VIEWS

Jak wypromować swoją firmę na LinkedIn?

LinkedIn to najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych.

Za jego pomocą możesz m.in. budować sieć kontaktów, tworzyć profil firmy, wypowiadać się w grupach dyskusyjnych czy już niedługo nawet publikować swoje własne artykuły. Jak jednak wykorzystać ten serwis, aby skutecznie wypromować swoją firmę? Na to pytanie, odpowiem Ci właśnie dzisiaj.

..

Czemu LinkedIn, a nie Facebook czy Twitter?

Choć wcale nie twierdzę, że pozostałe serwisy społecznościowe takie, jak Facebook, Twitter czy Pinterest powinny być całkowicie pominięte na rzecz LinkedIn, to jednak kanał ten ma w sobie coś szczególnego co sprawia, że nie powinno go zabraknąć w Twoich planach marketingowych na następne lata. Poniżej przedstawię Ci 5 sposobów, dzięki którym wypromujesz swój biznes na LinkedIn i zrozumiesz czemu to właśnie niemu zbudujesz wkrótce swój sukces.

 

1. Twój profil

Planując swój profil pomyśl o nim jako wizytówce, dzięki której możesz budować świadomość swojej marki i zainteresowanie wśród grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć.

Niezależnie od tego, czy odbiorcy trafiają na Twój profil przypadkowo czy wyszukując właśnie Twoją ofertę, powinieneś jednakowo skutecznie budować pierwsze wrażenie i sprawić, aby zechcieli zaznajomić się z oferowanymi przez Ciebie usługami lub produktami.

Aby skutecznie wykorzystać ten serwis, musisz uważnie rozbudowywać zarówno swój profil osobisty, jak i firmowy zwiększając szansę na to, że to właśnie Twoja oferta wyświetli się osobom poszukującym oferowanych przez Ciebie rozwiązań.

Pierwszymi krokami, jakie powinieneś wykonać to wypełnienie wszystkich oferowanych pól, opisanie oferty i wpisanie słów kluczowych, dzięki którym będzie można jeszcze łatwiej odnaleźć Twój profil.

Kolejnym niezbędnym elementem skutecznego wykorzystania serwisu LinkedIn to połączenie go ze swoją stroną internetową i pozostałymi portalami społecznościowymi typu Twitter. Dzięki czemu możesz pokierować ruchem Twoich odwiedzających do stron z najistotniejszymi informacjami, zaprojektowanych tak, aby pozostawili swoje dane kontaktowe do późniejszej komunikacji.

Ponadto warto pokazać, co Cię odróżnia od konkurencji załączając takie elementy jak: umiejętności i potwierdzenia, rekomendacje, publikacje, prezentacje czy produkty w profilu firmy. Postaraj się, by informacje tam zawarte były na bieżąco aktualizowane i uzupełniane. Jeśli masz taką możliwość, poproś osoby, które już z Tobą współpracowały o wyrażenie opinii na Twoim profilu, aby uwiarygodnić swoje opisy pozytywnymi komentarzami innych.

Dzięki tym rozwiązaniom skutecznie zbudują zainteresowanie odwiedzających i przekonać ich do oferowanych przez Ciebie usług.

 

LinkedIn - wizytówka

Zdjęcie 1 – Profil GetResponse na LinkedIn

2. Artykuły

Dotychczas dostępna tylko dla niektórych, funkcja publikowania postów do grona odbiorców nie będących w kręgu znajomych będzie już niedługo dostępna dla wszystkich użytkowników LinkedIn.

Dzięki wspomnianej funkcji, zasięg artykułów pisanych przez Ciebie będzie mógł ulec zwiększeniu, gdyż również osoby, których nie znasz osobiście będą mogły śledzić Twoje wpisy. Jeśli zatem Twoje publikacje będą ciekawe, będą mogły docierać do szerszej niż dotychczas publiki.

Pisząc na tematy związane z Twoją branżą, które zainteresują odwiedzających Twój profil możesz skutecznie budować swoją markę i jej wiarygodność. Dzięki temu będziesz postrzegany jako ekspert i osoba, z którą warto współpracować przy kolejnych projektach.

Stań się zatem wpływową osobą w swojej dziedzinie i spraw by ludzie liczyli się z Twoją opinią. Gdy przyjdzie czas, aby podjąć decyzję z kim będą współpracować z pewnością Twoje imię będzie znajdowało się wysoko na liście.

 

LinkedIn Pulse

Zdjęcie 2 – LinkedIn Pulse jako platforma do publikacji Twoich artykułów

3. Grupy dyskusyjne

Pisałem już o tym podejściu całkiem niedawno w naszym cyklu postów o szybkim i skutecznym budowaniu bazy adresów email. Grupy dyskusyjne w serwisach typu LinkedIn to nieocenione źródło informacji na temat interesującej Cię branży.

Grupy dyskusyjne na LinkedIn to:

  • Źródło informacji na temat tego co interesuje Twoją grupą docelową i z jakimi problemami spotykają się na codzień,
  • Miejsce pozwalające na wymianę wiedzy, opinii i budowanie wiarygodności swojej marki,
  • Miejsce gdzie znajdziesz swoją grupę docelową i możesz zawrzeć kontakt z potencjalnymi klientami. Wystarczy, że napiszesz do nich prywatną wiadomość!

Zatem zacznij udzielać się w grupach dyskusyjnych, zadawaj i odpowiadaj na pytania dotyczące istotnych aspektów Twojej branży i wysyłaj cykliczne wiadomości, które będą wartościowe dla Twoich potencjalnych klientów.

 

Grupy LinkedIn

Zdjęcie 3 – Grupy LinkedIn jako świetne źródło informacji o Twojej grupie docelowej

4. Zaawansowane wyszukiwanie

Zaawansowane wyszukiwanie w LinkedIn to świetny sposób na odszukiwanie potencjalnych partnerów biznesowych, grupy docelowej czy konkurencji, którą mógłbyś chcieć śledzić.

Wystarczy, że wpiszesz słowa kluczowe, branżę czy nazwę firmy, która Cię interesuje i w zasięgu Twoich rąk znajdą się osoby, z którymi możesz rozpocząć komunikację.

Po poprawnym odszukaniu interesującej Cię grupy możesz napisać do nich wiadomość prywatną lub odszukać osoby wspólnie Wam znane, które Was sobie przedstawią.

Proces ten jest niewiarygodnie prosty i szybki. Jedyne co Ty musisz w tym momencie zrobić to zadbać o to, by osoby, do których się zwracasz, zainteresowały się Twoją ofertą już od pierwszych sekund jak spojrzą na Twoją wiadomość i profil!

 

Zaawansowane wyszukiwanie LinkedIn

Zdjęcie 4 – Zaawansowane wyszukiwanie potencjalnych klientów, partnerów biznesowych i konkurencji

5. Reklama

Poza wspomnianymi funkcjonalnościami, LinkedIn oferuje również płatne reklamy, dzięki którym możesz nie tylko zdobyć nowych pracowników, ale również i pozyskać nowych klientów.

Dzięki reklamom możesz zaplanować całkowicie nową promocję lub też poszerzyć zasięg aktualizacji, którą się dotychczas podzieliłeś ze swoimi odbiorcami. Promując swą ofertę masz możliwość wybrania m.in. branżę, do której będzie ona skierowana, wielkość firmy czy stanowisko osób, które ujrzą Twoją kampanię.

Rozwiązanie to jest przede wszystkim kierowane do firm w branży B2B, które w łatwy i skuteczny sposób mogą dotrzeć do bogatej bazy potencjalnych klientów i partnerów biznesowych z całego świata.

 

Reklama LinkedIn

Zdjęcie 5 – Płatne reklamy na LinkedIn

Reklamy na LinkedIn

Zdjęcie 6 – Płatne reklamy na LinkedIn

Podsumowanie

LinkedIn podobnie jak pozostałe serwisy społecznościowe skrywa wiele przydatnych funkcjonalności, które mogą przydać się firmom zarówno dopiero rozpoczynającym swoje działania, jak i tym, które już od wielu lat działają na rynku.

Szczególnie polecam go dla firm działających w sektorze B2B, aczkolwiek również osoby prywatne czy firmy operujące w środowisku B2C mogą skutecznie wypromować się za pomocą tego serwisu.

Jeśli zastanawiałeś się dotychczas, czy jest to kanał, któremu należy poświęcić uwagę przy promowaniu swoich usług, nie zwlekaj więcej i zacznij działać!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x