Webinar “Skuteczne działania email marketingowe” – pytania i odpowiedzi
ostatnia aktualizacja 0

Webinar “Skuteczne działania email marketingowe” – pytania i odpowiedzi

Irek Klimczak z GetResponse i Liza Nema z TechSoup Polska odpowiadają na pytania zadane podczas webinaru.

6 sierpnia 2020 r. przeprowadziliśmy dla Was webinar, podczas którego Irek Klimczak i Liza Nema rozmawiali o skutecznych działaniach email marketingowych przy użyciu newsletterów, segmentacji i webinarów. Jeśli przegapiliście webinar, nic straconego – nagranie możecie obejrzeć tutaj.

Podczas spotkania padło wiele ciekawych pytań – niestety, z uwagi na ograniczony czas trwania webinaru nie byliśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie. Obiecaliśmy, że odpowiemy na nie w formie pisemnej – i dotrzymujemy słowa. Zapraszamy do lektury!

1. Czy według Was, najlepszym wyborem jest białe tło w newsletterach? Wiadomo, teraz dość popularny jest “dark mode” w niektórych przeglądarkach i z tego, co oglądam testowe newslettery, białe tło chyba jest najbezpieczniejsze. 

Białe tło w dalszym ciągu jest standardem w email marketingu. Jednak szablon wiadomości można dowolnie modyfikować, zapewniając odpowiedni kontrast oraz dostępność treści. 

2. Czy jeśli organizacja prowadzi różne linie działań, to warto rozbić graficznie pod nie newslettery? To pomaga, czy raczej szkodzi? 

Kluczowa jest w tym przypadku segmentacja listy kontaktów, aby zapewnić personalizację, tj. wysyłać odpowiednie wiadomości do odpowiednich osób. Jeżeli prowadzisz komunikację dla kilku marek, możesz stworzyć oddzielną identyfikację wizualną każdej z nich.

3. Skąd znacie zachowania zakupowe odbiorców? 

Warto śledzić zachowanie odbiorców za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics. Dzięki nim można śledzić zachowanie użytkowników we wszystkich kanałach marketingowych. Jeżeli zintegrujesz GetResponse ze stroną internetową, możesz śledzić aktywność kontaktów z listy (np. odwiedziny konkretnego URLa, opuszczony koszyk czy dokonany zakup). 

4. Segmentujecie użytkowników “ręcznie”, czy macie w tym zakresie wdrożone jakieś rozwiązania automatyczne? 

W GetResponse możesz wykorzystać pola dodatkowe z formularzy zapisu oraz automatycznie nadawać tagi na podstawie zachowania użytkowników. To pozwala na automatyczną segmentację przy użyciu marketing automation.

5. Czy można w ramach załadowanej listy kontaktów zmienić część kontaktów na inne? 

Możesz edytować listę kontaktów w dowolnym momencie. Wyjątkiem jest adres email subskrybenta – jego nie da się edytować. Możesz natomiast usunąć część kontaktów z listy i zastąpić je nowymi, importując, bądź dodając je ręcznie.

6. Czy jest możliwość dostosowania newslettera w ten sposób: ktoś odwiedza stronę www i po jej odwiedzeniu dostaje od razu newsletter powitalny? 

Jeżeli zintegrujesz GetResponse ze stroną internetową, będziesz mieć możliwość wysyłki maili w oparciu o aktywność na stronie, ale tylko do osób, których adresy mailowe znajdują się już na liście kontaktów. Zgodnie z RODO, nie możesz wysyłać użytkownikom niezamówionych wiadomości email. 

7. Czy i jak można załadować do webinaru więcej niż jedną prezentację, tak żeby można było przeskoczyć z jednego PDFa na drugi? 

Można wgrać dowolną ilość prezentacji i przełączać się między nimi według uznania. Najłatwiej dodać pliki przygotowując wydarzenie – system zapyta o to zaraz po pierwszym zalogowaniu się do webinaru jako prezenter z poziomu konta GetResponse.

8. Czy uważacie, że lepiej jest wysłać materiały po webinarze do wszystkich uczestników, czy powiedzieć, że wyślemy je do osób, które o to poproszą? 

Sugeruję wysłać materiały do wszystkich osób, które zarejestrowały się na wydarzenie. Moim zdaniem, rejestracja na webinar jest wystarczającym dowodem zainteresowania. 

9. W jakiej aplikacji najlepiej i najłatwiej jest zrobić webinar? 

Za pomocą GetResponse łatwo przeprowadzisz webinar i zrealizujesz związaną z nim komunikację: promocja, przypomnienie o wydarzeniu, komunikacja po webinarze, etc. Ten artykuł na naszym blogu może okazać się pomocny.

10. Z jakiego narzędzia teraz korzystacie? 

Z GetResponse. Stąd pomysł na wspólny webinar :). 

11. Jak często newslettery trafiają do spamu? 

Jeżeli budujesz bazę kontaktów zgodnie z dobrymi praktykami oraz korzystasz z profesjonalnego narzędzia do email marketingu, nie będziesz mieć problemów z dostarczalnością. Przeczytaj również ten artykuł – z pewnością odpowie na wiele pytań i pomoże w uniknięciu folderu ze spamem.

12. Czy webinar można poprowadzić w innych językach?

No pewnie! W GetResponse regularnie prowadzimy webinary w 3 językach, a samo narzędzie do webinarów obsługuje 8 języków, w tym oczywiście polski :). 

Panel webinaru w GetResponse

13. Jak się zaciąga listę adresatów do GetResponse? Z Excela? 

Możesz dodawać adresy automatycznie dzięki integracji, dodawać ręcznie lub zaciągać z pliku. Ten poradnik pokazuje, jak to zrobić.

14. Ile czasu (średnio) zajmuje Ci stworzenie/napisanie jednego newslettera? 

To zależy od ilości treści, jaką chcesz przekazać. Czas przygotowania możesz znacznie skrócić wykorzystując gotowe szablony newsletterów GetResponse, które możesz dowolnie dopasować do swoich potrzeb. 

15. Jaki jest procent otwarcia newsletterów?

Średni wskaźnik otwarć w Polsce wynosi 29.60%, średni wskaźnik kliknięć – 4.69%. Wszystko oczywiście zależy od wielu czynników – branży, wielkości grupy docelowej, jakości listy i wielu innych. Nasz raport “Email marketing w liczbach” ujawnia znacznie więcej przydatnych danych statystycznych – warto się z nim zapoznać.

16. Czy to narzędzie jest płatne? 

Rozpoczynasz od konta testowego, które jest do Twojej dyspozycji za darmo przez 30 dni możesz założyć je tutaj. Następnie wybierasz plan, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom. 

17. Jak często powinien być wysyłany newsletter?

Planując częstotliwość wysyłki weź pod uwagę potrzeby informacyjne odbiorców oraz informacje, które masz do przekazania. Możesz zacząć od jednego maila tygodniowo. Obserwuj wyniki i optymalizuj harmonogram wysyłki. Przeczytaj również ten wpis na naszym blogu.

18. Jaka godzina i dzień jest przez Was rekomendowana do uzyskania dużego open rate? 

Do optymalizacji czasu wysyłki zastosuj funkcję Perfect Timing w GetResponse. System będzie wysyłał wiadomości na podstawie informacji o aktywności użytkowników. To naprawdę działa – niedawno w GetResponse testowaliśmy Perfect Timing na grupie 12 tysięcy odbiorców w odstępie miesiąca. Okazało się, że wiadomość wysłana przy użyciu Perfect Timing wygenerowała o ponad 10% większy open rate niż email wysłany bez tej funkcji.

19. Czy można na żywo nadawać z tego narzędzia na FB? 

Tak, możesz prowadzić transmisję webinaru równolegle na profilu Facebook oraz na swoim kanale YouTube.

20. Jak najlepiej zebrać jak największą publiczność na webinar?

Proponuję przygotować landing page zachęcający do udziału i rozpocząć promocję na 4 tygodnie przed wydarzeniem. Warto również znaleźć partnerów i zaangażować ich w promocję wydarzenia. 

21. Czy platforma webinarowa ma swoją desktopową aplikację? Czy jako organizator/prowadzący są Państwo teraz na wersji webowej czy w aplikacji? 

Ten webinar prowadziliśmy za pomocą wersji webowej. Istnieje również aplikacja GetResponse Webinars, dzięki której możesz organizować i prowadzić webinary za pomocą urządzenia mobilnego. Więcej na temat aplikacji dowiesz się z tego artykułu.

22. Jak przekonywaliście subskrybentów do zapisania się? Jak do nich docieraliście (chodzi mi o pierwszy kontakt)? 

Za pomocą formularza na stronie oraz podczas zakładania konta na TechSoup.pl. 

23. Czy informacja odnośnie RODO i polityki prywatności musi być w jakiś sposób umieszczona w każdym newsletterze, czy wystarczy w “powitalnym”?

W ramach RODO jesteś zobowiązany do uzyskania zgód na przetwarzanie danych osobowych. Kontakty mogą wypisać się z bazy (lub baz) w każdej otrzymanej od Ciebie wiadomości. Do każdej stopki wiadomości automatycznie dodawany jest link do rezygnacji z subskrypcji. 

24. Czy przeprowadzenie formy testowej webinaru jest możliwa offline przez GetResponse? Czy polecacie jeszcze jakieś inne narzędzie do przeprowadzenia webinaru? 

Możesz przygotować wydarzenie z wyprzedzeniem i przetestować funkcje przed rozpoczęciem transmisji. GetResponse zapewni Ci wszystko, czego potrzebujesz do organizacji webinarów. Możesz dowiedzieć się więcej o webinarach GetResponse w tym miejscu.

25. Jaka godzina jest dobra do przeprowadzenia webinaru?

W GetResponse prowadzimy webinary w czwartki o g. 11:00. Unikamy poniedziałków i piątków – wszystko jednak zależy od branży oraz grupy docelowej. Spytaj swoich odbiorców, kiedy chcieliby wziąć udział w webinarze – to najlepszy sposób na dużą frekwencję. Warto również obiecać odbiorcom przesłanie nagrania po zakończeniu wydarzenia – to zachęci do rejestracji tych, którym data i godzina webinaru nie odpowiadają.

26. Jak często wysyłacie newslettery do poszczególnych grup?

Średnio raz w miesiącu – ale każdy powinien dopasować harmonogram wysyłki do potrzeb informacyjnych odbiorców. Ten fragment naszego raportu “Email marketing w liczbach” powinien pomóc.

27. Newsletter dostaje się do spamu. Czy to zależy od klienta poczty e-mail? 

Dostarczalność zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od jakości bazy kontaktów, reputacji nadawcy oraz zaangażowania odbiorców. Jeżeli masz problem z dostarczalnością, wykorzystaj profesjonalne narzędzie do email marketingu i wyczyść bazę kontaktów. Ten artykuł na naszym blogu z pewnością okaże się pomocny.

Mamy nadzieję, że udało się nam zaspokoić Waszą ciekawość. Jeśli macie kolejne pytania – zachęcamy do zadawania ich w komentarzu. A jeśli interesują Was kolejne nasze webinary, zapraszamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku – tam zawsze znajdziecie aktualne informacje. Jeszcze raz dziękujemy za udział w webinarze!

 

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.