6 inspirujących świątecznych kampanii email marketingowych – co sprawia, że są świetne?
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

6 inspirujących świątecznych kampanii email marketingowych – co sprawia, że są świetne?

Święta – czas, którego nie mogą doczekać się sklepy internetowe. Ich długie i mozolne przygotowania zostaną niedługo nagrodzone – wzrostem ruchu na stronach i wpływów ze sprzedaży.

Jednak największymi wygranymi świątecznego wyścigu będą nie tylko te firmy, które są w stanie poradzić sobie z większą liczbą zapytań od klientów i zamówień. Zwyciężą te sklepy, które skutecznie przyciągną uwagę odbiorców i przekonają ich, że prezenty powinni kupić właśnie u nich.

Jednym z najskuteczniejszych narzędzi są w tym przypadku kampanie email marketingowe. Nie mówimy jednak o zwykłych kampaniach. Te muszą przyciągać wzrok, być kreatywne, zaprojektowane z myślą o odbiorcy i wysłane o odpowiedniej porze. A to dopiero początek.

Poniżej zebrałem sześć pomysłów na świąteczne kampanie email marketingowe i przykłady marek, które przykuły moją uwagę w skrzynce odbiorczej. Chociaż to w pełni subiektywne podejście, przeczytaj, żeby dowiedzieć się, dlaczego warto zapamiętać te kampanie.

Pomysły na świąteczne kampanie email marketingowe

1. Zamów do [data], a my dostarczymy Twoje zamówienie na [nazwa święta]

Twoje kampanie promocyjne powinny zacząć się na tydzień przed startem świątecznej gorączki zakupów. Oczywiście, im bliżej świąt, tym intensywniej powinieneś prowadzić działania marketingowe.

Wielu potencjalnych klientów może martwić się, czy ich zamówienia dotrą przed świętami. Możesz to wykorzystać i zachęcić ich do zakupu. Jak? Oferując bezpłatną wysyłkę na drugi dzień albo zrobić kampanię typu: „Zamów do [data], a my dostarczymy Twoje zamówienie na czas”.

Przykład:

Od: PUMA

Temat: ⌚ Zamów przed 14.00, żeby skorzystać z BEZPŁATNEJ dostawy na drugi dzień.

To email, który dostałem od Pumy w Wigilię rano.

To prosta wiadomość, która zawiera zazwyczaj wykorzystywane elementy – kilka banerów, parę linków do dodatkowych ofert, pasek nawigacji i ikony społecznościowe.

darmowa dostawa od Pumy
Świąteczny email od Pumy oferujący bezpłatną dostawę następnego dnia

Dlaczego to dobry pomysł?

Jeśli jesteś podobny do mnie, to pewnie przed Świętami na wszystko brakuje Ci czasu i prezenty kupujesz na ostatnią chwilę.

I to wcale nie dlatego, że polujesz na specjalne okazje. Raczej dlatego, że albo nie znalazłeś tego idealnego prezentu, lub po prostu nie zauważyłeś, jak grudzień przeleciał Ci przed oczami.

Ta wiadomość powstała z myślą o takich odbiorcach. O spóźnionych klientach.

Kampania nie jest specjalnie skomplikowana i nie musi taka być. Po prostu przedstawia ofertę, która będzie wybawieniem, jeśli jeszcze nie kupiłeś prezentów dla bliskich – Bezpłatna dostawa na drugi dzień.

Oferta jest po raz pierwszy wspomniana w polu tematu, potem w preheaderze i w końcu na banerze umieszczonym centralnie w sekcji nad zgięciem strony.

Poza ofertą główną, wspomniano o kilku ofertach dodatkowych, które specjalnie wyróżniono. Wyprzedaż, karty podarunkowe, przewodnik zakupowy i świąteczne FAQ – to ważne kwestie dla każdego, kto się spóźnił ze świątecznymi zakupami i musi teraz działać szybko.

