Nie odkładaj rzeczy na później
autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja 0

Nie odkładaj rzeczy na później

Nadszedł już nowy rok. Przed Tobą kolejne wyzwania i kalendarz wypełniony nowymi zadaniami.

Czy zauważyłeś, że niektóre obowiązki wykonujesz natychmiast, podczas gdy z innymi zwlekasz i przystępujesz do ich realizacji, dopiero gdy są odpowiednio „wyleżakowane”? Każdy z nas ma tendencję do odkładania rzeczy na później. Dziś opiszę kilka sposobów na zmianę tego stanu rzeczy. Na koniec dodam również uniwersalną email marketingową listę kontrolną, dzięki której będziesz mógł wypracować nawyk natychmiastowej realizacji zadań.

 

Sprawdź Jaki jest powód odkładania na później?

Powołam się na wnioski zaprezentowane przez psychiatrę Neda Hallowella. Jego zdaniem istnieją dwa główne powody, dla których odwlekamy realizację zadań.

Jego zdaniem, prawdopodobnie odłożysz zadanie na później, jeżeli czujesz, że:

  • go nie lubisz
  • nie wiesz w jaki sposób je wykonać

Zerknij na swoją listę i zwróć uwagę na wszystkie zadania, których realizację zdecydowałeś się odłożyć na później. Czy są wśród nich takie, których wykonanie nie raczej nie sprawi Ci radości? Które z nich wydają się nieoczywiste lub wyjątkowo skomplikowane?

Rozpoznanie powodu, dla którego masz trudności z przystąpieniem od razu do działania jest pierwszym krokiem do poprawy sytuacji.

A teraz cztery praktyczne wskazówki od Amy Gallo, które pomogą Ci w rozwiązaniu zadań, które spełniają powyższe kryteria.

1. Określ terminy

Jeżeli określisz termin realizacji wybranego zadania, nie będziesz już mógł go bezkarnie odkładać na później. Stanie się częścią planu, za którego realizację jesteś odpowiedzialny.

 2. Przyznaj sobie nagrodę

Jeżeli sam proces realizacji zadanie nie dostarcza Ci wystarczającej satysfakcji, pomyśl o nagrodzie, która może sprawić, że dużo chętniej przystąpisz do dzieła. Obiecaj sobie, że po ukończeniu kolejnego etapu pójdziesz napić się dobrej kawy lub zrobisz sobie przerwę, podczas której rozegrasz z kolegą krótki mecz na konsoli.

Czasami trafia się duży projekt, który wymaga zaangażowania wielu osób. Być może wspólna kolacja lub wyjście na kręgle będzie wystarczającą motywacją dla wszystkich zainteresowanych.

3. Zaangażuj inne osoby

Jeżeli czujesz, że utknąłeś w martwym punkcie, pomyśl o osobach, które mogą Ci pomóc w wykonaniu problematycznego zadania. Być może to kwestia osobowości, a może brak odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia.

Nie marnuj czasu na kolejną analizę zadania, zamiast tego pomyśl o osobach, które możesz poprosić o pomoc lub zaprosić do współpracy. Czy znasz kogoś, kto jest bardzo skrupulatny i może pomóc w wykonaniu zadania, które wymaga skupienia? Być może krótkie spotkanie z osobą, która dysponuje bogatą wiedzą techniczną pomoże Ci wyjaśnić ewentualne niejasności i wskaże najkrótszą drogę do rozwiązania zadania.

4. Wypracuj sobie odpowiedni nawyk

Chęć odkładania rzeczy na później można przezwyciężyć. Jedną z czynności, które mogą w tym pomóc jest prowadzenie dziennika, w którym będziesz mógł w szczegółowy sposób opisywać wszelkie postępy w realizacji zadań. Oprócz postępów możesz spisać trudności, które napotkałeś oraz planowane działania na nadchodzące dni.

Z pewnością zauważysz, że zastosowanie metody małych kroczków oraz płynąca z niej świadomość drobnych sukcesów wpłynie korzystnie na poziom Twojej motywacji. Nawet najmniejsza zmiana statusu zadania nie umknie Twojej uwadze, dzięki czemu będziesz miał większą świadomość własnych dokonań oraz rzeczywistej drogi, jaka dzieli Cię od realizacji celu.

Processed with VSCOcam with m5 preset

 

Zadania przed wysyłką kampanii email marketingowej

Konsekwentna realizacja zadań umieszczonych na poniższej liście pomoże Ci uniknąć błędów przy wysyłce kampanii email marketingowej oraz pomoże wykształcić nawyk wykonywania zadań od razu, bez odkładania ich na później (cały artykuł opisujący sposób na uniknięcie błędów przy wysyłce mailingowej znajdziesz tutaj).

Cytując dr Hallowella: „Odkładanie obowiązków na później nie rozwiązuje problemu. Doprowadzenie roboty do końca – tak”.

  • Przed każdą wysyłką kampanii sprawdź:
  • poprawność listy/segmentów listy subskrybentów
  • wygląd szablonu w różnych klientach pocztowych
  • poprawność linków
  • znaczniki umożliwiające zbieranie statystyk
  • zawartość wszystkich niezbędnych elementów newslettera

Gdy upewnisz się, że wszystkie elementy działają prawidłowo i są na właściwym miejscu, możesz ze spokojem zaplanować wysyłkę swojego newslettera. Najbezpieczniejszym sposobem jest zaplanowanie wysyłki (np. za 30 minut) i wysłanie wersji testowej do kolegi z biura – być może zauważy coś, czego Ty sam już nie dostrzegasz.

I gotowe – Twoja kampania wyruszyła w świat, Ty możesz odznaczyć na swojej liście kontrolnej kolejny zakończony projekt i napić się dobrej kawy!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić