już wkrótce

Platforma do monetyzacji treści

Zamień swoją wiedzę w źródło przychodu – dołącz do listy oczekujących, aby otrzymać specjalną zniżkę na nowe narzędzia!

Co to jest CTR – czym jest współczynnik kliknięć i jak go zwiększyć?

20 min
Zaktualizowano:

Zastanawiasz się nad tym, czy realizowane kampanie marketingowe są skuteczne? Chcesz dowiedzieć się, ilu użytkowników wykazuje zaangażowanie otwierając i klikając linki w wysyłanych wiadomościach? Dowiedz się, czym jest CTR w email marketingu, jak go mierzyć oraz co zrobić, aby Twoje wyniki poszybowały w górę.

Zanim jednak zaczniesz analizować wyniki swoich kampanii, warto wiedzieć, czym tak w zasadzie jest email marketing. Pomoże Ci w tym artykuł: Email marketing dla początkujących.

Co to jest CTR – definicja

W marketingu internetowym można wymienić co najmniej kilka współczynników, których analiza pozwala ustalić, czy prowadzone kampanie reklamowe są skuteczne. Jednym z najważniejszych spośród nich jest CTR – współczynnik kliknięć.

CTR (Click Trough Rate) w email marketingu to stosunek liczby UNIKALNYCH (a nie wszystkich) kliknięć do liczby dostarczonych wiadomości w ramach kampanii email marketingowej. Mówi o zaangażowaniu odbiorców oraz o jakości kampanii.

W jaki sposób liczony jest CTR?

Współczynnik kliknięć to ważny wskaźnik, który pozwala weryfikować skuteczność kampanii email marketingowych. Wylicza się go ze wzoru:

CTR = (liczba unikalnych kliknięć/liczba dostarczonych wiadomości) * 100%

Jednorazowe sprawdzenie CTR pojedynczej kampanii może nie dać Ci odpowiedzi, których poszukujesz. Dowiesz się co prawda, ilu użytkowników spośród wszystkich, do których wysłałeś wiadomości, kliknęło zamieszczony w nich link. Może będzie to 10%, a może zaledwie 2%. Jeśli jednak zależy Ci na bieżącej optymalizacji prowadzonych działań marketingowych, pamiętaj o tym, aby stale monitorować dostępne wskaźniki i porównywać to, jak zmieniają się w czasie.

Dzięki temu będziesz mógł podjąć skuteczne kroki w celu optymalizacji kampanii mailingowej, a to przełoży się na realizację celów biznesowych i większe zyski Twojej firmy.

Przejdźmy zatem do następnego wskaźnika i przekonaj się, jaka jest różnica pomiędzy CTR a CTOR.

CTR a CTOR

CTR to współczynnik, który informuje o tym, jaki jest stosunek unikalnych kliknięć linku zamieszczonego w wiadomości wysłanej do wszystkich dostarczonych wiadomości w ramach konkretnej kampanii email marketingowej. To niejedyny współczynnik, który warto brać pod uwagę, analizując skuteczność prowadzonych działań reklamowych.

Jeśli chcesz jeszcze bardziej zagłębić się w dostępne statystyki i dokładniej prześledzić zaangażowanie odbiorców, sprawdź także wartość CTOR.

CTOR to wskaźnik kliknięć do otwarć. Pokazuje, ile osób spośród tych, które otworzyły Twoją wiadomość, dodatkowo kliknęło linki zawarte w niej. CTOR obliczamy na podstawie liczby unikalnych kliknięć, którą dzielimy przez liczbę unikalnych otwarć. Ten wynik następnie mnożymy przez 100, aby przedstawić rezultat w postaci procentowej.

Współczynnik kliknięć do otwarć to podstawa oceny jakości bazy adresowej i tego, czy wysyłasz odpowiednie treści.

Wskaźnik kliknięć a zaangażowanie subskrybentów 

Chcesz dowiedzieć się, czy stworzona przez Ciebie kreacja newslettera trafiła w gusta osób z grupy docelowej? Zależy Ci na tym, aby sprawdzić, czy kampania mailingowa angażuje odbiorców? Sięgnij do statystyk i przekonaj się, na jakim poziomie kształtuje się wskaźnik kliknięć.

Tutaj należy podkreślić, że nie istnieje idealny wynik CTR. Satysfakcjonującym wynikiem może być 4%, 12% a nawet 25%. Wiele zależy od branży, czasu wysyłki, częstotliwości wysyłania wiadomości, formy komunikacji, wyglądu maila oraz zarządzania listą.

📋 Zarządzanie listą mailingową – przewodnik

Odkryj korzyści odpowiedniego zarządzania listą. Poznaj 12 wskazówek, dzięki którym wyciśniesz maksimum z Twoich kampanii marketingowych oraz zaangażujesz odbiorców! 

SPRAWDŹ

Jeśli zauważyłeś, że wskaźnik kliknięć jest stosunkowo niski lub znacznie spadł w ostatnim czasie, oznacza to, że przesłane treści mogą być mało atrakcyjne dla odbiorców. Popracuj nad tym, aby zwiększyć zaangażowanie subskrybentów. Może problem tkwi w niedopasowaniu szablonu wiadomości do urządzeń mobilnych? A może użytkownicy nie zagłębiają się w treść przesłanej wiadomości, bo jest ona nieczytelna? Przekonaj się, jak zwiększyć współczynnik CTR w mailingu.

Jak zwiększyć współczynnik CTR w mailingu? 

Na niski CTR wpływ może mieć wiele kwestii. Odbiorcy wiadomości mogą nie kliknąć zamieszczonego linku np. w sytuacji, gdy nie jest on właściwie wyróżniony i ginie pośród treści emaila. Podobna sytuacja może mieć miejsce, jeśli przesadzisz z liczbą odnośników i w przesłanej wiadomości umieścisz ich zbyt dużo. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zwiększyć współczynnik CTR w mailingu.

Segmentacja listy

Pierwszy krok, na jaki warto się zdecydować w celu poprawy współczynnika CTR w mailingu, to segmentacja listy odbiorców. Dlaczego jest to takie istotne? Odbiorca wykaże zaangażowanie jedynie w sytuacji, gdy przesłana wiadomość go zainteresuje. W przeciwnym razie, jeśli nawet zdecyduje się na jej otwarcie, to szanse na to, że kliknie zamieszczony link, są raczej nikłe.

Segmentacja listy odbiorców to nic innego, jak podział subskrybentów ze względu na różne kryteria, wśród których można wyróżnić np. wiek, płeć, czy zainteresowania. Zastanów się przez chwilę. Promujesz konkretny produkt, nowość w Twojej ofercie. Załóżmy, że jest to najnowszy model męskich butów do biegania.

Kiedy współczynnik CTR będzie wyższy – jeśli wyślesz wiadomości do wszystkich swoich subskrybentów, czy jeżeli zdecydujesz się na wysyłkę maili jedynie do mężczyzn, czyli do przedstawicieli grupy docelowej, do której skierowany jest ten konkretny produkt? Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że wskaźnik kliknięć będzie wyższy w drugim przypadku.

Personalizacja

Chcesz zwiększyć CTR w kampanii mailingowej? Przekonaj odbiorcę wiadomości, że jest dla Ciebie ważny! Jak to zrobić? Kluczem do sukcesu może okazać się personalizacja wysyłanych emaili. Podkreśl, że wiadomość przeznaczona jest do konkretnej osoby. Zwracaj się do adresata po imieniu (lub imieniu i nazwisku) i na podstawie danych klienta i jego historii zakupowej (jeżeli taką posiada) twórz komunikację.

Pamiętaj, że personalizować możesz nie tylko temat wiadomości, lecz także nagłówki znajdujące się w jej treści. W ten sposób stworzysz u odbiorcy wrażenie, że jest on dla Ciebie ważny oraz że wiadomość została stworzona specjalnie z myślą o nim.

W sytuacji, gdy wysyłasz takie same emaile do wszystkich subskrybentów bez żadnych elementów personalizujących, możesz spotkać się z sytuacją, w której zaangażowanie odbiorców będzie niskie właśnie przez to, że nie poczują się oni w żaden sposób wyróżnieni. Personalizując treść wiadomości, dopasowujesz ją do oczekiwań adresata.

📨 Jak tworzyć skuteczne wiadomości?

Dowiedz się, czym jest newsletter, poznaj typy wiadomości i sprawdź, w jaki sposób możesz go użyć do budowania relacji i wspierania sprzedaży.

SPRAWDŹ

Wygląd wiadomości

Znasz przysłowie, które mówi, aby nie oceniać książki po okładce, prawda? Chyba każdy z nas je zna. Jednak w praktyce pierwsze wrażenie ma wciąż ogromne znaczenie i to nie tylko w życiu codziennym, lecz również w marketingu internetowym. Pora sprawdzić, jak wygląd wiadomości może przekładać się na wskaźnik CTR.

Załóżmy, że przygotowując kampanię mailingową, poświęciłeś sporo czasu na stworzenie chwytliwych i intrygujących tematów wiadomości, co poskutkowało tym, że Open Rate jest na wysokim poziomie. Zadbałeś też o odpowiednią segmentację odbiorców i spersonalizowany przekaz, jednak w przeciwieństwie do wskaźnika Open Rate, CTR jest szokująco niski. Jedną z przyczyn takiej sytuacji może być mało atrakcyjny wygląd wiadomości.

Skrzynkę odbiorczą użytkownicy przeglądają najczęściej w przysłowiowym biegu. Otwierają wiadomości, gdy złapią wolną chwilę, np. wracając autobusem do domu czy czekając w kolejce do lekarza. Masz zatem jedynie moment na to, aby przyciągnąć ich uwagę i wzbudzić zainteresowanie na tyle, aby przeczytali to, co chcesz im przekazać.

Zanim jednak odbiorca wiadomości zagłębi się w jej treść, to niestety, ale ocenia jej wygląd. Jeden rzut oka na szablon graficzny – tyle wystarczy, aby subskrybent podjął decyzję, czy przeczyta emaila, czy od razu przeniesie go do kosza.

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu zaangażowania odbiorców, zadbaj o atrakcyjny szablon graficzny. Pamiętaj też o tym, aby wyróżnić najważniejsze elementy w przesłanej wiadomości. To, czym chcesz zainteresować odbiorcę, umieść jak najwyżej (above the fold) czyli w tym obszarze wiadomości, który wyświetla się użytkownikowi bez konieczności scrollowania.

Sama treść czy grafika mogą nie wystarczyć do tego, aby zachęcić odbiorcę do kliknięcia linku zamieszczonego w wiadomości. Konieczne jest odpowiednie wezwanie do działania. Zadbaj o to, aby znalazło się ono w widocznym miejscu i wyróżniało się na tle całej wiadomości.

Chcesz trafić w gusta subskrybentów? Testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Analizuj wyniki przeprowadzonych testów i nieustannie optymalizuj wygląd wiadomości, aż stworzysz taki układ graficzny, który przyczyni się do wzrostu CTR. 

Wersja mobilna 

Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych i to właśnie na nich czyta w wolnej chwili otrzymane emaile. Jeśli w kampanii email marketingowej zupełnie pominiesz użytkowników smartfonów i nie dostosujesz treści wiadomości do ich potrzeb, to raczej nie masz co liczyć na wysoki współczynnik kliknięć.

Zadbaj o to, aby szablon wiadomości był responsywny. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się o to, że poprawnie wyświetli się jedynie tym odbiorcom, którzy będą odczytywać emaile na urządzeniach stacjonarnych.

Kreatorze wiadomości GetResponse możesz automatycznie sprawdzić wygląd mobilnej wiadomości już podczas tworzenia, co pozwoli Ci na idealne dopasowanie jej do każdego urządzenia.

Podgląd wersji mobilnej w kreatorze newsletterów GetResponse

Czytelna treść

Kolejny element, który warto wziąć pod uwagę, optymalizując kampanie mailingowe i walcząc o wzrost CTR to czytelna treść. Planując treści do newsletterów, miej na uwadze, że w zabieganym, współczesnym świecie niemal każdy cierpi na permanentny brak czasu. Jaki to ma związek ze wskaźnikiem kliknięć? Okazuje się, że całkiem spory.

Jeśli odbiorca otworzy wiadomość i jego oczom ukaże się co prawda całkiem atrakcyjny szablon graficzny, jednak zaraz po tym będzie się musiał zmierzyć ze ścianą tekstu, to prawdopodobnie czym prędzej zamknie wiadomość. Większość czytelników skanuje treść, zanim zacznie czytać ją od deski do deski – z takim zachowaniem można się spotkać zarówno w przypadku tekstów na blogach, landing page’ach, jak i właśnie w kampaniach emailowych.

Chcesz maksymalnie wykorzystać chwilę uwagi odbiorcy wiadomości? Stwórz czytelną treść – podziel ją na akapity, dopasuj CTA i stwórz nagłówki, dzięki którym czytelnik w mgnieniu oka zorientuje się, co jest zawarte w wiadomości. Stosuj też wypunktowania i wyróżnij najważniejsze informacje. Tylko tyle i aż tyle.



CTR w reklamach płatnych 

Jak już wiesz, CTR ma zastosowanie nie tylko w analizie zaangażowania użytkowników w ramach kampanii mailingowej. Jest to także ważny wskaźnik, który warto brać pod uwagę, analizując skuteczność kampanii linków sponsorowanych.  

Im wyższy jest CTR w reklamach płatnych, tym większe zainteresowanie odbiorców reklamami, które się im wyświetlają. W przypadku reklam współczynnik klikalności oznacza stosunek liczby kliknięć w konkretną reklamę do jej wszystkich wyświetleń.

CTR strony internetowej 

Użytkownik może trafić na stronę internetową różnymi kanałami, np. za pośrednictwem płatnych reklam lub wyszukując link w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Co ważne, również w tym drugim przypadku warto dowiedzieć się, jaki jest CTR strony internetowej. Informację na temat współczynnika klikalności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania znajdziesz w bezpłatnym narzędziu od Google – Google Search Console. 

Nie jest to jedyne miejsce, w którym możesz znaleźć statystyki dotyczące CTR strony internetowej. Pomocne może okazać się także narzędzie analityczne Google Analytics. Już wiesz, gdzie szukać informacji. Pora, abyś dowiedział się, po co w ogóle zawracać sobie głowę CTR strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.  

Załóżmy, że udało Ci się zdobyć wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wyprzedziłeś konkurencję i linki do Twojej witryny wyświetlają się ponad innymi stronami. Owszem, jest to powód do zadowolenia, jednak ze świętowaniem nieco się wstrzymaj i sprawdź wskaźnik kliknięć. 

Jeśli pomimo wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google CTR będzie bardzo niski, oznacza to, że czeka Cię jeszcze trochę pracy. Bo same wyświetlenia adresu internetowego w wynikach wyszukiwania nie zwiększą konwersji i nie przybliżą Cię do realizacji upragnionych celów biznesowych. Zależy Ci na tym, aby zainteresowany kliknął wyświetlony link.

Co możesz zrobić, aby w takim przypadku zwiększyć CTR? Skoncentruj się na tym, aby przeanalizować i zoptymalizować takie elementy jak meta dane, czyli meta title i meta description – pamiętaj o użyciu CTA i zachęceniu użytkownika do działania. 

Wskaźniki, na które warto zwrócić uwagę

Poznaj inne, ważne wskaźniki email marketingowe, które powinieneś monitorować i brać pod uwagę, analizując swoje kampanie.

Współczynnik otwarć – Open Rate (OR)

Wskaźnik prezentujący ile osób otworzyło Twoją wiadomość. Obliczany jest w stosunku do liczby dostarczonych wiadomości i przedstawia się go w postaci procentowej. Jest to jeden ze najpopularniejszych wskaźników, mówiący o efektywności danej kampanii.

Jeżeli odnotowujesz niski współczynnik otwarć w kampaniach, może to znaczyć, że np. odbiorcy nie są zaangażowani w komunikację z Twoją marką lub temat i preheader danej kampanii nie sprawdził się, nie zainteresował odbiorcy.

Jeśli współczynnik konwersji jest niski i podobnie sprawa się ma ze współczynnikiem otwarć – bardzo prawdopodobne, że masz problem z dostarczalnością. W takim przypadku wysoki będzie też współczynnik odrzuceń.

Jeżeli konwersja jest niska, ale otwarcia utrzymują się na standardowym poziomie, może to znaczyć, że winę ponosi któryś element w treści maila.

Jak widzisz, współczynnik otwarć wiadomości może Ci pomóc zrozumieć przyczyny skuteczności (lub jej braku) Twoich kampanii.

Współczynnik dostarczalności

Wystarczy rzut oka na dostarczalność maili w danej kampanii, aby szybko ocenić sytuację. Współczynnik ten pozwoli Ci on odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Czy moje wiadomości są dobrze zaprojektowane?

  • Czy działam zgodnie z dobrymi praktykami w kwestii budowania bazy adresowej i częstotliwości wysyłek?

  • Czy platforma, z której wysyłam kampanie, działa?

Problemy z dostarczalnością mogą spotkać każdego, a nawet najładniejszy, całkowicie spersonalizowany, stworzony ręcznie newsletter nie zadziała, jeśli serwer odbiorcy go odrzuci.

Współczynnik wypisanych

Współczynnik ten mówi, ile osób kliknęło link rezygnacji z subskrypcji (zazwyczaj dostępny w stopce wiadomości) i nie chce dostawać mailingów w przyszłości.

Przeważnie link ten jest dołączany automatycznie przez platformę do email marketingu. Możesz go też dodać ręcznie za pomocą linka systemowego albo komendy. Po wysłaniu wiadomości system automatyczne zmienia kod w unikalny link, można więc śledzić, kto zrezygnował z otrzymywania mailingów i usunąć go z bazy adresowej.

Dzięki współczynnikowi wypisanych możesz dowiedzieć się więcej o skuteczności swoich kampanii – oraz czy Twoi odbiorcy są zadowoleni z tego, co od Ciebie dostają.

Nawet jeżeli widzisz wysoką konwersję, a odbiorcy otwierają Twoje emaile i klikają w linki, warto sprawdzić współczynnik wypisanych. Jak wiemy, firma nie będzie działać bez klientów. Podobnie, kampania email marketingowa bez odbiorców nie ma racji bytu. Dlatego ważne jest monitorowanie poziomu wypisów – żeby mieć pewność, że firma się rozwija, a osoby zapisane na daną listą są zainteresowane komunikatami, które do nich wysyłasz i nie decydują się na opuszczenie bazy.

Ile powinien wynosić współczynnik wypisanych?

Każda wartość powyżej 0,5% powinna Cię zaniepokoić. Jeśli zauważysz, że rezygnuje wyjątkowo dużo odbiorców, przyjrzyj się swoim strategiom generowania leadów i ostatnim kampaniom.

Powodów takiej sytuacji może być wiele. Ktoś może specjalnie dodawać adresy do Twojej bazy – co prawdopodobnie wpłynie też na wyższy współczynnik zgłoszeń spamu. Albo mogłeś też rozpocząć bardziej „agresywną” kampanię. Jeśli tak było, przyjrzyj się danym analitycznym i oceń, czy poziom konwersji i zwrot przewyższają koszty pozyskania nowych odbiorców.

GetResponse i u niektórych innych dostawców platform do email marketingu dostępna jest ankieta „exit survey”. Odbiorca widzi ją zaraz po tym, jak się wypisze. Możesz dzięki niej usprawnić swoje wysyłki i zatrzymać odbiorców na dłużej.

Dzięki poznanym powodom możesz zdecydować, czy zmienić częstotliwość wysyłek, zmodyfikować wysyłane treści lub usprawnić proces subskrypcji.

Twój dostawca platformy do email marketingu może też dzięki nim ocenić Twoje kampanie i sprawdzić, czy prowadząc je, stosujesz dobre praktyki – na przykład w kwestii zbierania zgód.

Współczynnik zwrotów

Zwrot ma miejsce, kiedy email nie dociera do odbiorcy albo zostaje zwrócony do nadawcy.

Dlaczego wiadomości są zwracane? Powodem mogą być filtry po stronie odbiorcy, przepełniona skrzynka albo niepoprawny adres.

Wyróżniamy dwa rodzaje zwrotów:

  • Twardy – ma miejsce, kiedy Twoja wiadomość jest nieustannie zwracana (bo adres email jest niepoprawny albo nie istnieje) i serwer odbiorcy nigdy jej nie dostarczy.

  • Miękki – zdarza się, kiedy email dociera do odbiorcy, ale zostaje zwrócony (prawdopodobnie dlatego, że skrzynka jest przepełniona). Jest jednak szansa, że kolejne wiadomości zostaną z powodzeniem dostarczone.

Współczynnik zwrotów może dostarczyć szczegółowych informacji na temat problemów z dostarczalnością, wynikających z usterek technicznych, słabej reputacji nadawcy albo kwestii dotyczących bazy adresowej i treści.

Ile powinien wynosić współczynnik zwrotów?

Współczynnik zwrotów powinien być jak najniższy. Ponieważ jednak na niektóre czynniki nie masz wpływu (na przykład na fakt, że skrzynka odbiorcy jest pełna), nie da się praktycznie osiągnąć poziomu 0%.

Czasem współczynnik zwrotów może wzrosnąć. Na przykład kiedy zmienisz dostawcę usług email marketingowych, nie zmienisz zapisów SPF i DKIM i zaczniesz wysyłać duże ilości wiadomości z nowego IP. Albo jeśli dawno nic nie pisałeś do swoich odbiorców, a teraz nagle postanowisz zasypać ich mailingami (np. będziesz wysyłać milion wiadomości dziennie).

Może wzrosnąć także wtedy, gdy Twój dostawca ma awarię albo problemy techniczne. Najważniejsze, o czym trzeba tu pamiętać, to fakt, że dostawcy usług mają różne filtry antyspamowe, które zapobiegają dostarczaniu użytkownikom niechcianych treści.

Twoja reputacja jako nadawcy – i to, w jakie interakcje odbiorcy wchodzą z wiadomościami od Ciebie – również wpływa na dostarczalność.

Zastanów się, jak zbierasz kontakty do bazy, jak podchodzisz do higieny bazy (co robisz z użytkownikami, z których skrzynek wiadomości są odrzucane, którzy się wypisują, zgłaszają spam albo nie są zaangażowani), a dopiero potem projektuj i wysyłaj kampanie. Wszystkie te elementy maja wpływ na współczynnik zwrotów.

Współczynnik zgłoszeń spamu

Zgłoszenie spamu ma miejsce, kiedy odbiorca oznaczy dany email jako spam.

GetResponse monitoruje wszystkie przypadki zgłoszenia spamu, żeby dbać o naszą dobrą reputację jako nadawcy i optymalizować Twoją dostarczalność.

Współczynnik zgłoszeń spamu dostarcza Ci informacji o jakości bazy adresowej, systemie udzielania zgód na wysyłkę wiadomości, oraz o tym, czy odbiorcom podobają się Twoje treści.

Ile powinien wynosić współczynnik spamu?

Najlepiej, aby był jak najniższy. Pamiętaj jednak, że jego wartość może zależeć od rynku i branży, w której działasz.

