Landing page – przykłady i wskazówki oparte na danych

21 min
Zaktualizowano:

Czy zdarzyło Ci się kliknąć w reklamę Google lub w mediach społecznościowych i trafić na stronę internetową, która zawierała ofertę idealnie do Ciebie dopasowaną, a każde słowo na stronie Cię w tym przekonaniu utwierdziło?

Taka strona to landing page.

Landing page (inaczej: strona docelowa lub strona lądowania) to witryna internetowa, która ma tylko jeden cel: konwersję ruchu na stronie. Landing pages skupiają się na pojedynczej ofercie, na przykład webinaru lub produktu. Treść na stronie jest bezpośrednio związana tylko z jedną, konkretną ofertą.

To właśnie na nią powinien być kierowany ruch z banerów reklamowych, kampanii prowadzonych w social mediach lub linków znajdujących się w newsletterach.


Zmieniaj odbiorców w klientów dzięki konwertującym landing pages

Kreator landing pages GetResponse umożliwi Ci stworzenie Twojego pierwszego landing page.

Więcej zapisów, leadów i nowych klientów ⤵︎

Co to jest landing page?

Landing page to strona internetowa, którą tworzymy dla konkretnej kampanii marketingowej lub reklamowej. Jej celem jest konwersja, a co za tym idzie generowanie leadów i pozyskiwanie nowych klientów.

Innymi słowy, landing page to konkretna strona, na której „lądują” Twoi odbiorcy po kliknięciu w reklamę lub w wezwanie do działania (call to action) w kampanii marketingowej.

Landing page (strona docelowa) utrzymuje skupienie odwiedzających dzięki niewielkiej liczbie linków, sprecyzowanej ilości informacji i wyraźnie zaznaczonym – skupionym na jednym celu – wezwaniu do działania (call to action). Taki układ sprawia, że odbiorcy angażują się, klikając wyżej wspomniany przycisk CTA.

Dobrze zaprojektowany landing page = wysokie ROI

Landing pages (strony docelowe) są zazwyczaj projektowane tak, aby internauci wykonali jedną, określoną akcję, np.

  • zapisali się na webinary/warsztaty,
  • pobrali e-book,
  • zainteresowali się premierą nowego produktu,
  • zakupili produkt.

Na początek, dwa przykłady, jak mogą wyglądać landing pages:

Landing page (strona docelowa) skoncentrowany na promocji produktu:

Przykład strony landing page, z formularzem zbierającym adresy email.
Przykład strony landing page, z formularzem zbierającym adresy email.

Landing page (strona docelowa) skoncentrowany na promocji webinaru:

Przykład strony landing page, z formularzem zbierającym adresy email.

Tego typu strona zawiera niewiele tekstu informacyjnego, a treść skupia się przede wszystkim na promocji/sprzedaży.

I w tym właśnie tkwi skuteczność stron docelowych. Pozostałe elementy na stronie (np. lista z rozwijanym menu), które nie są bezpośrednio związane z realizacją określonego zadania landing page, są usuwane, aby nie rozpraszać uwagi internauty.

Strona landing page, która generuje wysoką konwersję, składa się z pięciu elementów:

  1. Unikalnej cechy oferty

  2. Głównej grafiki lub głównego wideo

  3. Korzyści dla klienta

  4. Społecznego dowodu słuszności
    (opinie, recenzje)

  5. Nakierowania na konwersję
    (jasne wezwanie do działania, tzw. CTA – call to action, np. skierowanie na wypełnienie formularza kontaktowego)

Przykład? Jeżeli osoba odwiedzająca kliknie w ofertę darmowego webinaru, landing page będzie zawierał:

  • kilka słów na temat webinaru,

  • listę punktów wymieniającą korzyści z zapisania się i uczestnictwa w wydarzeniu (argumenty sprzedażowe),

  • wezwanie do działania (Twój jedyny cel dla strony, jedyną akcję jaką odbiorca może na niej wykonać).

Poniższa strona docelowa wygenerował konwersję na poziomie 27% przy 8000 wizyt.

Zwróć uwagę na:

  • 📣 PRZEKONUJĄCE NAGŁÓWKI
    Dzięki nim od razu wiemy jaki jest temat webinaru (Sales Funnel 101: How to Increase Traffic, Conversions, and Sales) oraz ile czasu potrzeba aby nauczyć się podstaw (Optimize your sales funnel in under an hour)



  • WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ CTA (call to action)
    osoba odwiedzająca stronę od razu wie, jaką akcję ma wykonać – zapisać się na webinar.



  • 💎 ARGUMENTY SPRZEDAŻOWE
    Lista kluczowych korzyści umiejscowiona po lewej stronie landinga (pod zdjęciem osoby prowadzącej webinar). Lista pomaga zrozumieć, jaką wiedzę zdobędzie uczestnik wydarzenia.



  • 📄 UKŁAD STRONY
    Strona docelowa jest wyraźnia podzielony w taki sposób, aby od razu było widać temat i zdjęcie prowadzącego (Ian Cleary). Kiedy odbiorca skupi już uwagę na pierwszej części, może od razu zapisać się na webinar, lub scrollować dalej aby sprawdzić, czy to wydarzenie będzie dla niego odpowiednie. Podczas przeglądania strony odbiorca jest coraz bardziej zainteresowany, widzi formularz zapisu.  Wystarczy w nim podać jedynie imię oraz adres email.

Landing page nie zawiera menu nawigacji po stronie. Ma jedynie kilka linków w górnej części. To sprawia, że uwaga odbiorcy jest cały czas skupiona na webinarze i możliwości zapisania się na wydarzenie (cel to wypełnienie formularza przed odbiorcę). Nie ma tu rozpraszaczy, obecnych na zwykłej stronie internetowej firmy.

Należy zwrócić uwagę, że skupienie na jednym celu to klucz do sukcesu, który sprawia, że landing page jest jednym z najlepszych narzędzi do zwiększania konwersji.

Ten artykuł może Ci się przydać! 💡

Sprawdź, jak zaprojektować sprzedażowy landing page. Podpowiadamy, jak projektować dobrze konwertujące landing pages dla branży e-commerce.

SPRAWDŹ

Czy strona główna i landing page to to samo?

W skrócie – nie.

Landing page (strona docelowa) i strona główna mają wspierać różne cele.

Na stronie głównej widzimy zwykle wiele opcji nawigacji po stronie, menu, linki, blog oraz możliwość kontaktu z obsługą klienta itp. To odwiedzający decyduje, jak będzie korzystał z witryny, nie Ty.

Landing page ma inne zadanie, więc należy pamiętać, że nie jest to zwykła strona internetowa.

Tym zdaniem jest konwersja: przekonanie osoby odwiedzającej stronę do wykonania konkretnej akcji i pozostawienia swoich danych kontaktowych.

Właśnie dlatego strona docelowa skupia się tylko na jednej ofercie (np. promocji produktu albo webinaru). Jak poznać, że strona, którą odwiedzasz to landing page?

Jeśli na stronie zauważysz podane poniżej cechy to możesz założyć, że właśnie odwiedzasz landing page.

  • Jedno główne wezwanie do działania

  • Brak rozpraszaczy lub jedynie kilka, nie rzucających się w oczy odnośników (linki, oferta w wyskakującym okienku)

  • Ofertę pasującą treścią do klikniętego przez Ciebie odnośnika

Dlaczego nie należy kierować ruchu na stronę główną?

Niestety, wiele firm wciąż marnuje pieniądze na kierowanie ruchu z reklam na stronę główną firmowego serwisu. Lepiej nie idź tą drogą. Strony internetowe w zależności od celu jaki mają spełniać różnią się budową.

