Pomysły na kampanię walentynkową

27 min
Zaktualizowano:

„Miłość rośnie wokół nas…🎶” któż nie zna tych słów z popularnego filmu Disneya? Czas więc, aby podzielić się tą miłością z Twoimi odbiorcami.

❤ 14 lutego ❤ jest dniem wyjątkowym – zarówno dla zakochanych, jak i dla marketerów. W dzień zakochanych, gdy pary świętują, obdarowują się prezentami oraz organizują romantyczne kolacje we dwoje, firmy dwukrotnie zwiększają liczbę wysyłanych wiadomości i osiągają miliardy w sprzedaży.

Skoro konkurencja nie śpi i również korzysta z okazji do zwiększenia sprzedaży, jak zatem nie zatonąć w morzu zapchanych skrzynek mailowych oraz jak ustanawiać nowe rekordy sprzedaży poprzez email marketing?

W GetResponse znamy na to odpowiedź. W tym artykule znajdziesz skuteczne strategie, dzięki którym zmienisz swój newsletter w walentynkową maszynę sprzedażową!


Jeśli chcesz tworzyć atrakcyjnie wizualne emaile i wysyłać skuteczne kampanie, takie jak te opisane w tym artykule, GetResponse oferuje setki profesjonalnie zaprojektowanych szablonów email, z których możesz korzystać za darmo! Możesz je edytować według własnych upodobań w intuicyjnym kreatorze wiadomości email.

Szablony walentynkowe dostępne w kreatorze wiadomości GetResponse - cz.1
Szablony walentynkowe dostępne w kreatorze wiadomości GetResponse -cz.2
Szablony walentynkowe dostępne w kreatorze wiadomości GetResponse

A to nie koniec, generator tematów AI od GetResponse wesprze Cię w stworzeniu zachęcających oraz wysoko konwertujących tematów wiadomości.

Przykłady tematów stworzonych przez Generator tematów AI od GetResponse


P.S. to nie koniec niespodzianek! 💕

Pamiętaj, że Walentynki czy Dzień Singla to niejedyne okazje, na które warto przygotować działania marketingowe. Cały rok jest pełen okazji, na które możesz stworzyć ciekawe kampanie email marketingowe, przygotować webinar czy landing page. Planer Marketera od GetResponse podpowie Ci na jakie wydarzenia warto się przygotować i zainspiruje Cię do działania!

Znajdziesz w nim podpowiedzi i gotowe pomysły na kampanie dedykowane poszczególnym wydarzeniom.

Poniżej znajdziesz fragment Planera, gdzie zaprezentowane są wskazówki marketingowe na Walentynki. 💕

Walentynki

Kalendarz marketingowy – 819 okazji!

Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii. Dodatkowo, dzięki niemu zdobędziesz i poszerzysz wiedzę na temat online marketingu.

POBIERZ

Jak przeprowadzić kampanię marketingową z okazji Walentynek?

Podczas planowania walentynkowej kampanii email marketingowej, poświęć czas na określenie własnych oczekiwań. Zastanów się nad swoją strategią marketingową i celami biznesowymi, która ma realizować.

🗒

  • Co zamierzasz osiągnąć za pomocą kampanii walentynkowej?


  • Jak bardzo jesteś gotów się zaangażować?


  • Czy będziesz w stanie spełnić złożone obietnice?

Konkretne odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą Ci lepiej wykorzystać zbliżającą się okazję. Jeżeli dokładnie określisz najpierw własne oczekiwania, dużo łatwiej będzie Ci wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich subskrybentów.

Udana akcja promocyjna zależy od 3 elementów: celu, narzędzi oraz planu. Sprawdź, jak zadbać o każdy z nich.


🎯 Krok numer 1: wyznacz cel Twojej kampanii walentynkowej

Pamiętaj, aby był mierzalny, realny, a co najważniejsze – dostosowany do Twojej branży, zasobów oraz możliwości. Celem walentynkowej kampanii reklamowej może być np.:

  • sprzedaż konkretnych produktów lub usług,

  • wygenerowanie odpowiedniej liczby zapytań,

  • pozyskanie określonego wolumenu danych kontaktowych,

  • zwiększenie zasięgów oraz rozpoznawalności Twojej marki.

🧑‍💻 Krok numer 2: wybierz narzędzia, które wykorzystasz do jego osiągnięcia

Zastanów się, jakie czynności oraz rozwiązania będą Ci potrzebne, aby określone cele mogły zostać zrealizowane. Postaw na email marketing, SMSy, pop-upy i formularze oraz social media (skup się zarówno na kampaniach organicznych, jak i płatnych).

✉️ Dowiedz się, jak stworzyć wyjątkową i wysoko konwertującą wiadomość powitalną.


Krok numer 3: ustal ramy czasowe i harmonogram działań na święto zakochanych

Akcję, która może zostać uznana za udaną, a co za tym idzie – przynieść Ci konkretne wyniki, należy zaplanować w odpowiednio bezpiecznym horyzoncie czasowym.

W związku z tym, weź pod uwagę, aby zapewnić sobie bufor czasu, który spożytkujesz zarówno na przygotowania, przeprowadzenie niezbędnych testów i wdrożenie poprawek, jak i uruchomienie oraz stałą optymalizacją walentynkowej kampanii.


Jakie aktywności marketingowe warto wziąć pod uwagę?


Poniżej znajdziesz gotowe zestawienie propozycji, którymi możesz uzupełnić również swój walentynkowy marketing.

Wykorzystaj pełen potencjał walentynek, dzięki wielokanałowej komunikacji marketingowej

Jeśli zależy Ci na podniesieniu skuteczności pamiętaj, aby docierać nie tylko do nowych klientów, ale skup się również na osobach, które już znajdują się w Twoich bazach kontaktowych lub w gronie fanów / obserwatorów w social mediach. Aby to zrobić – Twój przekaz musi się znaleźć tam, gdzie bywają Twoi odbiorcy: w ich skrzynkach SMSowych oraz mailowych, smartfonach, a także mediach społecznościowych.

  • 💌 Email marketing – choć wielu “guru” od lat wieści upadek tej formy komunikacji – my możemy powiedzieć tylko jedno: email marketing ma się bardzo dobrze i nic nie zapowiada, że w najbliższych latach miałoby się to zmienić. Z jego pomocą z łatwością dotrzesz do swoich odbiorców – o czasie i z formą, o których osobiście zdecydujesz!


  • 📱 SMS marketing – liczby nie kłamią. To właśnie marketing wykorzystujący popularne wiadomości SMS może poszczycić się jednym z najwyższych wskaźników open rate (czyli otwieralności). Bardzo często sięga 90% czy 95%, co daje Ci pewność, że praktycznie każda wiadomość, którą wyślesz, zostanie odczytana. Super, co nie 😊?


  • 🗨 Komunikaty w aplikacji mobilnej – coraz więcej firm decyduje się na posiadanie oraz rozwijanie własnych aplikacji, które klienci wykorzystują do zakupów, edukacji, jak i w wielu innych obszarach. Jeżeli Twoja marka również ją posiada – stosowną komunikację możesz zamieścić wewnątrz aplikacji (wówczas będzie ona dostępna zaraz po zalogowaniu). Jednak jeszcze lepsze efekty uzyskasz wówczas, gdy wzbogacisz ją o tzw. powiadomienia push – wysyłane bezpośrednio z aplikacji.

Pop-upy oraz formularze

Jednym z podstawowych celów, dla których korzysta się z okienek typu pop-up, jest oczywiście szybkie oraz efektywne budowanie baz danych kontaktowych.

Pop-up stworzony w Kreatorze formularzy i pop-upów GetResponse

Z GetResponse z łatwością:

Stworzysz design pop-upów, które będą spójne z identyfikacją Twojej marki, a jednocześnie zaciekawią i przyciągną oko każdego odbiorcy.

Ustalisz położenie oraz zadecydujez o konkretnych regułach wyświetlania. Określisz pozycje, a nawet podstrony, na których ma “wyskakiwać” to charakterystyczne okienko, a dodatkowo wybierzesz, jakie zdarzenia mają to powodować (określony czas, ruch / przewinięcie strony www, brak aktywności itp.).

Zrealizujesz wybrane cele biznesowe. Pop-upy mogą pełnić rolę formularzy, które wykorzystasz do generowania leadów. Jednak z łatwością zastosujesz je jako banery reklamowe, za pomocą których, chociażby poinformujesz swoich użytkowników o promocjach z okazji walentynek.

Dzięki szerokim możliwościom edycji i personalizacji (wyglądu oraz funkcjonalności) możesz wykorzystać je na mnóstwo różnych sposobów. Jednak omówione okna pop-up to tylko jeden z przykładów aktywności, które możesz zaplanować oraz wdrożyć, aby zadbać o skuteczny marketing przed i w trakcie święta zakochanych.

A co z mediami społecznościowymi? 🤔

Naturalnie, w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć kolejnego kawałka “komunikacyjnego tortu” 🍰 , jakim są platformy społecznościowe. Jeżeli Twój biznes sprawdza się również na tym polu – nie zapomnij o obecności Twojej marki na Facebooku, Instagramie, TikToku, YouTube, a nawet LinkedInie czy Pintereście.

Każda z tych platform “rządzi się swoimi prawami” i ma swój charakter – to Ty znasz doskonale swoją markę, dlatego też zdecyduj, które kanały będą najlepiej pasowały do zaplanowanej przez Ciebie komunikacji.

Oczywiście, wszystkie z wyżej wymienionych kanałów mogą sprawdzić się “w pojedynkę”. Ale jeśli zależy Ci na tym, aby wyniki Twoich działań były naprawdę imponujące – postaw na działania omnichannel*. Takie, które wykorzystają co najmniej kilka, a najlepiej wszystkie sposoby komunikacji.

Pamiętaj!

Aby komunikacja mogła zostać uznana za skuteczną (czytaj: realizowała konkretne założenia kampanii) – potencjalni odbiorcy muszą się z nią spotkać od kilku do nawet kilkunastu razy.

Przeprowadź konkurs

Ciekawym pomysłem jest przeprowadzenie konkursu i zaanagażowanie Twojej społeczności do interakcji z marką. Poniżej przykład od DeeZee, które przygotowało dla swoich odbiorców wyjątkową nagrodę.

Post nawiązujący do Walentynek – DeeZee (platforma Facebook)

Promuj swoją ofertę

Media społecznościowe to doskonały kanał, aby informować Twoich odbiorców o ciekawych ofertach oraz do tego, aby zainspirować ich pomysłami, jak mogą spędzić wyjątkowe święta – zarówno postami organicznymi jak i płatnymi. Jak widzisz na poniższym przykładzie, niektóre marki już w listopadzie rozpoczynają kampanie walentynkowe!

Post nawiązujący do Walentynek – eSky (platforma Facebook)

Buduj relacje z Twoimi klientami i promuj swoją markę

IKEA słynie z doskonałej i przemyślanej komunikacji marketingowej – to wiemy. W zeszłym roku przygotowała film, w którym przedstawiła słowa kojarzące się z świętem zakochanych i zestawiła je ze swoim asortymentem. Cóż więcej potrzeba?

Post nawiązujący do Walentynek – IKEA (platforma Facebook)

W jaki sposób i dlaczego warto promować się podczas Walentynek?

Jeżeli chcesz, aby ten dzień był wyjątkowy, powinieneś zadbać o odpowiednią oprawę wszystkich elementów komunikacji marketingowej. Poświęć szczególną uwagę elemntom wymieniony poniżej (oprócz informacji dotyczących oferty promocyjnej, warto zwrócić również uwagę na ograniczony czas promocji).

Fragment wiadomości email od firmy Alkemie
Fragment wiadomości email od firmy Alkemie

Pamiętaj, aby odpowiednio umieścić CTA (Call to Action) w wiadomości lub na grafikach, które udostępnisz w wybranych kanałach marketingowych.

Materiał dla Ciebie 📔
Informacje z tego artykułu z pewnością Ci się przydadzą: CTA – jak skutecznie wzywać do działania?

Formularz zapisu

Jeżeli masz zamiar wysłać swoim odbiorcom coś wyjątkowego z okazji Walentynek, przygotuj dedykowany formularz zapisu i promuj go z wyprzedzeniem. Wybierz odpowiedni rodzaj formularza, odpowiadający konkretnym potrzebom (np. zapis na newsletter, formularz pobierania lub zapis na webinar).

Szablon emaila

Zaprojektuj unikalny szablon lub przygotuj specjalne walentynkowe elementy, które odróżnią go od pozostałych wysyłek.

Fragment emaila od Apple
Fragment emaila od Apple

A co z kolorami? Tradycyjne barwy na tę okazję to róż, biel i czerwień – możesz jednak wyjść poza utarte schematy i wykorzystać kolory Twojej marki lub kolory roku 2024. Zaufaj swojej intuicji. A co powiesz na wykorzystanie koloru roku 2024? Jest nim Peach Fuzz.

Kolor roku 2024 - Pantone
Źródło: pantone.com

Landing Page

Dedykowana strona docelowa znacznie skuteczniej skupia uwagę użytkownika i zapewnia dużo wyższą konwersję. Większość skutecznych kampanii opiera się na następującym schemacie: email/reklama/post zwraca uwagę i angażuje użytkownika, następnie przekierowuje go na stronę docelową, gdzie dochodzi do konwersji.

Profile w mediach społecznościowych

Jak już wyżej wspomniano, wykorzystanie mediów społecznościowych pozwoli Ci na zwiększenie zasięgu kampanii. Przygotuj wpisy okolicznościowe i przekieruj fanów Twojej marki na walentynkowy landing page. Dzięki płatnym narzędziom promocji będziesz mógł dotrzeć do nowych odbiorców, którzy odpowiadają profilowi Twojej grupy docelowej.

Webinar

Przygotuj dużą porcję wiedzy na ciekawy dla Twojej grupy docelowej temat i zorganizuj spotkanie online. Promuj webinar za pomocą kanału email oraz mediów społecznościowych, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby zainteresowanych.

Ebook

Napisanie ebooka to spory projekt, który wymaga dużego zaangażowania i planowania z wyprzedzeniem. Jeżeli nie jesteś w stanie przygotować ebooka w tym roku, być może warto zacząć już przygotowania do kolejnego sezonu. Im dłuższy czas na realizację projektu, tym większa szansa na przygotowanie naprawdę wartościowych treści, które mogą stać się siłą napędową wielu kampanii marketingowych.

Infografika

Dobrze przygotowana infografika (zarówno pod względem merytorycznym, jak i graficznym), może przynosić korzyści przez długi czas. Jeżeli trafisz z tematyką w potrzeby odbiorców i postawisz na ciekawą formę graficzną, Twoja infografika przez długi czas będzie przyciągała zainteresowanych odbiorców.

Fragment wiadomości email - Canva
Fragment wiadomości email – Canva

Natomiast, jeśli chodzi o zawartość przekazu – z okazji święta wszystkich zakochanych idealne odnajdą się komunikaty informujące o:

  • Promocjach, rabatach i zniżkach z okazji Walentynek. W tym miejscu warto pamiętać, aby tego typu akcje były ograniczone czasowo.

  • Poradach, na temat prezentów i niespodzianek, którymi można zaskoczyć ukochaną osobę.

  • Inspiracjach dotyczących zaplanowania i spędzenia tego wyjątkowego dnia.

Nie masz pomysłu na kampanię? Zainspiruj się!

Walentynki to niewątpliwie okazja do działań marketingowo-sprzedażowych. Czasami jednak bywa tak, że brakuje inspiracji i weny do tworzenia kampanii. Nic straconego! Z pomocą przychodzi Planer Marketera od GetResponse.

Znajdziesz w nim podpowiedzi i gotowe pomysły na kampanie dedykowane poszczególnym wydarzeniom.

Jeżeli chcesz poznać inne okazje marketingowe i przygotować wiele ciekawych działań marketingowych – pobierz Planer Marketera:

Kalendarz marketingowy – 819 okazji!

Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii. Dodatkowo, dzięki niemu zdobędziesz i poszerzysz wiedzę na temat online marketingu.

POBIERZ

Korzyści płynące z walentynkowych kampanii marketingowych

Gotowe pomysły na efektywny marketing z okazji Walentynek

A skoro już wiesz, jak zaplanować walentynkowy marketing, a także zdajesz sobie sprawę, jakich narzędzi oraz kanałów do tego użyć – pora się zainspirować. Poniżej znajdziesz mnóstwo przykładów kampanii. Zobacz i spraw, aby Twój marketing z okazji Walentynek był równie wyjątkowy oraz skuteczny.

Przygotuj wyjątkowy prezent

Prezenty od zawsze stanowiły ważny element Walentynek. Pozwalały na wyrażenie swojej sympatii za pomocą starannie przemyślanego podarunku.

Fragment emaila Walentynkowego od Notino

Fragment emaila Walentynkowego od Notino

Czas na rabat lub kod promocyjny

Rabat to jedna z najprostszych i najpopularniejszych form promocji ecommerce. W Walentynki możesz podarować swoim klientom dodatkowy rabat na produkty i usługi. Zainteresowanym osobom prześlij kupon rabatowy lub specjalną wiadomość z kodem promocyjnym. Tym sposobem będziesz mógł zwiększyć sprzedaż i pozyskać dodatkowych subskrybentów.

Email dotyczący promocji walentynkowej - LOT
Email dotyczący promocji walentynkowej – LOT

Fragment emaila walentynkowego - Zalando
Fragment emaila walentynkowego – Zalando

Co powiesz na darmową dostawę?

📦 Darmowa przesyłka z pewnością będzie miłym prezentem z okazji Walentynek. Dla dużego grona osób dokonujących zakupów online darmowa dostawa jest najważniejszym czynnikiem w momencie realizacji zamówienia.

Fragment wiadomości email od firmy Intimissimi
Fragment wiadomości email od firmy Intimissimi

Jak wykazują badania, darmowa dostawa (lub dostawa na preferencyjnych warunkach) ma bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.  Dowiedz się więcej o Dniu Darmowej Dostawy.

Niech to będzie wyjątkowy dzień

Nie każdy jest fanem spędzania Walentynek w miejscach publicznych, takich jak kina, teatry, restauracje czy kawiarnie. Weź to pod uwagę i pokaż, jak wykorzystać Twój produkt lub usługę do stworzenia wyjątkowego wieczoru w domu.

Weźmy za przykład Hulu – platformę streamingową, która rozesłała świetnego emaila, w którym uspokaja klientów, którzy nie mają specjalnych planów na świętowanie. Z pomocą Hulu mogą spędzić wieczór z telewizją, którą uwielbiają.

Wiadomość od Hulu przedstawia popularne pary telewizyjne i jest opatrzona tytułem “Miłość występuje we wszystkich gatunkach”.

To nie jedyna rewelacja tego emaila – dodatkowo łączy on unikalny branding, styl komunikacji, kolory wraz z językiem i grafikami typowymi dla Walentynek.

Email walentynkowy od Hulu, który skupia się na spędzeniu Walentynek w domu
Email walentynkowy od Hulu skupia się na spędzeniu Walentynek w domu

No to może coś z polskim akcentem? 🙂 Sprawdź, jaką ofertę przygotowało UPC z okazji walentynek oraz jaką komunikację marketingową stworzyło dla swoich klientów.

Fragment emaila z ofertą walentynkową od UPC
Fragment emaila z ofertą walentynkową od UPC

Innym przykładem jest email od Uber Eats, który może posłużyć jako inspiracja dla tegorocznej komunikacji dotyczącej dostarczenia wymarzonej kolacji walentynkowej do domu.

Krótka forma emaila, przekazanie niezbędnych informacji oraz umieszczenie CTA zapraszającego do złożenia zamówienia. Świetny przekaz!

Email od Uber Eats
Email od Uber Eats

Pielęgnuj wyjątkowe relacje, które zbudowałeś

Relacja z lojalnym klientem jest bezcenna. Kto powiedział, że nie można jej świętować w święto zakochanych?

Przy drobnej pomocy personalizacji emaila możesz pokazać każdemu subskrybentowi i klientowi z osobna, jak wiele dla Ciebie znaczą.

Oto przykład takiego emaila od firmy Ritual Co. Wiadomość przypomina wspólnie spędzony czas z odbiorcą przy użyciu zebranych danych.

Spersonalizowany email walentynkowy rozsyłany przez Ritual
Spersonalizowany email walentynkowy rozsyłany przez Ritual

Ta wiadomość z pewnością sprawiła, że jej odbiorcy poczuli się wyjątkowo!

Personalizacje w swojej komunikacji wykorzystało również PYSZNE.PL, kierując komunikację do użytkowników Strefy Premium.

Email walentynkowy od Pyszne.PL
Email walentynkowy od Pyszne.PL

Przeczytaj artykuł: Jak personalizować emaile z pomocą dynamic content?

Użyj subtelnej siły uroku

Jeśli nie chcesz odbiegać od swojego stylu lub treści newslettera, wkomponuj w niego kilka zalotnych elementów.

Osobna kampania nie pasuje do Twojego brandingu lub marki? Nie rób jej na siłę. Lepiej dostosować istniejący szablon i potraktować to święto jak pewien motyw Twojej wiadomości, zamiast robić z tego dnia jakiś uroczysty pokaz.

Możesz zastosować tę zasadę do swojej kampanii, nawet jeśli faktycznie uruchomisz dedykowaną linię produktów z miłosnym motywem lub zaprezentujesz ofertę specjalną z okazji tego dnia.

Nie bój się jednak dodać do treści wiadomości kilku zalotnych zdań, przez które czytelnik będzie miał szanse się zarumienić.

Ten urokliwy email wysłało UrbanStems. Choć wiadomość promuje kolekcję walentynkową, jest jednocześnie przejrzysta i nieprzesadnie cukierkowa.

Temat wiadomości (Nowość: Nowe bukiety) oraz tekst podglądu (Nowy tydzień, nowy styl) w ogóle nie wymienia nazwy tego dnia. Nagłówek jednak mówi wprost “Witaj, skarbie”, więc od razu widać, że miłość rośnie wokół nas.

Przepiękny email autorstwa UrbanStems

Podobnie jest z poniższym emailem. Co istotne, w swojej komunikacji nie odnośni się do Walentynek – warto jednak nadmienić, że został wysłany pod koniec stycznia 2022. To znakomita okazja do pokazania odbiorcom, jak można wykorzystać dany produkt, nie tylko w dzień zakochanych. Personalizacja, a przy tym komponowanie własnej czekolady to świetna zabawa, a podarowanie jej komuś bliskiemu to znakomity pomysł na prezent!

Fragment wiadomości od Chocolissimo
Fragment wiadomości od Chocolissimo

DOTRZYMAJ złożonej obietnicy

Znasz jeden z głównych powodów, dla których Twoi klienci nie robią u Ciebie zakupów w pobliżu Walentynek?

To nie dlatego, że nagle przestali cenić Twoje oferty lub uważają, że masz zbyt wysokie ceny. Klienci po prostu boją się OPÓŹNIEŃ w dostawie idealnego prezentu dla swojej drugiej połówki. Wyobrażasz sobie wbiec do domu z bombonierką, gdy kalendarz wskazuje datę 15 lutego?

Upewnij się, że Twój newsletter walentynkowy obiecuje dostawę na czas w:

  • temacie wiadomości,
  • grafice, która zapewnia, że prezent dotrze na czas,
  • stopce, która powtarza tę obietnicę.

Po dokonaniu sprzedaży wszystko jest w rękach kuriera!

Newsletter autorstwa Coach
Newsletter autorstwa Coach

Korzystaj z list życzeń i poradników prezentowych

Zacznijmy od tego, że Twoi potencjalni klienci z pewnością odwiedzą kilka sklepów (niezależnie – czy będą to sklepy internetowe czy stacjonarne), zanim zakupią prezent na Walentynki.

Pozbądź się przeszkód i wspomnij w emailu walentynkowym na temat idealnego prezentu dla partnera lub partnerki.

Promuj pomysły “listy życzeń” w emailach przedświątecznych, aby subskrybenci mogli naprowadzić swoje drugie połówki na właściwe prezenty. Dzięki temu zmniejszysz liczbę zwracanych przedmiotów i staniesz się zaufanym doradcą zakupów walentynkowych!

Przyjrzyj się tym emailom, które wysłano przed Walentynkami:

Fragment emaila walentynkowego - przewodnik prezentowy autorstwa Komputronik
Fragment emaila walentynkowego – przewodnik prezentowy autorstwa Komputronik

Wiadomość z ofertą prezentową od Sinsay
Wiadomość z ofertą prezentową od Sinsay

Stwórz porywający temat wiadomości

Twój newsletter, na wzór celebrowanego dnia, powinien być przepełniony miłością. Już na etapie tematu wiadomości jasno przekaż, że Twój email jest częścią specjalnej promocji walentynkowej.

Co umieścić w takim temacie?

  • Używaj takich słów jak: “idealny”, “perfekcyjny” oraz “prezent”, aby zaakcentować użyteczność Twojego newslettera (Świetne prezenty na Walentynki).


  • Zwiększaj wskaźnik otwarć, tworząc poczucie pilności za pomocą takich określeń jak “wygasa”, “wkrótce koniec”, “jeszcze tylko” lub “zostało”.


  • Korzystaj z emoji (np. serduszek), aby temat wyróżniał się w zapchanych skrzynkach odbiorczych.


  • Wypróbuj czegoś wyjątkowego, co będzie pasować zarówno do Walentynek, jak i Twojej branży.

Szukasz inspiracji? Sprawdź 6 rewelacyjnych tematów wiadomości walentynkowych, stworzony przez duże firmy

  • «Walentynki w stylu Medicine! Te wzory mogą Cię zaskoczyć!» Medicine

  • «❤️ Jaka jest Twoja historia miłosna? Znajdź idealne rozwiązanie na Walentynki!» Many Mornings

  • «Walentynki z Uber Eats – zamów już teraz! 😍» Uber Eats

  • «Ostatnia szansa na walentynkowy rabat do -54%» Philips

  • « ❤️️ 14% rabatu na akcesoria i bieliznę!» Zalando

  • « Oferty w Strefie Premium, które pokochasz ❤️ » Pyszne.pl

  • «Podaruj idealny prezent na walentynki! 2+2 GRATIS na produkty dla mężczyzn!» Rossmann

Wypróbuj Generator tematów AI od GetResponse!

To narzędzie, które pomaga użytkownikowi stworzyć angażujące oraz przyciągające uwagę tematy wiadomości dla kampanii email marketingowych.

Narzędzie w kilka sekund wygeneruje kilka propozycji tematów, które możesz dostosować do swoich potrzeb. To napędzane sztuczną inteligencją rozwiązanie stworzy temat wiadomości i pomoże Ci wyróżnić się w skrzynkach odbiorczych subskrybentów, co będzie miało wpływ na wyższe wyniki wskaźnika otwarć!

➡️ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ ⬅️

Dotrzyj do właściwych osób

Wiesz, ile czasu subskrybenci poświęcają na lekturę Twojego emaila? Zaledwie 2 do 5 sekund. Jeśli nie zainteresujesz ich trafioną ofertą, Twój newsletter może zostać usunięty, oznaczony jako spam lub po prostu zignorowany.

Wykorzystuj więc wszystkie dane, które masz na temat subskrybentów – 14 lutego informacje o ich płci będą szczególnie ważne.

Podziel listę mailingową na segmenty (na dobry początek podziel ją na kobiety i mężczyzn) i stwórz oferty, które przemówią do każdego. Nie trać czasu na zmuszanie ludzi do przeglądania nieistotnych promocji. Każdy i tak ma wystarczająco wiele zajęć w związku z przygotowaniem się do Walentynek. Ludzie potrzebują prezentów – nie dla siebie, ale dla swoich drugich połówek.

House of Fraser – email na Walentynki

A co jeśli nie dysponujesz takimi informacjami?

Nie ma się czym przejmować! To idealna szansa na wprowadzenie taktyki “targetowania behawioralnego”. Polega ona na zasugerowaniu hipotetycznej płci subskrybenta na podstawie ofert i elementów klikanych w newsletterach.

Jak przeprowadzić taki test?

Zaprojektuj wiadomość z dwoma podlinkowanymi przyciskami:

  • 🎁  Prezenty dla niej
  • 🎁  Prezenty dla niego

Wyślij emaila do całej Twojej listy mailingowej. Następnie użyj menu Szukaj kontaktów, aby sprawdzić historię kliknięć i dowiedzieć się, kto był zainteresowany poszczególnymi kategoriami. To stosunkowo prosty sposób na profilowanie subskrybentów i stworzenie segmentów, które będzie można wykorzystać w przyszłych kampaniach.

