Kiedy i jak często wysyłać newslettery?
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Kiedy i jak często wysyłać newslettery?

Czas dostarczenia oraz ilość wysyłanych wiadomości ma bardzo duży wpływ na współczynnik otwarć i ogólne powodzenie działań email marketingowych.

Jeżeli chcesz, aby Twoja kampania przynosiła oczekiwane rezultaty, powinieneś dokładnie zaplanować częstotliwość korespondencji, a następnie wybrać właściwy dzień oraz czas wysyłki.

 

1

 

Prawdopodobnie często zadajesz sobie pytanie dotyczące właściwego czasu wysyłki: który dzień i jaka pora okaże się najbardziej skuteczna dla mojej kampanii?

Do dyspozycji jest wiele raportów branżowych, które prezentują ciekawe statystyki dotyczące zachowania odbiorców w zależności od dnia i pory otrzymania wiadomości.

Jednym z takich raportów, jest ten przygotowany przez zespół GetResponse, który przeanalizował wiadomości wysyłane przez swoich klientów oraz zmiany we wskaźnikach skuteczności w zależności od dnia i pory.

Należy jednak pamiętać, że prezentowane w raportach wyniki badań to dane statystyczne. Pokazują ogólne trendy wśród subskrybentów i pomagają obrać kierunek optymalizacji działań marketingowych, jednak mogą znacząco różnić się w zależności od branży.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest testowanie efektywności kampanii wśród własnych subskrybentów. Dzięki testom A/B oraz uważnej obserwacji statystyki wysyłki, szybko dowiesz się jaką porę preferują Twoi odbiorcy.

 

Testy A/B

Testy A/B - Kiedy wysyłać newslettery?

Testy A/B – Kiedy wysyłać newslettery?

Przeprowadzenie samodzielnego badania preferencji subskrybentów jest najlepszą metodą na zgromadzenie odpowiedniej wiedzy, która pozwoli Ci na podniesienie skuteczności działań email marketingowych.

Platformy email marketingowe, jak np. GetResponse, posiadają funkcjonalność przeprowadzenia testu A/B. Umożliwia ona bardzo łatwe wykonanie testów oraz automatyczną optymalizację wysyłki w zależności od jego wyników.

 

Na czym polegają testy A/B?

W przypadku badania najlepszej pory wysyłki zasada jest prosta: przygotowujesz wiadomość i określasz dwa warianty czasu wysyłki newslettera. Np. wtorek g.10:00 i wtorek g.15:00. Możesz również przetestować dzień wysyłki wybierając np. wtorek g.10:00 oraz środę g.10:00.

Na przykładzie parametrów z powyższego przykładu system wyśle Twoją wiadomość do 10% losowo wybranych subskrybentów we wtorek o g.10:00 oraz do kolejnych 10% odbiorców tego samego dnia o g.15:00.

Porównując wyniki obu grup dowiesz się, która godzina wysyłki jest bardziej efektywna dla Twojej kampanii bez ryzyka dwukrotnego wysłania tej samej wiadomości do odbiorców.

Wiadomość, która otrzyma lepsze wyniki zostanie automatycznie wysłana do pozostałych 80% subskrybentów na Twojej liście. Jak widać, dzięki temu rozwiązaniu możesz skutecznie optymalizować swoje działania oszczędzając czas. Wystarczy, że określisz dwa warianty wysyłki, a system wykona testy automatycznie.

 

Time travel

 

Funkcjonalność Time Travel

Funkcjonalność Time Travel

Jeżeli działasz globalnie i wysyłasz mailing do klientów, którzy funkcjonują w różnych strefach czasowych powinieneś skorzystać z opcji time travel. Funkcjonalność ta pozwala na dostarczanie wiadomości do odbiorców według ich czasu lokalnego.

W GetResponse funkcjonalność ta jest niezwykle prosta w użyciu i nie wymaga segmentacji listy subskrybentów pod względem miejsca zamieszkania. System wykorzystuje geolokalizację adresów IP.

Wystarczy aktywować funkcję, a Twoi subskrybenci otrzymają wiadomość o wskazanej godzinie bez względu na miejsce, w którym się znajdują.

 

Wskaźnik wypisu/konwersje

 

4

 

Kolejną kwestią, którą należy starannie zaplanować jest częstotliwość wysyłki. Niektóre firmy wysyłają wiadomości raz w tygodniu, inne z powodzeniem realizują wysyłkę każdego dnia. I w tym wypadku wszystko jest uzależnione od branży, w której działa Twoja firma oraz indywidualnego sposobu komunikacji z klientami.

Zwiększenie częstotliwość wysyłki może skłonić niektórych subskrybentów do wypisania się z mailingu. Warto jednak przyjrzeć się temu zjawisku dokładniej. Być może zwiększenie częstotliwości przyniesie Twojej firmie korzyści, nawet gdy część subskrybentów wypisze się z listy.

Jeżeli Twoja firma ma bogatą ofertę i każdego dnia oferuje różne produkty w atrakcyjnych cenach, to warto sprawdzić jakie skutki przyniesie zwiększenie częstotliwości wysyłki. Sprawdź współczynnik konwersji i podejmij decyzję, która strategia przyniesie najwięcej korzyści.

Prześledź uważnie statystyki, być może wzrost współczynnika konwersji i zwiększona sprzedaż sprawią, że kampania realizowana każdego dnia będzie dla Ciebie bardziej korzystna, mimo rezygnacji części odbiorców z subskrypcji.

 

Centrum preferencji i spersonalizowany mailing

Jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie wysokiej jakości komunikacji jest pozostawienie decyzji o rodzaju oraz częstotliwości wysyłki odbiorcom.

W formularzu zapisu możesz umieścić pola wyboru, przypisujące adres subskrybenta do konkretnych kampanii.

Możesz przygotować specjalną stronę, na której subskrybenci będą mogli samodzielnie wybierać interesujące ich kategorie produktów oraz preferowaną tematykę wiadomości.

Dzięki centrum preferencji uzyskasz kluczowe informacje bezpośrednio od odbiorców, dzięki czemu skutecznie dopasujesz komunikację do ich indywidualnych oczekiwań.

Część osób zadeklaruje chęć otrzymywania większej ilości wiadomości, część zapisze się tylko na jeden rodzaj wysyłki. Bez względu na sytuację będziesz mieć pewność, że zawsze działasz za przyzwoleniem i zgodnie z preferencjami Twoich odbiorców.

Twoi odbiorcy powinni mieć również stały dostęp do panelu, aby w każdej chwili mogli zmienić swoje preferencje. Możesz także co jakiś czas wysłać do nich specjalną wiadomość przypominającą o możliwości zmiany trybu subskrypcji w dowolnym momencie.

 

Podsumowanie

Jak widzisz, trudno jest wskazać konkretny dzień i godzinę, która zapewni sukces Twoich działań email marketingowych. Bardzo wiele zależy od specyfiki branży, w której działa Twoja firma oraz preferencji subskrybentów.

Tylko testowanie różnych wariantów pozwoli Ci na zoptymalizowanie pory wysyłki w taki sposób, aby spełnić oczekiwania Twoich odbiorców i osiągnąć maksymalne korzyści z kampanii.

Jaka jest Twoja opinia na temat częstotliwości i pory wysyłki?

 

Podziel się z nami własnymi doświadczeniami w tej kwestii. Jesteśmy ciekawi Twojej opinii.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić