Jak zarabiać na stronie internetowej? 7 skutecznych sposobów.

8 min
Zaktualizowano:

Posiadasz stronę www, która generuje przyzwoity ruch z sieci (dajmy na to – kilkaset albo nawet kilka tysięcy użytkowników miesięcznie)? Do tej pory, taki ruch traktowany był przez Ciebie czysto hobbystycznie, jednak czujesz, że pora zacząć zarabiać na swojej pasji.

Jak to zrobić?

Mam dla Ciebie aż dwie dobre wiadomości. Pierwsza jest taka, że istnieje na to kilka skutecznych patentów. Natomiast druga jest taka, że te najlepsze – znajdziesz w treści tego artykułu.

Poznaj sprawdzone sposoby na zmonetyzowanie swojej działalności i zarabianie bezpośrednio (lub pośrednio) za pomocą Twojej strony www.

Jak zmonetyzować własną stronę internetową?

Poznasz 7 sposobów, które (w zależności od skali) pozwolą Ci dorobić sobie do pensji lub też stworzyć solidne źródło dochodu.

P.S. Wiesz, co jest w nich najlepsze? 😎 Fakt, że niektóre możesz łączyć, a tym samym – czerpać zyski z kilku źródeł jednocześnie.

Dopiero zaczynasz przygodę z budowaniem strony www? Sprawdź, jak zrobić stronę internetową krok po kroku! 

1. Afiliacja i programy partnerskie

Jeśli Twoja strona internetowa związana jest z konkretną niszą/branżą, w której inne firmy sprzedają produkty lub świadczą usługi – śmiało! Z powodzeniem możesz rozważyć dołączenie do programów partnerskich lub sieci afiliacyjnych. Taka aktywność polega na umieszczaniu na swojej stronie odnośników (np. w formie adresów URL), które prowadzą do stron internetowych wybranych sprzedawców. Z odbiorcami dzielisz się specjalnym linkiem, dzięki któremu firmy wiedzą, że dany klient pochodzi właśnie od Ciebie.

Kolejny krok to wybór firmy do współpracy. Stając się partnerem renomowanej firmy, zwykle możesz zyskać znacznie więcej, dlatego warto przeprowadzić staranny research. Warto też wybrać firmę, z której usług lub produktów po prostu korzystasz – ułatwi Ci to ich skuteczne polecanie.

Taka działalność w ramach Twojego serwisu www może przyjmować różne formy. Możesz m.in.:

  • Publikować recenzje wybranych produktów, programów oraz usług, w których umieścisz linki do ich zakupu.

  • Przygotowywać rankingi i zestawienia, w których wskazujesz mocne i słabe strony.

  • Tworzyć poradniki i instrukcje pokazujące, jak korzystać z danych rozwiązań.

  • Dzielić się specjalnymi zniżkami i rabatami na wybrany asortyment.

  • Prezentować inne formaty, bo wszystko zależy od Twojej kreatywności!

🤔 Zastanawiasz się, czy powinieneś zainwestować w marketing afiliacyjny lub influencerski? Poznaj różnice między tymi dwoma strategiami i wprowadź odpowiednią do swoich działań.

Przeczytaj artykuł: Marketing afiliacyjny czy influencerski – co wybrać?

Programy afiliacyjne i sieci partnerskie potrafią wygenerować satysfakcjonujące dochody. Wiele oczywiście zależy od tego, na ile Twoje działania są skuteczne. Historia zna wiele przypadków, w których udział w programach afiliacyjnych pozwalał generować kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. I to każdego miesiąca!

Dowiedz się więcej, jak zacząć zarabiać na marketingu afiliacyjnym i programach partnerskich.

2. Sprzedaż powierzchni reklamowej na własnej stronie

Załóżmy, że nie interesuje Cię klasyczna forma polecania produktów i nie chcesz uzależniać swoich dochodów od tego, czy klienci faktycznie je kupią. Jakie masz wówczas wyjście?

Pierwsze to współpraca z klientami, którzy zechcą umieścić na Twojej stronie swoje banery reklamowe. Wówczas możesz się z nimi rozliczać np. w formie stałego abonamentu, za konkretną liczbę wyświetleń lub też kliknięć.

Druga opcja jest znacznie wygodniejsza i polega na dołączeniu do programu AdSense od Google. Wystarczy, że zarejestrujesz swoje konto, dodasz domenę, a jeśli platforma ją zaakceptuje – wkleisz na stronę kody umożliwiające wyświetlanie reklam.

AdSense ma jeszcze jedną mocną stronę, jaką jest personalizacja reklam. W przeciwieństwie do klasycznych banerów czy programów afiliacyjnych – reklama z Google generuje się automatycznie. A to oznacza, że jest bardziej dopasowana do użytkowników i znacząco zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia.

Twoja widoczność w Internecie zaczyna się od strony WWW.
Testuj GetResponse przez 30 dni, za darmo! ⤵︎

3. Publikowanie wpisów gościnnych (artykułów sponsorowanych) na stronie internetowej

To ciekawe działanie, które możesz realizować równocześnie z omówionymi wyżej: sprzedażą powierzchni, programami poleceń, a także aktywnościami, które omówię za moment. Na czym to polega?

To działania promocyjne związane z pozycjonowaniem (SEO).

Możesz zdecydować się publikowanie artykułów gościnnych innych firm i dodawaniu odnośników do ich stron www. Możesz na tym całkiem nieźle zarobić.

Wystarczy, że porozumiesz się z właścicielami takich witryn i zaproponujesz im współpracę, w ramach której dostarczą swoje teksty, a Ty je u siebie opublikujesz.

Nie masz na to czasu, ochoty lub zwyczajnie nie wiesz, jak to zrobić? Na szczęście możesz zrezygnować z tej części pracy i powierzyć ją dedykowanym portalom, które zrzeszają wydawców (czyli Ciebie) z reklamodawcami (czyli Twoimi potencjalnymi klientami). Jeżeli interesuje Cię tematyka zarabiania na wpisach gościnnych – koniecznie zajrzyj na serwisy Whitepress czy Linkhouse.

Zarobki płynące z publikacji artykułów gościnnych / sponsorowanych są różne. Na ich kształt wpływa rozmiar Twojej domeny, jej widoczność, generowany ruch, branża, czy tematyka.

Pamiętaj o tym❗

Własna domena jest unikalną nazwą marki. Pomyśl o swojej domenie jak o internetowej siedzibie Twojej firmy – miejscu, do którego udają się potencjalni klienci, aby dowiedzieć się więcej o Twojej marce i produktach lub usługach, które oferujesz.

A czy wiesz, że własne domeny wysyłkowe nie tylko lepiej prezentują się w skrzynkach odbiorców, ale również pomagają Ci budować wiarygodność marki. Są też preferowane przez dostawców usług internetowych i emailowych, ponieważ pozwalają na lepszą identyfikację osoby lub firmy wysyłającej dane wiadomości.

📒 Sprawdź nasz poradnik: Własna domena w email marketingu – poradnik dla początkujących

4. Sprzedaż linków w tekstach, które już są opublikowane na stronie

Zainteresowała Cię tzw. sprzedaż linków?

Wielu potencjalnych kontrahentów może być zainteresowanych dodaniem odnośnika w treściach, które już znajdują się na Twojej stronie czy też blogu. Jest to szczególnie popularna praktyka, jeśli Twoje wpisy osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce, a co za tym idzie – generują ruch z fraz kluczowych, które interesują konkretne firmy.

Wówczas nie musisz zajmować się sprawami związanymi z ustalaniem tematów, a następnie weryfikowaniem treści, które Ci przekażą. Całość ogranicza się bowiem tylko do wstawienia adresu URL – we wspólnie ustalonym miejscu.

Jakie są widełki wynagrodzeń za umieszczanie linków w serwisie www?

Tutaj sprawa wygląda podobnie, jak w przypadku artykułów sponsorowanych. Ostateczna cena zależy bowiem od branży i tematyki strony, ruchu, potencjału fraz kluczowych oraz warunków rynkowych.