W niektórych krajach odbiorcy po prostu ignorują wiadomości, których nie chcą dostawać, albo rezygnują z subskrypcji. Na niektórych rynkach odbiorcy są bardziej nieufni i szybciej zgłaszają emaile, które uznają za spam.

Tak czy inaczej, możesz utrzymać ten wskaźnik na niskim poziomie, zachęcając odbiorców do rezygnowania z subskrypcji, albo usuwając ich z bazy, jeśli nie angażują się w już w komunikację z Tobą.

Jaki jest dobry współczynnik CTR?

Niestety, ale na pytanie o to, jaki jest dobry współczynnik CTR, nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. W niektórych przypadkach satysfakcjonujący wynik będzie na poziomie 4-5%, 10%, a nawet 15–20%, a w innych o dobrym CTR można mówić, gdy zaangażowanie w prowadzone działania marketingowe wykaże zaledwie kilka procent użytkowników. Analizując wartość współczynnika kliknięć, miej na uwadze specyfikę branży, w której działasz.

Wartość współczynnika kliknięć uzależniona jest od kilku kwestii.

Znaczenie w tym przypadku mają:

  • 🕚 CZAS WYSYŁKI EMAILI

    Przeprowadź testy A/B i przekonaj się, w które dni i o jakiej porze jesteś w stanie osiągnąć najwyższy wskaźnik kliknięć. Możesz także wykorzystać funkcję Perfect Timing dostępną w GetResponse.

    Perfect Timing to inteligentna optymalizacja czasu wysyłki wiadomości na poziomie subskrybenta. Korzystając z miliardów fragmentarycznych danych, tworzy ona w systemie indywidualny profil każdego odbiorcy. Profil ten zawiera informację na temat tego, kiedy subskrybent najczęściej klika w linki i otwiera wiadomości.

  • ✍️ TEMAT WIADOMOŚCI I PREHEADER

    Powinien zachęcać odbiorcę do otwarcia wiadomości, a to pierwszy krok do zainteresowania czytelnika.

    Jeżeli nie masz pomysłu, jaki mógłby brzmieć temat Twojej wiadomości skorzystaj z Generatora tematów AI od GetResponse.

    To narzędzie, które pomaga użytkownikowi stworzyć angażujące oraz przyciągające uwagę tematy wiadomości dla kampanii email marketingowych. Narzędzie w kilka sekund wygeneruje kilka propozycji tematów, które możesz dostosować do swoich potrzeb!

    Rozwiązanie pomoże Ci wyróżnić się w skrzynkach odbiorczych subskrybentów, co będzie miało wpływ na wyższe wyniki wskaźnika otwarć!

    Poniższy przykład prezentuje przykłady tematów stworzone przez Generator tematów:
Przykłady tematów, wygenerowane przez generator tematów AI od GetResponse

  • 🏆 PRZEDSTAWIENIE NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI I OPTYMALNE ROZMIESZCZENIE LINKÓW W WIADOMOŚCI

    Ważne, aby odbiorca nie czuł się przytłoczony i wiedział dokładnie, jaki jest cel wiadomości oraz co może zyskać. Odpowiednio zaprojektowane call to action odpowiada za konwersję.

  • 🚨 KREACJA TREŚCI Z UZWGLĘDNIENIEM POCZUCIA PILNOŚCI FOMO
    Strach przed przegapieniem (tzw. FOMO – fear of missing out) jest potężnym narzędziem wykorzystywanym przez marketerów. Dzięki temu są w stanie stworzyć naglącą potrzebę i złudzenie niedoboru. Najczęstszym sposobem na wywołanie pośpiechu jest nałożenie limitu czasowego na oferty.

  • 👤 PERSONALIZACJA PRZEKAZU MARKETINGOWEGO
    Personalizacja to bardzo prosta czynność, która znacznie poprawia efektywność komunikacji emailowej i nadaje jej pozytywnego wydźwięku, bowiem polega na dopasowaniu wiadomości do odbiorcy. 

Wypróbuj GetResponse ⤵︎

Załóż konto GetResponse

Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.
Share