Z pewnością robisz wszystko, żeby Twoje kampanie osiągały jak najlepsze wyniki: korzystasz z marketing automation, prowadzisz testy A/B, regularnie segmentujesz listę i szukasz nowych sposobów na poprawę kontaktu z odbiorcami.
Analizując statystyki, zastanawiasz się –
jak mogę wyróżnić się wśród konkurencji? Co zrobić, żeby osiągnąć sukces?
Przychodzimy Ci z pomocą! Przeanalizowaliśmy prawie 2 miliardy emaili wysłanych przez użytkowników GetResponse ze 126 krajów w okresie od stycznia do kwietnia 2018. Dzięki temu wiemy, jak rozwija się email marketing na poszczególnych kontynentach oraz jakie są średnie wskaźniki otwarć i kliknięć w wybranych krajach. Szczególną uwagę poświęciliśmy danym z rynku polskiego, a wszystkie statystyki zebrane na tej stronie będziemy regularnie aktualizować.
Nie możesz znaleźć danych, które szczególnie Cię interesują?
Napisz do nas! Chętnie dowiemy się, które aspekty są dla Ciebie najbardziej istotne.
Lokalizacja & branża
Kopiuj linkSkopiowane
Uśrednione wyniki wysyłek na różnych kontynentach
Kopiuj linkSkopiowane
Oceania
Współczynnik otwarć23,43%
Współczynnik kliknięć3,45%
Stosunek kliknięć do otwarć14,73%
Współczynnik wypisów0,32%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,01%
Ameryka Północna
Współczynnik otwarć21,97%
Współczynnik kliknięć3,69%
Stosunek kliknięć do otwarć16,78%
Współczynnik wypisów0,23%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,02%
Europa
Współczynnik otwarć28,91%
Współczynnik kliknięć5,15%
Stosunek kliknięć do otwarć17,83%
Współczynnik wypisów0,29%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,03%
Afryka
Współczynnik otwarć18,20%
Współczynnik kliknięć2,53%
Stosunek kliknięć do otwarć13,87%
Współczynnik wypisów0,14%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,01%
Azja
Współczynnik otwarć22,47%
Współczynnik kliknięć2,93%
Stosunek kliknięć do otwarć13,03%
Współczynnik wypisów0,14%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,01%
Ameryka Południowa
Współczynnik otwarć26,59%
Współczynnik kliknięć3,94%
Stosunek kliknięć do otwarć14,83%
Współczynnik wypisów0,17%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,02%
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Kontynent
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Stosunek kliknięć do otwarć
Współczynnik wypisów
Współczynnik zgłoszeń spamu
Ogółem
24,82%
4,07%
16,39%
0,24%
0,02%
Spójrz na wyniki na różnych kontynentach – mogą Cię zaskoczyć!
Czy wiesz, że w 2017 marketerzy z całego świata wysłali więcej newsletterów niż liczy populacja Chin i Indii razem wzięta? Ja nie miałem pojęcia. Nie wiedziałem też, że Europa wyprzedza Amerykę Północną pod względem współczynnika otwarć, kliknięć i zgłoszeń spamu. Co ciekawe, okazuje się też, że marketerzy z rejonu Oceanii wysyłają tyle samo newsletterów co marketerzy z Afryki, choć mieszka tam znacznie mniej ludzi. Ale, co najważniejsze, powyższe dane są dowodem na to, jak skuteczny jest email marketing – średni współczynnik otwarć i zaangażowania wynosi 24,82%.
Uśrednione wyniki dla poszczególnych krajów:
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Kraj
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Stosunek kliknięć do otwarć
Współczynnik wypisów
Współczynnik zgłoszeń spamu
Australia
25,99%
3,83%
14,73%
0,35%
0,02%
Belgia
29,43%
5,49%
18,66%
0,28%
0,01%
Brazylia
29,18%
4,70%
16,09%
0,20%
0,02%
Francja
39,28%
7,05%
17,96%
0,40%
0,02%
Filipiny
17,67%
2,13%
12,08%
0,14%
0,01%
Hiszpania
29,60%
4,00%
13,50%
0,26%
0,02%
Holandia
42,82%
8,37%
19,54%
0,53%
0,02%
Indie
19,63%
1,72%
8,78%
0,12%
0,00%
Indonezja
23,41%
3,43%
14,66%
0,11%
0,01%
Izrael
25,65%
3,63%
14,14%
0,27%
0,01%
Kanada
23,77%
4,96%
20,85%
0,25%
0,02%
Kolumbia
24,01%
3,10%
12,89%
0,12%
0,01%
Malezja
18,77%
2,56%
13,63%
0,14%
0,01%
Meksyk
24,47%
3,01%
12,31%
0,14%
0,02%
Niemcy
44,55%
8,35%
18,75%
0,48%
0,01%
Peru
20,59%
1,91%
9,29%
0,11%
0,01%
Polska
26,29%
5,04%
19,18%
0,21%
0,02%
Rosja
27,32%
5,93%
21,69%
0,27%
0,11%
Rumunia
16,97%
2,75%
16,20%
0,16%
0,02%
Singapur
18,60%
3,34%
17,98%
0,17%
0,02%
USA
21,43%
3,50%
16,32%
0,24%
0,02%
Ukraina
28,38%
6,88%
24,23%
0,30%
0,07%
Wielka Brytania
22,54%
3,37%
14,93%
0,26%
0,01%
Wietnam
30,11%
3,85%
12,80%
0,14%
0,01%
Włochy
34,20%
4,89%
14,30%
0,32%
0,01%
Ogółem
24,82%
4,07%
16,39%
0,24%
0,02%
Co kraj to obyczaj
Wyniki działań email marketingowych różnią się w zależności od kraju. Bardzo dużo zależy od nawyków klientów, ich poziomu wiedzy na temat marketingu oraz uwarunkowań prawnych obowiązujących w danym państwie.
Przykładowo, tam, gdzie najpopularniejszym sposobem subskrypcji jest zapis z potwierdzeniem (double opt-in), np. w Niemczech, Francji czy Holandii, zaangażowanie odbiorców jest wyższe niż w krajach, w których zazwyczaj zapisujemy się na listę bez dodatkowego potwierdzenia (np. USA).
Dlatego analizując wyniki prowadzonych działań, zawsze bierz pod uwagę grupę docelową – szczególnie jeśli pracujesz w międzynarodowym środowisku i wysyłasz wiadomości do ludzi z całego świata.
Polska: Uśrednione wyniki wysyłek w poszczególnych branżach
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Branża
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Stosunek kliknięć do otwarć
Współczynnik wypisów
Współczynnik zgłoszeń spamu
Agencje marketingowe
32,88%
4,92%
14,95%
0,49%
0,03%
Sztuka i rozrywka
48,32%
8,44%
17,47%
0,22%
0,01%
Motoryzacja
20,45%
3,47%
16,99%
0,34%
0,07%
Komunikacja i łączność
22,86%
3,70%
16,20%
0,21%
0,04%
Edukacja
25,87%
4,81%
18,59%
0,20%
0,02%
Usługi finansowe
9,70%
2,79%
28,79%
0,05%
0,01%
Uroda i kosmetyka
16,41%
1,96%
11,96%
0,22%
0,03%
Zdrowie i usługi medyczne
23,27%
4,07%
17,50%
0,21%
0,03%
E-marketing i e-commerce
30,67%
4,98%
16,25%
0,31%
0,02%
Usługi prawne
46,74%
7,88%
16,87%
0,31%
0,08%
Stowarzyszenia i organizacje non-profit
35,44%
6,84%
19,31%
0,20%
0,02%
Wydawnictwa i e-wydawnictwa
36,52%
7,38%
20,22%
0,17%
0,04%
Nieruchomości
57,37%
7,28%
12,68%
0,27%
0,01%
Gastronomia i catering
33,97%
3,82%
11,24%
0,18%
0,01%
Sprzedaż detaliczna
28,39%
4,54%
15,98%
0,18%
0,02%
Sport i rekreacja
20,33%
2,63%
12,94%
0,12%
0,02%
Technologia
34,86%
5,41%
15,50%
0,29%
0,04%
Turystyka
16,07%
2,59%
16,09%
0,06%
0,01%
Wielkość Bazy
Kopiuj linkSkopiowane
Polska: uśrednione wyniki wysyłek z podziałem na wielkość bazy
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Wielkość bazy
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Współczynnik wypisów
Współczynnik zgłoszeń spamu
1000 - 2499
2 917
35,16%
7,06%
0,31%
0,02%
2500 - 4999
1 871
25,13%
4,48%
0,23%
0,02%
5000 - 9999
1 236
23,22%
4,66%
0,16%
0,02%
10000 - 24999
1 021
15,01%
2,75%
0,11%
0,02%
25000 - 49999
508
12,11%
2,25%
0,11%
0,02%
50000 - 99999
67
10,79%
2,08%
0,05%
0,02%
1000000+
12
14,35%
2,69%
0,08%
0,02%
Ogółem
7 632
26,29%
5,09%
0,22%
0,02%
Jakość czy wielkość?
Email marketerzy już od dawna wiedzą, że ważna jest jakość bazy, a nie jej wielkość. Ale czy to rzeczywiście prawda? Powyższe dane z pewnością pomogą nam to ustalić.
Widać wyraźnie, że marketerzy pracujący z mniejszymi bazami lepiej radzą sobie z angażowaniem odbiorców, a ich wiadomości osiągają wyższe wskaźniki otwarć i kliknięć.
Jaki z tego wniosek? Poszerzając bazę, staraj się nie stracić kontaktu z odbiorcami! Buduj relacje z nimi w taki sposób, jakbyś prowadził mały osiedlowy sklep na rogu – staraj się ich poznać i utrzymuj regularny kontakt. Twoi odbiorcy z pewnością to docenią i odwdzięczą się zaangażowaniem.
Pamiętaj również, aby skalować działania i porównywać wyniki nie do ogółu, ale do konkretnego segmentu, na którym pracujesz.
Polska: uśrednione wyniki wysyłek dla poszczególnych rodzajów wiadomości
Kopiuj linkSkopiowane
Autoresponder
Współczynnik otwarć42,62%
Współczynnik kliknięć9,04%
Współczynnik wypisów0,42%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,03%
Newsletter
Współczynnik otwarć24,97%
Współczynnik kliknięć4,46%
Współczynnik wypisów0,19%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,02%
RSS
Współczynnik otwarć14,77%
Współczynnik kliknięć3,49%
Współczynnik wypisów0,07%
Współczynnik zgłoszeń spamu0,01%
Treści dopasowane do potrzeb odbiorców to sposób na większe zaangażowanie
Jeśli chcesz zbudować bazę zaangażowanych odbiorców, dowiedz się, jakich treści potrzebują. Wykorzystaj w tym celu marketing automation.
Dzięki automatyzacji możesz regularnie zbierać informacje o odbiorcach. Wykorzystaj te dane do segmentacji bazy i personalizacji przekazu.
Czas & częstotliwość
Kopiuj linkSkopiowane
Polska: wyniki dla różnych godzin wysyłki
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Godzina
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
0
35
28,15%
4,66%
1
20
25,43%
3,62%
2
18
18,74%
2,65%
3
11
28,80%
1,79%
4
14
20,98%
2,03%
5
37
17,98%
4,66%
6
143
20,65%
4,93%
7
262
20,80%
4,64%
8
856
19,19%
3,93%
9
783
23,58%
4,13%
10
724
23,95%
3,37%
11
564
28,21%
5,19%
12
487
27,40%
4,68%
13
401
25,62%
4,25%
14
453
26,71%
4,31%
15
405
29,24%
6,60%
16
332
28,18%
4,56%
17
261
24,68%
4,18%
18
245
23,42%
4,29%
19
246
28,48%
5,26%
20
221
27,23%
4,21%
21
82
22,32%
4,31%
22
71
29,92%
4,76%
23
40
43,12%
6,83%
Jaki jest najlepszy czas na wysyłkę wiadomości email?
Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Jest wiele czynników, które mogą wpłynąć na to, o której godzinie Twoje wiadomości będą najchętniej otwierane. Głównymi z nich są oczywiście Twoja grupa docelowa i to jaka jest natura Twojej komunikacji.
Niemniej jednak patrząc na globalne wyniki można się spodziewać, że najlepsze wyniki zaobserwujesz, jeśli zdecydujesz się wysłać swoje kampanie w okolicach 11-12 lub 15-16. To właśnie te godziny są szczególnie popularne wśród marketerów. Wtedy też odnotowaliśmy najlepsze wyniki – również w kontekście kliknięć, które są najbliżej Twojego głównego celu, czyli konwersji.
Pomijam oczywiście przypadki, w których wartości są wyższe, ale liczba wysłanych wiadomości stanowi ułamek wszystkich badanych przez nas wysyłek.
Warto również pamiętać, że wyniki te będą różne w przypadku różnych krajów. Dlatego jeżeli prowadzisz kampanie na zagranicznych rynkach, dostosuj czas wysyłek do panujących tam zasad i skorzystaj z narzędzi takich jak Perfect Timing lub Time Travel.
Polska: wyniki z podziałem na dni tygodnia
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Dzień tygodnia
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Niedziela
372
22,62%
4,29%
Poniedziałek
1 093
25,37%
4,27%
Wtorek
1 203
26,42%
4,40%
Środa
1 257
26,38%
4,37%
Czwartek
1 246
25,46%
4,80%
Piątek
1 144
24,42%
5,16%
Sobota
396
16,89%
2,66%
Kiedy wysyłać emaile?
Jak wynika z doświadczenia użytkowników GetResponse, najlepsze wyniki osiągają wiadomości wysyłane we wtorki i czwartki. Pamiętaj jednak, że każda baza adresowa jest inna, a użytkownicy mają różne preferencje. Bądź więc elastyczny i testuj różne pory wysyłek – sam sprawdź, jaki dzień będzie najbardziej odpowiedni i przyniesie najlepsze rezultaty.
Polska: liczba wysyłanych newsletterów tygodniowo
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Kliki
1
32,21%
6,11%
82 970
2
29,64%
5,23%
51 808
3
27,63%
4,83%
36 278
4
26,30%
4,44%
25 701
5
26,90%
3,54%
18 440
6
15,72%
2,88%
25 463
7
12,77%
2,53%
46 981
8
18,62%
2,70%
10 540
9
17,66%
3,35%
13 887
10
25,40%
2,57%
6 200
11
25,44%
3,60%
5 274
12
20,79%
3,25%
23 252
13
26,01%
2,39%
3 532
14
16,56%
2,53%
21 739
15
29,70%
8,82%
5 560
Im częściej tym lepiej? Niekoniecznie!
Częstotliwość wysyłek newslettera to bardzo istotna kwestia i w dużej mierze zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań, polscy marketerzy najchętniej kontaktują się z subskrybentami raz w tygodniu.
Uszanuj zaufanie, jakim obdarzyli Cię odbiorcy i nie wysyłaj im emaili zbyt często. W przeciwnym razie Twoje działania odniosą odwrotny skutek – marka może zostać uznana za nachalną, a emaile od Ciebie zniechęcą odbiorców i wylądują w folderze ze spamem. Z drugiej strony, nie możesz dać o sobie zapomnieć. Dlatego już w formularzu zapisu zapytaj odbiorców o to, jak często chcieliby otrzymywać wiadomości od Ciebie – dzięki temu poznasz ich oczekiwania i będziesz mieć pewność, że chętniej będą otwierać Twoje emaile.