Pamiętaj jednak, że to może być delikatny temat i trzeba zachować wielką ostrożność w kampanii. Staraj się nie alienować niektórych części Twojej grupy docelowej.

Opowiedz historię i sprzedaj marzenie

Marketerzy często nie doceniają mocy drzemiącej w copywritingu. Wymyślne grafiki i projekt wiadomości z pewnością podkreślają Twój produkt i pomagają w jego sprzedaży. Często jednak to historia za danym produktem nadaje mu właściwy kontekst i pozwala sprzedawać subskrybentom marzenie, które oferujesz.

Kilka zdań magicznego opisu Twojej promocji walentynkowej może wpłynąć na sprzedaż lepiej niż ogromna zniżka lub oferta darmowej dostawy.

Chcesz zachęcić ludzi do dyskusji? Stwórz hasztag i nakłaniaj odbiorców do udostępniania własnych historii z Twoim produktem.

Walentynkowy email od Twittera

Widzisz, w jaki sposób zrobił to Twitter? Nie musisz niczego sprzedawać w swojej kampanii. Możesz po prostu w uroczy sposób budować świadomość marki i kreować zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych.


No to może inny przykład? Tym razem z historią kawową w tle. ☕

Email od CoffeeDesk
Email od CoffeeDesk

Kolejnym, świetnym przykładem jest email od CANVA, która wyszła naprzeciw i zaprosiła swoich odbiorców do wykorzystania szablonów, które pomagają wyrazić uczucia w formie graficznej.

Fragment wiadomości email od CANVA
Fragment wiadomości email od CANVA

Dodaj szczyptę miłości do walentynkowej komunikacji

Walentynki nie kręcą się tylko wokół kupowania luksusowych prezentów dla partnera lub partnerki. Cała ta biżuteria, zegarki, bielizna, zabawne lub tandetne gadżety… Jeśli Twoja branża nie ma zbyt “romantycznego” wydźwięku, musisz postawić na kreatywność. Jak już wspomniałem – treść wiadomości jest najważniejsza.

Najpierw musisz ustalić, w jaki sposób Twój produkt lub oferta mogą zostać powiązane z tematyką miłości, par, związków, uczuć i randek. Pobaw się potem słowami, aby subskrybenci poczuli ciepłą atmosferę Walentynek.

Oto przykład walentynkowego newslettera z rewelacyjnym tekstem. Sprawdź, jak przetłumaczyć swoje tradycyjne teksty na język miłości 😉 :

Temat: “Jak kochać to w udanej parze!”

Email walentynkowy od Many Mornings

Trzeba przyznać: Many Mornings umie w emaile! Zdecydowanie.💪Spójrz na emaila poniżej – atrakcyjnie wizualny email i ciekawa historia – czego chcieć więcej 😃 ?

Temat: ❤️ Jaka jest Twoja historia miłosna? Znajdź idealne rozwiązanie na Walentynki!

Fragment emaila walentynkowego od Many Mornings
Fragment emaila walentynkowego od Many Mornings

Przypomnij o kartach prezentowych

Kolacja przy świecach, kwiaty, biżuteria, a może nowa sukienka? Mężczyźni co roku stają przed tym samym dylematem, gdy wyruszają na misję odnalezienia idealnego prezentu na Walentynki.

Tradycyjne karty prezentowe, vouchery i elektroniczne karty podarunkowe mogą uratować życie tym, którzy nie potrafią rozszyfrować marzeń partnera lub partnerki.

Czemu więc nie wypromować takich kart w newsletterze? To może być idealny sposób na dotarcie do subskrybentów, którzy wolą skorzystać z bezpiecznej opcji romantycznego prezentu.

Wypromuj swoje karty podarunkowe w stopce newslettera. Dzięki temu subskrybenci, którzy przejdą przez całą wiadomość i nie znajdą niczego dla siebie, natrafią na walentynkowe “koło ratunkowe”, które 14 lutego może okazać się wybawieniem!

Fragment wiadomości od Victoria's Secret
Fragment wiadomości od Victoria’s Secret

Miłość mnoży się, gdy ją dzielisz

Walentynki to wyjątkowy czas dawania prezentów osobom, na których nam zależy i z którymi chcemy zachować wspaniałe relacje. Ta atmosfera aż się prosi, by ją zastosować do relacji na linii klient-firma.

Wykorzystaj święto zakochanych, aby pokazać klientom, jak bardzo Ci na nich zależy. To dobry moment, by klienci poczuli się wyjątkowo.

Editor’s note

Z newsletterami można to osiągnąć na wiele sposobów:Wypromuj darmowe pakowanie na prezent.

