Tworzenie responsywnych wiadomości email
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

Tworzenie responsywnych wiadomości email

Czym dokładnie są responsywne wiadomości email? W skrócie, jest to kontynuacja Responsywnego Projektowania Stron Internetowych.

Czyli podejścia, które dostosowuje wyświetlane strony www i emaile do potrzeb wszystkich typów urządzeń, włączając w to urządzenia mobilne.

Główną zaletą tego rozwiązania jest użyteczność oraz tworzenie optymalnego doświadczenia podczas oglądania. Oznacza to, że najistotniejsze jest to, aby wysłany email wyglądał idealne, był łatwy do nawigowania oraz generował możliwie najwyższą konwersję.

Ze względu na fakt, iż responsywne wiadomości email wyświetlają się dobrze na wszystkich urządzeniach, odbiorcy mogą bez problemu otwierać je na laptopie czy komputerze stacjonarnym jeśli jest im w ten sposób wygodniej dokonać zakupu.

Oto kilka prostych zasad, o których warto pamiętać przygotowując responsywną wiadomość email.

Jedna uniwersalna wiadomość

Projekt wiadomości powinien poprawnie współpracować ze wszystkimi urządzeniami, na których użytkownicy mogą odczytywać wiadomości. Warto upewnić się, że newsletter wygląda odpowiednio w pełnej rozdzielczości oraz pomniejszony o połowę.

responsive-regular-layout-300x262

Główna oferta na samej górze

Zawartość mobilnych wiadomości zazwyczaj wyświetlana jest w blokach umieszczonych jeden pod drugim, a wielkość ekranu ogranicza ilość informacji jaka może zostać odczytana bez przewijania. Z tego powodu upewnij się, że główna oferta znajduje się w lewym górnym rogu wiadomości, aby szybko i skutecznie zdobyć uwagę odbiorców, którzy z reguły jedynie „skanują” otrzymane emaile.

Zaproś odbiorców do przewijania

Mimo, iż powinno się umieścić główną ofertę w górnej części wiadomości jest to dopiero pierwszy etap. Głównym celem jest przekonanie odbiorcy do przeczytania całej treści. Można zatem wspomnieć co można znaleźć jeszcze w dalszej części emaila: specjalną ofertę, kod rabatowy, a może rozwiązanie jakiegoś istotnego problemu? Jest to świetna taktyka aby utrzymywać zainteresowanie oraz zaangażowanie wśród odbiorców.

Twórz zwięźle

Zamiast zmuszać swoich subskrybentów do przewijania wiadomości, stwórz ją tak by była zwięzła i konkretna. W ten sposób nie tylko sprawisz, że odbiorcy pozostaną zainteresowani, ale również pokażesz im, że ich czas jest dla Ciebie istotny. Wąskie, jedno-kolumnowe wiadomości wyglądają najlepiej na urządzeniach mobilnych więc weź to pod uwagę.

responsive-picture-159x300

Przyciski CTA

Upewnij się, że przyciski wzywające do działania są łatwo klikalne. Nie oczekuj, że odbiorcy będą zmniejszać i powiększać emaile, aby je odczytać. Klikalne obszary powinny mieć w przybliżeniu rozmiar 44 x 44 px (minimum to 29 x 44 px) aby zapewnić łatwe wykonanie akcji.

Odstępy i dopełnienia

Pozostaw dodatkową przestrzeń pomiędzy przyciskami CTA, aby ułatwić klikanie. W przybliżeniu dodatkowe 10-20 px powinno sprawić, że podjęcie akcji będzie przyjemne i łatwiejsze, a subskrybenci mniej sfrustrowani.

Treść oraz czcionki

Proces czytania wiadomości w biegu różni się od tego jak odczytujemy ją siedząc przy biurku w pełnym skupieniu. Używany język oraz sformułowania powinny być zwięzłe, ale mocne, aby odpowiednio oddziaływać na odbiorców będących w biegu. Część z nich zapewne pobieżnie przeczyta email, więc postaraj się podkreślić główne punkty i elementy. Używaj większych niż zwykle czcionek,  aby czytelnicy nie musieli powiększać wiadomości żeby ją odczytać. Postaraj się stosować rozmiar czcionki 14 px dla zwykłego tekstu, a 22 px dla nagłówków.

Zdjęcia

Sprawdź dwa razy w jaki sposób wyświetlają się grafiki w wiadomości na urządzeniach mobilnych. Zdjęcia zazwyczaj rozszerzają się na szerokość całego ekranu danego urządzenia, więc różne rozdzielczości mogą sprawić, że grafika będzie wyglądała nieefektownie. Upewnij się, że jakość zdjęć jest optymalna, aby nie osiągnęły one odwrotnego do zamierzonego efektu. Obraz jest podobno wart 1000 słów, a zatem nawet najlepsza oferta może zostać przyćmiona przez złej jakości zdjęcie.

147457365-300x294

Strony Landing Page

Nie czas jeszcze spoczywać na laurach! Celem większości emaili jest sprawienie, że odbiorcy przeklikają się na Twoją stronę internetową czy też landing page. Jaki byłby sens tworzenia Responsywnych Wiadomości Email jeśli prowadziłyby one do stron internetowych, które nie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych? Coraz więcej konsumentów preferuje podejmowanie decyzji zakupowych w biegu. Zrezygnuj zatem z animacji we flashu, zredukuj czas ładowania strony oraz pozwól na łatwą nawigację za pomocą palców i wciąż zwiększaj swoją konwersję!

Testuj, testuj i jeszcze raz… testuj!

Poznanie zasad tworzenia responsywnych wiadomości email to dopiero pierwszy krok. Wprowadź powyżej wymienione reguły do swojego programu email marketingowego i zobacz w jaki sposób wyświetlają się emaile nim wypuścisz swoją kampanię. Jeśli wiadomości wyglądają dobrze i się w nich dobrze nawiguje nawet na urządzeniach mobilnych, przetestuj kilka różnych projektów i obserwuj jak reagują na nie odbiorcy. W ten sposób spróbuj znaleźć optymalny projekt szablonu wiadomości, która idealnie spełnia wymagania  subskrybentów.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić