Doceń zaangażowanie

Szablon Doceń zaangażowanie pomoże Ci wyrazić wdzięczność wobec subskrybentów i klientów za ich lojalność i aktywność. To doskonała okazja, aby podziękować swojej społeczności – niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, blog, czy świadczysz usługi online. Dzięki temu wzmocnisz relacje i zwiększysz zaangażowanie odbiorców na przyszłość.

  • śledzenie i tagowanie kontaktów, które zrealizują zakup,
  • wysłanie kolejnych wiadomości do kontaktów, które odwiedziły Twoją stronę i wybrały kategorię produktu, jednak nie zakupiły go. Wiadomość będzie odnosić się do kategorii produktu, którą oglądał kontakt,
  • sprawdzanie, czy odbiorcy drugiej wiadomości zrealizowały zakup. Jeśli tak, otrzymają tag: zakup_zaangażowanie.

Podsumowanie szablonu

Kategoria: Sprzedaż
Liczba elementów w szablonie: 6
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania:  6

Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów i opublikowania szablonu w formie cyklu automation:

  • wiadomość automation lub wiadomość, które może zostać użyta jako wiadomość automation,
  • tagi (opcjonalnie), które pomogą Ci zidentyfikować klientów, aby skierować dalszą komunikację konkretnie do nich lub dodać ich do kolejnego cyklu. Możesz tworzyć tagi podczas konfigurowania cyklu, choć najlepiej jest mieć z góry założony plan tagowania kontaktów.

Rozpoczęcie cyklu

  1. W szczegółach warunku Wiadomość wysłana domyślnie wybrano dowolną wiadomość. Kliknij ten element, aby otworzyć zakładkę Szczegóły i wybierz wiadomość zawierającą ofertę, która doceni zaangażowanie Twoich odbiorców. Upewnij się, że zaplanujesz wysyłkę tej wiadomości, zanim rozpoczniesz konfigurowanie elementu.
warunek wiadomość wysłana
  1. Skonfiguruj element Odwiedzony URL, aby śledzić odwiedziny wybranej kategorii produktów. Czas oczekiwania w tym elemencie powinien być ustawiony na Nigdy.

a. Kliknij element, aby otworzyć jego Szczegóły.
b. Użyj linku Pobierz Web Connect. Skopiuj kod JavaScript z wyskakującego okienka (w tym momencie warto go zapisać w jakimś tymczasowym dokumencie tekstowym na wypadek kopiowania czegokolwiek innego do schowka).
c. W Szczegółach warunku wstaw adres URL strony, którą chcesz śledzić. Jeśli chcesz śledzić kilka wersji adresu URL, wykorzystaj do tego wieloznacznik. Szczegółowe instrukcje dotyczące instalacji kodu śledzącego znajdziesz w artykule Jak ustawić szczegóły warunku odwiedzony URL.

Uwaga: Po ukończeniu konfiguracji szablonu, będziesz musiał dodać kod w panelu administracyjnym Twojej strony lub wkleić go bezpośrednio do kodu źródłowego. Szczegółowe informacje na temat instalacji kodu śledzącego uzyskasz w artykule Jak dodać kod śledzący JavaScript do swojej strony?

  1. Postępuj zgodnie z instrukcjami z punktu 2, aby skonfigurować element Odwiedzony URL w celu śledzenia kontaktów, który dotarły na stronę z podziękowaniem za zakup. Czas oczekiwania tego elementu powinien być ustawiony na 2 dni. Po tym czasie klienci, którzy nie zrealizowali zakupu przejdą do dalszej części cyklu ścieżką negatywną i otrzymają wiadomość przypominającą.
`

Targetowanie klientów, którzy dokonali zakupu

W szczegółach elementu Przypisz tag połączonego zielonym łącznikiem “tak” z warunkiem Odwiedzony URL wybierz tag, który chcesz przypisać do kontaktów, które skorzystały z Twojej oferty, np. “zakup_zaangażowanie”.

element przypisz Tag

Ponowne targetowanie kontaktów celem zwiększenia sprzedaży

  1. W szczegółach elementu  Wyślij wiadomość połączonego czerwonym łącznikiem “nie” z warunkiem Odwiedzony URL wybierz wiadomość z kolejną ofertą. 
Element Wyślij wiadomość
  1. Postępuj zgodnie z instrukcjami z punktu 2, aby skonfigurować element Odwiedzony URL. Dzięki temu możesz śledzić kontakty, które dotarły do strony z podziękowaniem za zakup wybranego produktu. Czas oczekiwania w tym elemencie powinien być ustawiony na Nigdy ponieważ śledzimy tylko kontakty, które zrealizowały zakupy.

Zakończenie konfiguracji

Po ukończeniu konfiguracji szablonu kliknij Publikuj lub Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz dokończyć konfigurację później (pojawi się on jako kopia robocza w zakładce Cykle automation).