Intuicyjne statystyki oraz nowy panel główny
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Intuicyjne statystyki oraz nowy panel główny

Już są! Mimo, że żadne informacje nie wyciekały poza firmę, więc nie jesteście jeszcze wtajemniczeni w naszą najnowszą funkcjonalność, to wierzcie mi w całym zespole jej uruchomienie wywołało dużą ekscytację.

Udało nam się bowiem przebudować całkowicie dotychczasowe statystyki kampanii i zrobić z nich bardzo profesjonalne narzędzie analityczne, które pomoże użytkownikom GetResponse prowadzić jeszcze bardziej efektywne kampanie email marketingowe.

Tyle tytułem wstępu. A oto lista możliwości nowych, intuicyjnych statystyk GetResponse.

Dokładny dzień i… godzina

Zacznijmy od statystyk godzinowych wysłanych wiadomości. Teraz można dowiedzieć się nie tylko w jakim dniu najwięcej osób otworzyło wiadomość lub kliknęło znajdujący się w niej link, ale również dokładnie sprawdzić jaka to była pora dnia. Dzięki temu można lepiej zaplanować kolejne wiadomości wysyłając je w porze dnia, w której odbiorcy wykazują największą aktywność.

Aby osiągać jeszcze lepsze rezultaty z prowadzonych kampanii wystarczy posegmentować listę odbiorców na grupy według okresów, w których otworzyli ostatnią wiadomość. Umożliwia to dopasowanie się do średniej aktywności niemal wszystkich odbiorców.

W ten sposób możemy przejść do następnej funkcjonalności nowych statystyk GetResponse, czyli:

Efektywne segmentowanie

Jak już wspomniałem w powyższym akapicie, statystyki kampanii umożliwiają segmentowanie odbiorców na podstawie ich aktywności na poprzednią wiadomość. Może to być otworzenie lub nieotworzenie emaila, bądź kliknięcie lub niekliknięcie linka wiadomości. Jest to świetny sposób na zwiększenie aktywności odbiorców i wywołanie u nich oczekiwanej reakcji.

Interaktywne wykresy

A co najważniejsze  nie trzeba być analitykiem z długoletnim stażem, aby odczytać i przeanalizować statystyki. Dzięki interaktywnym wykresom są one klarowne i bardzo czytelne. Użytkownik może nawet sam zdecydować czy woli wykres kołowy, liniowy czy słupkowy.

Porównanie wyników dwóch wiadomości

Użyteczną opcją jest także możliwość porównania wyników dwóch wiadomości. Z łatwością można porównać otworzenia, kliknięcia, zaznaczenia jako spam, a nawet konwersje. W ten sposób szybko można ustalić jaki rodzaj wiadomości jest najskuteczniejszy.

Sprawdzaj konwersję ze stron internetowych

Użytkownicy mogą również obserwować i analizować, które kampanie  osiągają najwyższą konwersję. Wystarczy zainstalować na witrynie internetowej kod, a GetResponse będzie śledzić liczbę sprzedaży lub zapisów na newsletter poprzez link umieszczony w kampanii.

Statystyki wiadomości follow up

Na tą funkcjonalność czekało wielu naszych klientów. Teraz można z łatwością porównywać wyniki poszczególnych wiadomości follow up w danym cyklu i sprawdzać, która z nich osiąga najlepsze wyniki.
Co więcej, czytelny wykres umożliwi znalezienie również najsłabszych punktów, co pozwoli dopracować poszczególne elementy każdej wiadomości.

Raporty ze skuteczności kampanii

Automatyczne raporty z wynikami danej wiadomości, które są regularnie wysyłane na wskazany adres email, pozwolą trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco z wynikami prowadzonych kampanii email marketingowych.

Analizuj powody rezygnacji z subskrypcji

W GetResponse możliwe jest pytanie odbiorców rezygnujących z subskrypcji jaki jest powód wypisywania się z listy mailingowej. Dzięki ulepszonym statystykom wszystkie powody rezygnacji mogą być przedstawione na jednym wykresie. W ten sposób będzie można nie tylko szybko zlokalizować powód rezygnacji, ale również łatwo wyciągnąć z niego wnioski.

To jeszcze nie wszystko!

Wraz z nowymi statystykami przebudowaliśmy również panel główny, który można zobaczyć od razu po zalogowaniu się do konta GetResponse.

Teraz użytkownik sam może decydować jakie elementy znajdą się w jego panelu głównym, np.:

  • statystyki subskrypcji z 8 wybranych kampanii wraz z krótką informacją jaka była metoda zapisu
  • statystyki wysłanego newslettera z wybranej kampanii

Poza tym, nowi użytkownicy znajdą mini-poradnik, który w 3 krokach pokaże jak zacząć korzystać z konta GetResponse. Jeśli zostaną one już wykonane, to będą zastąpione 4 przyciskami umożliwiającymi szybki dostęp do kluczowych funkcjonalności.

Jeżeli jesteście jednak przywiązani do widoku starego panelu, możecie go włączyć za pomocą przycisku znajdującego się w górnej części strony. Pamiętajcie jednak, że będzie on dostępny tylko do końca roku.

Jeżeli przetestujecie już nowe statystyki, to koniecznie podzielcie się z nami swoją opinią, której jesteśmy bardzo ciekawi.

Więcej informacji na temat nowych statystyk możecie znaleźć tutaj.

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.