VIEWS

Jak wykorzystać kupony rabatowe w email marketingu?

Twoi klienci otrzymują setki ofert handlowych z wielu źródeł. Większości z nich nawet nie przeczytają, co dopiero mówić o wykonaniu call to action i przejściu na stronę produktu.

Klienci są o wiele bardziej sceptyczni w stosunku do informacji marketingowych i coraz trudniej zwrócić ich uwagę na atrakcyjność oferty. Jedną z niezawodnych metod, która znajduje wciąż zastosowanie to kody rabatowe, które z powodzeniem zachęcają klientów do dokonania zakupu.

 

Wykorzystanie kodów rabatowych w email marketingu

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Każdego dnia powstają nowe sklepy, które kierują swoją ofertę do wybranych klientów na coraz bardziej nasyconym rynku. Wraz ze wzrostem konkurencji, wzrasta świadomość klientów i ich wymagania względem oferowanych produktów i usług. Zachęcenie klienta do dokonania zakupu wymaga coraz większego wysiłku.

Metodą na przyciągnięcie klienta i wpłynięcia na jego decyzję o zakupie jest stworzenie wyjątkowej relacji oraz zaoferowanie korzystniejszej ceny niż konkurencja. Email marketing jest kanałem, który umożliwia skuteczne wykorzystanie obydwu z nich. Wysyłając dopasowaną tematycznie ofertę zdobędziesz zaufanie odbiorców, a oferując indywidualny rabat, wyraźnie podniesiesz szansę na sprzedaż i zmobilizujesz klienta do podjęcia decyzji.

 

Newsletter Douglas

Zdj. 1 – Przykładowy newsletter marki Douglas korzystający z kodu rabatowego

 

 

Email marketing i kody rabatowe

Ze względu na osobisty i bezpośredni charakter, email marketing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów pozwalających dotrzeć bezpośrednio do klientów. Twoja wiadomość może zostać przeczytana od razu po dostarczeniu do skrzynki odbiorczej lub w dowolnym, odpowiednim dla odbiorcy momencie.

Dzięki możliwości przeprowadzenia precyzyjnej segmentacji, możesz odpowiednio sprofilować ofertę zgodnie z oczekiwaniami konkretnych osób na liście mailingowej. Dzięki temu wysyłając mimo wszystko masowy mailing, możesz wciąż prowadzić osobistą konwersację ze swoimi subskrybentami.

Przeczytaj o właściwym wykorzystaniu segmentacji w email marketingu.

Dodatkowo, każdemu subskrybentowi możesz zaoferować indywidualny kupon rabatowy, który będzie mógł wykorzystać przy zakupie Twojego produktu lub usługi.

Zaoferowanie rabatu poprzez wysłanie spersonalizowanej wiadomości będzie dla wielu subskrybentów miłą niespodzianką. Im bardziej dopasujesz treść do potrzeb konkretnej grupy odbiorców, tym większa szansa na zbudowanie trwałej relacji.

Przypuszczam, że każdy z nas ucieszyłby się z otrzymania takiej wiadomości:

„Cześć Jacku,

Wiemy, że przepadasz za naszą pizzą, dlatego otrzymujesz od nas kod rabatowy, uprawniający do zniżki w wysokości X% na wszystkie zamówienia zrealizowane w czasie najbliższego weekendu.”

 

Ograniczenie czasowe

Jeżeli zaproponujesz swoim subskrybentom rabat w wysokości 30% , to z pewnością przykujesz ich uwagę. Możesz jeszcze bardziej podnieść skuteczność swojej kampanii marketingowej stosując ograniczenie czasowe, np.: Tylko do końca tygodnia! Z tym kuponem rabatowym dostaniesz aż X% zniżki na wszystkie zamówione kosmetyki. Nie zwlekaj!

Stosując presję czasu jesteś w stanie nakłonić wielu subskrybentów do szybkiego podjęcia decyzji i osiągnąć lepsze rezultaty kampanii email marketingowej.

Poniżej znajduje się przykład wiadomości zawierającej indywidualny kod rabatowy do wykorzystania podczas ostatniego dnia promocji:

Newsletter H&M

Zdj. 2 – Oferta ograniczona czasowo w wykonaniu marki H&M

 

W jaki sposób zastosować kody rabatowe kampanii email marketingowej?

Jeżeli używasz platformy do email marketingu, zastosowanie kodów rabatowych może być bardzo proste.

 

1. Określ grupę docelową

To może brzmieć banalnie, ale jest to kluczowa kwestia podczas planowania wszystkich kampanii marketingowych. W przypadku email marketingu, precyzyjne określenie grupy docelowej pozwoli Ci na odpowiednią segmentację listy subskrybentów, przygotowanie odpowiedniej oferty, zaprojektowanie właściwego szablonu wiadomości oraz landing page. W tym artykule znajdziesz więcej informacji na temat klientów odwiedzających Twój landing page.

Wiedząc już do kogo dokładnie chcesz skierować swój mailing przeszukaj swoją listę odbiorców stosując odpowiednie kryteria wyszukiwania. Na przykład, możesz użyć danych z systemu CRM. Wyszukaj klientów, którzy np. w okresie ostatnich trzech miesięcy dokonali zakupu na ponad np. 1000 złotych i w ramach nagrody zaoferuj im 15% rabatu na najbliższe zamówienie.

Dla odmiany możesz wykorzystać kody rabatowe do aktywizacji tych klientów, którzy w wybranym okresie nie wykazali żadnej aktywności. Możesz wysłać do nich wiadomość zawierającą ciekawie napisany tekst, zwracający uwagę na to, że już tak długo nie odwiedzili Twojego sklepu i wygląda na to, że o Tobie zapomnieli. Pokaż im, że Ty ciagle o nich pamiętasz i zaoferuj im 15% rabatu na kolejne zakupy. Zachęć ich do zapoznania się z Twoja ofertą i zmotywuj do wybrania czegoś dla siebie.

 

2. Przygotuj listę konkretnych odbiorców (segmentu)

Wyeksportuj listę wybranych klientów z systemu CRM, lub przygotuj ją w jakikolwiek inny sposób. Do listy klientów dodaj kolumnę, w której wpiszesz unikalny kod rabatowy, np. <<kod_rabatowy>>. Przypisz kody rabatowe wszystkim subskrybentom na liście i zaimportuj listę do swojego konta GetRepsonse.

 

3. Wykorzystaj funkcjonalność pola dynamicznego

Pole dynamiczne pozwala na automatyczne dostosowanie treści wiadomości pod kątem subskrybentów na Twojej liście adresowej w oparciu o zgromadzone dane. Dzięki dodaniu do zaimportowanej listy pola dodatkowego <<kod_rabatowy>> będziesz mógł zastosować w treści wiadomości pole dynamiczne [[Kod_rabatowy]]:

Tworzenie newslettera w GetResponse

Zdj. 3 – Wykorzystanie pola dynamicznego do stworzenia kodu rabatowego w GetResponse

 

w miejscu którego automatycznie pojawią dane zapisane w polu dodatkowym na liście odbiorców:

Gotowy newsletter GetResponse

Zdj. 4 – Efekt wykorzystania pola dynamicznego z kuponem rabatowym w systemie GetResponse

 

Możesz nawet pójść o krok dalej i wykorzystać rozwiązania takie, jak generator kodów kreskowych łącząc go z polami dynamicznymi w swoich wiadomościach lub stronach docelowych. Takie rozwiązanie wykorzystuje m.in. marka Carrefour w swojej komunikacji z członkami klubu lojalnościowego Rodzinka.

Newsletter Carrefour

Zdj. 5 – Wykorzystanie pól dynamicznych i generatora kodów kreskowych w wykonaniu marki Carrefour

4. Wyślij i zmierz efekty

Zastosowanie kodów rabatowych to skuteczna strategia, którą możesz wykorzystać w ramach swoich działań marketingowych. Dokładnie przyjrzyj się wynikom i zwrócić uwagę na statystyki tego typu mailingu.

Ile procent z grupy najbardziej aktywnych klientów skorzystało z Twojej oferty? Jak wiele osób, spośród tych, które do tej pory nie wykazały żadnej aktywności wykorzystała okazję i dokonała zakupu po raz pierwszy? Czy zastosowanie kodów rabatowych lepiej działa na aktywnych klientów, czy jest lepszym narzędziem do aktywizacji? A może ma korzystny wpływ na wszystkie grupy subskrybentów?

Zawsze obserwuj statystyki wysyłki, które są cennym źródłem wiarygodnych informacji i stanowią podstawę do optymalizacji kampanii.

 

Jeżeli zauważysz pozytywne wyniki, być może zdecydujesz się na regularne stosowanie kodów rabatowych w swoich działaniach email marketingowych. Okazji do akcji tego typu jest bardzo wiele, podziel się z nami pomysłami na ich wykorzystanie w Twojej branży. Powiedz nam co o tym myślisz w komentarzach!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x