Skuteczny tekst na Landing Page
ostatnia aktualizacja 0

Skuteczny tekst na Landing Page

Większość tworzonych tekstów ma zazwyczaj dostarczać informacji lub bawić .

Natomiast celem treści internetowej (na stronę lub newsletter) jest zachęcenie odbiorcy do wykonania określonej czynności, np. subskrypcji newslettera. Oto kilka wskazówek do napisania skutecznych tekstów.

 

Co sprawia, że tekst jest skuteczny?

Oczywiste jest, że tekst jest skuteczny tylko wtedy jeśli przynosi profity. Nie zawsze jednak udaje się to przewidzieć jeszcze przed uruchomieniem landing page. Warto zatem przeprowadzić ewaluację poszczególnych słów, aby sprawdzić ich skuteczność i działanie.

Cechy charakterystyczne skutecznego tekstu:

  • Komunikuj wartość. Odbiorcy powinni czuć i wiedzieć, że płacą 20 zł, aby potem zarobić lub odzyskać 50 zł. Trzeba tylko uważać na gwarancje i 100% obietnice.
  • Klarowny przekaz. Twórz jasne i czytelne komunikaty, które nie będą wprowadzały w błąd.
  • Wiarygodność. Jeżeli odbiorca nie wierzy w to co piszesz, to nie uda Ci się mu nic sprzedać. Unikaj “upiększeń”, pamiętaj o szczegółach i poprawieniu wszystkich możliwych błędów.
  • Interesujący. Jeżeli treść będzie nudna to nikt nie będzie chciał przeczytać go do końca. Chcesz, aby klienci czytali to co napiszesz, to nadaj treści odpowiedni ton.
  • Unikaj żargonu. Zapomnij branżowej nomenklaturze, technicznych zwrotach czy firmowych skrótach. Postaw na prostotę przekazu
  • Tak długi jak to potrzebne, ale nie za długi. Tekst powinien dotyczyć wszystkich niezbędnych aspektów produktu, odpowiadać na wszystkie prawdopodobne pytania. Trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić z długością. Usuwaj każde zdanie i paragraf, które nie jest niezbędny.
blog2-1024x682

Prawdopodobieństwo sprzedaży

Pamiętaj, że ludzie czytają i przetwarzają informacje za pomocą mózgu. Skupmy się na jego 3 elementach: nowej kory mózgu (Neocortex), śródmózgowia i płata czołowego. Każdy z nich odpowiada za inne funkcje oraz ma różną strukturę komórek.

Za podejmowania decyzji odpowiada płat czołowy. Oto przepis w jaki sposób się komunikować, aby dotrzeć do niego dotrzeć:

  1. Określ czego potrzebują Twoi klienci zanim zaczniesz im cokolwiek sprzedawać. Następnie komunikuj im to, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Im mocniejszy będzie element wyróżniający, tym łatwiej uda Ci się do nich dotrzeć.
  2. Następnie musisz ich przekonać do swojej oferty. Płat czołowy jest oporny na nowe idee i koncepcje, dlatego tekst musi być bardzo przekonywujący. Pamiętaj o przygotowaniu namacalnych dowodów takich jak dane, porównania, opinie klientów i case studies.
  3. Aby dotrzeć do płata czołowego musisz rozpocząć od mocnego uderzenia, czyli czegoś, co na pewno przykuję uwagę.

Jak zastosować te wskazówki w praktyce:

  • rozpal emocje odbiorcy – to zawsze warto dać na początku
  • upewnij się czym i jak bardzo różnisz się od konkurencji
  • dokładnie przeczytaj i wyeliminuj wszystkie błędy (w szczególności ortograficzne i tzw, literówki) we wszystkich tekstach

Przykuj uwagę za pomocą nagłówka

Napisanie skutecznego nagłówka może okazać się kluczowe. Powinien komunikować korzyści, na którym w szczególności zależy odbiorcom.

typing-copy

Napisanie bardzo dobrego nagłówka nie jest wcale prostym zadaniem. Pomocne może być pracowanie na dostępnych schematach. Są 3 sprawdzone formuły, które zazwyczaj generują wysoką skuteczność. Na początek można skorzystać właśnie z jednego z nich.

Nagłówek #1: Powiedz co to jest
Specyfika pracy naszego mózgu sprawia, że za każdym razem gdy widzimy coś nowego zadajemy sobie pytanie “co to jest?”. Dlatego ten schemat budowania nagłówków opiera się po prostu na odpowiadaniu na fundamentalne pytanie.

Przykład: Odkryj 13 sposobów na zwiększenie konwersji.

Nagłówek #2: Powiedz co otrzymuje lub jakie płyną z tego korzyści

Ten model opiera się na krótkim podsumowaniu korzyści, które wynikają np. z subskrypcji newslettera lub kupna danego produktu.

Przykład: Zwiększ konwersję o 200%!

Nagłówek #3: Powiedz co można z (danym produktem) zrobić

Ta propozycja nagłówka opiera się przedstawieniu odbiorcy co może dzięki danej usłudze lub produktowi osiągnąć.

Przykład: Przejdź na emeryturę w wieku 45 lat i podróżuj po świecie, podczas gdy Twoi rówieśnicy będą tkwić w pracy.

Podczas tworzenia nagłówka zastanów się czy możesz odpowiedzieć “tak” na każde z tych pytań:

  1. Wyobraź sobie, że Twoja strona internetowa składa się tylko z nagłówka i przycisku “call to action” (Zapisz się, Kup Teraz, itp.) Czy ktokolwiek wykona akcję, do której wzywa przycisk?
  2. Czy użyłbyś słów i zwrotów z nagłówka tłumacząc przyjacielowi na czym polega Twoja usługa lub produkt?

Oczywiście zawsze zdarzają się wyjątki, ale powyższe wskazówki możesz potraktować jako poradnik, który wskaże Ci drogę.

Po przygotowaniu kilku propozycji nagłówków, przeczytaj je na głos. Jeżeli będą brzmiały nienaturalnie, to postaraj się je zmienić lub zrezygnuj z ich wykorzystania.

Unikaj żargonu i nadmiernej reklamy

Celem publikowanej na landing page treści jest zdobycie uwagi odbiorcy i pokierowanie jej w kierunku konkretnego działania. Możesz to osiągnąć tylko jeśli będziesz używać prostego języka – staraj się pisać w taki sposób jak rozmawiają ze sobą ludzie.

Unikaj branżowego żargonu lub technicznych zwrotów. Przez używanie skomplikowanych słów nie będziesz wcale postrzegany jako mądry, a Twój produkt jako lepsze rozwiązanie. To może jedynie zniechęcić potencjalnych klientów. Kto chciałby czytać tekst, który wydaje się, że nie jest adresowany do niego. Jeżeli nie używasz takich zwrotów na firmowej stronie internetowej lub w codziennej komunikacji z klientami, to nie używaj ich w ogóle.

Staraj się unikać również zwrotów, które nic nie znaczą lub nie wnoszą nic do komunikatów.

Kolejnym elementem, którego warto unikać (albo przynajmniej nie nadużywać) są przymiotniki w stopniu najwyższym – największy, najlepszy, najpiękniejszy, najtańszy, itp. Osłabiają one przekaz, a poza tym, i tak nie mają takiej siły przekonywania jakby się mogło wydawać.

Jakich słów lub zwrotów w takim razie używać? Po prostu bądź szczegółowy / dokładny

Szczegółowość konwertuje

Szczegółowe teksty są wiarygodne, przekonywujące i atrakcyjne.

151575842-300x199

“Mamy najlepszą kawę na świecie” vs “Nasza kawa po raz trzeci zdobyła tytuł “najlepszej kawy świata” w konkursie organizowanym przez Związek Europejskich Baristów”

Które stwierdzenie jest bardziej przekonywujące i zachęcające do dalszej lektury strony?

W takim przypadku użycie przymiotnika w stopniu najwyższym jest uzasadnione.

To musi być o nich

Jeśli “content” przygotowany na landing page jest o Tobie (Twoim produkcie, Twojej firmie), a nie o odbiorcy (jego problemach, jego życiu), to istnieje duże prawdopodobieństwo, że polegniesz. Pamiętaj, aby pisać właśnie o nich. Zbyt wiele firm koncentruje się w komunikacji na zwrotach “nasza firma zrobiła…”, “my oferujemy…”, itp.

Tymczasem, zamiast pisać  “specjalizujemy się w trenowaniu psów” lepiej skupić się na “wytrenuj swojego psa w dwa tygodnie” – nie skupiaj się na sobie, ale na korzyściach, które otrzymają klienci. Ludziom przede wszystkim zależy na im samym i martwią się głównie o siebie – a nie o Twoją firmę – dlatego Twoja strona powinna im pomagać.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.