Czy mogę zintegrować konto ze swoją stroną e-commerce w PrestaShop?

Przygotowaliśmy wtyczkę do platformy PrestaShop. Wtyczka jest kompatybilna z wersją 1.6 i 1.7 PrestaShop. Gdy pobierzesz i aktywujesz wtyczkę, możesz połączyć ją z kontem GetResponse. Przy użyciu tej integracji możesz:

  • eksportować dane klientów (pola dodatkowe i dane ecommerce),
  • dodawać nowe listy kontaktów,
  • dodawać kontakty do określonej listy GetResponse, gdy klient zarejestruje się w Twoim sklepie internetowym,
  • dodawać kontakty przy użyciu formularzy statycznych i formularzy typu exit popup GetResponse, które dodasz na stronę sklepu,
  • używać opcji śledzenia aktywności na stronie, aby zobaczyć kto, jak często i dlaczego odwiedza Twój sklep,
  • przesyłać dane ecommerce do GetResponse, abyś był na bieżąco informowany o nawykach zakupowych swoich kontaktów. Używaj tych danych do tworzenia cykli automation, które będą reagować na zakupy, porzucone koszyki lub łączną sumę pieniędzy wydanych przez klientów.

Jak pobrać i zainstalować moduł GetResponse z panelu administracyjnego PrestaShop?

  1. Pobierz najnowszą wersję pliku zip (nie rozpakowuj go).
  2. Zaloguj się do panelu administracyjnego PrestaShop.
  3. Przejdź do zakładki “Module Manager” i kliknij Upload a module.
  4. Kliknij Select file, aby odnaleźć archiwum wtyczki, które pobrałeś z Martketplace.
  5. Po zakończeniu wgrywania zobaczysz, że moduł jest gotowy do instalacji.
  6. Kliknij przycisk Install, aby zainstalować moduł.
    Gotowe. Teraz możesz połączyć swoją stronę PrestaShop z GetResponse.

Jak ręcznie zainstalować moduł na serwerze?

  1. Przenieś archiwum modułu GetResponse na swój serwer.
  2. Rozpakuj archiwum. Gdy rozpakujesz plik, uzyskasz folder getresponse.
    Uwaga jeśli Twój serwer nie posiada narzędzia do rozpakowania archiwum, możesz rozpakować plik ZIP w innym miejscu i przenieść folder na serwer.
  3. Skopiuj folder getresponse do folderu modules w PrestaShop. To już wszystkie zadania na serwerze.
  4. Zaloguj się do panelu administracyjnego PrestaShop.
  5. Przejdź do zakładki Modules Manager.
  6. Na liście modułów odnajdź GetResponse i kliknij Install.
    Gotowe. Możesz teraz połączyć swoją stronę PrestaShop z GetResponse.

Jak połączyć konto GetResponse ze sklepem PrestaShop?

  1. Zaloguj się do konta GetResponse.
  2. Przejdź do zakładki Menu >> Integracje & API >> API.
    Integracje & API.
  3. Skopuj klucz API.
    Klucz API
  4. Zaloguj się do panelu administracyjnego PrestaShop.
  5. Aby przejść do strony z kontem GetResponse, kliknij GetResponse w menu bocznym.
  6. Wklej klucz API GetResponse. (Jeśli jesteś właścicielem konta Enterprise, kliknij Yes obok Enterprise package. Następnie wybierz typ konta i wpisz informacje o domenie.)
    API key field shown on the Account page
  7. Kliknij Connect.

Gdy połączysz PrestaShop i GetResponse, uzyskasz dostęp do listy, formularzy i newsletterów bez opuszczania PrestaShop.

Jak wyeksportować listę klientów do GetResponse?

1. W bocznym menu kliknij GetResponse i najedź kursorem na Export Customer Data.

Exporting option shown in the menu

2. Wybierz listę, do której chcesz wyeksportować kontakty lub stwórz nową listę dla odwiedzających Twój sklep PrestaShop.
3. Następnie możesz wybrać jeden z poniższych kroków (jeśli nie chcesz, przejdź do kroku 4):

  • aby wyeksportować informacje o subskrybentach, kliknij Yes obok Include newsletter subscribers,
  • aby dodać nowe kontakty do cyklu autorespondera, wybierz opcję Add to autoresponder cycle i wybierz dzień, na który chcesz dodać kontakty (ta opcja dotyczy tylko list z aktywnym autoresponderem).
  • aby przekazać aktualne informacje o produktach, zakupach i porzuconych koszykach do GetResponse, zaznacz pole wyboru Include ecommerce data in this export.
  • aby zaktualizować istniejące pola dodatkowe przypisane do kontaktów w GetResponse, kliknij Yes obok Update contact info. Następnie ujrzysz wykaz pól dodatkowych, które możesz mapować. Kliknij Edit, aby zaimportować dane klientów do pól dodatkowych w GetResponse. W następnym kroku wybierz ustawienie mapowania jako ON i kliknij Save.

4. Kliknij Export.

Teraz klienci PrestaShop znajdują się na liście kontaktów.

Jak wyeksportować listę klientów?
Możesz eksportować dane klientów do pliku CSV, który następnie dodasz do bazy kontatków w GetResponse. Przejdź do zakładki Klienci >> Manage your Customers i kliknij przycisk Export. Plik powinien automatycznie zapisać się na Twoim komputerze. Następnie zaloguj się do konta GetResponse i prześlij dane klientów przy użyciu opcji Importuj kontakty z pliku.

Jak uruchomić zapis na listę, gdy odwiedzający stronę rejestrują się w PrestaShop?

Możesz dodawać subskrybentów do wybranej listy w GetResponse, gdy rejestrują się w Twoim sklepie internetowym, przy użyciu strony do zapisu.

  1. Przejdź do zakładki GetResponse >> Subscribe via Registration.
  2. Przełącz opcję Add contacts to GetResponse during registration na pozycję ON.
  3. Wybierz istniejącą listę lub stwórz nową dla odwiedzających sklep PrestaShop.
  4. Jeśli lista posiada aktywny autoresponder, wybierz dzień, do którego chcesz dodać kontakty.
  5. Na wypadek zmiany danych przez klientów podczas ostatniego kroku przy składaniu zamówienia, przełącz opcję Update contact info na ON. GetResponse automatycznie zaktualizuje ich dane.

Jak opublikować formularz rejestracyjny w sklepie?

Możesz dodawać formularze GetResponse do sklepu PrestaShop.

  1. Przejdź do zakładki GetResponse >> Subscribe via Forms.
  2. Przełącz opcję Add contacts to GetResponse via forms (or exit popups) na pozycję ON.
  3. Wybierz jeden z formularzy, który stworzyłeś w GetResponse.
  4. Wybierz umiejscowienie formularza na stronie.
  5. (Krok tylko dla formularzy Legacy. Jeśli nie posiadasz formularzy legacy, możesz pominąć ten krok). Możesz wyświetlić formularz w oryginalnej formie lub w prostym stylu PrestaShop.
  6. Kliknij Save.

Czy mogę śledzić czynności klientów w ramach sklepu?

Możesz dowiedzieć się jakie strony odwiedzają Twoi klienci przy użyciu opcji śledzenia aktywności na stronie.

Zanim rozpoczniesz:
Śledzenie aktywności na stronie jest funkcją marketing automation dostępną w kontach w planie Professional. Oznacza to, że musisz mieć możliwość używania warunków Zrealizowany zakup i Odwiedzony URL podczas tworzenia cyklu automation.

Aby rozpocząć śledzenie aktywności klientów na stronie:
1. Przejdź do modułu GetResponse.
2. Rozwiń menu i kliknij Web Event Tracking.
3. Kliknij YES obok Send web event data to GetResponse.
4. Kliknij Save.

Gdy włączysz opcję śledzenia rozpoczniemy zbieranie danych o adresach URL odwiedzanych przez klientów. Aby wyłączyć tę opcję, odznacz pole wyboru i kliknij Save.

Czy mogę śledzić i zbierać dane ecommerce?

Możesz używać funkcji Ecommerce GetResponse, aby gromadzić informacje na temat nawyków zakupowych swoich klientów. Gdy uruchomisz tę opcję, wtyczka zacznie przesyłać do GetResponse informacje, takie jak zamówienia, zakupione produkty, produkty dodane do koszyka, wartość zamówienia. Możesz użyć tej funkcji do tworzenia cykli Marketing automation lub do segmentacji klientów zakładce Listy >> Wyszukiwanie przy użyciu warunków E-commerce.

Zanim rozpoczniesz:
Upewnij się, że w module GetResponse, uruchomiłeś opcję dodawania kontaktów podczas rejestracji.

Aby rozpocząć przesyłanie danych:

  1. Przejdź do modułu GetResponse.
  2. Rozwiń menu i kliknij GetResponse Ecommerce.
  3. Kliknij YES obok Send ecommerce data to GetResponse.
  4. Dodaj nowy sklep (jeśli masz już aktywne sklepy przejdź bezpośrednio do kroku 5). Na kolejnej stronie kliknij ikonę Add new shop i wpisz nazwę we wskazanym miejscu, kliknij Save. (Powtórz ten krok, aby stworzyć kolejne sklepy. Możesz też stworzyć nowe sklepy w późniejszym czasie.)
    location of button shown
  5. Z rozwijalnego menu wybierz sklep, który chcesz śledzić.
  6. Kliknij Save.

Gotowe. Teraz dane wybranego sklepu będą przesyłane do konta GetResponse.

Możesz edytować ustawienia w dogodnym czasie:
– Wybierz sklep i kliknij Save.
– Odznacz pole wyboru i kliknij Save, aby wyłączyć opcję śledzenia.