Nowe warunki: Porzucony koszyk i Website Traffic Tracking

autor: Ireneusz Klimczak ostatnia aktualizacja

Automatyzacja marketingu jest obecnie jednym z wiodących trendów w biznesie. Większość użytkowników uważa ją za „bardzo ważny” składnik działań marketingowych. Nic dziwnego – automatyzacja opiera się na prostej logice „jeśli… to…”, za pomocą której zaplanujesz każdy szczegół komunikacji Twojej marki.

W zeszłym tygodniu wprowadziliśmy do naszego narzędzia Marketing Automation trzy nowe warunki, dzięki którym zamienisz osoby odwiedzające Twoją stronę internetową w zadowolonych klientów.

Automatyzacja marketingu dla e-commerce

Prowadzenie sklepu online to złożone zagadnienie: wybór dostawcy, logistyka, inwentaryzacje… Jednak najważniejszym czynnikiem jest sprzedaż. Cokolwiek robisz – oczekujesz zysków. Stąd tak istotne jest przyciąganie nowych klientów i utrzymywanie ich zaangażowania tak długo, jak to możliwe.

Chcesz zdobyć lojalnych klientów, którzy regularnie kupują Twoje produkty i polecają firmę innym? Nowe warunki GetResponse Marketing Automation wychodzą naprzeciw Twoim oczekiwaniom.

Rys1

Rys. 1 Nowe warunki mogą stanowić punkt startowy cyklu

Rys2

Rys. 2 Możesz je również dodać do cyklu w dowolnym momencie

Website Traffic Tracking

Jeśli chcesz zrozumieć swoich klientów, potrzebujesz narzędzia, które pozwoli Ci śledzić ich zachowanie na stronie. Teraz możesz zintegrować swoją witrynę z kontem GetResponse poprzez API lub umieszczenie na stronie trakującego kodu JavaScript. Integracja pozwoli Ci korzystać z nowych warunków.

Rys3

Rys. 3. Odpowiedni kod JavaScript znajdziesz w zakładce “Szczegóły” któregokolwiek z warunków e-commerce

Odwiedzony URL

Aby ocenić skuteczność działań marketingowych, niezbędne jest zebranie wielu informacji. I tu na scenę wkracza warunek „Odwiedzony URL”. Śledzenie URL pozwoli Ci określić, kto odwiedza Twoją witrynę, jak często i dlaczego. Analizując aktywność na stronie, szybko odkryjesz elementy, które generują największy ruch i poznasz zainteresowania Twoich subskrybentów.

Rys4

Rys. 4 Ustawienie śledzonego URL jest bardzo proste

Znając potrzeby klientów, będziesz mógł w prosty sposób tworzyć wysoce spersonalizowane kampanie marketingowe, które skutecznie przeprowadzą użytkowników przez proces sprzedaży.

Możesz przypisywać tagi i przyznawać punkty scoringu użytkownikom w zależności od ich aktywności na stronie. Masz możliwość wysyłania wiadomości, dopasowanych do preferencji klientów. Możesz nawet prowadzić kampanie email marketingowe w odpowiedzi na wizytę na konkretnej stronie!

Zrealizowany zakup

Ten warunek umożliwia dogłębną analizę zwyczajów zakupowych subskrybentów. Odnotujesz każdy przypadek, kiedy klient odwiedzi stronę z podziękowaniem za dokonanie zakupu – transakcja dojdzie do skutku.

Rys5

Rys. 5 Wprowadź adres strony z podziękowaniem i… to wszystko!

Po udanych zakupach, możesz przenieść klientów do różnych kampanii (na podstawie danych o transakcji) lub wysłać spersonalizowaną wiadomość z podziękowaniem.

Przyjrzyj się liczbom i odkryj powody, dla których klienci porzucili koszyk z zakupami. Dzięki temu stworzysz indywidualne ścieżki utrzymania konsumenta. Przeprowadź kilka kampanii odzyskania klientów, którzy nie dokończyli zakupów. Porównując ich wyniki będziesz mógł wskazać, co najlepiej działa na Twoich subskrybentów.

