Kilka tygodni temu zachęcaliśmy Was na blogu do wzięcia udziału w naszym kolejnym projekcie edukacyjno-badawczym.
A dzisiaj możemy podzielić się już z Wami jego wynikami. Prezentujemy raport “Prawo w email marketingu”.
Znajomość aspektów prawnych to podobno najsłabszy punkt marketerów i przedsiębiorców prowadzących kampanie email marketingowe. Jednak z naszego raportu wynika, że wcale nie jest tak źle:
- 93% badanych wie, że trzeba uzyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu informacji handlowych, 66% jest świadomych, że obowiązek ten dotyczy również adresów typu “biuro@nazwafirmy.pl”. A 60% pyta o zgodę także w przypadku adresów email znalezionych na stronie internetowej firmy.
- Niemal wszyscy marketerzy przynajmniej częściowo wiedzą kto powinien zainteresować się Ustawą o ochronie danych osobowych. Zdaniem 47% powinny się z nią liczyć wszystkie firmy wysyłające oferty handlowe. A najwięcej, bo aż 52% uważa, że ustawa dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, które prowadzą bazy danych swoich klientów.
- 90% respondentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnopolskim rejestrze zbiorów danych osobowych. A ponad 3/4 wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).
- 71% jest świadomych tego, że zgodnie z polskim prawem budowa bazy odbiorców powinna opierać się właśnie na subskrypcji z potwierdzeniem, a 80% umieszcza w każdej wysyłanej wiadomości link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji.
- Niemal 90% marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą muszą przekazać odbiorcy podczas zbierania jego danych. 31% wskazało obowiązek o prawie odbiorcy do wglądu jego danych oraz ich poprawiania, a dla 30% respondentów jest to cel zbierania danych. Z kolei 28% informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji.
Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie “Prawo w email marketingu”
Patronami medialnymi raportu są: Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, Brief.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.