Chociaż nie był to jedyny email dotyczący zakupów na ostatnią chwilę, jaki znalazłem w skrzynce, to ten moim zdaniem był najskuteczniejszy z trzech powodów:

  • Od razu przedstawia ofertę główną, czyli bezpłatną dostawę na drugi dzień, dzięki której zamówienie dotrze przed Świętami.
  • Wszystkie składowe wiadomości wykorzystano skutecznie – kolejno: pole tematu, preheader i sekcja nad zgięciem strony informują o ofercie.
  • Dostarcza wartość, prezentując odbiorcy oferty, którymi może być szczególnie zainteresowany, np. karty podarunkowe, prezentowy przewodnik i wyprzedaż.

Co więcej, ikona zegarka w polu tematu jest fajnym dodatkiem, który sprawił, że email wyróżniał się na tle innych w mojej skrzynce.

Inna wiadomość, która przykuła moją uwagę, przyszła od marki ASOS. Jednak animowany GIF i straszny suchar dały im dopiero drugie miejsce w tej kategorii.

Świąteczna kampania od marki Asos
Świąteczna kampania od marki Asos

Czego inne sklepy internetowe mogą się na tym przykładzie nauczyć? Zwracaj uwagę, gdzie i jak odbiorcy czytają Twoje emaile. Czy mają dużo czasu na dogłębną lekturę? A może się spieszą i muszą szybko działać? Wykorzystaj te informacje, projektując wiadomość i jeśli trzeba, prezentuj ofertę od razu.

2. Twoja lista spraw do załatwienia przed [nazwa święta]

Święta to gorący okres, zarówno dla marketerów, jak i dla klientów. Wielu z nas wraca do tradycyjnych metod i tworzy listy spraw do załatwienia na kartce.

Jak możesz to wykorzystać jako marketer? Przygotuj na przykład listę rzeczy do robienia, którą Twoi odbiorcy z przyjemnością wykorzystają.

Przykład:

Od: Bonobos

Temat: Witajcie w to święto, ludzie.

Z okazji tegorocznego Święta Dziękczynienia dostałem fajną wiadomość od marki Bonobos.

W przeciwieństwie do pozostałych wiadomości, które znalazłem wtedy w skrzynce, w tej nie użyto prawie żadnych grafik. Była w niej tylko lista spraw do załatwienia, biała na ciemno-szarym tle.

Wiadomość na Święto Dziękczynienia od marki Bonobos
Wiadomość na Święto Dziękczynienia od marki Bonobos

Dlaczego to dobry pomysł?

Po pierwsze, email na pewno się wyróżnia. Przeglądając skrzynkę, najpierw zamknąłem tę wiadomość, ale zaraz musiałem ją znowu otworzyć, żeby jeszcze raz spojrzeć na to, co właśnie zobaczyłem.

Kiedy przyjrzałem się bliżej, zdałem sobie sprawę, że nie jest to zwykła lista rzeczy do zrobienia. A przynajmniej nie taka, jakiej spodziewałbym się od marki. Jest to lista, jaką mógłbym sam napisać, taka trochę dowcipna. Na przykład ten punkt: Nauczyć się imion dzieci kuzynów, a do tego kilka linków, które pomogą mi załatwić klika spraw, np. Sprawić sobie coś ładnego do ubrania na świąteczny obiad.

Humor jest tu na miejscu. Treść wygląda tak, jakby napisała ją osoba, która zna doskonale grupę docelową. Sam email łatwo przebiec wzrokiem i jest on w zabawny sposób angażujący. Rzadko mi się to zdarza, ale tu z przyjemnością przeczytałem listę punkt po punkcie, do samego końca.

Czego inne sklepy internetowe mogą się na tym przykładzie nauczyć? Wyróżnij się, bądź kreatywny, angażuj odbiorców i pokaż, że ich doskonale rozumiesz. Możesz wykorzystać określenia, skróty czy hashtagi, których oni sami używają w komunikacji, żeby Twój przekaz marketingowy zyskał na autentyczności.

3. Świętujemy na swój własny sposób

Kiedy słyszysz Black Friday, co jako pierwsze przychodzi Ci do głowy? Prawdopodobnie: rabaty, wyprzedaże i bezpłatna dostawa.

