5 serwisów, które pomogą małym firmom oszczędzić czas niskim kosztem
autor: Pam Neely ostatnia aktualizacja 0

5 serwisów, które pomogą małym firmom oszczędzić czas niskim kosztem

Czas czy pieniądze? To dylemat znany nie od dziś. Znalezienie równowagi pomiędzy tymi cennymi zasobami może być nie lada wyzwaniem.

Dla wielu z nas posiadanie jakiejś sumy pieniędzy wiąże się ze znacznymi ograniczeniami czasowymi. A kiedy już dysponujemy czasem, najczęściej brakuje nam pieniędzy. Co gorsza, wielu z nas ma ani jednego, ani drugiego.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Przyjmijmy, że nasze ograniczenia budżetowe i czasowe nie są zbyt drastyczne. W takiej sytuacji większość z nas woli wydać trochę pieniędzy na rzecz oszczędności czasu. Na przykład nie robimy sobie sami butów. I o ile nie należymy do grona działkowiczów-hobbystów, raczej nie uprawiamy warzyw – bo praktyczniej jest je kupić.

Dla właścicieli małych firm decyzje związane z wykorzystaniem czasu na rzecz pieniędzy (lub odwrotnie) to chleb powszedni. Po prostu nie da się tego uniknąć.

Czasami pomaga nam w tym szczęście. Odkrywamy sposób, który pozwala nam zaoszczędzić trochę czasu, a nic nie kosztuje. Albo wywęszymy jakieś rozwiązanie na skróty, które może i nadszarpnie nieco kieszeń, ale uratuje kilka godzin. I o to właśnie chodzi w tym poście. Wszystkie serwisy internetowe, o których piszę poniżej, zapewnią Ci kilka dodatkowych godzin wolnych tygodniowo. Niektóre usługi możesz wykorzystać do celów zawodowych, inne – w życiu prywatnym. Mam nadzieję, że wszystkie będą na tyle w zasięgu Twojego portfela, że uznasz, iż warto za nie zapłacić.

1. Amazon Prime lub jakikolwiek inny bezpłatny serwis wysyłkowy

Czy kiedykolwiek udało Ci się policzyć, ile czasu spędzasz na sprawunkach? Zajdę do tego sklepu po to, podjadę po tamto… Wszystkie te czynności się sumują. Nawet przy ostrożnych szacunkach każda taka wycieczka zabiera pół godziny z Twojego dnia.

Odwiedź Amazon Prime albo jakikolwiek inny e-sklep, który oferuje darmową i szybką wysyłkę.

Pamiętaj, aby nie lekceważyć tych dwóch kryteriów. Dostawa musi być darmowa – w przeciwnym razie ta porada straci sens, bo i tak wydasz pieniądze. Oprócz tego musi być szybka, bo nie będzie Ci się chciało czekać na zamówienie; zamiast tego pobiegniesz do sklepu.

Wskazówka ta działa szczególnie dobrze w połączeniu z zasadą podwajania. Jeśli wiesz, że nie zrezygnujesz z używania jakiegoś produktu, kup od razu dwie sztuki. Nigdy nie kupuj ich pojedynczo.

Podwójne kupowanie skraca o połowę czas poświęcany na zakupy. Oznacza to mniej więcej tyle, że zaglądając do szafki, będziesz rzadziej stwierdzać, że czegoś Ci brakuje. Oznacza to również, że jeśli używasz produktów, które nie zawsze są dostępne (nawet takich ze sklepów), zawsze będziesz mieć je w zapasie.

Minus? Musisz naprawdę dobrze zorganizować szafki i kanciapę. Oprócz tego potrzebne Ci będzie odpowiednio dużo miejsca. Zazwyczaj nie stanowi to problemu, ale niektóre mieszczuchy w swoich mikroskopijnych mieszkaniach mogą już nie mieć z czego uszczknąć.

