14 pomysłów na kampanię walentynkową w 2021 roku
ostatnia aktualizacja 0

14 pomysłów na kampanię walentynkową w 2021 roku

❤ 14 lutego ❤ jest dniem wyjątkowym – zarówno dla zakochanych, jak i dla marketerów, pomimo tego, że od ostatnich Walentynek nasza rzeczywistość zmieniła się diametralnie. W dzień zakochanych, gdy pary świętują, obdarowują się prezentami oraz organizują romantyczne kolacje we dwoje, firmy dwukrotnie zwiększają liczbę wysyłanych wiadomości i osiągają miliardy w sprzedaży.

Skoro konkurencja nie śpi i również korzysta z okazji do zwiększenia sprzedaży, jak zatem nie zatonąć w morzu zapchanych skrzynek mailowych oraz jak ustanawiać nowe rekordy sprzedaży poprzez email marketing?

W GetResponse znamy na to odpowiedź. W tym artykule przedstawiamy skuteczne strategie, dzięki którym zmienisz swój newsletter w walentynkową maszynę sprzedażową!

A wiesz, co jest w tym wszystkim najlepsze? Wszystkie przedstawione pomysły na marketing walentynkowy możesz wcielić w życie za pomocą edytora wiadomości GetResponse.

🎥 OBEJRZYJ WEBINAR
Dowiedz się jak tworzyć wiadomości email, które zbudują lojalność odbiorców i napędzą sprzedaż w tegoroczne Walentynki. 💌

💌 Poznasz sprawdzone sposoby na zwiększenie zaangażowania odbiorców Twoich wiadomości email

💌 Obejrzysz przykłady inspirujących kampanii walentynkowych

💌 Dowiesz się, jak przygotować swoje kampanie mailingowe na rok 2021

Wszystkie przedstawione poniżej przykłady zaczerpnęliśmy ze strony Really Good Emails i naszych własnych skrzynek.

spis treści

1. Niech to będzie wyjątkowy dzień

Wszyscy wiemy, że tegoroczne Walentynki będą zupełnie inne od poprzednich. Tematyka tego dnia pozostaje jednak taka sama. Nie bój się więc zauważyć tej zmiany i zaakcentuj ją w emailu. Pokaż, jak wykorzystać Twój produkt lub usługę do stworzenia wyjątkowego wieczoru w domu.

Weźmy za przykład Hulu – platformę streamingową, która rozesłała świetnego emaila, w którym uspokaja klientów, którzy nie mają specjalnych planów na świętowanie. Z pomocą Hulu mogą spędzić wieczór z telewizją, którą uwielbiają.

Wiadomość od Hulu przedstawia popularne pary telewizyjne i jest opatrzona tytułem “Miłość występuje we wszystkich gatunkach”.

To nie jedyna rewelacja tego emaila – dodatkowo łączy on unikalny branding, styl komunikacji, kolory wraz z językiem i grafikami typowymi dla Walentynek.

Email walentynkowy od Hulu skupia się na spędzeniu Walentynek w domu.

Innym przykładem jest email od Uber Eats, mimo iż zeszłoroczny, może posłużyć jako inspiracja dla tegorocznej komunikacji dotyczącej dostarczenia wymarzonej kolacji walentynkowej do domu.

Krótka forma emaila, przekazanie niezbędnych informacji oraz umieszczenie CTA zapraszającego do złożenia zamówienia. Świetny przekaz!

Email od Uber Eats

2. Pielęgnuj wyjątkowe relacje, które zbudowałeś

Relacja z lojalnym klientem jest bezcenna. Kto powiedział, że nie można jej świętować w święto zakochanych?

Przy drobnej pomocy personalizacji emaila możesz pokazać każdemu subskrybentowi i klientowi z osobna, jak wiele dla Ciebie znaczą.

Oto przykład takiego emaila od firmy Ritual Co. Wiadomość przypomina wspólnie spędzony czas z odbiorcą przy użyciu zebranych danych.

Spersonalizowany email walentynkowy rozsyłany przez Ritual.

Ta wiadomość z pewnością sprawiła, że jej odbiorcy poczuli się wyjątkowo!

Personalizacje w swojej komunikacji wykorzystało również PYSZNE.PL, kierując komunikację do użytkowników Strefy Premium.

Email walentynkowy od Pyszne.PL

Przeczytaj artykuł: Jak personalizować emaile z pomocą dynamic content?

3. Użyj subtelnej siły uroku

Jeśli nie chcesz odbiegać od swojego stylu lub treści newslettera, wkomponuj w niego kilka zalotnych elementów.

Osobna kampania nie pasuje do Twojego brandingu lub marki? Nie rób jej na siłę. Lepiej dostosować istniejący szablon i potraktować to święto jak pewien motyw Twojej wiadomości, zamiast robić z tego dnia jakiś uroczysty pokaz.

Możesz zastosować tę zasadę do swojej kampanii, nawet jeśli faktycznie uruchomisz dedykowaną linię produktów z miłosnym motywem lub zaprezentujesz ofertę specjalną z okazji tego dnia.

Nie bój się jednak dodać do treści wiadomości kilku zalotnych zdań, przez które czytelnik będzie miał szanse się zarumienić.

Ten urokliwy email wysłało UrbanStems. Choć wiadomość promuje kolekcję walentynkową, jest jednocześnie przejrzysta i nieprzesadnie cukierkowa. Temat wiadomości (Nowość: Nowe bukiety) oraz tekst podglądu (Nowy tydzień, nowy styl) w ogóle nie wymienia nazwy tego dnia. Nagłówek jednak mówi wprost “Witaj, skarbie”, więc od razu widać, że miłość rośnie wokół nas.

Przepiękny email autorstwa UrbanStems.

4. DOTRZYMAJ złożonej obietnicy

Znasz jeden z głównych powodów, dla których Twoi klienci nie robią u Ciebie zakupów w pobliżu Walentynek?

To nie dlatego, że nagle przestali cenić Twoje oferty lub uważają, że masz zbyt wysokie ceny. Klienci po prostu boją się OPÓŹNIEŃ w dostawie idealnego prezentu dla swojej drugiej połówki. Wyobrażasz sobie wbiec do domu z bombonierką, gdy kalendarz wskazuje datę 15 lutego?

Upewnij się, że Twój newsletter walentynkowy obiecuje dostawę na czas w:

• temacie wiadomości,
• grafice, która zapewnia, że prezent dotrze na czas,
• stopce, która powtarza tę obietnicę.
Po dokonaniu sprzedaży wszystko jest w rękach kuriera!

Newsletter autorstwa Coach

5. Korzystaj z list życzeń i poradników prezentowych

Zacznijmy od pewnego faktu: Twoi potencjalni klienci odwiedzą od 1 do 3 sklepów, zanim kupią prezent na Walentynki.

Wniosek? Pozbądź się przeszkód i wspomnij w emailu walentynkowym na temat idealnego prezentu dla partnera lub partnerki.

Promuj pomysły “listy życzeń” w emailach przedświątecznych, aby subskrybenci mogli naprowadzić swoje drugie połówki na właściwe prezenty. Dzięki temu zmniejszysz liczbę zwracanych przedmiotów i staniesz się zaufanym doradcą zakupów walentynkowych!

Przyjrzyj się tym emailom, które wysłano przed Walentynkami:

Fragment emaila walentynkowego – przewodnik prezentowy autorstwa Komputronik
Wiadomość z ofertą prezentową od Sinsay

6. Stwórz porywający temat wiadomości

Twój newsletter, na wzór celebrowanego dnia, powinien być przepełniony miłością. Już na etapie tematu wiadomości jasno przekaż, że Twój email jest częścią specjalnej promocji walentynkowej.

Co umieścić w takim temacie?

• Używaj takich słów jak “idealny”, “perfekcyjny” oraz “prezent”, aby zaakcentować użyteczność Twojego newslettera (Świetne prezenty na Walentynki).

• Zwiększaj wskaźnik otwarć, tworząc poczucie pilności za pomocą takich określeń jak “wygasa”, “wkrótce koniec”, “jeszcze tylko” lub “zostało”.

• Korzystaj z emoji (np. serduszek), aby temat wyróżniał się w zapchanych skrzynkach odbiorczych.

• Wypróbuj czegoś wyjątkowego, co będzie pasować zarówno do Walentynek, jak i Twojej branży.

Szukasz inspiracji? Sprawdź 6 rewelacyjnych tematów wiadomości walentynkowych, stworzony przez duże firmy

«Walentynki w stylu Medicine! Te wzory mogą Cię zaskoczyć!» Medicine

«Walentynki z Uber Eats – zamów już teraz! 😍» Uber Eats

«Ostatnia szansa na walentynkowy rabat do -54%» Philips

« ❤️️ 14% rabatu na akcesoria i bieliznę!» Zalando

« Oferty w Strefie Premium, które pokochasz ❤️ » Pyszne.pl

«Podaruj idealny prezent na walentynki! 2+2 GRATIS na produkty dla mężczyzn!» Rossmann

💡 Te materiały mogą Ci się przydać:

1. Jak wykorzystać email marketing w e-commerce?
2. Jak skraść serca klienta?
3. Mailing pełen miłości

7. Dotrzyj do właściwych osób

Wiesz, ile czasu subskrybenci poświęcają na lekturę Twojego emaila? Zaledwie 2 do 5 sekund. Jeśli nie zainteresujesz ich trafioną ofertą, Twój newsletter może zostać usunięty, oznaczony jako spam lub po prostu zignorowany.

Wykorzystuj więc wszystkie dane, które masz na temat subskrybentów – 14 lutego informacje o ich płci będą szczególnie ważne.

Podziel listę mailingową na segmenty (na dobry początek podziel ją na kobiety i mężczyzn) i stwórz oferty, które przemówią do każdego. Nie trać czasu na zmuszanie ludzi do przeglądania nieistotnych promocji. Każdy i tak ma wystarczająco wiele zajęć w związku z przygotowaniem się do Walentynek. Ludzie potrzebują prezentów – nie dla siebie, ale dla swoich drugich połówek.

House of Fraser – email na Walentynki

A co jeśli nie dysponujesz takimi informacjami?

Nie ma się czym przejmować! To idealna szansa na wprowadzenie taktyki “targetowania behawioralnego”. Polega ona na zasugerowaniu hipotetycznej płci subskrybenta na podstawie ofert i elementów klikanych w newsletterach.

Jak przeprowadzić taki test?

Zaprojektuj wiadomość z dwoma podlinkowanymi przyciskami:

  • Prezenty dla niej
  • Prezenty dla niego

Wyślij emaila do całej Twojej listy mailingowej. Następnie użyj menu Szukaj kontaktów, aby sprawdzić historię kliknięć i dowiedzieć się, kto był zainteresowany poszczególnymi kategoriami. To stosunkowo prosty sposób na profilowanie subskrybentów i stworzenie segmentów, które będzie można wykorzystać w przyszłych kampaniach.

Pamiętaj jednak, że to może być delikatny temat i trzeba zachować wielką ostrożność w kampanii. Staraj się nie alienować niektórych części Twojej grupy docelowej.

8. Opowiedz historię i sprzedaj marzenie

Marketerzy często nie doceniają mocy drzemiącej w copywritingu. Wymyślne grafiki i projekt wiadomości z pewnością podkreślają Twój produkt i pomagają w jego sprzedaży. Często jednak to historia za danym produktem nadaje mu właściwy kontekst i pozwala sprzedawać subskrybentom marzenie, które oferujesz.

Kilka zdań magicznego opisu Twojej promocji walentynkowej może wpłynąć na sprzedaż lepiej niż ogromna zniżka lub oferta darmowej dostawy.

Chcesz zachęcić ludzi do dyskusji? Stwórz hasztag i nakłaniaj odbiorców do udostępniania własnych historii z Twoim produktem.

Walentynkowy email od Twittera

Widzisz, w jaki sposób zrobił to Twitter? Nie musisz niczego sprzedawać w swojej kampanii. Możesz po prostu w uroczy sposób budować świadomość marki i kreować zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych.

Świetnym przykładem jest email od CANVA, która wyszła naprzeciw i zaprosiła swoich odbiorców do wykorzystania szablonów, które pomagają wyrazić uczucia w formie graficznej.

Fragment wiadomości email od CANVA
Fragment wiadomości email od CANVA

9. Dodaj szczyptę miłości do walentynkowej komunikacji

Walentynki nie kręcą się tylko wokół kupowania luksusowych prezentów dla partnera lub partnerki. Cała ta biżuteria, zegarki, bielizna, zabawne lub tandetne gadżety… Jeśli Twoja branża nie ma zbyt “romantycznego” wydźwięku, musisz postawić na kreatywność. Jak już wspomniałem – treść wiadomości jest najważniejsza.

Najpierw musisz ustalić, w jaki sposób Twój produkt lub oferta mogą zostać powiązane z tematyką miłości, par, związków, uczuć i randek. Pobaw się potem słowami, aby subskrybenci poczuli ciepłą atmosferę Walentynek.

Oto przykład walentynkowego newslettera z rewelacyjnym tekstem. Sprawdź, jak przetłumaczyć swoje tradycyjne teksty na język miłości 😉 :

Temat: “Jak kochać to w udanej parze!”

Email walentynkowy od Many Mornings

10. Przypomnij o kartach prezentowych

Kolacja przy świecach, kwiaty, biżuteria, a może nowa sukienka? Mężczyźni co roku stają przed tym samym dylematem, gdy wyruszają na misję odnalezienia idealnego prezentu na Walentynki.

Tradycyjne karty prezentowe, vouchery i elektroniczne karty podarunkowe mogą uratować życie tym, którzy nie potrafią rozszyfrować marzeń partnera lub partnerki.

Czemu więc nie wypromować takich kart w newsletterze? To może być idealny sposób na dotarcie do subskrybentów, którzy wolą skorzystać z bezpiecznej opcji romantycznego prezentu.

Wypromuj swoje karty podarunkowe w stopce newslettera. Dzięki temu subskrybenci, którzy przejdą przez całą wiadomość i nie znajdą niczego dla siebie, natrafią na walentynkowe “koło ratunkowe”, które 14 lutego może okazać się wybawieniem!

11. Miłość mnoży się, gdy ją dzielisz

Walentynki to wyjątkowy czas dawania prezentów osobom, na których nam zależy i z którymi chcemy zachować wspaniałe relacje. Ta atmosfera aż się prosi, by ją zastosować do relacji na linii klient-firma.

Wykorzystaj święto zakochanych, aby pokazać klientom, jak bardzo Ci na nich zależy. To dobry moment, by klienci poczuli się wyjątkowo.

Z newsletterami można to osiągnąć na wiele sposobów:

• Wypromuj darmowe pakowanie na prezent.
• Zaoferuj dodanie osobistej wiadomości, dołączonej do przesyłki w kopercie.
• Pochwal się darmową dostawą.
• Udostępnij możliwość darmowego zwrotu prezentów.
• Rozsyłaj unikalny kod zniżkowy.

Jeśli wykorzystasz jeden z tych pomysłów, Twoi subskrybenci docenią walentynkową aurę Twojego newslettera i możliwe, że chętniej coś od Ciebie kupią.

Walentynkowy newsletter od ZALANDO z kodem rabatowym
Email z ofertą oraz promocją walentynkową klubu Medicine – dla niej i dla niego

12. Zaprojektuj niepowtarzalny szablon

Niewiele świąt ma tak dobrze zdefiniowaną tożsamość wizualną jak Święto Zakochanych… no, może z wyjątkiem Świąt Bożego Narodzenia. Kolorystyka (czerwień, odcienie różu, biel) oraz wyjątkowa symbolika (róże, serca itd.) sprawiają, że walentynkowe newslettery znacznie różnią się od zwykłych emaili.

Wykorzystaj unikalny szablon wiadomości, aby każdy dobrze widział, że przysyłasz specjalną promocję walentynkową, a także, że Twój newsletter oferuje idealne prezenty dla ukochanej osoby.

