Czym jest opcja Perfect Timing i jak działa? Video

Przy użyciu opcji Perfect Timing, będziemy znać “optymalną godzinę dnia”, kiedy Twoi subskrybenci najprawdopodobniej otworzą wiadomość lub klikną link, w niej umieszczony. Będziemy czekać od 0 do 23 godzin przed dostarczeniem wiadomości do każdego subskrybenta z osobna, aby mieć pewność, że wiadomość dotrze dokładnie w tym idealnym czasie do każdej osoby na liście.  Aby aktywować tę opcję, włącz Perfect timing na dole strony z ustawieniami newslettera.

Jeśli kontakt zapisał się sam i nie ma jeszcze żadnej aktywności, wiadomość zostanie wysłana o godzinie zapisu. Jeśli kontakt został zaimportowany, wyślemy wiadomość o zaplanowanej godzinie – opcja Perfect Timing nie będzie miała zastosowania.

Przykład #1: Maria zajmuje się swoimi mailami głównie wieczorami. GetResponse obliczyło, że idealne okno czasowe Marii wypada pomiędzy 19:00 a 20:00. Przewidujemy, że o tej porze jest to najbardziej prawdopodobne, że Maria otworzy wiadomość i kliknie linki. Bez użycia opcji Perfect Timing możliwe jest, że wyślesz do niej wiadomość o 9:00 i jej skrzynka będzie pełna maili, gdy Maria zasiądzie do niej 10 godzin później. A może wyślesz do niej wiadomość o 23:00, gdy będzie już spała. Gdy użyjesz opcji Perfect Timing, dostarczymy wiadomość do Marii pomiędzy 19:00 a 20:00, co znacznie zwiększy szanse na to, że otworzy Twojego maila, przeczyta go i kliknie link umieszczony w nim. To idealne okno czasowe określane jest na podstawie poprzednich wiadomości wysłanych do Marii przez wszystkich użytkowników naszej platformy, nie tylko przez Ciebie. Dzięki temu Perfect Timing przynosi jeszcze lepsze efekty.

Przykład #2: Wyobraźmy sobie, że masz 3 subskrybentów: Robert, którego Perfect Timing wypada pomiędzy 9:00 a 10:00 rano, Michał, którego Perfect Timing to 14:00 – 15:00 oraz Maria, której Perfect Timing to 19:00 – 20:00. Ty wysyłasz newslettera z włączoną opcją Perfect Timing on 9:00 rano. Robert otrzyma wiadomość natychmiast, gdyż 9:00 wypada w jego optymalnym przedziale czasowym. Wysłanie newslettera do Michała zostanie opóźnione o 5 godzin, żeby trafić w jego ulubioną porę otwierania wiadomości, która rozpoczyna się o 14:00. Zaś newsletter do Marii będzie opóźniony o 10 godzin (tak, aby otrzymała go między 19:00 a 20:00). Perfect Timing to rewolucyjna opcja, która poprawi Twoje wyniki, jednak pamiętaj, że czas dostarczenia wiadomości może być opóźniony aż o 23 godziny.

Jak mogę włączyć opcję Perfect Timing w wiadomościach?

  1. Przejdź do zakładki Email Marketing.
  2. Kliknij Stwórz newsletter.
  3. Przewiń stronę w dół i włącz Perfect Timing.

Analizowanie statystyk podczas korzystania z funkcji Perfect Timing

Aby osiągnąć optymalny przedział czasowy, GetResponse wstrzyma wysyłkę do niektórych subskrybentów maksymalnie do 23 godzin. Choć wiemy, że możesz chcieć zobaczyć wyniki swojej wysyłki od razu, sugerujemy, abyś odczekał co najmniej 40 godzin, zanim rozpoczniesz analizę statystyk. Naszą najlepszą sugestią jest ocena wyników na podstawie statystyk wygenerowanych po 72 godzinach (3 dni), a nawet po 96 godzinach (4 dni) od dostarczenia wiadomości.

Film instruktażowy (w języku angielskim)

Powiązane artykuły

Czym jest opcja Time Travel i jak działa?

Czym Perfect Timing różni się od Time Travel?