Większość marek podchodzi do tematu Black Friday w podobny sposób – sprzedać więcej, dając lepszą ofertę niż konkurencja.

Jednak raczej nie spodziewasz się, że marka, którą lubisz, wspomni o przyświecającej jej misji. Misji, która prawdopodobnie sprawiła, że tę markę wybrałeś.

Przykład:

Od: United By Blue

Temat: Dlaczego zbieraliśmy dziś śmieci

Poniższy email przyszedł na Black Friday od marki, którą obserwuję – United By Blue. Jak przeczytasz na ich stronie, marka ta oferuje produkowane w odpowiedzialny sposób, trwałe produkty. Co to znaczy? W skrócie, sprzedają rzeczy dla osób, które dbają o środowisko. A za każdy sprzedany produkt zobowiązują się usunąć prawie pół kilo śmieci zalegających w morzach i oceanach.

Kampania o sprzątaniu na Black Friday od marki United By Blue
Kampania o sprzątaniu na Black Friday od marki United By Blue

Znając historię marki, wiesz, skąd taki email.

A o czym on właściwie jest? To wiadomość, w której marka wyjaśnia, dlaczego na tegoroczny Black Friday postanowili gruntownie posprzątać. Aha, i nazywają to święto Blue Friday.

Zupełnie inaczej niż można by oczekiwać od sklepu internetowego w tym okresie, w emailu od United By Blue nie ma zbyt wielu informacji o produktach. Zamiast tego, marka zachęca, żebyś dowiedział się więcej o Blue Friday, o tym, jak samemu zorganizować akcję sprzątania i przedstawia ludzi, którzy włączyli się w ten wspaniały projekt.

Dodatkowo, co nie dziwi, mają ofertę specjalną dla klientów. Ale informacja o wyprzedaży pojawia się dopiero, kiedy przewiniesz wiadomość do samego końca.

Wiadomość o wyprzedaży na Black Friday od marki United By Blue
Wiadomość o wyprzedaży na Black Friday od marki United By Blue

Dlaczego to dobry pomysł?

Tutaj też chodzi o zrozumienie potrzeb odbiorcy i znalezienie odpowiedzi na pytanie: dlaczego wybrali właśnie naszą markę?

W przypadku United By Blue odpowiedź jest prosta. Dlatego, że tworzą produkty dla ludzi, którzy, tak jak oni, dbają o środowisko. Jak mają udowodnić, że ich misja to nie czysty marketing? Swoimi działaniami.

Organizując akcję sprzątania i pokazując zdjęcia osób, które wzięły w niej udział – w tym ich CEO i dyrektora operacyjnego – powiedzieli więcej, niż dałoby się przekazać w marketingowym newsletterze.

Co więcej, w wiadomości chodzi przede wszystkim o zachęcenie ludzi do udziału, albo nawet organizowania podobnych akcji w swojej okolicy. Informacja o promocji na Black Friday pojawia się dużo, dużo później.

Podsumowując, mimo że ta wiadomość przyszła dość późno, czyli po południu w Black Friday, była bardzo skuteczna. Przyciągnęła moją uwagę i przeczytałem ją do samego końca, aż do miejsca, gdzie była informacja o promocji.

Mimo że dostałem ją później niż inne emaile, jakich tego dnia się spodziewałem, z pewnością wywarła na mnie wrażenie i sprawiła, że zacząłem się zastanawiać, co właściwie chciałem zamówić w Black Friday.

Czego inne sklepy internetowe mogą się na tym przykładzie nauczyć? To podejście nie zadziała w każdym przypadku. Ale jeżeli dobrze znasz swoich odbiorców, nie musisz zdawać się na przycisk CTA, żeby przekierować ich na stronę z promocją. Możesz skupić się na treści i działać w zgodzie ze swoją misją, a odbiorcy będą za Tobą podążać.

Czy jeszcze jakieś marki zwróciły moją uwagę, podchodząc inaczej niż reszta do świątecznego marketingu? Nie było ich wiele, ale jedną, której się to udało, warto tutaj wspomnieć.