Oferta specjalna w walentynkowym klimacie na Walentynki od Rossmann

13. Pomyśl o różnych sposobach świętowania

14 lutego wcale nie oznacza, że każdy odbiorca musi być aktualnie w związku. To oznacza, że wiele osób w Walentynki nie kupuje prezentów i nie szuka idealnego przepisu na kolację przy świecach. Następnego dnia czyli 15.02 jest Dzień Singla. Warto o tym pamiętać i wykorzystać tę okazję.

Zapoznaj się z tym emailem od Mouth, który trafia do osób, którym złamano serce tuż przed Walentynkami. Zabawna treść i gry słowne mają osłodzić trudne chwile.

Email walentynkowy od Mouth

Ze świetną inicjatywą wyszło Pyszne.pl i skierowało swoją ofertę nie tylko do zakochanych. Hasło „It’s a match” zostało skomponowane tak, aby “walentynką” zostało ulubione danie odbiorcy.

Fragment emaila od Pyszne.pl

Pamiętaj, że Walentynki czy Dzień Singla to niejedyne okazje, na które warto przygotować działania marketingowe. Cały rok jest pełen okazji, na które możesz stworzyć ciekawe kampanie email marketingowe, przygotować webinar czy landing page. Planer Marketera od GetResponse podpowie Ci na jakie wydarzenia warto się przygotować i zainspiruje Cię do działania!

Planer Marketera 2021

Poradnik marketingowy, w którym znajdziesz 459 okazji marketingowo-sprzedażowych na cały rok! Sprawdź zebrane inspiracje marketingowe, wybierz odpowiednią dla swojej branży i swój atrakcyjną kampanię marketingową.

POBIERZ PLANER

14. Okaż bezwarunkową miłość

Wśród tych wszystkich wskazówek i trików, którymi możesz rozpieszczać i konwertować subskrybentów, jest jedna rzecz, która może sprawić, że Twoi odbiorcy faktycznie poczuli się kochani. A o co chodzi? Daj ludziom coś fajnego – za darmo. Nie mówię tutaj o bezpłatnej dostawie dla osób, które coś od Ciebie kupią (o czym wspominałem we wskazówce nr 8). Mam na myśli coś bardziej osobistego. Coś, co podarujesz ludziom tak po prostu. To może być ebook, przepis, instrukcja do projektu typu “Zrób to sam” lub wyjątkowa playlista utworów. Niech treść Twojej wiadomości brzmi jak list miłosny i pozwól klientom poczuć do Ciebie miętę.

Walentynkowy email od PremiumBeat z romantyczną playlistą

Czasami kluczem do sukcesu jest prostota. Właśnie dlatego skromna i urocza kartka walentynkowa może być najlepszym pomysłem na newsletter. Okazanie miłości i docenienie odbiorców może świetnie się sprawdzić w każdej branży – zwłaszcza w przypadku organizacji pozarządowych i non-profitów.

Pomyśl więc o wysłaniu emaila walentynkowego w stylu pocztówki – bez tekstów sprzedażowych i głośnych przycisków do klikania. Zamelduj się 14 lutego w skrzynkach odbiorców i powiedz im: “Dzięki za Twoje wsparcie! Pozdrawiam i ściskam, XYZ” – to wywoła uśmiech na twarzy Twojego odbiorcy, który będzie miał miłe wspomnienie związane z Twoją firmą.

Oto fantastyczny przykład emaila walentynkowego autorstwa Charity Water:

Prosta wiadomość wyrażająca miłość i wdzięczność od Charity Water.

Czujesz, jak miłość rośnie wokół nas?

Mam nadzieję, że zainspirowaliśmy Cię do stworzenia wyjątkowej kampanii na podstawie naszych pomysłów na newsletter walentynkowy. Jeśli też tak uważasz, podziel się swoimi pomysłami w komentarzu i pochwal się swoimi wynikami!

Jeśli chcesz przetestować swoje pomysły w niezwykle prostym edytorze newsletterów, kliknij poniższy przycisk i zacznij tworzyć emaile razem z GetResponse!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.