I znów: na podstawie historii zakupów możesz przypisywać tagi i punkty scoringowe do każdej transakcji. Połącz śledzenie ruchu na stronie z warunkami, akcjami i filtrami, aby zoptymalizować konwersję.

Porzucony koszyk

Prawie 75% koszyków z zakupami jest porzucanych. Wiem, to bardzo dużo. Kampania, skierowana do osób porzucających zamówienie, może być właśnie tym, czego potrzebujesz do odzyskania klientów.

Użyj naszej integracji API lub wklej kod JavaScript na swoją stronę, aby móc śledzić:

  • ID koszyka z zakupami,
  • ID subskrybenta,
  • ID sklepu,
  • URL koszyka z zakupami.

Dzięki temu będziesz wiedział, czy dany URL został odwiedzony. Dowiesz się, czy klient zrobił zakupy i czy odpowiednie cele zostały osiągnięte.

Rys6

Rys. 6 Wystarczy, że wprowadzisz odpowiednie adresy URL i określisz czas, po którym uważasz koszyk za porzucony

Jak działa warunek “Porzucony koszyk”? Po dodaniu produktu do koszyka w sklepie online, zostaje uruchomiony licznik. Jeśli produkt pozostanie w koszyku przez pewien czas (definiowany przez Ciebie), koszyk zostaje uznany za porzucony.

Więc jak zamienić porzucony koszyk w zrealizowany zakup?

Stwórz cykl, który wyśle sekwencję wiadomości email, gdy koszyk zostanie porzucony. Dotrzyj do niedoszłych klientów i nakłoń ich do dokończenia zakupu.

Dowiedz się, jaki był powód przerwania zakupów – czy miał na to wpływ koszt, czas dostawy, a może brak odpowiedniej metody płatności? Dowiadując się, dlaczego klienci porzucają swoje zamówienia, będziesz mógł skuteczniej ich odzyskiwać.

Podziel swoją bazę adresową na grupy. Odejmij punkty scoringowe tym, którzy od długiego czasu nic nie kupili. Przypisz tagi nieaktywnym klientom i przenieś ich do innej kampanii, na przykład kampanii odzyskania lub utrzymania klienta.

Dlaczego marketing automation?

W jednym z ostatnich wpisów na naszym blogu, Kath Pay stwierdziła, że „Automatyzacja to najlepsza rzecz, o jakiej mogliśmy marzyć w kontekście komunikacji email marketingowej”. Już nie musisz wysyłać jednej wiadomości do wszystkich subskrybentów, z nadzieją, że oczaruje jak najwięcej osób. Z automatyzacją możesz prowadzić spersonalizowane kampanie email marketingowe – bez potrzeby ręcznego wysyłania wiadomości do każdego subskrybenta z osobna.

Marketing automation = big data. Masz szansę śledzić zachowanie swoich subskrybentów i zbierać mnóstwo istotnych informacji, które pomogą Ci w rozwoju Twoich produktów. Możesz porównywać oferty i promocje, odkryć preferencje użytkowników i sprawdzić, co tak naprawdę wpływa na ich decyzje.

Automatyzacja marketingu jest narzędziem uniwersalnym. Zarówno małe firmy, jak i wielkie korporacje mogą używać akcji, warunków i filtrów, aby osiągać założone cele biznesowe – pozyskiwać nowych klientów i rozwijać ich zaangażowanie; zwiększać skuteczność, zyski ze sprzedaży itp.

Jak dopasować automatyzację do moich potrzeb?

Jakiś czas temu zapytaliśmy marketerów na Twitterze o ich doświadczenia z automatyzacją (możesz sprawdzić odpowiedzi tutaj). Większość z nich stwierdziła, że kluczem do sukcesu w automatyzacji marketingu jest wykorzystanie dostępnych danych, “ludzkie” podejście do odbiorców i towarzyszenie im na wszystkich etapach ścieżki zakupowej.

Czas zalogować się na konto GetResponse i wybróbować nowe warunki! Podziel się swoimi opiniami w komentarzach!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse S.A. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.