W jaki sposób korzystać z tagowania?

Tagowanie pozwala na oznaczanie kontaktów w bazie. Tagowanie w GetResponse działa dokładnie w ten sam sposób, jak tagowanie w innych popularnych serwisach, takich jak np. WordPress. Możesz przypisać wiele tagów do jednego kontaktu, a potem na ich podstawie personalizować komunikację wysyłaną do subskrybentów. Tagowanie można wykorzystać na wiele sposobów. Oto kilka podpowiedzi:

Wartości i ograniczenia

Tagi mogą mieć od 2 do 64 znaków, bez spacji oraz znaków diakrytycznych. Zamiast spacji w nazwie tagu można używać podkreślenia (“_”).

Tagowanie nie jest ograniczone tylko do cykli marketing automation. Możesz używać tagów przy segmentowaniu bazy kontaktów lub w zaawansowanym wyszukiwaniu. Tagi możesz nadawać konkretnym subskrybentom lub grupom subskrybentów po wyszukaniu kontaktów.

Jak zarządzać tagami

Aby zarządzać tagami, przejdź do Kontakty > Tagi.

  • Aby utworzyć nowy tag, naciśnij przycisk Stwórz tag.

    Zdjęcie pokazuję, gdzie można znaleźć przycisk "Stwórz tag"
  • Aby usunąć wiele tagów, zaznacz je i kliknij przycisk Usuń wybrane tagi.

    Zdjęcie pokazuję, jak zaznaczyć i usunąć wiele tagów
  • Aby usunąć tag, najedź kursorem na 3 pionowe kropki po prawej stronie i naciśnij Usuń.
  • Aby wyświetlić kontakty z przypisanym określonym tagiem, najedź kursorem na 3 pionowe kropki po prawej stronie i naciśnij Pokaż kontakty.

    Zdjęcie pokazuję, gdzie można znaleźć opcję "Usuń" oraz "Pokaż kontakty" dla tagów.

Możesz także wykonywać różne operacje na tagach za pomocą API.

Różnica między polami dodatkowymi a tagami

Główne różnice między tagami a polami dodatkowymi to:

  • Pole dodatkowe może mieć przypisaną konkretną wartość. Tag sam w sobie jest wartością.
  • Subskrybenci w konkretnych sytuacjach mogą zobaczyć pola dodatkowe przypisane do ich adresu email (np. przy wypisywaniu się z kampanii). Tagi są widoczne tylko dla Ciebie.