BAZA WIEDZY GETRESPONSE
Zapisz się!

Tym samym zyskasz dostęp do wszystkich naszych treści takich jak webinary, ebooki, aktualizacje emailowe i nie tylko!

Jak przejść z SALESmanago do GetResponse?

Przygotowaliśmy ten poradnik, aby Twoje przejście do GetResponse przebiegło gładko i przyjemnie. Po zapoznaniu się z nim będziesz wiedzieć wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć pracę z naszym systemem. Zaczynajmy!

Wprowadzenie

Witaj w GetResponse! Na pewno będziesz zadowolony z wyboru naszej platformy – tak jak ponad 350 000 klientów z całego świata.

Przygotowaliśmy ten mini-przewodnik, aby Twoje przejście z SALESmanago do GetResponse przebiegło gładko i przyjemnie. Po zapoznaniu się z nim będziesz wiedzieć wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć pracę z naszym systemem.

Dzięki lekturze przewodnika poznasz:

  • terminologię stosowaną w koncie GetResponse,
  • sposoby na przeniesienie bazy adresowej i wiadomości do GetResponse,
  • instrukcję korzystania z Marketing automation GetResponse,
  • sposoby na łatwe zintegrowanie platformy z innymi serwisami, z których korzystasz,
  • odpowiedniki narzędzi, których używałeś w SALESmanago…
  • …a także całą gamę innych funkcji, które masz teraz na wyciągnięcie ręki!

Zaczynajmy!

Niniejszy poradnik jest skierowany do aktualnych klientów GetResponse, którzy uprzednio korzystali z rozwiązania SALESmanago oferowanego przez Benhauer Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Dokument został stworzony wyłącznie w celach informacyjnych i ma na celu ułatwienie nowym użytkownikom GetResponse, którzy podjęli decyzję o zmianie dostawcy usługi platformy marketingowej, przeniesienie treści, które zgodnie z prawem i odpowiednimi regulaminami usług, mogą zostać przenoszone pomiędzy dostawcami. GetResponse nie gwarantuje kompletności i aktualności treści i linków zawartych w dokumencie. GetResponse nie jest w żaden sposób powiązana z SALESmanago/Benhauer Sp. z o.o., a treść tego dokumentu nie została przedstawiona do uprzedniej autoryzacji Benhauer Sp. z o.o..

Słownik pojęć GetResponse

Na początek przyjrzyjmy się terminologii stosowanej w GetResponse. Niektóre z poniższych nazw będą dla Ciebie nowe, inne nie różnią się od tych, które już poznałeś.

GetResponseSALESmanago
KontaktyKontakty
Newsletter E-mail
Autoresponder Autoresponder
RSS-to-EmailDynamiczne newslettery
(z możliwością zastosowania dla kanału RSS)
Marketing automation Procesy Automatyzacji
Cykl automation Workflow
FormularzeFormularze
RaportyAnalityka
Testy A/BTesty A/B/X
Edytor wiadomości Kreator E-maili drag&drop

Przeniesienie bazy adresowej

U podstaw sukcesu działań email marketingowych leży baza adresowa. Zgromadziłeś już grupę lojalnych odbiorców? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przeniósł ich adresy do konta GetResponse! Aby to zrobić, w pierwszej kolejności eksportuj dane z konta SALESmanago.

  • Zaloguj się do konta SALESmanago i przejdź do zakładki CRM >> Lista kontaktów >> Eksport kontaktów. Wpisz nazwę pliku i wybierz kontakty, które przeniesiesz do GetResponse.
  • W kolejnych zakładkach zaznacz zakres danych do eksportu i wskaż folder zapisu pliku z kontaktami.
  • Kliknij przycisk Eksportuj. Po zakończeniu operacji otrzymasz wiadomość zawierającą listę kontaktów w formacie XLS.
  • Teraz możesz zalogować się do konta GetResponse i importować bazę adresową w zakładce Kontakty >> Listy >> Dodaj kontakty. Wskaż metodę dodania nowych kontaktów: „Dodaj plik, importuj z serwisów lub wklej wiele adresów”, a następnie wybierz plik z adresami odbiorców.
Jak dodać kontakty w koncie GetResponse
  • Dodatkowo, masz możliwość wprowadzenia zaawansowanych ustawień importu. Dzięki nim możesz określić, które dane zostaną zaimportowane: wszystkie, informacje tylko o nowych kontaktach, a może tylko zaktualizowane dane istniejących kontaktów? W ostatnim kroku potwierdź, że masz zgodę na dodanie osób do bazy. Nasi specjaliści upewnią się, że baza spełnia wszystkie kryteria naszego systemu antyspamowego Hydra – i będziesz gotowy do rozpoczęcia kampanii marketingowej!

Więcej informacji na temat importu kontaktów (i nie tylko!) znajdziesz w przygotowanych przez nas materiałach pomocniczych.

Przeniosłeś już bazę adresową do GetResponse? To doskonała okazja do uporządkowania jej. Spróbuj ponownie zaangażować odbiorców, którzy nie otwierają wiadomości od Ciebie. A jeśli to nie zadziała… po prostu pozwól im odejść. 😉 Usunięcie „martwych” adresów zmniejszy koszt działań email marketingowych i znacznie poprawi statystyki kampanii.

Przeniesienie wiadomości

Bez względu na to, czy wysyłasz proste emaile tekstowe czy rozbudowane kreacje HTML, możesz bez trudu przenieść je do konta GetResponse.

Emaile tekstowe

  • Jeśli chcesz skopiować tylko treść newslettera, po prostu wyślij do siebie kopię wybranej wiadomości. Możesz także skopiować tekst bezpośrednio z edytora SALESmanago (Email Marketing >> Lista E-maili >> Edytuj).
  • Zaloguj się do konta GetResponse i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce Email marketing >> Stwórz newsletter (lub Narzędzia >> Autorespondery >> Stwórz autoresponder).
Jak stworzyć newsletter w koncie GetResponse
  • Możesz zaprojektować newsletter od początku lub wykorzystać jeden z setek gotowych szablonów. Dodaj pole tekstowe i wklej skopiowany tekst w wybranym miejscu.

Więcej informacji na temat tworzenia emaili w GetResponse znajdziesz tutaj.

Edytor wiadomości w GetResponse

Szablony emaili

  • Aby przenieść szablon wiadomości, potrzebujesz jego kodu HTML. W koncie SALESmanago wybierz menu E-mail Marketing >> Lista Szablonów i wskaż interesujący Cię newsletter. Kliknij przycisk Edytuj i przejdź do widoku kodu HTML szablonu. Skopiuj cały kod.
  • Następnie przejdź do konta GetResponse i stwórz nową wiadomość. Zrobisz to w zakładce Email marketing >> Stwórz newsletter (lub Narzędzia >> Autorespondery >> Stwórz autoresponder). W sekcji Grafika i treść, z menu w górnej części ekranu wybierz zakładkę Edytor HTML. Ostatni krok to wklejenie kodu HTML szablonu w wyznaczonym polu.
Edytor wiadomości HTML w koncie GetResponse

Uwaga:

Upewnij się, że kopiując szablony wiadomości i inne treści nie naruszasz niczyich praw, w szczególności praw autorskich, znaków towarowych i innych praw własności intelektualnej – zarówno tych przysługujących SALESmanago, jak i innym osobom trzecim. W razie wątpliwości, zasięgnij profesjonalnej porady prawnej.

Integracje

GetResponse oferuje dostęp do integracji z wieloma serwisami, których już używasz. Nie będziesz miał problemu z odnalezieniem tych, z którymi połączyłeś wcześniej konto SALESmanago.

  • Wszystkie dostępne integracje wraz z instrukcją ich aktywacji znajdziesz na tej stronie. Niektóre z nich są wyszczególnione w Twoim koncie w menu Narzędzia >> Integracje i API.
Integracje i API w koncie GetResponse
  • Wybierz z listy interesujący Cię serwis i wprowadź wymagane dane.
Integracja wybranego narzędzia z kontem GetResponse

W GetResponse ciągle dodajemy nowe integracje. Jeśli nie znalazłeś na liście programu, z którym chcesz połączyć konto GetResponse, napisz do nas!

Odpowiedniki narzędzi, które znasz z SALESmanago

Jak już na pewno zauważyłeś, istnieje wiele podobieństw między narzędziami SALESmanago i GetResponse.

Kontakty

Tak, jak w koncie SALESmanago, w GetResponse zdobywasz nowe kontakty. Możesz zarządzać ich danymi w menu Kontakty na górze strony.

Jak znaleźć kontakty w koncie GetResponse

Newslettery

Aby zrealizować jednorazową wysyłkę wiadomości do odbiorców, dotychczas tworzyłeś kampanię, a następnie wysyłałeś mailing. W GetResponse taki typ wysyłki nosi nazwę newslettera.

Początkowy etap tworzenia newslettera w GetResponse

Listy

Utworzona przez Ciebie baza kontaktów w SALESmanago była semgentowana za pomocą tagów. W GetResponse również masz taką opcję, natomiast domyślnym sposobem na podział kontaktów jest utworzenie różnych list odbiorców. Przewagą takiego rozwiązania jest fakt, że klient może posiadać niezależne zgody na każdą z posiadanych przez Ciebie list (np. zapisał się na aktualizację regulaminu, ale wypisał się z komunikacji marketingowej o nowościach).

Masz możliwość stworzenia do 500 list, a następnie zaplanowania dla każdej z nich odpowiedniej strategii marketingowej. Wszystkie założone listy znajdziesz w zakładce Kontakty >> Listy.

Listy kontaktów w koncie GetResponse

Autorespondery

Serie automatycznych wiadomości noszą w obu systemach taką samą nazwę: Autorespondery.

Tworzenie autorespondera w GetResponse

Zespół

W SALESmanago miałeś możliwość dodania kilku kont użytkowników i przypisania im różnych ról oraz uprawnień. W GetResponse będziesz używał w tym celu funkcji Zespół. Dzięki temu znacznie ułatwisz pracę zespołu, jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad wszystkimi projektami. W zależności od wybranego pakietu, możesz dodać do konta różną liczbę użytkowników. Sprawdź nasz cennik, aby porównać dostępne pakiety.

Wstępnie zdefiniowane role użytkowników konta GetResponse

RSS-to-email

Planując automatyczną wysyłkę emaili z najnowszymi publikacjami (np. na blogu), w SALESmanago korzystałeś z Dynamicznych newsletterów z zastosowaniem kanału RSS. W GetResponse podobna funkcja nosi nazwę RSS-to-email.

Widok funkcji RSS-to-email w koncie GetResponse

Marketing automation

W SALESmanago korzystałeś z Procesów Automatyzacji – m.in. z reguł automatyzacji, kreatora lead nurturing i macierzy segmentacji. W GetResponse wszystkie te zaawansowane funkcje znajdziesz w ramach jednego, prostego w obsłudze narzędzia Marketing automation. Zamiast projektowania workflowów, będziesz teraz korzystać z intuicyjnego i czytelnego kreatora cykli automation.

Więcej o Marketing automation GetResponse przeczytasz w kolejnym rozdziale (a także na tej stronie).

Formularze

Odpowiednikiem Formularzy SALESmanago są Formularze i pop-upy. Więcej o formularzach dowiesz się w kolejnym rozdziale.

Tworzenie formularza w GetResponse

Raporty

W SALESmanago obserwowałeś wyniki kampanii i lejków w Panelach Analitycznych. W GetResponse znajdziesz je w menu Raporty. Możesz śledzić wskaźniki otwarć i kliknięć poszczególnych wiadomości, zapoznać się ze statystykami kampanii i subskrypcji, sprawdzić, na jakich urządzeniach (i w jakich klientach pocztowych) Twoi odbiorcy otwierają emaile od Ciebie, prześledzić statystyki e-commerce i rekomendacji produktowych, a także wygenerować przydatne raporty w formie pliku.

Chcesz wiedzieć, jak Twoje wyniki wypadają na tle innych? Sprawdź raport Email Marketing Benchmarks, przygotowany przez GetResponse.

Perfect Timing

Nie istnieje uniwersalny czas wysyłki newslettera. Twoi odbiorcy odbierają wiadomości w różne dni i o różnych godzinach, w zależności od swoich przyzwyczajeń. Wysyłając wiadomości przez SALESmanago, mogłeś zaznaczyć dodatkową opcję „Dla kontaktów aktywnych dobierz optymalną datę/godzinę wysyłki.” W GetResponse podobną funkcję pełni narzędzie Perfect Timing . Analizujemy miliardy wysyłanych wiadomości, aby dostarczać emaile dokładnie wtedy, kiedy subskrybenci będą chcieli je przeczytać. A to przekłada się na lepsze wyniki otwarć i kliknięć.

Perfect Timing w koncie GetResponse

Skuteczne narzędzia w jednym miejscu

GetResponse łączy w sobie wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia skutecznych kampanii online. Zobacz, jakie inne narzędzia masz teraz do dyspozycji.

Formularze i pop-upy

Oczywiście możesz umieścić na stronie tradycyjny formularz zapisu do newslettera. Ale może warto pójść o krok dalej? Wybierz jeden z ponad 500 gotowych szablonów formularzy z różnych kategorii, które błyskawicznie dostosujesz do swoich potrzeb, dzięki intuicyjnemu kreatorowi typu “przeciągnij i upuść”. A jeśli chcesz jeszcze bardziej podnieść konwersję, zastosuj na swojej stronie wyskakujące okienka typu pop-up, które wyświetlą się użytkownikowi strony w momencie, który możesz zdefiniować samodzielnie.

Kreator cykli marketing automation

Wszystkie plany cenowe oferują dostęp do prostych cykli marketing automation i narzędzia tagowania. Kupując plany Marketing Automation, Ecommerce Marketing lub wybierając rozwiązanie GetResponse MAX, możesz także korzystać z:

  • warunków: zapisany przez, link kliknięty, email otwarty, wyjątkowa okazja, zmieniono pole dodatkowe, email wysłany, skopiowano kontakt na listę, przeniesiono kontakt na listę, zaktualizowany status zgody, odwiedzony landing page, przypisany scoring, przypisany tag
  • akcji: wyślij wiadomość, wyślij web push, kopiuj do listy, przenieś do listy, pole dodatkowe, skopiuj do cyklu, przenieś do cyklu, czekaj, usuń kontakt
  • filtrów: zasięg, liczba subskrybentów, lista, segment dynamiczny, status zgody, unikalne kontakty, podział
  • pakietu narzędzi dla e-commerce: porzucony koszyk, zrealizowany zakup, odwiedzony URL, scoring i dynamiczna segmentacja.

Tutaj możesz porównać wszystkie pakiety GetResponse i wybrać ten, który odpowiada Ci najbardziej.

Landing pages

Landing pages i online marketing tworzą zgraną parę. W GetResponse znajdziesz wbudowany kreator landing pages, dzięki któremu utworzysz profesjonalne strony w kilka minut. Edytor wersji mobilnej pozwoli Ci zaprojektować także wersję strony przeznaczoną do wyświetlania na smartfonach.

Webinary

Webinary to świetne narzędzie do rozbudowywania bazy kontaktów i pokazania ludzkiej twarzy Twojej marki. Monetyzuj wiedzę, organizując webinary na żywo lub na żądanie, buduj pozycję eksperta w swojej branży dzięki spotkaniom online ze swoimi odbiorcami.

Kreator stron WWW

Stwórz profesjonalną stronę internetową swojej firmy bez znajomości kodowania! Nasz kreator oparty na sztucznej inteligencji stworzy stronę za Ciebie, na podstawie odpowiedzi na kilka pytań. Potem wystarczy, że dostosujesz treści, układ strony i paletę barw do swoich potrzeb.

Pomoc 24/7

Nasi doradcy są do Twojej dyspozycji przez całą dobę! Chcesz porozmawiać z nimi w środku nocy? Żaden problem. Skontaktuj się z działem obsługi klienta za pośrednictwem czatu – jego ikonę masz zawsze w zasięgu kursora.

Lejek konwersji

Twórz landing pages, automatyzuj emaile, sprzedawaj produkty, odzyskuj porzucone zamówienia i konwertuj klientów – wszystko to w jednym narzędziu, które krok po kroku przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia lejka marketingowego.

Czaty na żywo

Dodaj ikonę czatu do swojej strony internetowej i pozwól swoim klientom pozostać z Tobą w kontakcie dokładnie wtedy, gdy tego potrzebują. Możesz także użyć funkcji czatu na landing pages stworzonych w GetResponse, albo dodać je do wiadomości email.

Powiadomienia web push

To świetny sposób na nawiązanie kontaktu i zaangażowanie osób, które odwiedzają Twoją stronę po raz pierwszy. Wyświetlaj powiadomienia web push na przeglądarkach urządzeń stacjonarnych i mobilnych, aby promować nowe oferty lub treści i zwiększać sprzedaż.

Nie musisz wierzyć nam na słowo!

Przekonaj się, co mówią o nas klienci:

Dzięki GetResponse nie tylko rozkręciliśmy cały nasz email marketing, ale też wdrożyliśmy mechanizmy marketing automation, które praktycznie codziennie zwiększają zarówno liczbę użytkowników wszystkich naszych stron, jak też i naszą konwersję. Dodatkowo, dzięki dostępnej w GetResponse segmentacji, możemy kierować nasze komunikaty dokładnie do tych odbiorców, których chcemy zainteresować.”

Karol Zieliński, Marketing Director & CEO, Paylane

Uzyskaj DARMOWY, nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów,
które możesz w każdej chwili przeczytać online lub pobrać w formie pliku PDF

  • Strony: 31
  • Rozdziały: 8
Dołącz do Programu Certyfikacyjnego
Bądź na bieżąco z najnowszymi materiałami i webinarami. Zapisz się na nasz newsletter!