5. Sprzedaż kursów (lub innych produktów / usług) za pomocą strony www

Załóżmy, że masz stronę internetową, na której znajduje się także blog. Regularnie umieszczasz na nim wartościowe artykuły, w których dzielisz się swoją wiedzą, przemyśleniami, dajesz wskazówki i nawet inspirujesz swoich czytelników. Można więc powiedzieć, że jesteś lub powoli stajesz się ekspertem w swojej branży. Nie sądzisz, że wypada to jakoś zmonetyzować ? 😉

W takim wariancie własny serwis www może okazać się skuteczną trampoliną do sprzedaży Twoich kursów, szkoleń, warsztatów, wystąpień, a nawet – różnego rodzaju produktów (zwłaszcza cyfrowych).

Jak zarabiać na kursach i szkoleniach online? Przewodnik krok po kroku.

Kwestia dochodów płynących ze sprzedaży tego typu digitalowego asortymentu to temat rzeka. Ostateczny wpływ na wynik finansowy ma bowiem:

  • branża,
  • rynek,
  • ceny,
  • rodzaj produktów.

Możesz potraktować go jako źródło dodatkowego zysku (generując kilkaset złotych miesięcznie). Ale to nie koniec – kursy mogą stać się Twoim jedynym źródłem utrzymania – generującym kilka czy kilkanaście tysięcy na miesiąc.

Tworząc tego typu ofertę, skup się na tym, aby faktycznie dostarczała wartość i wyróżniała się na tle innych.

Recenzja i opinie o Udemy 2024 – czy warto inwestować w kursy online? 

6. Rozwijanie własnej sprzedaży e-commerce

A może czas rozważyć przekształcenie swojej strony w pełnoprawny sklep internetowy?

Decydując się na to musisz pamiętać o promocji, obsłudze klientów (także reklamacji), wysyłkach oraz wielu, wielu innych obowiązkach, które w przypadku asortymentu cyfrowego po prostu nie istnieją.

Nie wiesz jak zacząć? Spokojnie! Przychodzimy z pomocą:
Przewodnik po e-commerce. Handel elektroniczny krok po kroku.

7. Sprzedaż strony internetowej

Jeśli Twój serwis jest dobrze wypozycjonowany, generuje spory i jednocześnie wartościowych ruch, a dodatkowo – ma przed sobą ciekawe perspektywy, to… z pewnością znajdą się osoby, które zechcą kupić go od Ciebie w całości.

Taki zabieg będzie wymagał odpowiedniego przygotowania oraz sformalizowania procesu. W końcu w ramach transakcji musisz przenieść na nowego właściciela nie tylko domenę oraz zawartość witryny, ale również własność intelektualną czy rozwiązania technologiczne użyte na stronie.

Ostateczna wycena zależy od takich czynników, jak: branża, wyniki strony oraz zainteresowanie potencjalnych kupujących.


Jak widzisz – czerpanie korzyści finansowych z prowadzenia i rozwijania serwisu internetowego wymaga czasu i poświęcenia, ale można go z czasem przestawić na działanie na tzw. “autopilocie”. Ponadto możesz generować potężne sumy, jak i takie, które starczą na przysłowiowe “waciki”.

Wszystko zależy bowiem od tego, jaką drogę obierzesz.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie nie tylko źródłem inspiracji, ale również pozwolił rozeznać się w dostępnych metodach monetyzowania stron www. Teraz pora na Twój krok. Pomyśl, zdecyduj, który wybierasz, a następnie zacznij działać.

Powodzenia!

Załóż konto GetResponse i testuj za darmo przez 30 dni
email marketing
Zaawansowana segmentacja
Kreator stron oparty na AI
Marketing automation

Email marketing

Zaawansowana segmentacja

Kreator stron oparty na AI

Marketing automation

Interaktywne webinary
Formularze zapisu i pop-upy
Zaawansowane narzędzia analityczne i możliwość testowania
Automatyczne lejki do budowy listy, sprzedaży i webinarów

Interaktywne webinary

Formularze zapisu i pop-upy

Zaawansowane narzędzia analityczne i możliwość testowania

Automatyczne lejki do budowy listy, sprzedaży i webinarów


Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.