Zespół marki Cards Against Humanity kolejny raz udowodnił, że doskonale zna swoją grupę docelową. Spójrz na te dwa emaile i sam powiedz.

Czy myślisz, że jakakolwiek inna marka mogłaby sobie pozwolić na zamknięcie sklepu albo zbieranie pieniędzy na to, żeby wykopać dziurę, której nikt nigdy nie znajdzie? Nie wydaje mi się.

Oferta na Black Friday od Cards Against Humanity
Oferta na Black Friday od Cards Against Humanity
Email o kopaniu dziury od Cards Against Humanity
Email o kopaniu dziury od Cards Against Humanity

Jak widzisz, czasem nie trzeba trzymać się dobrych praktyk, żeby się wyróżnić. Przeciwnie, bywa, że lepiej wychodzi się na byciu innym, zwłaszcza w okresie świątecznym, kiedy konkurencja jest najbardziej zażarta.

4. Nie śpij, bo przegapisz! Zaraz [nazwa święta]

Chociaż świąteczne wyprzedaże trwają dość długo, wielu z nas ciężko jest znaleźć coś specjalnego dla siebie czy dla najbliższych. Dlatego marketerzy wysyłają im po kilka przypominajek i ofert last-minute, w nadziei na konwersję, zanim wszyscy wyłączą komputery i zasiądą przy świątecznym stole.

A co, gdyby znaleźć sposób na to, żeby Twoja wiadomość była zupełnie inna niż reszta emaili z przypomnieniem? Otóż, jest taki sposób.

Przykład:

Od: Casper

Źródło: Reallygoodemails.com

Podobnie jak email od marki Bonobos, ta wiadomość nie wygląda jak inne, które można znaleźć w skrzynce. Jest to raczej coś, co widzisz, leżąc w łóżku – kiedy idziesz spać albo tuż po przebudzeniu. To grafika przypominająca ekran budzika w smartfonie.

Newsletter o promocjach na Black Friday od marki Casper
Newsletter o promocjach na Black Friday od marki Casper

Jeśli przyjrzysz się bliżej tej ilustracji, zobaczysz, że każdy alarm ma swoją nazwę. Oprócz śmiesznych podpisów, znajdziesz tam też informację o super promocji i rabacie dla pierwszych chętnych.

Kiedy już zaczynasz się trochę denerwować, że znów nie zdążysz, tuż pod ekranem budzika widzisz uspokajającą wiadomość. Możesz spać spokojnie, a nawet przespać Black Friday, bo produkty Casper kupisz bez wychodzenia z łóżka. Wystarczy wejść na stronę marki i wpisać kod: SLEEPIN.

Dlaczego to dobry pomysł?

Casper to marka materacy. I chociaż według niektórych to niespecjalnie ekscytujący temat, nie raz udało się im wyróżnić komunikacją marketingową.

To właśnie jeden z tych przypadków. Co mi się podoba w tej wiadomości, to to, że doskonale pasuje do ich oferty. Materace, budzik, kilka alarmów ustawionych, żeby nie przegapić ważnej daty i wreszcie kod rabatowy: SLEEPIN.

Email jest stosunkowo krótki i od razu informuje, że możesz zrobić zakupy online bez wychodzenia z łóżka. A Tobie oczywiście nie chciałoby się opuszczać łóżka, nawet żeby skorzystać z takiej promocji, ja te organizowane na Black Friday, prawda?

Kampania zyskuje za sprawą kolejnej wiadomości, która przychodzi po tej pierwszej. Jest jeszcze krótsza, w tym samym stylu, ale tym razem skierowana do osób, które – mimo przypomnień – przespały Black Friday.

Ostatni email follow-up od marki Casper
Ostatni email follow-up od marki Casper

Najciekawszą kwestią w przypadku tego emaila nie jest dowcip czy długość wiadomości, tylko to, że marka postanowiła przedłużyć Black Friday.

W ostatnich latach obserwuję to coraz częściej. Markom zależy, żeby gorączka Black Friday trwała aż do Cyber Monday, a nawet dłużej.

Ja osobiście uważałbym, żeby nie zniechęcać klientów do kupowania po normalnych cenach, ale o tym każdy sklep musi decydować we własnym zakresie.

Czego inne sklepy internetowe mogą się na tym przykładzie nauczyć? Zadbaj, żeby każda składowa wiadomości podkreślała Twój przekaz. Dobry projekt graficzny może w tym pomóc i przekazać informację szybciej, niż są to w stanie zrobić słowa. Nie znaczy to jednak, że masz zapomnieć o dobrym copy.

5. Nie chodzi tylko o Boże Narodzenie, Black Friday, czy Cyber Monday

Mówiąc o świętach, możemy mieć na myśli Wielkanoc, Boże Narodzenie albo Święto Niepodległości.

Jest jednak wiele innych świąt. Może nie są tak popularne jak Gwiazdka, ale czy to znaczy, że Twoja marka ma do nich nie nawiązywać?

Marketerzy odpowiedzialni za kampanie marki Casper powiedzieliby, że nie.

Spójrzmy na najbardziej kreatywne newslettery ich autorstwa.

Przykład:

Od: Casper

Temat: To dodatkowa godzina.

Kampania zachęca do uczczenia ulubionego dnia marki.

Ciekaw, co to za dzień?

Otóż, jest to dzień, kiedy zmieniamy czas na zimowy. Bo można pospać godzinę dłużej.

A marka sprzedaje materace, poduszki i inne rzeczy potrzebne do spania.

Genialne, prawda?

Oprócz samej koncepcji kampanii, wyróżnia się też grafika. Jak zawsze w przypadku tej marki, wiadomość jest pięknie zaprojektowana.

Wiadomość o zmianie czasu od marki Casper

Jest prosta i zawiera jasno sformułowany nagłówek – w ogóle typografia wygląda tu bardzo dobrze – i jeden przycisk z nawołaniem do działania, które brzmi: „Baw się dalej”.

Opisowe, zabawne CTA umieszczono tuż obok kodu rabatowego i animowanego GIFa z budzikiem, dzięki czemu trudno nie zauważyć informacji o 10-procentowej zniżce.

I wreszcie, pod główną sekcją wiadomości, jest dodatkowy link, który pomoże Ci wyszukać sklep dla śpiochów w Twojej okolicy. Tak właśnie – nie zwyczajny sklep, tylko sklep dla śpiochów.

Jeszcze jedna kwestia, na którą warto zwrócić uwagę w tym emailu, to pasek u góry, tuż pod nawigacją.

Jest bardzo subtelny. Przyjemnie kontrastuje z tłem, a ponieważ jest w sekcji powyżej zgięcia strony, od razu informuje odbiorcę o najnowszej ofercie.

Jeśli ktoś przegląda skrzynkę, możliwe, że nie przeczyta całej wiadomości, ale zauważy górny pasek. A jeśli przykuje on uwagę i wzbudzi zainteresowanie, odbiorca na pewno przewinie email w dół, żeby dowiedzieć się więcej o tej ofercie.

Przykład:

Od: Casper

Temat: Początek sezonu? Nowe łóżko.

Nie chciałbym, żeby wyszło, że jestem wielkim fanem marki, choć chyba właśnie nim zostałem, ale oto kolejny świetny email od Caspera w podobnym stylu.

Promuje on produkty marki, nawiązując do innego szczególnego okresu w roku, chociaż nie chodzi tu o święto.

Ideą przewodnią kampanii jest tu koniec lata i początek „snu zimowego”.

email na koniec lata od Casper

Podobnie jak w poprzedniej wiadomości, mamy tu górny pasek z ofertą główną (umieszczony nad zgięciem strony), jedno CTA, które brzmi: „Zapadnij w sen zimowy” i ładną ilustrację przedstawiającą klapki japonki i ciepłe papucie.

A co z tekstem? Już wiemy, że właśnie takiego copy możemy się po marce spodziewać.

Zabawne rymowanki (Summer, Slumber), „Pora spania”, „Zapadnij w sen zimowy” – wszystko to nawiązuje do produktów tej marki.

Nie ma tu żadnego “Kup teraz”, czy „Rozpocznij zakupy”.

Jest dużo bardziej kreatywnie.

Wszystko ładnie do siebie pasuje. To krótka, fajna wiadomość.

I chociaż oferta to nic nowego – po prostu 10 procent rabatu – to kampania dobrze się prezentuje i miło na nią spojrzeć w skrzynce odbiorczej.

6. Przegląd roku

Tworząc kampanie marketingowe, większość marketerów skupia się na tym, co przygotowali dla klientów. Na super wyprzedażach, darmowej dostawie, konkursach i nowych liniach produktów.

Rzadziej koncentrują się na klientach – na tym, co zrobili i do czego się przyczynili.

“Przegląd roku” to jeden z rzadziej spotykanych typów kampanii. Może dlatego, że nie krzyczy „Kup teraz” i nie zapewnia dużego zwrotu.

Jednocześnie, przynajmniej z mojego doświadczenia, to jeden z najbardziej angażujących rodzajów kampanii.

Zawsze zadziała? Pewnie nie.

Sprawdzi się w przypadku marek, usług i platform SaaS, które naprawdę coś znaczą dla klientów.

Nie chodzi tu tylko o to, że podsumowujemy, jakie produkty klient kupił w ciągu roku – byłoby to bez sensu, gdyby te produkty nie miały dla niego szczególnej wartości.

Chodzi o….

Zreszta, zobaczmy. 🙂

Przykład:

Od: Sevenly

Temat: Dziękujemy! To Twoja zasługa…

Sevenly to sklep online, który prowadzi kampanie o tematyce charytatywnej i przekazuje część zysku potrzebującym.

Jak przeczytasz na ich stronie, deklarują, że na cele dobroczynne przekazują 7 dolarów z każdego zamówienia w ramach Siedmiodniowych Kampanii i 7 procent ze sprzedaży produktów z kolekcji tematycznych.

Więc za każdym razem, kiedy u nich kupujesz, masz przyjemne uczucie, że robisz coś dobrego.

Jest jednak pewne wyzwanie. Z czasem możesz stracić motywację, żeby pomagać w ten sposób. Zwłaszcza, jeżeli nie widzisz rzeczywistych efektów, np. nie wiesz, na co przeznaczono pieniądze.

Żeby temu zaradzić, marka Sevenly wpadła na pomysł wysyłania emaili z podziękowaniem. Podsumowuje w nich, co marka i osoby biorące udział w jej kampaniach osiągnęły przez cały rok.

Jak wynika z tej wiadomości, w 2017 roku przekazano 4,9 miliona dolarów w ramach datków, 1,7 miliona osób otrzymało pomoc, a ich działania uzyskały 2,4 miliarda odsłon.

email z podziękowaniami od Sevenly

Dlaczego to dobry pomysł?

Jest wyjątkowy z kilku powodów.

Po pierwsze – sama idea kampanii. Dzięki podsumowaniu najważniejszych punktów, klienci na pewno czują, że przyczynili się do zmiany czyjegoś życia na lepsze.

Nazwa nadawcy, czyli pole “Od”, też się wyróżnia. W skrzynce wygląda to tak, że przyszedł email od „Twoich przyjaciół z Sevenly”.

Jeśli zależy Ci na budowaniu społeczności, to z pewnością jeden ze sposobów.

Jeśli chodzi o projekt graficzny, wiadomość wygląda dobrze. Grafika nie jest zbyt rozbudowana, ale celem kampanii było dostarczyć informacji i podziękować odbiorcom za ich wkład. Nie chodziło o sprzedaż.

A więc, chociaż o grafice nie mogę za wiele powiedzieć, wydaje się, że pasuje do celu kampanii.

Przykład:

Od: Spotify

Temat: Wszystko, czego słuchałeś w tym roku

Oto dwie wiadomości, które bardzo chcę Ci pokazać.

Obie przyszły od Spotify, jedna w 2016, a druga w 2017 roku.

Koncepcja jest w tym przypadku taka, żeby podsumować wszystko, czego użytkownik Spotify słuchał w danym roku – najpopularniejsze kawałki, ulubione gatunki muzyczne, ile minut na to poświęcił, itd.

W ten sposób marka chce zaangażować odbiorców, zachęcić, żeby powspominali, czego kiedyś słuchali i zaczęli to analizować.

Email Spotify Year in Review
Spotify yearly summary email 2016

I, moim zdaniem, udało im się to.

Pamiętam, że dobrze się bawiłem, dzieląc się wynikami z kolegami przez ostatnie dwa lata.

Założę się, że u Ciebie w biurze, albo na spotkaniach ze znajomymi było podobnie.

Dlaczego to dobry pomysł?

Przede wszystkim, chciałbym się skupić na tym, co je różni.

Oprócz oczywistych kwestii – że jeden jest po angielsku (dostał go kolega), a drugi po polsku (ten jest mój).

Każdy powstał na podstawie innej koncepcji.

W 2016 roku wszystko jest podsumowane i zebrane w jednej wiadomości. W 2017 roku przekierowują Cię na landing page, na którym możesz wygenerować wyniki po zalogowaniu na konto.

Myślę, że drugi email jest z punktu widzenia Spotify lepszym rozwiązaniem, bo aktywuje użytkowników i zachęca do wejścia na stronę.

Pierwszy z kolei jest bardziej rozbudowany i bardziej mi się podoba, bo wykorzystuje dynamiczne treści, żeby spersonalizować doświadczenie użytkownika.

Oprócz tego, obie wiadomości są fajnie zaprojektowane.

Zwłaszcza ta bardziej rozbudowana, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że wyniki użytkowników mogą bardzo się różnić.

Muszę przyznać, że zebranie takiej ilości danych i wykorzystanie ich do stworzenia spersonalizowanych treści to super sprawa. A do tego pokazanie ich w atrakcyjny sposób – genialne!

Myślę, że ten pomysł sprawdziłby się w przypadku innych marek. Prawdę mówiąc, widziałem podobne emaile z podsumowaniami od Grammarly, Google Local Guides (przykład poniżej) i Tripadvisora.

Niestety, te marki muszą jeszcze sporo kwestii poprawić, jeśli chcą, żeby ich wiadomości były tak inspirujące, jak te od Spotify.

google 2017 highlights email

Co jeszcze możesz wykorzystać w świątecznych kampaniach marketingowych?

Marketerzy sprawdzają rozmaite sposoby dostarczania odbiorcom wartości. W zależności od tego, do kogo się zwracają, ich podejście może się różnić.

Oto kilka przykładów kampanii email marketingowych, które, moim zdaniem, zdały egzamin. Nie będę wchodził w szczegóły – sam zobacz, jak skutecznie wykorzystują animowane GIFy i polecają produkty w różnych przedziałach cenowych.

Wiadomość z okazji Dnia Ojca
Wiadomość z okazji Dnia Ojca
Upiorna wyprzedaż od American Eagle Outfitters
Upiorna wyprzedaż od American Eagle Outfitters
Coś wyjątkowego za mniej niż 100 dolarów od marki Mark And Graham
Coś wyjątkowego za mniej niż 100 dolarów od marki Mark And Graham

Kolejne kroki

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak prowadzić skuteczne kampanie marketingowe w okresie świątecznym, mamy coś, co może Ci się spodobać.

Przygotowaliśmy scenariusze 7 cykli marketing automation, dzięki którym zaoszczędzisz czas i zwiększysz konwersję w najgorętszych okresach sprzedażowych w roku.

A oto niespodzianka! 🙂

Jeśli planujesz świąteczne kampanie, zadbaj, żeby Twoja komunikacja była spójna w każdym kanale marketingowym. Żeby Ci to ułatwić, stworzyliśmy aplikację, która umożliwia tworzenie animowanych postów do mediów społecznościowych.

Wypróbuj Social Ads Creator, promuj markę i wyróżnij się w social media w te święta!

Aplikacja jest dostępna na urządzenia z iOS i z Androidem.

Daj znać pod postem, czy te pomysły Ci się podobają, czy nie. Może masz swoje ulubione przykłady i możesz się nimi podzielić? Chętnie je poznam!

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić