W Polsce email marketing ma się naprawdę dobrze. W 2022 roku średni współczynnik otwarć wiadomości email był w Polsce o ponad 4 punkty procentowe wyższy (30,93%) niż na świecie (26,8%). Ponadto średni współczynnik kliknięć w Polsce wynosił 3,22% w porównaniu do 1,89% globalnie.
Po współczynnikach otwarć i kliknięć widać, że klienci są aktywnie zainteresowani wiadomościami email, oraz że email marketing może być skutecznym narzędziem dotarcia do klientów, promowania produktów, budowania świadomości marki i interakcji.
Pomimo wysokich wyników w Polsce i wzrostu wskaźnika otwarć, zauważamy spadek w liczbie kliknięć (w porównaniu do danych z 2018 roku). Jest to istotny sygnał, który może sugerować, że odbiorcy nie znajdują wystarczająco angażujących treści. Dlatego konieczne jest ciągłe ulepszanie strategii email marketingu.
Odbiorcy doceniają i chętniej reagują na wiadomości dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań. Obok autoresponderów i wiadomości wysyłanych w ramach cykli automation wysoką skutecznością odznaczyły się wiadomości powitalne – wyraźnie widać, że pierwsza interakcja z klientem jest kluczowa dla budowania zaangażowania.
Oto kluczowe strategie, które warto wypróbować w email marketingu:- Zadbaj o personalizację – warto stosować personalizację w temacie czy treści wiadomości, ale współczesny odbiorca oczekuje znacznie więcej! Segmentuj subskrybentów i dostarczaj im naprawdę angażujących treści.
- Zainwestuj w automatyzację – zautomatyzowane wiadomości email osiągają ponadprzeciętne wskaźniki zarówno otwarć jak i kliknięć, pozwalają też na bardziej zaawansowaną personalizację.
- Zwróć uwagę na czas wysyłki – skoro większość otwarć i kliknięć występuje w ciągu dwóch pierwszych godzin, od wysłania wiadomości warto starannie zaplanować czas wysyłki, z pomocą przychodzą tutaj narzędzia typu perfect timing.
- Przywitaj subskrybentów – wiadomości powitalne osiągają bardzo wysokie wskaźniki otwarcia i kliknięć, warto poświęcić czas na stworzenie atrakcyjnego powitania i zaangażowanie odbiorców od samego początku.
- Uczyń testy A/B częścią swojej rutyny. Nawet jeśli dana taktyka nie działa w przypadku innych, nie oznacza to, że nie sprawdzi się w Twoim przypadku. Wyeliminuj zgadywanie z programu marketingu e-mailowego, dodając testy A/B do swojego procesu.
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możesz ulepszyć swoje kampanie e-mailowe, postępuj zgodnie z naszym ponadczasowym przewodnikiem po najlepszych praktykach marketingu e-mailowego.