AmazonFresh-1024x481

Chcesz zaoszczędzić przynajmniej trzy godziny w tygodniu? Poszukaj sklepów internetowych oferujących szybką i bezpłatną dostawę; do tego zacznij kupować wszystko w podwójnych zestawach. Dzięki samej dostawie artykułów spożywczych do domu możesz zyskać nawet kilka dodatkowych godzin tygodniowo.

2. Fancy Hands albo inny mały serwis do outsourcingu zadań

Miałeś okazję przeczytać „4-godzinny tydzień pracy”? Jeśli tak, to prawdopodobnie doceniasz niezwykłą siłę outsourcingu. Przygodę z nim radziłabym jednak rozpocząć od małych kroków. Zanim zabierzesz się do outsourcingu na skalę Timothy’ego Ferrisa, przeprowadź odpowiednią próbę. Fancy Hands i inne tego typu serwisy to świetne miejsce, żeby zacząć.

Za 50 dolarów miesięcznie masz do wykorzystania 15 zleceń. Oferowane usługi to na ogół zdobycie informacji, rozmowy telefoniczne i składanie zamówień przez Internet. Chcesz wysłać mamie kwiaty na urodziny? Żaden problem. A na dodatek możesz otrzymać nawet 20% zniżki.

Wypróbuj też Fiverr, gdzie w tej chwili można zlecić już niemal każdą usługę, którą da się wykonać przez Internet. Pamiętaj jednak, aby zatrudniać wyłącznie wykonawców z najlepszymi ocenami i dokładnie określać swoje wymagania.

Fiverr-1024x789

Fiverr to świetne miejsce do załatwiania drobnych spraw biznesowych stosunkowo niewielkim kosztem (za nie więcej niż 20 dolarów). Upewnij się tylko, że zlecasz je wykonawcom o dobrej opinii.

3. Task Rabbit albo inny mały serwis do outsourcingu zadań offline

Jeśli należysz do grona zamożnych-lecz-pozbawionych-czasu, musisz przynajmniej wiedzieć, że istnieje coś takiego jak TaskRabbit i serwisy jemu pokrewne. (Jesteś w Australii? Wypróbuj AirTasker).

Co to takiego? Jest to sposób na zlecanie mniejszych i większych zadań do wykonania w realnym świecie. Mogą to być:

  • odebranie psa, zawiezienie go do weterynarza i odstawienie z powrotem;
  • zabranie stosu rzeczy, które przekazujesz organizacji charytatywnej (i dostarczenie kwitu do odliczenia podatku);
  • oddanie ciuchów do pralni, wysłanie paczek, drobne naprawy, kupno lub sprzedaż sprzętu.

Czyli wiadomo już, o co chodzi. Generalnie, za pomocą TaskRabbit możesz zlecić wszystkie Twoje sobotnie obowiązki komuś innemu. Outsourcować da się nawet większość przedświątecznej bieganiny (np. zakup choinki czy udekorowanie domu światełkami). I jest to naprawdę zbawienne rozwiązanie, gdy organizujesz imprezę.

TaskRabbit-1024x717

4. Zatrudnij redaktora-freelancera

Jako że post ten kierowany jest do osób prowadzących jednoosobową działalność i małych przedsiębiorców, zakładam, że realizujesz jakiś rodzaj content marketingu. Może, na przykład, prowadzisz blog? Prawdopodobnie też wysyłasz newsletter, skoro trafiłeś na tę stronę.

Jeśli publikujesz choć trochę contentu, warto zastanowić się nad zatrudnieniem redaktora. A to dlatego, że:

  • Istnieją badania, które wskazują, że nawet jeden błąd ortograficzny jest w stanie zmniejszyć przychody ze strony o połowę.
  • Trudno nam dostrzec nasze własne błędy.
  • Dokładna weryfikacja wymaga czasu i koncentracji. A u właścicieli firm są to towary deficytowe.
  • Dobry redaktor może sprawić, że będziesz brzmieć jeszcze mądrzej, niż do tej pory.

