Periscope – jak optymalnie wykorzystać nową aplikację wideo
ostatnia aktualizacja 0

Periscope – jak optymalnie wykorzystać nową aplikację wideo

Media społecznościowe opanował nowy trend – #Periscope. Jeśli jeszcze o nim nie słyszałeś, czas obudzić się z zimowego letargu i szybko nadrobić zaległości.

Czym jest Periscope? Na czym opiera się jego działanie? Czy możesz wykorzystać go w strategii marketingowej dotyczącej mediów społecznościowych?
Najprościej będzie odpowiedzieć na ostatnie pytanie – bez dwóch zdań możesz, a nawet powinieneś. Zanim jednak przejdę do szczegółów, zajmę się dwoma pierwszymi kwestiami.

Czym jest Periscope i jak działa?

Periscope to zupełnie nowa aplikacja, za którą stoją deweloperzy Twittera. Pozwala ona na transmisję treści wideo w czasie rzeczywistym. Jakby tego było mało, odbiorcy przekazu (których być może już niedługo będziemy nazywać scoperami?) – mogą komentować oglądane transmisje – także na żywo.

Aplikacja, choć została udostępniona dopiero pod koniec marca br., cieszy się sporym zainteresowaniem, przebijając popularnością inne konkurencyjne rozwiązania, takie jak np. Meerkat (aplikacja zadebiutowała w tym samym czasie). Przewaga Periscope polega jednak na tym, że jest on kompatybilny z Twitterem, a więc w ogólnym rozrachunku prawdopodobnie wygra wyścig z konkurencją. Social Media Examiner poddał obie aplikacje serii testów, których wyniki opisał na swoim blogu – to obowiązkowa lektura dla tych, którzy chcą porównać działanie obu rozwiązań.

Mimo, że pojawienie się Periscope wydaje się nieco wymuszone (aplikacji brakuje kilku podstawowych funkcji), ruch ten przystopował triumfalny marsz konkurencji. W zaledwie trzy dni po premierze w App Store, Periscope znalazł się w TOP 30 najczęściej pobieranych aplikacji na iOS, tymczasem Meerkat gwałtownie przesunął się na odległą 523 pozycję (bgr.com).

Dla kogo jest Periscope?

W sumie ciężko to na razie jednoznacznie określić, choć oczywiście pojawili się już ekshibicjonistyczni użytkownicy, którzy prezentują za pomocą aplikacji intymne szczegóły swojego życia (chodziło mi oczywiście o prezentowanie przez nich zawartości ich lodówek!). Tak naprawdę prawdziwa użyteczność Periscope nie została jeszcze odkryta/wymyślona, co w praktyce ma swoje dobre i złe strony.

Na tym etapie nie ma jeszcze ustalonych zasad, które obowiązywałyby wśród formującej się peryskopowej społeczności. Oznacza to, że możesz być jednym z tych, którzy będą kształtować reguły dotyczące korzystania z platformy. Na tym możesz oprzeć nawet całą swoją karierę! To dobra wiadomość.

Gorsza jest taka, że względu na to, iż platforma działa dopiero od niedawna, ciężko na dzisiaj stwierdzić jak wykorzystać Periscope w sposób innowacyjny i oryginalny. Brak opcji szukania, przeglądania, odkrywania sprawia, że odnalezienie inspirujących rozwiązań jest trudne. W obecnej chwili nie ma także możliwości przeglądania materiałów wideo pod kątem kategorii (takich jak muzyka czy sport, itp.), które ułatwiłyby nawigację. Wierzę jednak, że taka funkcja finalnie się pojawi.

Czekając na aktualizację, dzięki której aplikacja zyska na użyteczności, zachęcam do testowania możliwości Periscope na własną rękę. Może to właśnie Ty będziesz mieć wpływ na to w jaki sposób w przyszłości marketerzy będą z niej korzystać w celu promocji marek.

Ostatnimi czasy testowaliśmy działanie aplikacji i wpadliśmy na parę pomysłów, w jaki sposób wykorzystać ją w jej początkowej fazie istnienia i jak za jej pomocą promować swój brand. Poniżej znajdziesz wyniki naszych działań.

2_videos-1024x710

3 pomysły jak wycisnąć maksimum z aplikacji Periscope

1. Zaproponuj chwytliwy tytuł dla swoich transmisji

Możesz nadać swojemu przekazowi tytuł jeszcze zanim rozpoczniesz filmowanie. Użytkownicy, którzy będą przeglądali profile w poszukiwaniu tego, co ewentualnie chcieliby obejrzeć, natrafią także na Ciebie. Postaraj się wyróżnić wśród wielu innych (często mniej wartościowych) pozycji. Spraw, żeby odbiorcy chcieli włączyć właśnie Twoją transmisję i dzięki temu dowiedzieć się więcej o Twojej działalności.

2. Nadawaj przekazy o odpowiedniej porze

Na początku wybranie optymalnej pory dnia na Twój własny przekaz nie przyjdzie Ci łatwo. Popróbuj różnych pór dnia i sprawdź stopień zaangażowania dla poszczególnych godzin transmisji. Z biegiem czasu zauważysz kiedy najlepiej korzystać z Periscope, żeby gromadzić największą widownię. Możesz też do tego samego podejść inaczej i narzucić swoim odbiorcom konkretną porę, w której powinni uruchomić aplikację, aby trafić na Twój przekaz na żywo.

3. Udostępnij transmisję na Twitterze

Periscope umożliwia użytkownikom dzielenie się przekazami na Twitterze. Co prawda na razie w formie zwykłego odnośnika tekstowego zawierającego nazwę Twojego programu, ale może to być skuteczny sposób, aby zainteresować obserwujące Cię na Twitterze osoby tym, co robisz na Periscope. Twój film będzie dostępny przez 24 godziny od chwili zakończenia transmisji. Użytkownicy, którzy klikną w odnośnik po tym czasie, zostaną przekierowani do strony, z której będą mogli pobrać aplikację.

Pamiętaj: to dzieje się na żywo!

Już teraz można wróżyć aplikacji sporą popularność, szczególnie jeśli w ciągu najbliższych miesięcy zostaną wprowadzone (bardzo potrzebne) ulepszenia.

Do tego czasu pamiętaj, że Periscope służy przede wszystkim do transmisji live i głównie pod tym kątem powinien być wykorzystywany. Za każdym razem, gdy będziesz planować własny przekaz, zadaj sobie pytania: „Czy to Periscope czy prędzej YouTube lepiej nada się do tego, co planuję zrobić?” oraz „Co jest tak wyjątkowego w tym, co filmuję, że lepiej pokazywać to na żywo?”.

Jeśli odpowiedź brzmi „nic”, to szkoda marnować potencjał, który dają Ci media społecznościowe, szczególnie takie jak Periscope. Reaguj na to co dzieje się tu i teraz korzystając z rozwiązań, które nigdy wcześniej nie pozwalały na tak wiele.
Pozostaje mi życzyć Ci powodzenia! Będziemy wypatrywać w jaki sposób zdołałeś wykorzystać potencjał aplikacji Periscope w swoich działaniach marketingowych! Dobrej zabawy!

Czy korzystasz już z aplikacji Periscope? Czy przypadła Ci ona do gustu? Czy masz pomysł, jak można ją wykorzystać w strategii marketingowej dotyczącej mediów społecznościowych? Czekamy na Twój komentarz!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.