Strona główna zazwyczaj jest przepełniona wieloma różnymi informacjami. Umożliwia ona przejście do poszczególnych podstron serwisu oraz daje wiele możliwości działania. Niestety, istnieje spore prawdopodobieństwo, że to wszystko odwróci jego uwagę właśnie od tej jednej czynności, na której Ci zależało, dlatego też nie kieruj swoich odbiorców bezpośrednio do strony głównej.

Czy umieszczasz CTA na landing page we właściwym miejscu?
Skąd wiadomo, że CTA (nawołania do działania) są w odpowiednim miejscu? Dowiedz się tego z naszego artykułu!

Jak powinien wyglądać landing page?

Planując stronę docelową kampanii musisz pamiętać, że internauta wchodząc na stronę poświęci jej zaledwie kilka/naście sekund. Jeśli nie znajdzie tego czego szukał lub uzna, że strona jest niefunkcjonalna i nieczytelna, to bardzo szybko ją opuści.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony docelowej? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

O czym należy pamiętać projektując landing page?

  • 🧑‍💻 Przedstawieniu najważniejszych informacji np. o produkcie czy webinarze (w zależności co promujemy/sprzedajemy)


  • 🏆 Zwięzłym pokazaniu korzyści i funkcjonalności


  • ✨ Prostym designie (dostosowanym do urządzeń mobilnych)


  • 🎯 CTA – wezwaniu do działania umiejscowionym u góry strony, widocznym bez konieczności scrollowania


  • 📝 Formularzu w widocznym miejscu


  • 👌 Perswazyjnym przekazie


  • 💪 Elemencie budującym zaufanie, społecznym dowodzie słuszności (opinie, recenzje)


  • ⏰ Czasie ładowania strony (długi czas oczekiwania może zniechęcić użytkownika)

Czas na najważniejsze informacje z punktu widzenia czytelnika. Spróbuj sobie odpowiedzieć na pytania, którymi najczęściej się kierują:

  • Czy znajdę na tej stronie to, czego szukam?

  • Czy oferta jest przedstawiona w czytelny sposób?

  • Czy mogę zaufać tej stronie?

  • Jak długo będzie trwał cały proces? 🤔

Wygląd strony docelowej powinien przede wszystkim spełnić swoją podstawową funkcję – przekonać internautów do pozostania na stronie, a następnie do konwersji, np. zapisania się do listy mailingowej (należy nakierować odbiorcę na wypełnienie formularza kontaktowego).

Skutecznym i sprawdzonym sposobem jest po prostu postawienie na tzw. lead magnet, czyli zaproponowanie czegoś cennego w zamian za pozostawienie do siebie kontaktu. Jest to swego rodzaju transakcja wymiany – adres email w zamian za coś darmowego.

Jak to działa? Skoro chcesz pozyskać email potencjalnego klienta, to daj mu coś w zamian. Powinno to być coś, co na tyle zainteresuje internautów i będzie dla nich przydatne, że zdecydują się przejść przez proces wypełniania formularza i zostawić adres email.

Korzyści z punktu widzenia marketingowca

Landing page jest kluczowym elementem w wielu działaniach marketingowych. Pomoże Ci m.in. zwiększyć konwersję i da lepszy wgląd w Twoją grupę docelową. Przyjrzyjmy się kilku ważnym argumentom za korzystaniem ze stron lądowania.

Darmowy kreator landing pages GetResponse

Nielimitowane landing pages do budowy bazy mailingowej i prowadzenia sprzedaży. Czeka na Ciebie ponad 200 gotowych i responsywnych szablonów!

