Jak stworzyć newsletter?
Newslettery to absolutna podstawa kampanii marketingowych. To najłatwiejszy sposób na utrzymanie kontaktu z klientami. Newsletterów można używać do witania nowych klientów, informowania ich o zbliżających się promocjach, czy też wysyłania istniejącym klientom kodów zniżkowych lub zaproszeń do programu lojalnościowego.
Aby stworzyć newsletter w GetResponse , masz do wyboru edytor wiadomości drag-and-drop lub kreator HTML. W edytorze drag-and-drop będziesz korzystać z szablonów i nie musisz znać się na kodowaniu. Kreator HTML jest dobrym wyborem dla osób, które potrafią kodować w HTML-u.
Tworzenie newslettera
- Przejdź do Menu >> Email marketing.
- Kliknij Stwórz newsletter.
- Wprowadź nazwę wiadomości.
- Wybierz listę powiązaną.
- W rozwijanym menu Od wybierz adres email nadawcy wiadomości. Jeśli chcesz, możesz zmienić także adres email Odpowiedz do.
- Wprowadź temat swojego newslettera.
- Wybierz odbiorców zaznaczając dowolne listy lub segmenty albo samodzielnie wybierz, kto ma dostać Twoją wiadomość.
- Rozpocznij edycję wiadomości klikając Stwórz wiadomość.
- Wybierz szablon. Możesz użyć jeden z gotowych szablonów, Twoich szablonów, pustych szablonów, lub utworzyć wiadomość w edytorze HTML. Możesz też wybrać jedną z istniejących wiadomości.
- Po wybraniu szablonu wyświetli się ekran wiadomości. Aby dowiedzieć się więcej o edycji newslettera, odwiedź tę sekcję. Jeśli wybierzesz edytor HTML, po kliknięciu zobaczysz ekran, w którym należy dodać swój kod.
- Po ukończeniu wiadomości, kliknij Dalej, aby przejść do ustawień.
- Zaznacz, czy chcesz monitorować kliknięcia w linki za pomocą Google Analytics.
- W zakładce Udostępnianie zaznacz, czy chcesz udostępnić wiadomość na portalach Facebook lub Twitter.
- Wyślij wiadomość używając opcji Wyślij od razu, lub Zaplanuj na później.
- Zaznacz, czy chcesz użyć opcji perfect timing.
- Zapisz wiadomość jako wersję roboczą lub kliknij Wyślij wiadomość/Zaplanuj.
Edytor legacy
Przedstawione poniżej kroki wyjaśniają proces tworzenia newslettera w edytorze wiadomości drag-and-drop.
1. Przejdź do Menu > Email Marketing. Możesz też skorzystać z opcji Stwórz, aby dostać się bezpośrednio do menu tworzenia newslettera.
2. Na stronie Zarządzaj newsletterami kliknij przycisk Stwórz newsletter.
3. Kliknij przycisk Edytor wiadomości.
4. Skonfiguruj ustawienia newslettera:
– Wybierz listę powiązaną. Jest to lista, do której zostaną przypisane statystyki z wysyłki tego newslettera.
– Wprowadź nazwę wiadomości. Dzięki temu z łatwością odnajdziesz swój newsletter na stronie Zarządzaj newsletterami.
– Wprowadź temat swojego newslettera.
– W rozwijanym menu Od wybierz adres email nadawcy wiadomości. Jeśli chcesz, możesz zmienić także adres email „Odpowiedz do”, na który będą wysyłane wiadomości zwrotne od odbiorców Twojej wiadomości.
– Możesz także kliknąć w odnośnik ustawienia wysyłki , aby skonfigurować analizę wysyłki i umieszczenie swojej wiadomości na mediach społecznościowych.
Po skonfigurowaniu wszystkich ustawień kliknij przycisk Kolejny krok , aby przejść galerii szablonów.
1. Wybierz szablon. Skorzystaj z menu po lewej stronie ekranu, aby przeglądać szablony pogrupowane według kategorii. Możesz także zaimportować własny szablon lub zaprojektować szablon od zera. Po wybraniu gotowego szablonu damy Ci możliwość dodawania, edytowania i przestawiania zarówno tekstu, jak i obrazków. Użyj paska po prawej stronie, aby dodawać kolejne sekcje newslettera i przyciski do dzielenia się wiadomością na mediach społecznościowych. Kliknij przycisk Kolejny krok po zakończeniu edycji newslettera.
2. Wybierz odbiorców z dowolnej liczby list lub segmentów albo samodzielnie wybierz, kto ma dostać Twoją wiadomość. Możesz także wykluczać grupy kontaktów z listy swoich odbiorców. Kliknij przycisk Kolejny krok , aby przejść do podsumowania wysyłki i jej planowania.
Sprawdź szczegóły wiadomości. Następnie zaplanuj wysyłkę newslettera na przyszłość lub wyślij go od razu. Jeżeli chcesz idealnie dopasować czas wysyłki newslettera, włącz funkcję Perfect Timing.