Już pierwszy punkt jest wystarczającym powodem, żeby zatrudnić weryfikatora/redaktora. Ale istnieje jeszcze kolejny, istotny i ściśle związany z oszczędzaniem czasu: blogowanie.

Jak wszyscy dobrze wiecie, pisanie bloga jest czasochłonne. Zlecenie tego komuś innemu jest bardzo kuszące, a w przypadku niektórych firm naprawdę nieźle działa. Ale jako osoba prowadząca własną działalność albo naprawdę niewielki biznes zapewne opierasz się głównie na Twojej specjalistycznej wiedzy. I to jej powinny dotyczyć Twoje wpisy. Dlatego właśnie uważam, że to Ty powinieneś tworzyć treści na Twoją stronę – a przynajmniej jego zarys.

Nie oznacza to jednak, że nie możesz zatrudnić redaktora, który zajmie się nieskładnym brudnopisem i zamieni go w tekst-perełkę. Tak właśnie pracuje Neil Patel. Na tym polega jeden z trików, dzięki którym jest on w stanie tworzyć osiem wpisów tygodniowo.

5. Utrzymanie strony

Jeśli zajmujesz się projektowaniem lub tworzeniem stron internetowych, raczej nie potrzebujesz żadnej pomocy w tym zakresie. Ale reszta za nas tak. Poza tym, nawet jeśli wiesz, jak obchodzić się z WordPressem, istnieją prawdopodobnie lepsze sposoby wykorzystania czasu – na przykład na szukanie nowych klientów.

Utrzymanie strony można i należy zlecać innym.

Problem polega na tym, jak to zrobić. Dobrzy, godni zaufania projektanci, którzy rozumieją, na czym polega SEO, satysfakcja użytkownika i wskaźnik konwersji, są drodzy. I słusznie.

Ponadto poszukiwanie i współpraca z projektantem stron mogą być czasochłonne. A przynajmniej zajmować tyle czasu, że jeśli jesteś w stanie ogarnąć podstawowe czynności na stronie, możesz darować sobie outsourcing z tej prostej przyczyny, że jego zorganizowanie będzie wymagało za dużo zachodu.

Istnieje lepsze rozwiązanie. Pojawiło się kilka firm, które oferują nieograniczone aktualizacje stron internetowych oraz usługi projektowania za zaskakująco niewielkie pieniądze. Dwie, które znam najlepiej, to Undullify i Design Pickle.

Undullify-1024x596

Potrzebujesz wsparcia przy projektowaniu, ale nie jesteś jeszcze gotowy, aby zatrudnić projektanta? Undullify może wypełnić tę lukę.

Undullify jest mniej kosztowną z podanych opcji. Możesz zamówić jedno zadanie projektowe za 39 dolarów albo przeznaczyć 89 dolarów miesięcznie na nielimitowane zadania realizowane w ciągu trzech dni. Droższe pakiety oferują szybszy czas wykonania i inne korzyści; dostajesz też przypisanego designera.

DesignPickle jest znacznie droższy – kosztuje 370 dolarów miesięcznie. Jeśli Twój biznes rozwija się szybko, ale wciąż nie jesteś gotowy na zatrudnienie etatowego projektanta, może być to rozwiązanie dla Ciebie.

Ponadto serwisy te mogą być pomocne w rozkręceniu marketingu opartego na social media, a także innych działań promocyjnych.

A zatem, czas czy pieniądze?

Dylemat ten okazuje się do rozwiązania, przynajmniej dla osób prowadzących małe, internetowe biznesy. Klucz do sukcesu stanowi outsourcing – ale outsourcing efektywny, strategiczny i niedrogi. Mam nadzieję, że przynajmniej jeden z zaproponowanych serwisów Ci w nim pomoże.

Co o tym sądzisz? Czy zlecasz na zewnątrz jakieś niewielkie zadania związane z Twoi biznesem? A może znasz jakieś inne narzędzia pozwalające zaoszczędzić czas, których zabrakło na liście? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.