Czy email sprzedaje? To jest chyba najczęściej powtarzane pytanie przez każdego marketera i sprzedawcę rozpoczynającego swoją przygodę z email marketingiem.
Jako osoba, która zajmuje się promocją email marketingu od kilku lat, mogę śmiało potwierdzić, że jeśli kampania jest prowadzona prawidłowo i zgodnie z dobrymi praktykami, to email na pewno sprzedaje.
Zanim zadasz sobie pytanie “czy email sprzedaje”, warto poszukać odpowiedzi na inne pytania: kiedy i jak często należy wysyłać wiadomości. Dzięki uzyskanym odpowiedziom łatwiej będzie znaleźć odpowiedź na pytanie dotyczące sprzedawania.
Dlatego, aby rozwiać wszelkie wątpliwości, przygotowaliśmy krótką infografikę. Możesz się z niej dowiedzieć m.in.:
- kiedy najlepiej wysyłać newslettery
- jaka jest optymalna częstotliwość wysyłania wiadomości
- ile trwa cały proces sprzedaży – od otwarcia wiadomości do kupna produktu lub usługi
Oczywiście dane w infografice są uniwersalne i mają posłużyć jako wskazówka w planowaniu kampanii.
Nie zapomnij również o tak ważnych elementach jak, treść i elementy graficzne wiadomości – one również mają wpływ na wskaźnik konwersji. Dlatego im również poświęciliśmy kilka słów.
