Zmiany w uwierzytelnianiu emaili od AoL i Yahoo – co musisz wiedzieć?
ostatnia aktualizacja 0

Zmiany w uwierzytelnianiu emaili od AoL i Yahoo – co musisz wiedzieć?

Zaobserwowaliśmy ostatnio poważne zmiany w polityce uwierzytelniania emaili przesyłanych w imieniu użytkowników AoL i Yahoo.

Wierzymy, że te zmiany mogą wkrótce dotyczyć również innych dostawców usług poczty elektronicznej, dlatego jeśli wysyłasz swoje mailingi używając w polu nadawcy domeny nieprywatnej, a np. @wp.pl, @onet.pl czy @gmail.com powinieneś przeczytać ten artykuł.

O co chodzi?

DMARC jest to system walidacji wiadomości email wykorzystywany przez głównych dostawców usług poczty elektronicznej, który ma na celu ochronę użytkowników przed próbami phishingu, czyli podszywania się pod osobę prywatną lub instytucję w celu np. wyłudzenia poufnych informacji.

Dzięki niemu, właściciele domen mogą wprowadzić dodatkowy rekord w ustawieniach DNS swojej strony internetowej.  Ogranicza on możliwość wykorzystania danej domeny w polu nadawcy do wiadomości wysyłanych jedynie z własnych serwerów pocztowych. Zależnie od wybranych przez użytkownika ustawień, wiadomości używające wybraną domenę mogą zostać normalnie dostarczone, odrzucone lub poddane kwarantannie.

Zmiana Aol i Yahoo

Ze względu na zmianę, od teraz, wszystkie wiadomości posługujące się domenami Aol i Yahoo w polu nadawcy, które nie są wysyłane z ich własnych serwerów, będą automatycznie odrzucane.

Jak ta zmiana wpływa na mnie?

Organizacja DMARC jest bardzo poważana i wielu dostawców usług poczty elektronicznej stosuje się do ich zarządzeń. Jeśli zatem wysyłasz swoje wiadomości posługując się w polu nadawcy domenami takimi, jak np. @aol.com, @aim.com, @yahoo.com, itp., możesz spodziewać się obniżonej dostarczalności.

Co muszę zrobić?

Ze względu na fakt, iż dwóch głównych dostawców usług poczty elektronicznej na świecie wprowadziło wspomniane zmiany, można się spodziewać, że również zaobserwujemy je u rodzimych dostawców, jak WP, Onet, Interia czy Gmail.

Aby się przed nimi uchronić i upewnić się, że Twoja dostarczalność nie ucierpi na tych zmianach, powinieneś wykonać następujące działania.

  1. Załóż prywatną domenę lub wybierz już istniejącą, do której masz prawa i która będzie wykorzystywana w kolejnych wysyłkach kampanii email marketingowych
  2. Dodaj swoje nowe pole nadawcy w zakładce Moje Konto » Szczegóły » Adresy email nadawcy.
  3. Wybierz nowe pole jako domyślne, a poprzednie usuń. Jeśli jest ono aktualnie używane przy zaplanowanych wiadomościach lub autoresponderach, to zaznacz jakie pole ma je zastąpić.

Co potem?

Choć wspomniane zmiany dotyczą obecnie jedynie domen firm AoL i Yahoo, możemy spodziewać się, że podobne reguły zostaną wprowadzone przez innych dostawców usług poczty elektronicznej.

Od dawna odradzamy, aby takie domeny były wykorzystywane w kampaniach email marketingowych ze względu na ich potencjalny negatywny wpływ na dostarczalność i skuteczność realizowanych działań. Mamy teraz oficjalne informacje, które potwierdzają słuszność sugerowanej przez nas ścieżki działań.

166578182-300x262

Część z Was może się zastanawiać: “A co z reputacją mojego pola nadawcy, którą dotychczas budowałem?”. Nie musicie się jednak o to martwić. Korzystając z własnej domeny, nowa reputacja zostanie szybko zbudowana, a dostarczalność kampanii email marketingowych tylko na tym zyska.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.