Recenzja i opinie o FreshMail – czy można prowadzić skuteczny marketing używając FreshMail?

9 min
Zaktualizowano:

FreshMail to polskie narzędzie do email marketingu. Platforma łączy swoje siły z firmą MailerLite – globalnym graczem. Jeśli zastanawiasz się nad migracją lub wyborem nowego narzędzia do email marketingu – ten artykuł jest dla Ciebie! Decyzja o migracji lub wyborze nowego narzędzia powinna być oparta na dokładnej analizie potrzeb Twojej firmy oraz dostępnych opcji na rynku.

FreshMail staje się częścią globalnie działającego MailerLite. FreshMail, działający od 2008 roku, był przez lata uznawany za jedno z czołowych narzędzi do email marketingu w Polsce.

Sprawdź porównanie ➡︎ MailerLite vs. GetResponse. Którą platformę wybrać?

Dotychczasowi klienci mogą korzystać z aplikacji FreshMail do końca lutego 2025 roku. W związku z tym migracja do innego narzędzia jest obowiązkowa, aby dalej korzystać z usług email marketingowych.

Zmiana może wydawać się trudna, ale jesteśmy tu po to, żeby Ci pomóc.

Przenieś się do GetResponse ⤵︎

Załóż darmowe konto GetResponse

Czym jest FreshMail?

FreshMail to platforma do email marketingu, która od 2008 umożliwia tworzenie, wysyłanie i monitorowanie kampanii emailowych. FreshMail oferuje (a właściwie oferowało; oferta wciąż jest dostępna dla obecnych już użytkowników) szeroki zakres funkcji, w tym gotowe szablony emaili, personalizację treści, automatyzację kampanii oraz analizę statystyk.

Platforma zapewnia(ła) również integracje z popularnymi systemami e-commerce i CRM, co pozwalało na płynne zarządzanie kampaniami marketingowymi.

FreshMail przystosowany jest w użyciu zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników, stanowiąc wszechstronne narzędzie do prowadzenia kampanii marketingowych.

Od 01.03.2024 nie ma już możliwości przetestowania aplikacji FreshMail.

MailerLite – recenzja i opinie. Dowiedz się więcej, zanim kupisz konto.

Funkcjonalności FreshMail   

Email marketing

  • Kreator newsletterów
  • Ponad 200 gotowych szablonów e-maili
  • Możliwość personalizacji szablonów
  • Import własnych szablonów
  • E-maile transakcyjne

Webinary

  • Prowadzenie webinarów na żywo
  • Planowanie wydarzeń (wideokonferencje, spotkania, webinary)
  • Automatyczne przypomnienia o wydarzeniach
  • Przeprowadzanie ankiet w czasie webinarów

SMS marketing

  • Masowa wysyłka wiadomości SMS
  • Personalizacja wiadomości SMS
  • Planowanie kampanii SMS

Testy i analizy

  • Testy A/B
  • Spam Test
  • Optymalizator czasu wysyłki
  • Inspektor kodu
  • Inbox Test
  • Kampania testowa
  • Raportowanie w czasie rzeczywistym
  • Raporty z kampanii
  • Mapa kliknięć

Segmentacja i personalizacja

  • Segmentacja subskrybentów
  • Personalizacja wiadomości
  • Dynamiczne treści (dynamic content)

Automatyzacja

  • Automatyzacja wysyłek e-mail
  • Autorespondery
  • Automatyczne wysyłanie serii maili
  • Automatycznie wyzwalane wiadomości
  • Integracja z Google Analytics
  • Kody Trackingowe
  • Targetowanie i segmentacja

Formularze i pop-upy

  • Kreator formularzy: formularze zapisu
  • Pop-upy
  • Szablony formularzy

Zarządzanie bazą klientów

  • Baza danych kontaktów
  • Eksport danych
  • Automatyczne zarządzanie listami
  • Pola dodatkowe
  • Zarządzanie bazą odbiorców

Landing pages

  • Kreator landing pages

Dodatkowe funkcje

  • Wsparcie zabezpieczeń SPF, DKIM, DMARC

FreshMail – integracje

FreshMail oferuje integracje, które pozwalają na łatwe dostosowanie i rozszerzenie możliwości platformy w zależności od potrzeb. Dzięki wspieranym wtyczkom użytkownicy mogą synchronizować dane klientów z listami odbiorców we FreshMailu, co umożliwia zarządzanie kampaniami marketingowymi i transakcyjnymi.

Oto niektóre z integracji:

  • WordPress i WooCommerce: Synchronizacja danych klientów z FreshMailem, co pozwala na skuteczne zarządzanie listami odbiorców i kampaniami marketingowymi.

  • PrestaShop oraz Magento 2: Integracja pozwala na synchronizację listy klientów i subskrybentów między PrestaShop i FreshMailem, zapewniając wysoką dostarczalność maili transakcyjnych i marketingowych.

  • MyVOD: Narzędzie do budowy i prowadzenia serwisów do sprzedaży kursów i materiałów wideo, które można zintegrować z FreshMailem.

  • GymManager: Automatyzacja codziennego importu bazy danych klientów do FreshMaila.

  • Modal Survey: Wtyczka do WordPressa pozwalająca przeprowadzać badania, ankiety i quizy, oraz zbierać adresy email po ich wypełnieniu.

  • Webankieta: Narzędzie do badania satysfakcji i potrzeb subskrybentów za pomocą e-ankiet.

  • Sky-Shop: Automatyczne zapisywanie klientów Sky-Shop na listy odbiorców FreshMail.

  • Zapier. Integracja z wieloma popularnymi aplikacjami, rozszerzająca możliwości FreshMaila.

  • Google Analytics: Rozszerzenie możliwości raportowania o dane z Analitycsa.

Cennik – Ile kosztuje FreshMail? 

Jak wspomnieliśmy powyżej, ze względu na połączenie sił między FreshMailem a MailerLite od 1 marca 2024 r. nie ma możliwości przetestowania aplikacji FreshMail. Zakup konta w tej platformie nie jest już możliwy.

Oficjalna strony dostawcy, kieruje zainteresowanych ofertą do strony z alternatywami: “Z tego względu pewne usługi w naszej aplikacji nie są już dostępne. Mamy dla Ciebie atrakcyjne alternatywy! Sprawdź co poniższe aplikacje mają do zaoferowania:

  • Email marketing ➡︎ MailerLite
  • Wysyłki SMS ➡︎ Serwer SMS
  • Email API i SMTP ➡︎ MailerSend | EmailLabs”*

*źródło: FreshMail

Poniżej znajdziesz cennik MailerLite – ceny dotyczą pakietów, skoncentrowanych na bazie kontaktów do 1000 odbiorców ⤵︎

Cennik MailerLite
Cennik MailerLite

Zalety i wady platformy FreshMail*

Zalety

  • Intuicyjny interfejs całej platformy

  • Przejrzystość narzędzia

  • Program działa w całości w języku polskim

  • Oferowanie dużej ilości, ciekawych integracji

Wady

  • Od kilku miesięcy pojawią się informacje na temat niewspierającej obsługi klienta

  • Niezadowolenie ze współpracy w ostatnim czasie, zgłaszane przez długoletnich klientów

  • Cena narzędzia jest wysoka w porównaniu z konkurencją (dotyczy cennika FreshMail)

  • Niezadowolenie użytkowników dotyczące finalnego designu wiadomości


Na podstawie ogólnodostępnych opinii na temat FreshMail (portale: Google, Trustpilot) według stanu na dzień 20.06.2024 r.

Alternatywa dla FreshMail

GetResponse – polska alternatywa dla fuzji FreshMail i MailerLite

Jeśli zależy Ci na pewnym, polskim rozwiązaniu (znanym na całym świecie), postaw na GetResponse. To rozwiązanie zarówno dla małych firm, jak i dla dużych graczy, którzy szukają solidnego partnera z polskim wsparciem i wdrożeniem.

GetResponse to polska platforma do email marketingu i zarządzania kampaniami online, oferująca kompleksowe narzędzia do rozwijania bazy odbiorców oraz angażowania subskrybentów przekształcając ich w lojalnych klientów.

Za pomocą GetResponse:

  • zbudujesz bazę adresową,

  • wyślesz newslettery,

  • przeprowadzisz webinary,

  • stworzysz strony WWW,

  • przygotujesz formularze zapisu oraz pop-upy,

  • sprzedasz produkty,

  • zautomatyzujesz komunikację marketingową.

➡︎ 400 tys. klientów na całym świecie

➡︎ 25 lat doświadczenia

➡︎ obsługa klienta 24/7 (wsparcie dostępne w 8 językach)

➡︎ obecność w 180 krajach na wszystkich kontynentach

➡︎ platforma dostępna w ponad 10 językach

Elastyczne plany cenowe pozwalają na dopasowanie narzędzia do swoich potrzeb.

Cennik GetResponse – ceny dotyczą pakietów, skoncentrowanych na bazie kontaktów do 1000 odbiorców

Kluczowe funkcje GetResponse

Email Marketing

GetResponse oferuje zaawansowane funkcje email marketingu, które pozwalają na tworzenie profesjonalnych kampanii emailowych za pomocą intuicyjnego edytora drag-and-drop.

Użytkownik może tworzyć estetyczne wiadomości, personalizować je i testować przed wysłaniem, co zwiększa szanse na skuteczne dotarcie do odbiorców. Do dyspozycji ma ponad 150 szablonów emaili, które pozwolą stworzyć wiadomości szybko i sprawnie.

  • Newslettery
  • Autorespondery
  • Wiadomości automation
  • Wiadomości transkacyjne
  • RSS-to-email
  • Spam test
  • Optymalizacja czasu wysyłki
  • Testy A/B
  • Wiadomości zakupowe

Kreator emaili AI – nowa funkcjonalność!

Jednym z najnowszych dodatków do funkcjonalności GetResponse jest Kreator AI, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania treści emailowych.

Dzięki Kreatorowi AI możesz szybko tworzyć pełne kampanie emailowe bez konieczności ręcznego pisania każdej wiadomości. Wystarczy kilka kliknięć, aby wygenerować treści, które są gotowe do wysłania

  • Generator tematów AI – Wygeneruj tematy zoptymalizowane pod Twoją branżę i zwiększ wskaźniki otwarć i kliknięć.
  • Asystent pisania AI – Twórz zoptymalizowane treści do Twoich emaili szybciej dzięki wbudowanemu asystentowi opartemu na AI.
  • Generator treści maili i newsletterów AI – Zaawansowany algorytm napisze tekst Twojej wiadomości w kilka sekund i pozwoli Ci skupić się na planowaniu działań marketingowych.

Marketing Automation

Zaawansowane narzędzia automatyzacji marketingu w GetResponse umożliwiają tworzenie dynamicznych segmentów. Automatyczne tagowanie oraz kompleksowe ścieżki automatyzacji pozwalają na tworzenie nawet najbardziej kreatywnych i personalizowanych kampanii. Dzięki temu marketer może efektywnie zarządzać komunikacją z klientami, oszczędzając czas i zwiększając efektywność swoich działań marketingowych.

Biblioteka szablonów cykli marketing automation w GetResponse

Marketing automation – czym jest i jak skutecznie używać automatyzacji w marketingu?

Strony i landing pages

W GetResponse z łatwością stworzy się atrakcyjne strony, które są zoptymalizowane pod kątem konwersji – dzięki kreatorowi użytkownik może przygotować zarówno stronę www prezentującą biznes, jak i landing page, promujący np. nowy ebook. Co więcej, nie potrzebna jest wiedza programistyczna, aby tworzyć takie strony. Na użytkowników czeka 200 gotowych szablonów oraz pomoc AI, dzięki czemu łatwo można przygotować wysoko konwertującą stronę.

Biblioteka szablonów stron www - platforma GetResponse
Biblioteka szablonów stron www – platforma GetResponse

Webinary

Platformowa oferuje organizowanie interaktywnych sesji, które zaangażują odbiorców oraz pozwolą budować z nimi relacje. Użytkownik ma dostęp do takich funkcji jak: nagrywanie webinarów, interaktywne whiteboard’y i moderowane czaty.

SMS Marketing (GetResponse MAX)

Bezpośrednio komunikuj się ze swoimi klientami za pomocą narzędzia do automatycznych powiadomień SMS. Wysyłaj kampanie SMS automatycznie w oparciu o określone warunki, zachowanie użytkowników i dane kontaktów. Miej pełną kontrolę nad wydatkami podczas tworzenia SMS-ów, dzięki bogatym w dane raportom z podsumowaniem kosztów kampanii.

Formularze i pop-upy

Użytkownik może rozwijać listę i konwertować więcej klientów dzięki angażującym formularzom oraz pop-upom, które może tworzyć, edytować i zarządzać nimi za pomocą jednego narzędzia – kreatora formularzy i pop-upów.

Dzięki dostępowi do platformy, marketer ma do swojej dyspozycji:

  • Edytor drag-and-drop
  • Różne formaty pop-upów oraz formularzy
  • Ponad 30 reguł wyzwalających
  • Gotowe szablony formularzy i pop-upów

Lejek konwersji

Narzędzie do budowy i optymalizacji lejków sprzedażowych. Dla użytkownika dostępnych jest 30 profesjonalnie zaprojektowanych scenariuszy, których celem jest sprzedaż, rozbudowa listy kontaktów lub zaprezentowanie oferty – wszystko, aby pomóc w rozwoju biznesu.

Powiadomienia web push

Narzędzie do wyzwalania automatycznych powiadomień web push do promowania ofert i zwiększania konwersji. Dzięki temu użytkownik może szybko i skutecznie komunikować się z odbiorcami, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Czaty na żywo

Oferowane czaty GetResponse pozwalają na rozmowę z klientami bezpośrednio z poziomu strony internetowej, landing page’a lub z wiadomości email.

Integracje

GetResponse oferuje ponad 180 integracji. Listę integracji znajdziesz TUTAJ.

Wśród możliwości znajdziesz integracje z: Shopify, WordPress, Zendesk, PayPal, Salesforce, GoogleAds, DPD, YouTube, Magento, TagManager.


W obliczu fuzji FreshMail i MailerLite, wielu dotychczasowych klientów FreshMail stoi przed ważnym wyborem: przenieść swoje działania do platformy MailerLite czy poszukać alternatywnego narzędzia do email marketingu. Ta decyzja wymaga dokładnego przeanalizowania oferty nowej platformy, jej funkcji, wsparcia technicznego oraz cen.

Podjęcie decyzji co do narzędzia może być trudna, ale odpowiednie przygotowanie i zrozumienie dostępnych możliwości pozwoli na dokonanie najlepszego wyboru dla przyszłości działań email marketingowych.

Solidnym, polskim rozwiązaniem, które od lat działa na rynku i cieszy się zaufaniem klientów, jest GetResponse. Platforma oferuje zaawansowane narzędzia do email marketingu (w tym AI), marketing automation, tworzenia stron i landing page’y, webinarów, SMS marketingu, powiadomień web push oraz zaawansowanych statystyk i analiz zapewniając wsparcie techniczne na wysokim poziomie i ciągły rozwój funkcjonalności.

Przenieś się do GetResponse ⤵︎

Załóż darmowe konto GetResponse

Niniejszy tekst powstał na podstawie ogólnodostępnych informacji na temat FreshMail i MailerLite według stanu na dzień 20.06.2024r.


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.
Share