  • Buduj swoją pozycję w Internecie
    (Zaprezentuj się odbiorcom i przedstaw im swoją ofertę)

  • Poszerzaj swoją bazę adresową
    (Promuj ekskluzywne oferty i konwertuj obiecujące leady)

  • Promuj ofertę i zarabiaj online
    (Zacznij sprzedawać i zarabiać bezpośrednio na landing pages)

  • Informuj odbiorców o webinarach
    (Promuj wydarzenia online i przyciągaj odbiorców)

Najlepsze narzędzie do konwersji osób odwiedzających stronę

Strona docelowa to najlepsze narzędzie do konwersji spośród wszystkich dostępnych dla marketerów. Dzięki temu możesz pozyskiwać leady wysokiej jakości i docierać do potencjalnych klientów.

Jest bardzo ważny powód, który sprawia, że landing page (strona lądowania) jest najlepszym narzędziem konwersji: oferuje odwiedzającym natychmiastową gratyfikację. Może być nią ebook, zniżka na produkty lub zaproszenie na webinar. Nagroda za wypełnienie formularza ułatwia przekonanie odwiedzających do pozostawienia swoich danych w zamian za natychmiastowy dostęp do ekskluzywnej oferty.

W takiej sytuacji wszyscy wygrywają. Strony docelowe sprawiają, że Twoja firma zyskuje możliwość późniejszego wykorzystania ruchu na stronie, pochodzącego z płatnych reklam lub mediów społecznościowych.

Pokazuje kluczowe dane o odwiedzających

Być może znasz swoją grupę docelową. Jednak bez dokładnych danych wciąż tylko zgadujesz, kim są odbiorcy.

Landing page (stron docelowa) pomaga uzyskać te ważne informacje. Monitoruje osoby, które skorzystały z oferty i daje Ci wgląd, z jakiego źródła lub z której kampanii marketingowej trafiły na Twoją stronę. Zyskasz informację, jakie treści są dla Twojej grupy docelowej najbardziej interesujące oraz czy dany kontakt podejmuje kolejne akcje i tym samym przechodzi do kolejnego etapu Twojego lejka marketingowego.

Posiadając taką wiedzę, Twój dział marketingu może ulepszać kampanie marketingowe w przyszłości i tym samym wydawać pieniądze na promocję we właściwych kanałach, oferując odpowiednie treści, skierowane do osób, które rzeczywiście będą nimi zainteresowane.

Profil odbiorcy w GetResponse pokazuje tagi, pola dodatkowe i zaangażowanie kontaktu.

Pomaga szybciej realizować kampanie marketingowe

Przygotowanie i uruchomienie nowej strony trwa zwykle kilka miesięcy.

Wymaga to przemyślenia, czy dana strona wpisze się w architekturę informacji Twojej witryny oraz wymaga zaangażowania wielu osób: grafika, programisty, specjalisty SEO i osoby zajmującej się analityką.

Landing page (nazywany także stroną lądowania) pozwala na większą elastyczność. Testowanie nowych pomysłów jest znacznie szybsze.

Korzystając z kreatora landing pages z gotowymi szablonami, możesz uruchomić ofertę w mniej niż godzinę:

  • Nie potrzebujesz zaangażowania grafika lub programisty, ponieważ edytor pozwala na szybką i łatwą edycję strony.

  • Nie potrzebujesz zaangażowania specjalisty SEO, ponieważ będziesz kierować na stronę jedynie płatny ruch. Nie zaburzysz też obecnej architektury informacji Twojej strony firmowej.

  • Nie potrzebujesz eksperta od danych, ponieważ landing page ma już zainstalowany piksel Facebooka i musisz jedynie podać swój Google Analytics ID, aby całkowicie zintegrować landing page z GA.
Biblioteka szablonów GetResponse

1200 nowych kontaktów w 3 tygodnie dzięki specjalistycznym webinarom

Zobacz, jak zespół Ravenol wykorzystuje GetResponse do docierania do odbiorców finalnych, zwiększania świadomości marki i sprzedaży w modelu dystrybucyjnym.

GetResponse i Ravenol

Typy landing pages z przykładami

Przyjrzyjmy się kilku najbardziej popularnym typom landingów. Poniżej znajdziesz przykłady landing page:

1. Strona zapisu

Strony zapisu używamy, kiedy chcemy skonwertować odwiedzających i zyskać nowych subskrybentów.

Na takiej stronie nie prowadzi się sprzedaży produktów ani usług.

Jej celem jest wciągnięcie subskrybentów w lejek marketingowy, aby wysyłać do nich później wiadomości email i targetować ich w kampaniach marketingowych.

Przyjrzyj się poniższej stronie docelowej:

Na tym przykładzie widać, że strona docelowa jest wierna podstawom:

  • 🥇 Duży nagłówek i okładka ebooka pokazują odbiorcy, że trafił on na właściwą stronę

  • 🥈 Wezwanie do działania (call to action) z prostą akcją: „Send me my free guide”

  • 🥉 Lista podsumowująca, o czym jest ebook

Kiedy osoba odwiedzająca stronę zapisze się na Twoją listę, zyskasz dane, dzięki którym możesz wysłać do niej spersonalizowaną komunikację mailową i sprawić (miejmy nadzieję), że stanie się ona Twoim klientem.

Twój lead magnet może przekazywać cenną wiedzę Twoim odbiorcom w różnej formie. Możesz więc podzielić swoje strony generujące leady na kategorie, np. landing page z ebookami lub landing page do rejestracji na webinary.

2. Strony sprzedażowe

Czas na dotarcie do potencjalnych klientów! Strony sprzedażowe jako strony docelowe mogą zawierać różnorodną ofertę: od promocji z okazji ważnych świąt (np. Dzień Matki), przez wprowadzenie nowego produktu, sprzedaż produktu, po zniżki.

Najważniejsze, aby oferta sprzedażowa była dobrze widoczna na stronie, w samym centrum uwagi odwiedzających. Jak w przypadku innych stron, treść strony musi odpowiadać treściom reklam, które przekierowały ich na stronę.

Jeśli oferujesz klientom 15% zniżki na wszystkie raporty i ebooki, upewnij się, że będzie to pierwsza rzecz, którą zobaczą po przejściu na landing page. Pamiętaj o tym, aby stosować język korzyści.

W swojej ofercie sprzedażowej możesz również dodać elementy FOMO.

3. Landing page dla płatnej kampanii reklamowej

Strona docelowa jest dobrym rozwiązaniem do przekierowania ruchu z płatnej kampanii reklamowej: utrzymuje uwagę klienta i generuje konwersję dzięki perswazyjnej treści i wezwaniu do działania.

Z pomocą gotowego szablonu (lub dużych zdolności programistycznych) możesz stworzyć stronę docelową, na której zakomunikujesz swoją ofertę do osób pochodzących z płatnej kampanii i podwyższysz konwersję. Na przykład: płatna kampania reklamowa o nowej aplikacji może przenieść odbiorcę na stronę podobną do tej:

Landing page (strona docelowa) podkreśla funkcjonalności aplikacji i zawiera wideo oraz pokazuje cennik.

Konstrukcja strony jest zgodna z zasadami budowania landingów, o których już wspominaliśmy:

  • Jeden klarowny cel wezwania do działania
  • Jasny, zwięzły i perswazyjny tekst w nagłówku
  • Minimum treści, maksimum informacji

4. Strona z podziękowaniem

Strona z podziękowaniem widoczna jest dla odbiorców, kiedy zrealizują oni cel postawiony na landing page.

Niezależnie od tego, czy chcesz wygenerować nowe leady, czy sprzedajesz bilety na swoje kolejne wydarzenie – musisz stworzyć stronę z podziękowaniem.

Dzięki niej:

  1. upewnisz użytkownika, że zapis się powiódł,
  2. wskażesz kolejną akcję, którą ma on wykonać.

Poniżej widzisz przykład strony z podziękowaniem, której użyliśmy w komunikacji jednego z naszych webinarów:

Strona z podziękowaniem, której użyliśmy w komunikacji po jednym z naszych webinarów.

Strona jest bardzo prosta, ale pozwoliła nam wiele osiągnąć:

  • Podziękowaliśmy za udział w webinarze
  • Poinformowaliśmy, że niebawem wyślemy email z linkiem do nagrania
  • Zachęciliśmy do zalogowania lub stworzenia nowego, darmowego konta GetResponse.

5. Strona „Wkrótce otwarcie”

Zapowiedź nowego produktu lub funkcjonalności to ekscytujący czas dla każdego biznesu. Właściwy landing page może pomóc w promocji.

Strona docelowa pomoże przekonać odwiedzających, aby wyczekiwali wprowadzenia nowego produktu, oferując dostęp do atrakcyjnych zniżek w zamian za wczesny zapis. Spójrzmy na przykładowy landing page, który oferuje możliwość dostępu do produktu przed oficjalnym wypuszczeniem go na rynek:

Strona „Wkrótce otwarcie” stworzona w kreatorze landing pages GetResponse.

Korzystając z narzędzia, takiego jak GetResponse, stworzysz landing page dla Twojego nowego produktu lub wydarzenia, którym chcesz wywołać trochę zamieszania na rynku. Nie musisz mieć zaawansowanej wiedzy technicznej ani kupować nowej domeny – wszystko jest już gotowe.

Skuteczny landing page – przykłady

Przejdź zatem do przykładu skutecznego landing page’a. TruckersReport wie najlepiej, że skuteczny landing page może wiele zmienić w strategii marketingowej.

Firma pomaga kierowcom znaleźć lepiej płatną pracę i ma ponad 5 milionów wizyt miesięcznie. Jej grupą docelową są profesjonalni kierowcy ciężarówek.

Z jakim wyzwaniem się mierzyli? Zachęcenie kierowców do wypełnienia formularza tak, aby można było sprawdzić profil danej osoby.

Oryginalny landing page konwertował 12% odwiedzających, jednak firma chciała zwiększyć konwersję.

Oryginalny landing page TruckersReport


Słabe punkty tej strony to:

  • brak jasno pokazanych korzyści,
  • generyczne zdjęcie,
  • zbyt długi formularz,
  • nieciekawy nagłówek.

Prace nad zmianą strony rozpoczęto od uzyskania odpowiedzi na następujące pytania:

  • Dlaczego kierowcy ciężarówek wchodzą na tę stronę? Czy szukają nowej pracy?
  • Co jest dla kierowcy ciężarówki najważniejszą informacją kiedy składa aplikację do pracy?
  • Jaka jest główna motywacja kierowcy?
  • Co jest największą przeszkodą w zmianie pracy?
  • Jakie pytania chce zadać kierowca potencjalnemu pracodawcy?

Korzystając z odpowiedzi, stworzono nową stronę docelową skierowaną do konkretnej grupy docelowej: kierowców ciężarówek, którzy szukają lepiej płatnej pracy.

Nowy, ulepszony landing page TruckersReport

Kiedy odwiedzający przeczyta nagłówek: „Get a truck driving job with better pay”, jego wzrok automatycznie przesuwa się na wezwanie do działania, którym jest zapisanie się do bazy kierowców.

Przebudowa strony docelowej zadziałała. Zależnie od wyświetlanej wersji, nowy landing page TruckersReport, zwiększył konwersję o blisko 45%!

Tę samą metodę można zastosować niezależnie od branży i produktu czy usługi, które oferujesz.


Czas na drugi przykład: spójrzmy na przykład Alexa Terriera. To muzyk jazzowy i nauczyciel muzyki.

Jego landing page (strona lądowania) skonwertował 19% odwiedzajacych stronę: zapisali się oni na newsletter. Promował swój kurs online, korzystając z GetResponse.

Oto jego strona docelowa:

Nie jest skomplikowana, prawda?

Strona była skuteczna z kilku powodów:

  • Alex zna bardzo dobrze swoją grupę docelową i doskonale podkreślił u góry strony wyzwania, z jakimi odbiorca się mierzy.

  • Oferta brzmi obiecująco i wymaga niewielkiego wysiłku, aby z niej skorzystać.

  • Wideo na stronie pokazuje jakość, której można się spodziewać zapisując się na darmowy warsztat.

  • Wiadomość, którą wysyła Alex jest bardzo osobista i wyjaśnia dokładnie dla kogo jest oferta oraz co zyskuje uczestnik warsztatu.

Innymi słowy, unikalna cecha oferty (USP) doskonale rozwiewa obawy przed zapisem. Perswazyjna treść sprawia, że osoby, które zapiszą się na warsztat mają właściwą motywację i będą stanowić dla sprzedawcy wartościowy lead.

Jak stworzyć skuteczny landing page?

1. Zacznij od nagłówka skupionego na korzyściach

Nagłówek to najważniejsza część. Osoba klikająca w Twoją reklamę, która odwiedza landing page musi widzieć, że treść odpowiada reklamie, która ją zainteresowała i przekierowała do Twojej oferty. Wyróżnij się na tle konkurencji.

2. Użyj krótkich tekstów z istotnymi informacjami

Tekst ma być jasny, zwięzły i powiązany z ofertą. Nie używaj zbyt długich treści. Odwiedzający musi szybko przeczytać to, co jest na stronie. Wykorzystaj listę, żeby opisać istotne korzyści. Użyj tekstu z reklamy na swoim landing page (w innym wypadku odbiorca może mieć wątpliwości, czy trafił we właściwe miejsce).

3. Skup uwagę odbiorcy na jednym celu

Landing page (strona lądowania) powinien mieć tylko JEDEN cel, konkretną akcję, którą może podjąć odwiedzający: wypełnienie formularza (podanie adresu email w zamian za zapis na webinar, zakup produktu lub usługi lub cokolwiek, co jest celem tej strony. Nie zostawiaj odwiedzającym wyboru – ucierpi na tym Twoja konwersja. Potencjalny klient poświęci Ci tylko kilka sekund swojego czasu – wykorzystaj to mądrze!

4. Pomiń rozpraszające linki

Usuń wszelkie rozpraszacze: linki zewnętrzne, menu, przyciski, które nie są związane z Twoją konkretną kampanią marketingową. Zależy nam na tym, aby odbiorca nie zignorował Twojej komunikacji, przechodząc na inną stronę. Musi on skupić uwagę na treści zawartej na landingu i call to action. Takie wyczyszczenie strony poprawi też doświadczenie użytkownika (user experience) i zmniejszy ryzyko niezrozumienia oferty. Obie te opcje pomagają zwiększyć konwersję.

5. Wyróżnij formularz zapisu

Jedyna akcja, którą ma podjąć odwiedzający, musi być jasno i wyraźnie widoczna na stronie. Ma być oczywista. Zastosuj duży formularz zapisu i spraw, żeby się wyróżniał. Jeśli to możliwe, umieść go na górze strony, gdzie będzie widoczny bez przewijania treści. Jeśli strona docelowa jest długa, powtórz wezwanie do działania kilkukrotnie, w tym na samym końcu strony.

6. Zachowaj spójność marki

Czas na zwrócenie uwagi na wygląd strony docelowej. Landing page nie powinien odbiegać wizualnie od dotychczasowej komunikacji wizualnej Twojej marki. Zachowaj kolory, fonty i ogólny charakter Twojej strony firmowej. To pomaga zachować spójność marki, którą klient zapamięta. Zwróć na to uwagę zwłaszcza, jeśli planujesz kontynuować komunikację do odbiorców innymi kanałami, np. wysyłając kampanię mailingową, ustawiając remarketing oraz przygotowując kampanię w social mediach.

7. Użyj krótkiego formularza

Projektując landing page masz precyzyjnie określony cel jednak pamiętaj, że nie musisz wiedzieć wszystkiego o osobach odwiedzających Twoją stronę. Skróć swój formularz zapisu do niezbędnego minimum. Długi formularz może odstraszyć odbiorcę.

Dodanie kolejnego pola do formularza może powodować zirytowanie odbiorcy i znacznie obniżyć wskaźnik konwersji.

8. Zrób test A/B swojego landinga

Idealny landing page nie istnieje, więc nie zniechęcaj się, jeśli konwersja od samego początku nie będzie dwucyfrowa.

Projektując stronę docelową, na początku zaufaj swojej intuicji. A potem zadaj sobie następujące pytania:

  • Której wersji tekstu mam użyć?

  • Czy zdjęcie powinno być po prawej, czy po lewej stronie formularza zapisu?

  • Użyć statycznych grafik czy ruchomych GIFów?

  • Czy dodać więcej społecznego dowodu słuszności i symboli mających wzbudzić zaufanie?

  • Jakie call to action będzie najbardziej zachęcające do kliknięcia?

Kiedy już odpowiesz na te pytania, przeprowadź testy A/B. W takim teście osoby odwiedzające stronę zostaną podzielone na grupy (dwie lub więcej) i każda z nich będzie widzieć inną wersję strony. Każdy test A/B da Ci wiedzę o tym, które rozwiązania działają lepiej w przypadku Twojej grupy docelowej i przynoszą wyższą konwersję (niezależnie od tego, co jest celem: darmowy okres próbny, sprzedaż, demo itp.).

Jak długi powinien być landing page?

Odpowiedź brzmi: to zależy od tego co chcesz umieścić na swojej stronie docelowej i jaki jest jej cel.

Jeśli oferujesz zapis na webinar, to zadanie dla odwiedzającego jest proste. Prosisz o pozostawienie adresu email i, być może, imienia w zamian za dostęp do webinaru. Krótki landing page zadziała lepiej, jeśli oferta nie generuje ryzyka dla odwiedzającego: darmowy okres próbny lub zapis na newsletter.

Podsumowanie

Landing page to most pomiędzy Twoją kampanią marketingową a konwersją. To świetne narzędzie do generowania leadów i promowania marki wśród potencjalnych klientów.

Jest jednym z najważniejszych narzędzi dostępnych dla marketera i ma tylko jeden cel: sprawić, aby osoby odwiedzające stronę zapisały się na listę i kupiły to, co sprzedajesz.

Cały trik polega na tym, jak bardzo strony docelowe skupiają się na przedstawieniu korzyści, które zyska Twój odbiorca, dobrze dobranej, perswazyjnej treści oraz na tym, jaki projekt wybierzesz dla Twojego landinga. 

Oczywiście, odbiorcy muszą otrzymać potem dokładnie to samo, co im obiecujesz. Pamiętaj, że efektywność prowadzonych działań email marketingowych nie odzwierciedla się tylko w przychodach, ale również w trwałej relacji z subskrybentami.

Oczywiście, odbiorcy muszą otrzymać potem dokładnie to samo, co im obiecujesz. Pamiętaj, że efektywność prowadzonych działań email marketingowych nie odzwierciedla się tylko w przychodach, ale również w trwałej relacji z subskrybentami.

Posiadając już wiedzę na temat landing pages, czas na stworzenie Twojej strony docelowej i generowanie leadów!

Załóż konto GetResponse

Michał Leszczyński
Michał Leszczyński
Head of Content Marketing & Partnerships w GetResponse. Od ponad dekady realizuje projekty online marketingowe dla firm B2B i SaaS. Na co dzień kieruje zespołem odpowiedzialnym za tworzenie kampanii i treści edukacyjnych w GetResponse. Twórca i autor setek artykułów, webinarów i prezentacji nt. email marketingu i marketing automation. Wykładowca na studiach podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Chcesz skontaktować się z Michałem? Napisz do niego na LinkedIn.