Zaoferuj dodanie osobistej wiadomości, dołączonej do przesyłki w kopercie.

Pochwal się darmową dostawą.

Udostępnij możliwość darmowego zwrotu prezentów.

Rozsyłaj unikalny kod zniżkowy.

Jeśli wykorzystasz jeden z tych pomysłów, Twoi subskrybenci docenią walentynkową aurę Twojego newslettera i możliwe, że chętniej coś od Ciebie kupią.

Walentynkowy newsletter od ZALANDO z kodem rabatowym
Walentynkowy newsletter od ZALANDO z kodem rabatowym

Email z ofertą oraz promocją walentynkową klubu Medicine - dla niej i dla niego
Email z ofertą oraz promocją walentynkową klubu Medicine – dla niej i dla niego

Zaprojektuj niepowtarzalny szablon

Niewiele świąt ma tak dobrze zdefiniowaną tożsamość wizualną jak Święto Zakochanych… no, może z wyjątkiem Świąt Bożego Narodzenia. Kolorystyka (czerwień, odcienie różu, biel) oraz wyjątkowa symbolika (róże, serca itd.) sprawiają, że walentynkowe newslettery znacznie różnią się od zwykłych emaili.

Wykorzystaj unikalny szablon wiadomości, aby każdy dobrze widział, że przysyłasz specjalną promocję walentynkową, a także, że Twój newsletter oferuje idealne prezenty dla ukochanej osoby.

Oferta specjalna w walentynkowym klimacie na Walentynki od Rossmann
Oferta specjalna w walentynkowym klimacie na Walentynki od Rossmann

Pomyśl o różnych sposobach świętowania

14 lutego wcale nie oznacza, że każdy odbiorca musi być aktualnie w związku. To oznacza, że wiele osób w Walentynki nie kupuje prezentów i nie szuka idealnego przepisu na kolację przy świecach. Następnego dnia czyli 15.02 jest Dzień Singla. Warto o tym pamiętać i wykorzystać tę okazję.

Zapoznaj się z tym emailem od Mouth, który trafia do osób, którym złamano serce tuż przed Walentynkami. Zabawna treść i gry słowne mają osłodzić trudne chwile.

Email walentynkowy od Mouth
Email walentynkowy od Mouth

Ze świetną inicjatywą wyszło Pyszne.pl i skierowało swoją ofertę nie tylko do zakochanych. Hasło „It’s a match” zostało skomponowane tak, aby “walentynką” zostało ulubione danie odbiorcy.

Fragment emaila od Pyszne.pl

Okaż bezwarunkową miłość

Wśród tych wszystkich wskazówek i trików, którymi możesz rozpieszczać i konwertować subskrybentów, jest jedna rzecz, która może sprawić, że Twoi odbiorcy faktycznie poczuli się kochani. A o co chodzi? Daj ludziom coś fajnego – za darmo. Nie mówię tutaj o bezpłatnej dostawie dla osób, które coś od Ciebie kupią (o czym wspominałem we wskazówce nr 8). Mam na myśli coś bardziej osobistego. Coś, co podarujesz ludziom tak po prostu. To może być ebook, przepis, instrukcja do projektu typu “Zrób to sam” lub wyjątkowa playlista utworów. Niech treść Twojej wiadomości brzmi jak list miłosny i pozwól klientom poczuć do Ciebie miętę.

Walentynkowy email od PremiumBeat z romantyczną playlistą

Czasami kluczem do sukcesu jest prostota. Właśnie dlatego skromna i urocza kartka walentynkowa może być najlepszym pomysłem na newsletter. Okazanie miłości i docenienie odbiorców może świetnie się sprawdzić w każdej branży – zwłaszcza w przypadku organizacji pozarządowych i non-profitów.


Pomyśl więc o wysłaniu emaila walentynkowego w stylu pocztówki – bez tekstów sprzedażowych i głośnych przycisków do klikania. Zamelduj się 14 lutego w skrzynkach odbiorców i powiedz im: “Dzięki za Twoje wsparcie! Pozdrawiam i ściskam, XYZ” – to wywoła uśmiech na twarzy Twojego odbiorcy, który będzie miał miłe wspomnienie związane z Twoją firmą.

Oto fantastyczny przykład emaila walentynkowego autorstwa Charity Water:

Prosta wiadomość wyrażająca miłość i wdzięczność od Charity Water.

Czujesz, jak miłość rośnie wokół nas?

Mam nadzieję, że zainspirowaliśmy Cię do stworzenia wyjątkowej kampanii na podstawie naszych pomysłów na newsletter walentynkowy. Jeśli też tak uważasz, podziel się swoimi pomysłami w komentarzu i pochwal się swoimi wynikami!

Jeśli chcesz przetestować swoje pomysły w niezwykle prostym edytorze newsletterów, kliknij poniższy przycisk i zacznij tworzyć emaile razem z GetResponse!


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.