Outlook.com – czy te nowe funkcjonalności zmienią rynek email marketingu?
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

Outlook.com – czy te nowe funkcjonalności zmienią rynek email marketingu?

Niedawno zrobiło się głośno o tym, że Androidowa aplikacja Gmaila odnotowała już ponad miliard pobrań. Wynik ten nie powinien być zaskakujący.

 

Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Google w ostatnim czasie wprowadzało coraz nowsze rozwiązania. Outlook.com natomiast wprowadziło swoje własne funkcjonalności, które zdają się mówić – mecz się jeszcze nie skończył! Przyjrzyjmy się im z bliska i zobaczmy o czym jest cały ten szum.

 

 

Hotmail aka Outlook.com

W ubiegłym roku Microsoft podjął strategiczną decyzję, aby połączyć swoje dwa flagowe produkty do obsługi poczty elektronicznej Hotmail i Outlook w jedno narzędzie o wspólnym webowym, i desktopowym interfejsie. Poza zmianami kosmetycznymi mogliśmy również zauważyć, że wprowadzone zostały nowe funkcjonalności (np. łatwiejsze przeniesienie konta z Gmaila), które miały zachęcić użytkowników do zmiany swojego dostawcy usług poczty elektronicznej na rzecz Outlooka.

 

Zaawansowane Reguły

Zmiany w interfejsie sprawiły, że program poczty Outlook.com stał się o wiele łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze. Przybliżyło go to do Gmaila, znanego z bardzo dobrego user expierence. Jednak jak się okazuje, Outlook.com to nie tylko ładne opakowanie. Nowo wprowadzone Zaawansowane Reguły wyglądają na bardzo interesujące i zdaje się, że mogą pomóc Microsoftowi w zwiększeniu swojego udziału w tym bardzo konkurencyjnym rynku.

Mike Schwackwitz, lead program manager dla Outlooka dokładnie opisał ostatnie zmiany w swoim artykule. Z informacji, które przekazał wynika, że użytkownicy poczty elektronicznej Outlook.com będą mogli od teraz tworzyć zaawansowane reguły, które pozwolą na lepszą organizację skrzynki odbiorczej. Połączyć ze sobą można będzie dotychczasowo istniejące zasady oraz te nowe takie, jak ramy czasowe czy zaznaczanie wiadomości jako odczytanie/nieodczytane, gdy nadawca jest w naszej liście kontaktów.

Przykładem zastosowania tej funkcjonalności byłoby np. oznacz flagą nieprzeczytane wiadomości, które są starsze niż 3 dni i pochodzą od osób znajdujących się na Twojej liście kontaktów.

Brzmi ciekawie, nieprawdaż?

 

Zaawansowane Reguły Outlook

Zdjęcie 1 – Zaawansowane Reguły Outlook. Źródło: Microsoft.com

 

Cofnij

Kolejną ciekawą choć nierewolucyjną zmianą jest wprowadzenie przycisku cofnij do klienta pocztowego Microsoftu. Dzięki przyciskowi oraz skrótom Ctrl+Z/Cmd+Z możesz cofnąć swoją ostatnią akcję gdy np. przez przypadek usuniesz lub przesuniesz swoją wiadomość do niewłaściwej zakładki.

 

Opcja cofnij w Outlook

Zdjęcie 2 – Opcja cofnij w Outlook. Źródło: Microsoft.com

 

Odpowiedz w tym samym oknie

Podobnie do Gmaila, Outlook.com wprowadził kosmetyczną zmianę, która ma ułatwić odpisywanie na wiadomości i śledzenie istotnych wątków. Dzięki tej zmianie, odpowiadając na emaile będziesz mógł tego dokonać w tym samym oknie, co powinno zaoszczędzić Ci trochę czasu przy odszukiwaniu wybranych wiadomości.

 

Odpowiedz w tym samym oknie w Outlook

Zdjęcie 3 – Odpowiedz w tym samym oknie w Outlook. Źródło: Microsoft.com

 

Chat

Ostatnim elementem, który przeszedł zmiany był chat do przesyłania prywatnych wiadomości pomiędzy użytkownikami poczty firmy Microsoft. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez dewelopera firmy, użytkownicy mieli dotychczas trudności w odnalezieniu funkcji odpowiadającej za rozpoczęcie konwersacji ze swoimi znajomymi. Stąd właśnie te zmiany, tłumaczy.

Umiejscowienie listy kontaktów oraz ostatnich konwersacji zostało zmienione, a oba te elementy przesunięte do lewej dolnej części okna, podobnie jak wygląda to w przypadku Gmaila. Aby rozpocząć rozmowę ze swoimi znajomymi, wystarczy teraz, że klikniesz na odpowiednią ikonę z wypisaną jego nazwą.

 

Outlook chat

Zdjęcie 4 – Outlook chat. Źródło: Microsoft.com

Ponadto, jeśli kontaktujesz się ze swoimi znajomymi lub rodziną, a chciałbyś dokończyć rozmowę za pomocą innego narzędzia (np. Skype), to możesz tego dokonać wewnątrz programu pocztowego poprzez wybranie odpowiedniej funkcji. Możesz również filtrować swoje kontakty w zależności od ich dostępności oraz narzędzia, którego używają do komunikacji.

Zmiany te będą stopniowo wprowadzane do kont Outlookowych. Jeśli wciąż nie zauważyłeś tych zmian u siebie, poczekaj jeszcze kilka dni, a z pewnością je ujrzysz. Jeśli natomiast używasz innego klienta pocztowego, być może warto przetestować program firmy Microsoft, zwłaszcza jeśli zależy Ci na bardzo rozbudowanych regułach i filtrach.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić