Nowe statystyki społecznościowe w GetResponse
autor: Karolina Kurcwald ostatnia aktualizacja 0

Nowe statystyki społecznościowe w GetResponse

Najpierw wprowadziliśmy integrację z social media, potem uruchomiliśmy zaawansowane statystyki kampanii.

Następny krok wydawał się więc właściwie oczywisty – oto z dumą prezentujemy statystyki udostępniania emaili w mediach społecznościowych.

Dotychczas w statystykach mailingów mogliście sprawdzić między innymi, kto otwiera Wasze emaile, kto klika w linki lub kto ich w ogóle nie czyta. Od teraz będziecie mieć jeszcze większy i bardziej kompletny obraz zasięgu Waszych kampanii – nowe “społecznościowe” statystyki pozwolą Wam sprawdzić, jaki oddźwięk w sieci wywołują Wasze newslettery oraz które z kanałów social media są najbardziej skuteczne w ich promocji.

Ale najpierw…

Żeby sprawdzić statystyki, najpierw musicie ułatwić subskrybentom udostępnianie emaili, które od Was otrzymują.

W GetResponse to bardzo proste – wystarczy umieścić odpowiednie przyciski w kreacji newslettera – będą one automatycznie udostępniać wersję online wiadomości w poszczególnych serwisach. Przyciski serwisów Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn oraz Pinterest znajdziecie w osobnej zakładce w nowym kreatorze wiadomości.

Wystarczy wybrać poszczególne ikony lub ich gotowe zestawienia i przeciągnąć je do newslettera podczas edycji.

Co zyskujecie, dodając przyciski udostępniania?

Opcja udostępniania newslettera pomaga dotrzeć do większej ilości odbiorców, w tym tych spoza listy subskrybentów – a to prosta droga do zwiększenia zasięgu kampanii mailingowej. Co więcej, potencjalnie zwiększa też skuteczność mailingu – w końcu najbardziej ufamy rekomendacjom znajomych.

A najlepsze jest to, że ów rosnący zasięg możecie teraz również łatwo zmierzyć bezpośrednio w koncie GetResponse.

Statystyki udostępniania

W panelu statystyk znajdziecie dane dotyczące udostępnienia poszczególnych newsletterów w portalach społecznościowych.

Nowa zakładka “Social Media” zawiera ogólną liczbę udostępnień Waszych emaili na wszystkich platformach oraz w poszczególnych serwisach (m.in. kliknięcia „Lubię to”, Tweety, „przypięcia” na Pintereście, udostępnienia na LinkedIn oraz kliknięcia w przycisk +1).

Jeśli wysyłając newsletter automatycznie opublikowaliście go na swoim Facebookowym profilu lub fanpage’u, zobaczycie również liczbę i treść komentarzy, jakie pojawiły się pod linkiem do wiadomości na Facebooku.

Co możecie zrobić z tą wiedzą?

I to jest dobre pytanie. Jeszcze nie tak dawno kwestionowano możliwość mierzenia skuteczności działań prowadzonych w mediach społecznościowych. Później pojawił się szereg narzędzi umożliwiających ich analizę, a teraz możecie również zbadać społecznościowy zasięg Waszych mailingów – i to bez korzystania z zewnętrznych aplikacji.

Dowiecie się, jaką reakcję Wasze newslettery wywołują wśród subskrybentów. Czy podobają im się na tyle, że chcą dzielić się nimi ze znajomymi? Czy i jak je komentują? Które z mediów społecznościowych są wśród nich najbardziej popularne – czy częściej tweetują, a może przede wszystkim dzielą się newsletterami na Facebooku?

Taka wiedza daje ogromne pole do popisu w kontekście tworzenia treści, które są bardziej dostosowane do potrzeb odbiorców oraz zwiększenia ich zaangażowania. Może też stać się cenną wskazówką, gdzie ich szukać i jak z nimi rozmawiać.

I to jeszcze nie koniec!

Nowe statystyki udostępniania w social media są dopiero początkiem społecznościowej rewolucji, która rozpoczęła się już na dobre w GetResponse – wkrótce kolejne wdrożenia!

W tak zwanym międzyczasie bardzo chętnie poznamy Wasze zdanie na temat funkcji statystyk udostępniania w social media. Dajcie znać, czy będziecie z nich korzystać – i z jakim skutkiem.

( …i podzielcie się tym postem z innymi! 🙂)

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić