Zaawansowany podział kontaktów

Kontakty w Twoim cyklu automation możesz podzielić na dwie grupy w zależności od procentu nowych kontaktów lub klientów ustawionego w szczegółach elementu. Szablon ten jest przydatny, gdy chcesz przetestować nową strategię sprzedaży lub marketingu.

Przegląd szablonu

Kategoria: Powitanie
Elementy w szablonie: 13
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania: 10

Oto, czego będziesz potrzebować, aby skonfigurować elementy i opublikować szablon jako cykl automation:

  • 4 wiadomości automation lub wiadomości, które można przekonwertować na wiadomości automation.
  • Tagi (opcjonalnie). Możesz tworzyć tagi podczas budowania cyklu automation, ale najlepiej jest mieć podstawowy plan tagowania. Tagi pozwolą Ci rozróżnić kontakty zainteresowane i niezainteresowane Twoją ofertą.
  • Fragment kodu WebConnect dodany do strony, którą chcesz śledzić.

Konfiguracja szablonu

Jeśli jakiś element jest wyszarzony, oznacza to, że musisz ustawić jego szczegóły. Kliknięcie elementu otwiera jego Szczegóły.

  1. Warunek Zapisany przez jest domyślnie ustawiony na dowolną listę i dowolną metodę. Opcjonalnie możesz zmodyfikować ustawienia, aby lepiej odpowiadały Twoim potrzebom. Na karcie Szczegóły elementu użyj listy rozwijanej, aby zawęzić go do poszczególnej listy i metody zapisu.
  2. Dla każdej z akcji Wyślij wiadomość użyj rozwijanych list, aby wybrać wiadomość, której chcesz użyć, np. wersję roboczą wiadomości powitalnej i dwie różne wiadomości z dodatkowymi informacjami o ofercie.
  3. Dla każdego elementu Link kliknięty wybierz typ wiadomości Marketing Automation i link, który chcesz śledzić. Możesz także śledzić wszystkie linki. Możesz śledzić tylko wiadomości automation używane w tym cyklu. Uwaga: Pozostaw ustawienia czasu ustawione na Nigdy. Zapewni to ciągłe dodawanie nowych potencjalnych klientów i będzie działać nawet w przypadku wiadomości wysłanych przed opublikowaniem cyklu automation.
  4. Dla elementu Podział ustaw wartości procentowe, jakich chcesz użyć, aby podzielić swoje kontakty (np. 50%/50%, 80%/20%).
  5. W warunku Odwiedzony URL wprowadź adres URL strony, którą chcesz śledzić. Bardziej szczegółową instrukcję konfiguracji tego elementu znajdziesz tutaj.
  6. Dla akcji Przenieś na listę wybierz listę docelową. Jeśli masz autorespondery powiązane z wybraną listą, możesz zdecydować, czy chcesz dodać przeniesione kontakty do cyklu autoresponderów, czy nie.
  7. W przypadku akcji Tag połączonej z łącznikiem “jeśli tak” (zielony), wybierz tag, który zostanie przypisany do kontaktów na podstawie odwiedzonego adresu URL.
  8. W przypadku akcji Tag połączonej z łącznikiem “jeśli nie” (czerwonym) wybierz tag (lub dwa różne tagi), który zostanie przypisany do osób, które nigdy nie kliknęły żadnego linku.
  9. Kliknij Zapisz i publikuj, gdy skończysz konfigurować szablon lub Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz dokończyć edycję szablonu później (pojawi się on jako wersja robocza na stronie Zarządzaj cyklami automation).

Powiązane cykle automation

Prosty podział kontaktów

Powiązane artykuły

Do czego wykorzystuje się szablony z kategorii „Powitanie”?
Jak działa filtr Podział?
Jak działa warunek Link kliknięty?
Jak ustawić szczegóły warunku Odwiedzony URL?
Jak używać akcji Tag w cyklu?
Czy mogę przemieszczać kontakty pomiędzy listami na podstawie cyklu automation?