Taktyka
Kopiuj linkSkopiowane
Polska: liczba znaków w temacie wiadomości
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Liczba znaków w temacie
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Kliki
1 - 9
33
30,58%
6,61%
7422
10 - 19
275
31,00%
8,03%
59257
20 - 29
668
31,76%
5,23%
188670
30 - 39
1105
28,63%
5,24%
268294
40 - 49
1276
27,32%
4,76%
310502
50 - 59
1258
26,65%
4,82%
254421
60 - 69
1097
23,58%
4,58%
260148
70 - 79
756
22,31%
5,25%
207422
80 - 89
476
21,76%
5,18%
129096
90 - 99
246
26,22%
4,54%
61273
100 - 109
141
25,06%
5,54%
47011
110 - 119
96
18,49%
3,67%
24748
120 - 129
44
24,24%
5,28%
22158
130 - 139
38
21,24%
3,88%
18966
140 - 149
32
29,49%
6,88%
21406
150 - 159
18
20,69%
4,64%
5793
160 - 169
24
23,86%
5,41%
17043
170 - 179
17
24,71%
6,03%
11868
180 - 189
14
21,91%
4,46%
6373
190 - 199
5
30,89%
3,88%
1470
200 - 209
4
14,34%
3,85%
3873
210 - 219
3
29,67%
6,49%
1303
220 - 229
2
29,30%
7,60%
1022
230 - 239
4
46,88%
8,94%
520
Daj znać, co jest w środku
Temat Twojego newslettera powinien wyróżniać się spośród innych emaili w skrzynce odbiorcy i zachęcać go do otworzenia wiadomości. Nie chodzi więc o to, żeby temat był jak najdłuższy, ale żeby był jak najbardziej przekonujący.
Powinien odzwierciedlać to, co znajduje się w emailu. Jeśli treść jest dopasowana do zainteresowań odbiorcy, z łatwością przygotujesz temat, który zachęci subskrybenta do otwarcia newslettera.
Polska: wykorzystanie emoji w temacie wiadomości
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Emoji
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
NIE
6 152
28,74%
TAK
1 467
15,95%
Czy emoji to dobry pomysł?
Marketerzy jeszcze nie do końca zaufali emoji – tylko co dziesiąty polski marketer umieszcza tego typu ikonki w tematach wysyłanych emaili.
Wszystko zależy od Twoich odbiorców oraz rodzaju prowadzonej działalności. Dlatego testuj i sprawdź sam, czy emoji sprawdzą się w Twojej branży. I pamiętaj, że ikonki mogą wyświetlać się zupełnie inaczej w w różnych klientach pocztowych. To, co wygląda na wesołą minkę w Twojej wiadomości, może prezentować się wręcz przerażająco w skrzynkach Twoich odbiorców!
Polska: personalizacja w tematach wiadomości
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Personalizacja w temacie wiadomości
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
NIE
6 865
26,86%
4,97%
TAK
716
20,11%
5,57%
Wykorzystanie preheadera
Kopiuj linkSkopiowane
Przewiń żeby zobaczyć całą tabelę
Preheader
Liczba wysłanych wiadomości
Współczynnik otwarć
Współczynnik kliknięć
Współczynnik wypisów
Współczynnik zgłoszeń spamu
Nie posiada
5 937
26,30%
4,73%
0,22%
0,02%
Posiada
1 682
26,19%
6,14%
0,17%
0,02%
Użyj preheadera jako rozwinięcie tematu wiadomości
Preheader to świetne miejsce na rozwinięcie i uzupełnienie tematu Twojego emaila. Pamiętaj, że otwierając skrzynkę, subskrybent widzi następujące elementy wiadomości: nadawcę, temat emaila i preheader. Dlatego wykorzystaj tę szansę – dobrze skonstruowany preheader zachęci subskrybenta do otwarcia newslettera.