VIEWS

Ankiety online – kto by pomyślał, że to takie proste

Skoro rozpisujemy się ostatnio o funkcjonalnościach GetResponse, to nie można nie wspomnieć o ankietach online.

 

Wśród wielu funkcjonalności jakimi może się pochwalić GetResponse  jest również możliwość tworzenia ankiet.

Pytania umieszczone w ankiecie mogą być otwarte, zamknięte, jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru, z dłuższym bądź krótszym opisem, a nawet z formularzem zapisu do newslettera. Ilość pytań w każdej ankiecie w zasadzie jest nieograniczona, można stworzyć aż 50 stron ankiety, a na każdej umieścić do 20 pytań.

Rodzaj pytania wybierasz sam z listy i umieszczasz w ankietę za pomocą techniki „drag and drop”, czyli przeciągnij i upuść. Nie ma żadnych szablonów,  to wyłącznie Ty decydujesz jaki rodzaj pytań będzie dominował w ankiecie oraz jakie pytanie będzie pierwsze, a jakie ostatnie.

Ankieta, po utworzeniu, dostępna jest  w postaci linka, dzięki czemu w prosty sposób można umieścić ją zarówno w newsletterze, jaki i na stronie internetowej, blogu, portalach społecznościowych, banerach, itp.

Jeżeli będziesz chciał umieścić ankietę w newsletterze, to warto skorzystać ze specjalnej funkcji znajdującej się w edytorze wiadomości GetResponse.  Polega ona na wstawieniu linka do ankiety za pomocą ikonki znajdującej się właśnie w edytorze. Dzięki temu każdy subskrybent otrzyma w wiadomości indywidualny url do ankiety. W ten sposób otrzymasz szczegółowe informacje jakich odpowiedzi w ankiecie udzielił dany subskrybent.  Zdobyte w ten sposób informacje będziesz mógł wykorzystać na wiele sposobów. Na przykład, lepiej planować kampanie promocyjne wśród swoich subskrybentów, podzielić ich na kilka grup o podobnych preferencjach, upodobaniach lub poglądach.

 

Jak stworzyć ankietę?

Proces tworzenia ankiety jest prosty i trwa zaledwie kilka minut. Aby rozpocząć, znajdź w menu głównym GetRsponse „Ankiety” i wybierz „Stwórz nową ankietę”.

Następnie uzupełnij wszystkie wymaganie pola i kliknij przycisk „Dalej”. Pamiętaj, że pole „Nazwa” nie będzie widoczne dla ankietowanych. Nazwa ankiety będzie znana tylko Tobie, abyś mógł się nią posługiwać np., w sprawdzaniu statystyk, zarządzaniu listą ankiet. Pola „Tytuł” i „Opis” znajdują się na samej górze  gotowej ankiety. Warto zatem uzupełnić je atrakcyjnymi tekstami, które zachęcą respondentów do poświęcenia kilku minut na wypełnienie ankiety. Natomiast, tekst z pola „Podziękowanie” wyświetli się na stronie po uzupełnieniu ankiety.

Kolejnym etapem jest wybór rodzaju pytania. Jak już zostało wspomniane, rodzaj pytania w ankiecie zależy wyłącznie od Ciebie. Na przykład, aby wybrać pytanie zamknięte jednokrotnego wyboru, wystarczy wybrać pierwszą opcję z listy w prawej kolumnie i przeciągnąć na stronę edycji. To wszystko! Teraz można spokojnie zająć się już edycją pytania.

Tryb edycji pytania jest również bardzo prosty. Uzupełniasz pytanie oraz odpowiedzi i klikasz przycisk „Zapisz”. Ilość odpowiedzi w pytaniu możesz dodawać lub odejmować klikając zielony plus lub czerwony minus.

Jeżeli uznasz, że Twoja ankieta zawiera już wystarczającą liczbę pytań, możesz ją zapisać i wrócić do niej później lub od razu opublikować.

Wszystkie zapisane ankiety (zarówno opublikowane jak i nieopublikowane) dostępne są na liście ankiet, skąd łatwo i szybko można nimi zarządzać oraz sprawdzać statystyki.

 

Po co mi ankiety?

Ankiety oprócz swojej głównej funkcji – zbierania opinii i pomysłów – mogą być również szybkim i tanim sposobem przeprowadzenia badań marketingowych lub konsumenckich.

Za pomocą ankiet możesz badać m.in.: zachowania konsumentów, poziom świadomości marki,  oczekiwania co do produktu lub usługi lub sprawdzać poziom zadowolenia z obsługi klienta.

Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na ankietę, to poniżej przedstawiamy kilka naszych propozycji, w których na pewno będziesz mógł przetestować funkcjonalność GetResponse:

  • zaproś klientów do zrecenzowania produktów, które od ciebie nabyli,
  • poproś klientów o ich propozycje nowych produktów i funkcjonalności, które chętnie by dodali do twojej oferty,
  • dowiedz się jaki przedział cenowy za określone produkty najbardziej by im odpowiadał,
  • uzyskaj od klientów informację na temat treści i informacji, które chcieliby od ciebie otrzymywać,
  • poproś ich, by ocenili np. 3-4 aspekty twojego newslettera lub strony www,
  • niezależnie od tego, o co ich poprosiłeś i jaki wątek poruszyłeś, zawrzyj w ankiecie pytanie otwarte zachęcające do podzielenia się z tobą opinią co by zmienili lub ulepszyli.

Pamiętaj, że klienci bardziej cenią te firmy, które liczą się z ich zdaniem, pytając o opinię w kwestii produktów lub usług. W ten sposób konsumenci mogą odczuć, że są ważni dla firmy i mają wpływ na jej produkty lub usługi.

Spróbuj stworzyć ankietę GetResponse i przekonaj się jakie to proste. Być może już korzystasz z naszych ankiet i zbierasz opinie swoich klientów? Jeżeli tak, to koniecznie podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x