Trendy email marketingowe w 2016 roku
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Trendy email marketingowe w 2016 roku

Czy zacząłeś już planowanie strategii email marketingowej na najbliższy rok? Sprawdź wiodące trendy mijającego roku oraz te, których możesz spodziewać się w nadchodzącym czasie.

Wszystko wskazuje na to, że rok 2016 będzie rokiem dynamicznego rozwoju narzędzi do email marketingu – przygotuj się na wykorzystanie nowych możliwości!

Wiodące trendy w 2015 roku

Niedawno na łamach Nowego Marketingu ukazał się artykuł podsumowujący email marketing w 2015 r. Zdaniem Macieja Ossowskiego, dwa najciekawsze trendy email marketingowe mijającego roku to:

 

  • Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych

Niektóre firmy na polskim rynku deklarują, że aż 50% prowadzonych przez nie kampanii email marketingowych jest otwieranych na smartfonie. W USA wskaźnik ten przekracza już 60%.

Wniosek jest więc oczywisty – jeżeli chcesz skutecznie docierać do odbiorców, powinieneś wykorzystywać responsywne szablony wiadomości oraz landing pages. Szablon, który automatycznie dopasuje się do rozmiaru wyświetlacza, ułatwi użytkownikom nawigację, a Tobie pozwoli na dotarcie do możliwie największej liczby odbiorców.

  • Bardziej odważne podejście do budowy bazy adresowej

W 2015 roku email marketerzy znacznie skuteczniej budowali bazy adresowe. Wielu z nich wykorzystywało kilka różnych formularzy zapisu, aby zachęcić do dołączenia do subskrypcji za pomocą strony internetowej, bloga oraz dedykowanego landing page.

Przekonali się również, że odpowiednio wykorzystany formularz typu pop-up lub lightbox może stać się bardzo skutecznym narzędziem konwersji. Najważniejsze, by dopasować ustawienia formularza do preferencji odbiorców. Przykładowo, odpowiednio ustawiony czas wyświetlenia formularza ma fundamentalne znaczenie dla jego odbioru przez użytkowników.

Kolejnym sposobem budowania listy subskrybentów, który zyskał w ubiegłym roku na popularności jest organizacja webinarów. Spotkania online pozwalają na dotarcie do odbiorców o określonych zainteresowaniach i budowanie bazy adresów w procesie rejestracji.

Wykorzystaj GetResponse, aby wejść z impetem w Nowy Rok!

  • Twórz responsywne projekty wiadomości i landing pages

Aby rozpocząć 2016 rok w odpowiedni sposób, wykorzystaj kreator wiadomości oraz kreator landing page GetResponse. Twórz responsywne projekty emaili oraz stron docelowych na potrzeby kampanii email marketingowych. Kreator pomoże Ci w kilka chwil zaprojektować wszystkie elementy kampanii tak, aby wyglądały doskonale i zapewniły swobodną nawigację na każdym urządzeniu.

  • Wykorzystaj różne rodzaje formularzy zapisu

W mijającym roku stworzyliśmy zupełnie nowy kreator formularzy, dzięki któremu szybko dopasujesz sposób zapisu do swoich unikalnych potrzeb bez znajomości HTML. Do dyspozycji masz 9 rodzajów formularzy i ponad 500 szablonów wraz z dedykowaną stroną z podziękowaniem za dołączenie do subskrypcji.

Sprawdzaj skuteczność różnego typu formularzy w każdym miejscu, w którym pozyskujesz nowych subskrybentów. Prowadź regularne testy A/B i przekonaj się, w jaki sposób użytkownicy reagują na formularz typu pop-up, bar czy exit-intent – zobacz, który z nich zapewnia największą konwersję i zastosuj go na swojej stronie.

  • Organizuj webinary

Webinary GetResponse pozwolą Ci na stworzenie bazy adresowej oraz budowanie trwałych relacji z odbiorcami. Stwórz dedykowany landing page i promuj go za pomocą mediów społecznościowych. Angażuj uczestników w trakcie spotkania, następnie wzmacniaj relacje za pomocą starannie przygotowanej kampanii email marketingowej.

apple-camera-desk-office

Trendy na 2016 rok

Nadchodzący rok będzie rokiem znaczących zmian w obszarze email marketingu. Zmian, które jeszcze bardziej zwiększą znaczenie tego kanału marketingowego. Najważniejsze z nich to:

  • Integracje

Integracje platform email marketingowych z systemami CRM oraz platformami e-commerce znacznie poprawią współpracę działów sprzedaży i marketingu. Dzięki błyskawicznej wymianie najważniejszych informacji, będziesz mógł usprawnić pracę i zwiększyć skuteczność działań w obydwu obszarach.

  • Automation

Dalszy rozwój automatyzacji działań email marketingowych sprawi, że planowanie komunikacji z poszczególnymi grupami docelowymi będzie jeszcze łatwiejsze. Będziesz mógł przygotować rozmaite scenariusze kampanii w oparciu o zachowanie użytkowników.

  • Personalizacja

Coraz większe możliwości platform email marketingowych pozwolą Ci na jeszcze dokładniejsze dopasowanie kampanii email marketingowych do preferencji subskrybentów. Dzięki wykorzystaniu integracji z innymi narzędziami, treści dynamicznych oraz automatyzacji, będziesz mógł skrupulatnie dostosować kampanie email marketingowe do preferencji i oczekiwań subskrybentów.

Jak Twoim zdaniem zmieni się email marketing w 2016 roku? Podziel się swoją opinią w komentarzach.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić