówno z zakupu produktu, jak i bycia klientem.
  2. Musisz zaistnieć w świadomości subskrybentów, a ten proces potrzebuje czasu. Rozsądnie planuj wysyłkę kolejnych wiadomości.
  3. Bądź cierpliwy - to strategia długodystansowa, jednak warto poczekać na efekty.

Wybierz funkcję Automation i stwórz cykl powitalny dla nowych kontaktów wykorzystując zapisane newslettery.

Załóż konto testowe

Wypróbuj przez 30 dni za darmo. Bez karty kredytowej